بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

باز هم قصه ناتمام دزدی....

سرقت 70 رأس گوسفند در روستای عباس آباد بادرود باز دلهره واضطراب را به کشاورزان بازگرداند.

حدود 10 سال پیش سرقت گوسفندان چنان وحشت در دل مردم وکشاورزان انداخته بود که تقریبأ صبحی نبود که با خبر سرقت احشام از مزرعه ای خورشید طلوع نکند وروز آغاز نشود.

 تلاش نیروی انتظامی وهمکاری مردم تقریبأ آرامش نسبی را در سالهای اخیر به منطقه باز گرداند تا اینکه دو شب پیش باخبر شدیم حدود 70 رأس گوسفند یک کشاورز عباس آبادی در آغلی در دل روستا که تمام سرمایه ی این کشاورز محسوب می شد به یغما رفت. ارزش تقریبی احشام سرقتی بالغ بر 50 میلیون تومان بود.

باشروع فصل زمستان وخلوت شدن شبها وتردد کم کشاورزان معمولإ سرقت گوسفندان هم آغاز می شود اما آیا کسی که به قول خودشان تمام سرمایه اشان همین چند گوسفند می باشند در سرقت سهیم نیستند؟؟

-اکثر آغل گوسفندان در منطقه بدون قفل وبند محکم واستواری هستند به نحوی که در همین سرقت اخیر با شکستن حلقه اتصال قفل به راحتی به درون قلعه راه پیدا کرده اند.پس شایسته است کشاورزان تدبیری را برای ایجاد قفل وبند محکم به کار گیرند.

-تنها با پول یک گوسفند از 70 گوسفند سرقتی می شد سیستم دزدگیری نصب کرد که قطعأ با وجود برق دار بودن اکثر آغلها ،با نصب یک دزدگیر از سرقتهای این چنینی به جد جلوگیری کرد.

-کشاورزان ودامداران بایستی با همکاری شورای محل اقدام به گشت شبانه نمایند وبا همکاری نیروی انتظامی می توان از بخش عمده ای از سرقتهای این چنینی جلوگیری نمود.

-یکی از پیش راههای سرقت ،صداقت برخی از کشاورزان است . امیدواریم دامداران وکشاورزان با ارائه راهکار مناسب به بهانه خرید انار ویا علوفه ویا فروش احشام هر غریبه ی نا آشنائی را به مزرعه وقلعه خود راه ندهند که با تأسف آغاز سرقتها با حضور برخی از این بیگانگان به آغلها آغاز می شود.

-در خیلی از مزارع ومناطق می توان حداقل شبها چند گله ی گوسفند را بصورت متمرکز درون یک قلعه جای دارد وشبی را چند نفر نگهبان گمارد تا با تجمیع از پراکندگی وناامنی آغلها جلوگیری کرد.


به امید شبی که به صبح برسد وبجای انتشار خبر سرقت احشام خبر دستگیری سارق احشام در شهر منتشر شود که با تأسف طی دهه گذشته با این همه سرقت تاکنون از دستگیری سارق یا سارقین خبری نشده است..

نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 ب.ظ

آره واقعا چرا هیچ اقدامی نمیشه
راسته که هر چی سنگه ماله پای لنگه بیچاره کشاورزها و دامدارها.

امیر حسین یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ق.ظ

ده سال پیش که سهل بگو دو سه سال پیش داریوش خان این دزدی ها هم یک زنک تفریح شده برای .......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد