بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سفر به دشت لاله ها

یکی از زیباترین جلوه های طبیعی ایران که اخیرأ خیلی مورد توجه ایرانگردان عزیز قرار گرفته تماشای لاله های واژگون در دشت ودمن ایران است .گرچه این لاله ها در خیلی از جاهای کشور بصورت خودرو بعمل می آیند اما یکی از زیباترین مکان برای تماشای لاله های واژگون که کیلومترها از دشت زیبای زردکوه را به قرمزی کشانده دشت لاله در شهرستان کوهرنگ شهرکرد است .

وجود پوشش برف بر فراز تپه‌ها، قله ها، آسمان آبی تزیین شده از ابرهای سپید و قهقهه مستانه ‌رودخانه‌های خروشان از جمله سرشاخه "زاینده رود" اوج زیبایی را در مسیر دشت لاله‌های واژگون به تمام و کمال به گردشگران هدیه کرده است. هر تازه واردی پس از خیره ‌شدن از تماشای طبیعت سحرآمیز و جاذبه‌های طبیعی افسونگر این مسیر در ورود به دشت لاله‌ها شگفت زده و مبهوت زیبایی این دشت خیال‌انگیز و رویایی می‌شود. تا چشم کار می‌کند یک دشت پهناور چون فرشی ممتاز از لاله‌ها و دیگر نباتات سبزه‌پوش است ‌و لاله‌های واژگون انگار در برابر عظمت خالق هستی از شرم سر خجلت پایین انداخته‌اند.

برای رفتن به این دشت مسیر توریستی شهرکرد - فارسان- چلگرد را طی کرده وعلاوه بر دیدن طبیعت زیبای این بخش از ایران در طول مسیر پس از طی مسافت ۱۲ کیلومتر از جاده چلگرد به سمت چشمه دیمه وچادگان تابلو دشت لاله تورا به دیدن زیباترین جلوه طبیعی ایران می کشاند . از شهرکرد تا فارسان ۴۰ کیلومتر واز فارسان تا چلگرد حدود ۸۰ کیلومتر مسافت در پیش رو داریم .

ضمنأ برای بازدید از لاله های واژگون این دشت از اول تا نیمه اول اردیبهشت فرصت داریدزیرا پس از آن، این لاله ها پژمرده می شوند . پس تا دیر نشده بار سفر بربندید وراهی دشت لاله شهرکرد شوید.

منبع: وبلاگ باد صبا:http://soulatian.blogfa.com/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد