بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

علت انتقال اداره اوقاف چه بود؟؟؟

 

Image Hosted by Free picture hosting at www.iranxm.com

 

درست 5 سال قبل یعنی در تاریخ 13 خرداد 1385 پس از پیگیریهای چندین ساله وزحمات مسئولین وقت بویژه نماینده وقت مردم در مجلس واعضای شورای اسلامی شهر ومسئولین وقت اداره اوقاف شهرستان ، اداره اوقاف وامور خیریه بخش بادرود بعنوان یک اداره مستقل با دستور رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه کشور رسمأ افتتاح گردید. بحث حضور میلیونی زائران به آستان مقدس آقاعلی عباس ورسیدگی به وضعیت موقوفات بخش بهانه ای شد تا تلاش مسئولین به ثمر برسد وتأسیس این اداره که بعد از بخشداری بعنوان مهمترین آرزوی مردم این بخش کویری بود تحقق یابد .اینک باتأسف با خبر شدیم درست در روزی که دوروز تعطیلات رسمی را در پیش داریم تا مبادا پیگیریهای مردم از مسئولین استانی وکشوری در ایام غیر اداری بروز دهد ، دفتر این اداره در شهر تعطیل وبه مکانی دیگر انتقال می یابد. وفق قانون وجود هر اداره تنها بایستی در مرکز شهر مستقر باشد وبس پس انتقال این اداره با چه توجیهی می توانست صورت پذیرد؟ آیا اوقاف وامور خیریه ماشاء الله با آن همه درآمد آستان مقدس از پرداخت اجاره 140 هزار تومانی ساختمان استجاری اداره ناتوان بود؟آیا فکر میکنند این اداره فقط متولی امامزاده است وبس ورسیدگی به مسائل اوقافی شهروظیفه این ارگان نیست که به امامزاده انتقال می یابد؟ آیا با انتقال این اداره به خارج از مرکز شهر کم کم زمزمه انحلال آن در اذهان به گوش نمی رسد؟آیا گناه این مردم چیست که برای کمترین کار اداری بایستی مسیر 16 کیلومتری رفت وبرگشت شهر تا آستان مقدس را طی کنند؟

وچراهائی دیگر که امیدواریم فرماندار محترم شهرستان بعنوان بالاترین عضو اداری این شهرستان پاسخ مردم عزیز را بدهند.

نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبی کریم زاده (نطنز نیوز ) سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:13 ب.ظ http://natanznews.mihanblog.com

این که چنین اتفاقی افتاده بحث برانگیز است.اما اینکه فرماندار نطنز مسئول مستقیم آن باشد غلط است.
کمی فکر کنید.به دور از تعصبات قومی وقبیله ماقبل تاریخ که به مسئله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد فرماندار نطنز که نطنزی نیست و درضمن معاونت آن یک شهروند بادرودی است و اگر مسئولین بادرودی وحداقل شورای شهر بادرود پیگیر این موضوع بودند با وساطت آقای فیروزی، معاونت فرمانداری شهرستان نطنز این موضوع حل می شد.
موفق باشید

جناب آقای کریمزاده
بادرود
حداقل ما به تفکرات ماقبل تاریخ نمی نگریم مدیریت وبلاگ نطنز نیوز را نمی دانم.
اما مهم این است که فرماندار بالاترین مقام اجرائی شهرستان است وهمه ادارات توابع امر وی .سئوال اینجاست که چرا رئیس اداره اوقاف بدون هماهنگی فرماندار اقدام به جابجائی این اداره نموده .مثل این است که مثلأ اداره میراث فرهنگی نطنز خودسر بخواهد اداره خود را به ابیانه انتقال دهد ویا اداره ارشاد به بادرود بیاید ویا اداره کشاورزی به طرقرود . خداوکیلی شما چه قشقله ای به پا میکنید اگر چنین اتفاقی بیافتد؟؟

مجتبی کریم زاده (نطنز نیوز ) سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:34 ب.ظ http://natanznews.mihanblog.com

سلام مجدد
ممنون از اینکه به وبلاگ ما سر زدید و ممنون از جواب شما
خدمت شما عرض شود که اگر چنین مورد مشابهی در نطنز اتفاق می افتاد ما هم مثل شما نگاهی منتقدانه و از روی اعتراض و نگرانی به موضوع داشته ایم.ولی خوب بهتر است موضوع را از پایه و مسئولین اولیه آن بررسی کیند تا به عالی ترین مسئول شهرستان برسد.ببینید اینکه اداره اوقاف به اما زاده انتقال یافته واقعا کاری بی فکرانه بوده است. ولی خوب در اینجا اگر فرماندار هم کوتاهی کرده باشد ، مسئولین شهر و شورای هر بادرود که برایسازندگی بادردو یک اخلاق خوبی که دارند و من از این اخلاقشون خیلی خوشم میاد که متاسفانه مسئولین شهرما ندارند و آن هم سازندگی و فعالبودنشان است.ببینید چنین انتقال اداره ای برای مسئولین شورای شهر بادرود هم شاید مهم نبوده و شاید هم اقدامی کرده اند که هنوز به جواب نرسیده اند. ولیخ وب من میدانم که مسئولین شورای شهر بادرود وبخشدار محترم بخش امام زاده و همچنین معاونت فرمانداری شهرستان نطنز که از همشهریان شما هست به راحتی می توانید چنین موضوعی را پیگیری کرده و اداره مربوطه را به خود شهر بادرود انتقال دهند.
برای بنده نیز سوال است.چرا با توجه به وجود پارک اداره در بادرود این اداره به یک مکانی رفته که لزومی به وجود آن در آنجا نبوده است؟
امیدواریم این موضوع به زودی حل شود
اما یک موضوع دیگر که امیدواریم شما و همشهریانتان از ان برداشت بد نکنید.
اینکه اداراتی از قبیل اوقاف،آموزش وپرورش و همچنین اداره امور مالیاتی در بادرود باشد لزومی ندارد. برخی ادارات لازطم است چون مردم خیلی با آن سروکار دارند اما چنین اداراتی همان که در مرکز شهرستان باشد کافیست.
مگر فاصله نطنز تا بادرود چقدر است؟یا راه آن صعب العبور وهزینه بر است؟
شما فکر کنید که در شهر بزرگی مثل اصفهان هستید؟ آیا هر 15کیلومتر باید یک اداره اوقاف یا ادارات دیگریوجود داشته باشد
مسلم است که نه. برخی از ادارات که مردم بیشتر با آن سروکار دارند در سطح یک شهر بزرگ تعداد واحد پاسخگویی دارند.
مانند اداره پست که در شهر های بزرگ چند تا اداره پست نداریم بلکه یک اداره پست به همراه چند باجه در جاهای مختلف شهر برای راحتی مردم است.
اصلا همین کاشان را در نظر بگیرید.چند برابر شرستان نطنز است.چند اداره امور مالیاتی یا اوقاف دارد.
منطقی جواب دهید.
به امید موفقیت شما و آبادانی هر چه بیشتر یاقوتستا کهن نطنز ، شهر زیارتی بادرود

بادرود
بخش اول نظرات جنابعالی متین ومحکمه پسند وزیبا بود اما اینکه وجود برخی از ادارات در یک بخش ضرورت ندارد این برمیگردد به وظایف وسیاستهای قانونی دولت .ازیرا که قانون میگوید چون بخش را مستقل دانسته اید به تبع آن بایستی سیستم اداری را هم مستقل ومستقر سازید ومعمولأ این رویه در اکثر بخشهای کشور وجود دارد ومراکز بخش دارای ادارات مستقل هم هستند.که اگر چنین فکر کنیم که چون اداراتی ارباب رجوع کم دارند ویا وجودشان چندان ضروری نیست درهمین نطنز شما باید بسیاری از ادارات تعطیل شوند .که از ذکر شمارگانش به علت کوتاهی وقت صرف نظر میکنیم
در هرصورت موفق باشید. به امید سرافرازی مناطق ییلاقی بادرود یعنی نطنز کهن وخوش آب وهوا

دوست چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:56 ب.ظ

سلام خدمت مدیریت وبلاگ آقای صولتی
من به عنوان یک شهروند بارها شاهد بوده ام که در این اداره دست به کارهایی زده می شد که واقعاً این کارها از یک آدم عینکی ریش داری به دور بود و ظاهراً در همین نزدیکی هاست که پته یه سری روی آب ریخته بشه.
بازم میگم که بادرودی به این افتضاحی اصلاً لیاقت هیچ اداره ای را ندارد و اگر به خاطر بارگاه امامزادگان اقاعلی عباس و شاهزاده محمد نبود تنها کسی که توی این بادرود میموند یکی من بودم و یکی تو.

بادرود
امیدواریم این گونه که شما اشاره فرمودید نباشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد