بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

دانش آموزان را در یابید...


کیف مدرسه


متأسفانه برخی از طرحهای دولت قبلی بدون هیچ نظر کارشناسی وعلمی انجام گرفته است

مثل همین تعطیلی پنج شنبه های مدارس،که اگر دولت جدید هم بخواهد این طرح را ملغی کند با موجی از اعتراضات ویا احیانأ سنگ اندازی مسئولین به جا مانده از دولت قبل روبرو می شود.

دیروز که فرزند دلبندم از مدرسه بازگشت حس کنجکاویم گل کرد وکیف محتویات کتب درسی اش را که همراهش بود در ترازو گذاشتم باتإسف مشاهده کردم وزن کیف با کتاب 9 کیلو و نیم بود در حالی که این دانش آموز کلاس چهارم تنها 30 کیلو وزن دارد . یعنی باید باری نزدیک به یک سوم وزنش را تحمل کند .بی شک وجود این بار سنگین صدمات بسیار زیادی به بخش عضلانی کودک وارد کرده ودر آینده با خطرات وبیماریهائی نظیر دیسک کمر و.... را شاهد خواهیم بود.

به گفته محققان، حمل کیف‌های سنگین مدرسه در سنین رشد دانش‌آموزان می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. وقتی کوله‌پشتی سنگین باشد، کودک بیش از حد پشتش را قوس‌دار یا سر تنه را به جلو خم می‌کند تا بتواند وزن کیف را تحمل کند. این فشار روی عضلات گردن و پشت سبب خستگی بیش از حد و آسیب می‌شود.

بر اساس یک نظر سنجی علمی دختران دانش‌آموز با درصد بیشتری نسبت به پسران در موقع حمل کیف ابراز ناراحتی کرده‌اند.

یافته‌های تحقیق حاضر حاکیست از میان 83 درصد دانش‌آموزانی که در موقع حمل کیف ناراحتی‌ داشته‌اند، 16 درصد از درد پشت ، 38 درصد از درد شانه و 29 درصد از درد دست شکایت داشته‌اند.

این تحقیق با اشاره به وزن بالاتر کیف دانش‌آموزان دختر نسبت به دانش‌آموزان پسر، اولیای مدارس و معلمان را به توجه بیشتر در این زمینه رهنمون کرده تا در این مورد مراقبت کنند که برنامه درسی دختران با پسران تفاوت نداشته باشد.

نتایج حاکیست که میانگین وزن کیف همراه با تغذیه دانش‌آموزان دختر مدارس ابتدایی 1970 گرم و میانگین وزن کیف همراه با تغذیه دانش‌آموزان پسر 1647 گرم بوده که به نحو معنی‌داری، میانگین وزن کیف دختران، 323 گرم بیشتر از پسران بوده است.

تنها عامل آنهم حذف پنج شنبه ها از ساعات درسی طول هفته است وبس. جای تأسف نیست که یک کودک ابتدائی بایستی 5 زنگ درسی فشرده را در طول تنها یک روز سپری کند واوضاع در دبیرستان به مراتب بدتر که 8 ساعت درسی در یک روز آیا مجالی برای کشش ذهن این نوجوانان باقی خواهد گذاشت؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
مینا پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ب.ظ http://www.fasl88.mihanblog.com

سلام وعرض ادب
وب پر محتوایی است موفق باشید

محمد ع شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 ق.ظ

بسیار جالب و مهم بود. امیدواریم روزی و به راهی این مشکل رفع شود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد