بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

جایگاه بادرود در توسعه گردشگری شهرستان کجاست؟؟

 

درادامه برگزاری همایشها برای توسعه گردشگری شهرستانهای شمالی استان اصفهان که در اردیبهشت در شهرداری قمصر برگزار شد . روز پنج شنبه گذشته شاهد برپائی دومین همایش در شهر نطنز به میزبانی فرمانداری بودیم .جدای از اینکه نفس کار بسیار خوب است ونوید آینده ای شاید درخشان درمباحث فرهنگ گردشگری شهرستان را می دهد اما برشماری چند نکته خالی از لطف نیست.

-در حالیکه اعلام شده بود این همایش با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار میشود اما دریغ از حضور حتا یک کارشناس ساده از میراث فرهنگی استان در این همایش...

-جای برگزاری همایش بقدری آغشته از برگ وخاشاک خشک باز مانده از درختان چنار بود که تردد میهمانان باعث آلودگی محیط می شد

-بی نظمی چندان بر این همایش حاکم بود که  برخی از سخنرانان بدون هماهنگی قبلی با آنان وبصورت گزینشی از بین مدعوین دعوت می شدند .

اما نکته اساسی:

بادرود با برخورداری از بارگاه منور حضرت آقاعلی عباس(ع) بعنوان بزرگترین مرکز جذب گردشگری مذهبی در استان اصفهان تلقی میگردد.باتأسف در این همایش ناهماهنگ ،آن طور که باید وشاید از این مکان نام برده نشد وهیچ یک از مسئولین وسخنرانان داد سخن نراندند که چرا این بزرگترین مرکز گردشگر مذهبی استان 41 سال است یک متر به فضای اقامتی اش اضافه نشده است ؟؟

وچرا برای زیر ساختهای این مکان مقدس که سالانه پذیرای بیش از 3 میلیون مسافر وزائر است برنامه مدونی وجود ندارد؟؟

در حاشیه این همایش با وجود گروههای نوازنده موسیقی سنتی در بادرود وتلاش بادرودیها برای حفظ واحیاء این موسیقی سنتی، با تأسف مسئولین برگزار کننده گروه موسیقی را از شهرستانهای همجوار دعوت کرده بودند که این هم خود جای سئوال دارد.

-یکی از اساسی ترین محورهای گردشگری در هر منطقه ای برگزاری جشنواره هاست .در این همایش نامی از جشنواره انار بادرود که در تقویم گردشگری کشور هم ثبت شده ،برده نشد.

-از همه مهمتر درحواشی جشنواره غرفه هایی برپا شده بود که جای غرفه بادرود بسیار خالی بود . مسئولین میراث فرهنگی ومتولیان برگزاری همایش زحمت دعوت از دوستداران میراث فرهنگی بادرود (برغم آمادگی همیشگی برای شرکت در همایشها) را بخود نداده بودند و درنهایت بازهم همایشی در شهرستان برگزار شد تا بادرود مثل همیشه در پس پرده مظلومیت خویش غریب بماند

نظرات 1 + ارسال نظر
نطنزی دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 ق.ظ

با سلام. اولا که من اصلا به وبلاگت نیومده بودم تا الان اقا ذبیح ا.. چون میدونم همه حرفات رو حب و بغضه...دوما که گروه موسیقی از خوده شهر نطنز با سرپرستی استاد بزرگ موسیقی ایران آقای دهقانیان بود...سوما اینکه شما که خودتون رو همسشه جدا از نطنز میدونید پس خواهشا این توقع رو هم نداشته باش که همیشه و همه جا ازتون اسم بیارن...هرجا لازم بود و نیاز شد اسم شما هم میاد..... به سلامت.

با درود:
درخصوص برخی از مسائل مورد اشاره جواب را به مخاطبین گرامی می سپارم اما در خصوص گروه موسیقتی سنتی منظور موسیقی تنبک وسرنا بود که ظاهرن از آران وبیدگل دعوت شده بودند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد