بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

توقف ساخت کارخانه سیمان به دستور فرماندار

رییس شورای اسلامی شهر بادرود با اشاره به توقف ساخت کارخانه سیمان بادرود، گفت: به بهانه اشتغال تعدادی محدود اجازه تحمیل هزینه های زیست محیطی و بهداشتی به شهروندان را نخواهیم داد.



عبداالله صابری در گفتگو خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص علت تعطیلی کارخانه سیمان این شهر اظهار کرد: ساخت این کارخانه در دو ماه گذشته به دلیل آثار منفی زیست محیطی بر روی پتانسیل‌های کشاورزی، دامداری، مراتع، منابع طبیعی، سلامت شهروندان و… با پیگیری شورای شهر بادرود متوقف شده است.

وی با بیان اینکه این توقف ساخت با دستور فرمانداری شهرستان نظنز انجام شده است، افزود: این کارخانه در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر بادرود قرار دارد و به بهانه ایجاد اشتغال برای ۲۰ تا ۳۰ نفر اجازه تحمیل هزینه‌های بهداشتی به شهر وندان را نخواهیم داد.

رییس شورای اسلامی شهر بادرود گفت: در سال‌های قبل در شهر بادرود پزشکان بنگلادشی مردم را معالجه می‌کردند در حالیکه امروزه حدود ۱۲۰ متخصص این شهر در شهرهای مختلف استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که این امر نشانگر ظرفیت بالای علمی مردم این شهر است.

صابری ادامه داد: تاسیس دانشگاه پیام نور در بادرود به دلیل وجود این دانشگاه در شهرستان‌های مجاور مانند نطنز، کاشان و ..اجرایی نخواهد شد، اما دانشگاه علمی و کاربردی با رشته‌های تحصیلی متناسب با ظرفیت‌های منطقه تاسیس خواهد شد.

وی منطقه بادرود را قطب کشاورزی شهرستان نطنز عنوان کرد و گفت: بادرود در کنار جاده ترانزیت تهران جنوب و نیز راه آهن قرار داشته و علاوه بر ظرفیت‌های معادن فلزی و سنگ تزیینی از نعمت تسطیح اراضی برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز کارخانه داران برخوردار است.
 
رییس شورای اسلامی شهر بادرود افزود: کویر منطقه بادرود به دلیل آسمان زیبا قابلیت رصد ستارگان را دارد که در سال‌های اخیر برای توسعه گردشگری کمپ توریست متین آباد راه اندازی شده است که مورد توجه گردشگران داخل و خارج قرار گرفته است.
 

صابری گفت: تولید آجر به دلیل خروج کارگران افاغنه و نیز بالا رفتن قیمت مازوت (نفت کوره) دچار رکود شده است.
 
وی با بیان اینکه بیشتر تولید آجر در این منطقه سنتی است، افزود: تولید آجر صنعتی که آلودگی زیست محیطی ندارد در اطراف امامزاده آقا علی عباس انجام می‌شود، اما کارخانجات آلاینده سنتی آجرپزی که در اطراف روستای عباس آباد به‌کار مشغولند از اطراف این روستا منتقل خواهند شد.
 
رییس شورای اسلامی شهر بادرود خاطر نشان کرد: در حال بررسی و مطالعات جانمایی و تعیین زمین برای خروج این کارخانه‌ها هستیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
ص د ا ی ب ا د شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:38 ب.ظ http://www.sedayebaad.blogfa.com

حسین همه ی کربلا بود
ولی
کربلا همه ی حسین نبود . . .

سوگواری سرور آزادگان تسلیت باد
موفق باشید
اگه ممکنه منو به این نام لینک کنین :
ص د ا ی ب ا د

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد