بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

انار سیاه بادرود

مهر بادرود:در بین بیش از 18 گونه انار که در باغات بادرود کشت می شود ، نوعی انار  نادر وکمیاب در برخی از باغات انار بویژه در منطقه سرآسیاب یافت می شود که به انار سیاه شهرت دارد. پوست این انار کاملأ سیاه ودارای دانه های به رنگ سیاه متمایل به قرمز می باشند که طعم شیرین ودلچسپی دارد. 

گویند گران ترین انار دنیا، انار دانه سیاه ملس بادرود است و بیشتر مشتریان این سوغات کویری مردم سرزمین آفتاب تابان (ژاپن) هستند که به گران بودن میوه‌های‌شان افتخار می‌کنند. ژاپنی‌ها آنقدر این میوه کویری را دوست دارند و دلباخته خواص اعجاب‌انگیز آن هستند که به راحتی آب خوردن برای هر کیلو از این انار چند دلار می‌پردازند.

این چشم بادامی‌های مقتصد، معتقدند که انار تنها یک میوه لذیذ نیست بلکه درمان‌کننده بیماری‌های کبدی، مسمومیت‌های خونی، بهترین درمان رفع خستگی جسمی و عصبی و بهبوددهنده بیماری‌های دستگاه گوارش است به همین دلیل هم ارزش دارد که بابت هر کیلو آن هزار دلار پرداخت به خصوص که پس از انتقال انار سیاه بادرود از ایران به ژاپن در سالهای گذشته قیمت هر کدام آن در فروشگاه‌های آن کشور گاهی به چندین دلار هم می‌رسد.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:28 ب.ظ

از برنامه 19 ابان بیشتر بگید لطفا . تا ما دانشجو ها برنامه ریزی کنیم

بادرود: جشنی است مثل چهار جشن پیشین با این تفاوت که بعلت سرما شاید تا 19 آبان دیگر اناری در بادرود نباشد تا جشنش را بگیرند .پیشنهاد دوستانه بنده اینه که از برنامه ریزی برای سفر گروهی دانشجویان به این جشنواره بپرهیزید که هم مشکل اسکان دارند وهم مشکل کمبود جا برای تماشای جشن

ابوالفضل بادرودی سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:07 ب.ظ http://www.badroody.mihanblog.com

سلام
من به نوبه خودم این موفقعیت راتبریک عرض میکنم.
اگه میشه منولینک کنید.
جوابشو حتمابگید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد