بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سال 2010 سال جهانی تنوع زیستی در بادرود

معرفی سال 2010 به عنوان سال جهانی تنوع زیستی در بادرود

در حاشیه همایش بزرگ کویر نوردی بادرود تعدادی از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی، کانون گردشگری آراد و کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی تهران با معرفی سال 2010 بنام سال جهانی تنوع زیستی بادرود و با هدف آگاهی رسانی درباره یوز ایرانی و شعار سرنوشت یوز آسیایی در دستان ایرانیان با توزیع بسته های آموزشی و پوستر یوز ایرانی با کویر نوردان به گفتگو پرداختند.

بر این اساس با توجه به وجود نمونه منحصر بفرد یوز پلنگ ایرانی در مراتع بادرود ونیز گونه های نادرپرندگان وخزندگان، سال 2010 را بعنوان سال جهانی تنوع زیست محیطی در بادرود معرفی نمودند. امید است از این فرصت بدست آمده بهره برداری لازمه را برده تا بتوان با برگزاری همایشها وپیگیریهای لازمه جهت حفظ وبقای محیط زیست واتصال بادرود به مناطق حفاظت شده کویر مرکزی گامی درراه داشتن بادرودی نمونه از لحاظ تنوع زیستی برداشت.

یادآوری میگردد.همایش بزرگ کویر نوردی با هدف معرفی سال 2010 سال جهانی تنوع زیستی با شعار "تنوع زیستی اساس زندگی" با حضور 700 نفر از اعضا و تیمهای کوهنوردی از سراسر کشور به همت هیئت کوهنوردی بادرود و هماهنگی هیئت کوهنوردی استان اصفهان برگزار شد. این برنامه صبح روز جمعه 18 دی ماه از محل بارگاه حضرت آقا علی عباس بادرود آغاز گردید و پس از 7 ساعت راهپیمایی در میان رمل ها و تپه های شنی بادرود به پایان رسید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد