بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

دومین نشست اصلاح طلبان بادرود

برگزاری دومین همایش اصلاح طلبان بادرود

دومین همایش اصلاح طلبان بادرود با عنوان دوباره می سازمت وطن برگزار شد.
در این مراسم آقای رجبعلی مزروعی نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای حاضران سخنرانی کردند ایشان در ابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) و بیان ویژگی های آن حضرت تمدن اسلامی را مدیون ام ابیها دانستند و حاضران را به مطالعه زندگانی آن حضرت دعوت کردند. از طرفی، آقای میر حسین موسوی را از فرزند زهرا دانستند که یکی از ویژگی های مثبت او در انتخابات فعلی است. در ادامه، بحث نظری چرا باید در انتخابات شرکت کرد و چرا باید به آقای موسوی رای داد و چرا باید با اصلاحات به سمت جلو حرکت کنیم را پیش کشیدند. ایشان ضمن بر شمردن تاریخچه نهضت مشرو طیت به خواست تاریخی مردم یعنی مشروطه بودن حکومت و قدرت اشاره کردند.ایشان گفتند بعد از جنگ ایران و روس روشنفکران ما تفاوت خود را با دنیا احساس کردند و در نهایت با قیام مشروطه اولین قانون اساسی مدون شد و اولین مجلس حاصل آن قیام بود ، اما چون ساختار حقوقی با ساختار حقیقی جامعه انطباق نداشت به زودی از هم گسیخته شد. از دل روند ساختار حقیقی بعد از ایجاد ساختار حقوقی ،کودتا و رژیم استبدادی پهلوی شکل گرفت و تا زمانی که ساختار حقیقی اصلاح نشود ساختار حقوقی تاثیر چندانی نداردایشان همچنین به انقلاب اسلامی اشاره کرد و توجه ویژه ی امام خمینی به رای مردم را یاد آور شد . رجوع به رای مردم بعد از پیروزی انقلاب و رجوع به رای مردم بعد از نوشتن و تعریف قانون اساسی نوشته شده توسط خبرگان مردم، با توجه به فضای باز سیاسی آن زمان نشانه توجه امام به آرای مردم بود. نهادینه کردن انتخابات و اهمیت رای مردم از طرف امام منجر به پنج بار انتخابات در ظرف یک سال شد. و این حق رای از بزرگ ترین دستاورد هاست و باید آن را حفظ کرد. این میراث گرانبها، فرصت هایی را ایجاد می کند مثل دوم خرداد. و انتخابات آتی هم یکی از این فرصت هاست. این انتخابات چون سراسری است و وزنه های نامزدها نظارت استصوابی را کنار می زند پس باید کمال استفاده را کرد.ایشان اضافه کردند: شعار های اساسی انقلاب و دموکراسی و آزادی را اگر بخواهیم نهادینه شود باید به اصلاح ساختار حقیقی دست بزنیم و ساختار حقیقی زمانی اصلاح می شود که مطبو عات یعنی رکن چهارم دموکراسی، آزاد باشند. ولی متاسفانه در این چهار سال گذشته مطبوعات یا توفیف شده اند و یا به سانسور و خود سانسوری روی آورده اند. و یکی از دلایل افزایش فساد در چهار سال گذشته همین نبود نظارت مطبوعات بر مسولان بوده است.

وی با اشاره به ترکیب هیئت نظارت بر مطبو عات در دولت نهم، کا راین هیات راحتی توقیف مطبو عات اعلام کرد ،که بعضا حتی قوه قضاییه رای بر تبرئه آنان داده است و تنها و تنها سه مجوز داده است.یکی دیگر از ارکان دموکراسی احزاب اند، احزاب بیرون از قدرت با زیر نظر گرفتن حزب حاکم و بیان نقاط ضعف و استفاده از آنها باعث نظارت و کاهش فساد می گردند و متاسفا نه در دولت فعلی بودجه ناچیز کمک به احزاب که در دولت آقای خاتمی مقررشده بود ( بیشترین کمک به حزب مو تلفه تعلق می گرفت) کامل قطع شد. همچنین سازمان های غیر دولتی در تغییر ساختار حقیقی جامعه نقش دارند اما دولت نهم با هیچ نهاد مردمی سازش نداشته است و هر نهاد مدنی را تا توانسته است تعطیل کرده است. ایشان نگاه دولت فعلی را نگاه ضد دموکراسی و ضد ساختار حقوقی کشور دانست و هدفش را دور کردن از روندی که با مشروطه آغاز شد بیان کرد.انتخابات گامی است به سوی دموکراسی و مشکل ما تغییر بنیادین ساختار حقوقی نیست و تنها نامزدی که می تواند راه را برای میل به دموکراسی و اصلاح ساختار حقیقی هموار کند آقای میر حسین موسوی است. او هم اهل مطبوعات بوده است و هم اهل حزب بوده است و هم مدافع نهاد های مدنی و دارای توانایی، تجربه و تخصص است.رای ندادن و در صحنه نبودن باعث تقویت سیستم اطلاعاتی و امنیتی دولت نهم است.او با توجه به آمار و مقایسه درآمد در چهار سال گذشته با دولت اصلاحات و تنزل شاخص های اقتصادی در این چهار سال از همه حضار خواست برای انتخاب آقای میر حسین موسوی کوتاهی نکنند. در پایان به سوالات شفاهی و کتبی بعضی از حضار پاسخ داد.

«منبع خبر: سایت بادرود نیوز»

نظرات 6 + ارسال نظر
محمد رمضانی دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:07 ب.ظ http://qasedaketarq.blogfa.com

این روزها تقریبا یک سال از نمایندگی دکتر محمد ضابطی در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اگر به همین مناسبت یک فرصت گفتگو برای شما با ایشان فراهم شود در مورد چه مسائلی با ایشان گفتگو می‌کنید؟

علی چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:55 ق.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

جالب بود.

اصلاح طلب سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:02 ب.ظ

باید فعال تر عمل کرد و مردم را نسبت به آنچه اصولگرایان انجام می دهند آگاه نمود

م شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ب.ظ http://irfootball.iranblog.com/

برای تبادل لینک به وبلاگم سری بزن بادرودی هستیم
خبرگزاری فوتبال ایران
موفق باشی

مصطفی یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ

باسلام.
برای از بین بردن کینه و همدلی مردم شهرچه برنامه ای دارید؟ چرابایدکینه برخی افراد خاص نماینده محبوبمان را از دست بدهیم. نفرین بر کینه ها و دشمنی. موفق باشید از صمیم دل.

هموطن سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:24 ق.ظ

بار دیگر اجماع کنید وکمر بادرود را به خاک بمالید وپدر صاحب ملت کشاورز بادرود را دست در دست هم دهید ودر بیاورید .از بهروز خان عبرت بگیرید ودست از سر ما ملت بردارید تا کی ؟پیر وفرتوت شده اید فکر قبرتان باشید نه همایش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد