بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

جاده بادرود- گرمسار به کجا می رود؟؟

از سه دهه پیش تا بحال بحث احداث جاده گرمسار –بادروددر در برنامه های راهسازی وزارت راه وترابری مطرح بوده است وهمیشه طرح احداث جاده وراه آهن گرمسار به بادرود در دول مختلف ایران هراز گاهی بدان اشاره می شده است . تااینکه در دوره چهارم مجلس که منطقه ما از وجود نماینده در یک دوره دوساله محروم بود . توکلی نماینده وقت اردستان پروژه یاد شده را بنام گرمسار – زواره تغیر طرح داد واین اقدام گرچه عملی نشد اما با حضور دکتر باغبانیان در نیمه دوم دور پنجم مجلس از آنجا که قطار سازندگی بادرود در ریل سرعت قرار داشت بحث بادرود –گرمسار باز هم تقویت شد تا بدانجا که خاتمی رئیس جمهور وقت در سال 1378 درجمع مردم گرمسار خبر از احداث راه آهن وجاده گرمسار به بادرود را در جمع مردم گرمسار اعلام نمود که این مهم هم در دوران 8 ساله وی تحقق نیافت.

پیگیریها توسط نماینده وبعضأ مسئولین محلی از جمله شورای دوم شهر ادامه یافت تا اینکه باخبر شدیم ظاهرأ در دور اول سفر رئیس دولت نهم به اصفهان در 4 خرداد 1386 از مجموع 251 مصوبه شامل حال استان، مصوبه ای هم با عنوان طرح احداث جاده گرمسار – بادرود به تصویب دولت احمدی نژاد رسید .در اسفند همان سال باغبانیان از حضور مجدد در مجلس باز ماندواین طرح هم مثل خیلی از طرحهای منطقه در حد تصویب ونامه ودستور ماند.

تا اینکه سال گذشته شاهد افتتاح جاده گرمسار به قم توسط رئیس جمهور بودیم .جاده ای که شاید اگر همتی مصروف می شد اکنون باید به جای قم به بادرود ختم شود تا دروازه ای باشد برای تسخیر کویر مرکزی واتصال مرکز ایران به شرق کشور.جاده قم –گرمسار 100 کیلومتر و5/2 ساعت وقت را برای رفتن مسافران به قسمت شرق واستان سمنان وخراسان کاهش می دهد اما اگر این جاده از بادرود به گرمسار می رفت 190 کیلومتر کاهش مسیر از مرکز به شرق را در پی داشت چرا که مسیر بادرود به گرمسار از راه دشت کویر تنها 180 کیلومتر است  .مسیری که بادرود تا قم هم بدین منوال است واهالی استان اصفهان وشیراز وشهرکرد ویاسوج برای تردد به مشهد مقدس حدود 190 کیلومتر کاهش مسیر را در پیش رو داشتند.

با این حال هنوز هم دیر نشده امیدواریم مسئولین کشوری واستانی ومحلی در پی احیاء مصوبه 5 سال قبل دولت بکوشند .

نظرات 3 + ارسال نظر
عبدالعظیم شکاری سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:11 ب.ظ http://ahmzb

سلام ما حامیان گونه های گیاهی و جانوری تا میتوانیم ار طریق قانون زیست محیطی نمی گذاریم هیچ جاده ای ساخته شود چون حیوانات وحشی همچون کاراکال گربه شنی یوز ایرانی و غیره خاص کویر بادرود گرمسار می باشد با عرض معذرت

عاشق ذبیح سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:07 ب.ظ

باغبانیان اگه می خواست کاری بکنه توی این 10 سال میکرد ولی بحث پیگیری شورا رو نگو که خدایی خنده اوره . شهردار بادرود حرف شورا که انتخابش کردند رو گوش میده حالا میخوای رییس جمهور گوش بده. ولمون کن از این شوخی ها با ما نکن

باران پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ب.ظ http://dot-torshide10.blogfa.com/

با سلام از خواهش میشود به ما نظر دهید

اسم وبلاگم رو چی بزارم؟

لطفا برام نظر بزارید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد