بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

زیارتگاه پارس بانو

http://badroodi.persiangig.com/DSC02490.JPG
http://badroodi.persiangig.com/DSC02488.JPG

http://badroodi.persiangig.com/DSC02495.JPG

 زیارتگاه پارس بانو (پیر بانو) یکی از زیارتگاههای زرتشتیان است که در نزدیکی شمس آباد اردکان در محلی به نام زرجوع و در کوههای آن واقع است. راه دسترسی به این زیارتگاه مسیر نائین به یزد بعد از شهر عقدا وروستای شمس آباد درست در کنار جاده با تابلو زیارتگاه پارس بانو می توان به دیدار این مکان مقدس زرتشتیان رفت. حدود 40 دقیقه باید راه فرعی را طی کنیم تا به روستای زیبای زرجوع در دامنه کوه برسیم. گنبد سفید با کاشیکاری یکدست منقوش به علامت فروهر بر بدنه آن از دور نمایان است .


http://badroodi.persiangig.com/DSC02489.JPG


http://badroodi.persiangig.com/DSC02493.JPG

محل مخفی شدن پارس بانو

پارس بانو دختر یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی است که عقیده بر این است که بانویی پاکدامن ومقدس بوده است.فریدون نامی که به آئین زرتشی بود کلیدار ومتولی این زیارتگاه بود که درب را گشود وما به درون زیارتگاه رفتیم .تکه سنگی که علامت محل مخفی شدن این بانوی بزرگ ایرانی است  وعکسهائی از درگذشتگان زرتشتی بر بدنه گنبد چیده شده بود وبرروی محل اختفاء پارس بانو چراغی با روغن مایع آتشی ملایم را برافروخته بود.به عقیده زرتشتیان زنی به نام خاتون بانو در هنگام فرار از دست اعراب به کوهی پناهنده میشود.خاتون بانو در خواب فرد نابینایی می آید و پس از شفای چشم فرد به وی میفرماید که پیر بانو را بنا نهد.زرتشتیان هرساله از از روز مهر تا روز ورهرام از ماه تیر به زیارت پارس بانو میروند و اهورامزدا را نیایش میکنند.


http://badroodi.persiangig.com/DSC02497.JPG

دخمه: محل موقت اجساد


http://badroodi.persiangig.com/DSC02491.JPG

ورودی پارس بانو


نظرات 2 + ارسال نظر
فری مشکی شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام...
اخو تعجبون چته نینشون انی خراب نکرده

درود: مگه قراره خراب بکرن؟؟

سیما پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام . آقا خسته نباشی . آفرین به شما . خیلی فعال هستید . من ساکن تهران هستم و اولین بار امسال بهار به کمپ کویری متین آباد اومدم و از بادرود رد شدم . بر حسب اتفاق هفته پیش با وبلاگ شما آشنا شدم و انقدر خوشم اومد که وبلگتون رو تو favorite وارد کردم .
همیشه نویسا و پویا باشید ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد