بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

اعتراض شورای اسلامی شهربادرود

اعتراض شورای اسلامی بادرود به مصوبه دولتشورای اسلامی شهر بادرود نسبت به حذف نام بادرود از لیست مناطق کمتر توسعه یافته (محروم) مصوب هیئت دولت اعتراض کرد.

شورای اسلامی بادرود با این استدلال که در دو قسمت شرقی و غربی منطقه بادرود و در یک خط سیر جغرافیایی یعنی بخش کویرات (ابوزیدآباد) و زواره در اردستان با شرایط تقریبا مشابه در تصویب نامه شماره 76254/ب 36095/ه مورخ 10/4/88 هیئت محترم وزیران به عنوان مناطق محروم نام برده شده است ولی بخش کویری بادرود که از خشونت طبیعت و گرمای طاقت فرسا رنج می برد و کشاورزان سخت کوش آن در طی دو، سه سال اخیر به علت سرمازدگی و یخ زدگی تمام هستی آنان نیست و نابود شد و این افراد و سایرین که جزء محروم ترین قشر جامعه محسوب می شوند و همچنین از نظر شرایط جغرافیایی با دو مناطق شرقی و غربی همجوار، حقوق محرومیت از نظر شرایط جغرافیایی با دو مناطق شرقی و غربی همجوار، حقوق محرومیت آنها نادیده گرفته شده است.

در این راستا شورای اسلامی شهر بادرود جهت احقاق حق مسلم مردم منطقه از نمای مسئولان ذی ربط به خصوص معاون اول محترم ریاست جمهوری و وزرا و سایر روسای سازمانهای دست اندرکار عاجزانه درخواست می کند نسبت به رفع موانع و گنجاندن نام بادرود در لیست مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کنند.

خاطرنشان می شود بخش بادرود از توابع شهرستان نطنز از جمله مناطق کویری و گرمسیری ایران است که از فقدان امکانات رفاهی و اجتماعی بی شماری رنج می برد. این منطقه در بین سالهای 1373 تا پایان سال 1385 جزء مناطق محروم بود ولی متاسفانه در سال 1386 به صورت غیر منتظره و نامشخصی از لیست مناطق کمتر توسعه یافته حذف شد.

بخش کویری بادرود با جمعیتی قریب به 30 هزار نفر و پذیرای سالیانه بیش از 2 میلیون نفر زائر و مسافر از اقصی نقاط میهن اسلامی به امامزادگان آقا علی عباس (ع) است و نبود امکانات رفاهی و توریستی و فرهنگی و اقتصادی در این منطقه که زبانزد عام و خاص است و از همه مهمتر خشونت کویر که طی دو، سه سال اخیر بلای خشکسالی و یخ زدگی، گلوی افراد فقیر و مظلوم منطقه را فشرده است و همه را به رنج و زحمت و سختی کشانده و ارمغان سرخ کویر یعنی انار نادری را از ریشه در آورده و خشکانده است، از مسئولان این را می طلبد تا مجددا درنامه خویش بازنگری کرده و نام بادرود را در لیست مناطق کمتر توسعه یافته بگنجانند.

در این زمینه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل ملت درخواست می شود تا با پیگیری موضوع حق مسلم مردم منطقه بیش از این تضییع نشود.

لازم به ذکر است که در مصوبه شماره یاد شده هیئت محترم وزیران نام مناطق زیر در استان اصفهان جزء مناطق کمتر توسعه یافته ذکر شده است بخش کویرات (ابوزید آباد) بخش زواره (اردستان) جرقویه سفلی (اصفهان) جرقویه علیا (اصفهان) چناررود (چادگان) پادنا (سمیرم) بخش مرکزی (سمیرم) بوئین و میاندشت (فریدن) انارک (نایین) خور و بیابانک (نایین).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد