بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

در سال 88 دربادرود39 نفر فوت نموده اند

به دیار باقی شتافتگان سال1388 بادرود  

 

در سال 1388 ، 39 نفر در شهر بادرود بدیارباقی شتافته اند . از این 39 نفر 28 نفر را آقایان و11 نفر دیگر را خانمها تشکیل داده است .از افراد فوت شده 4 نفر متأسفانه بر اثر سانحه رانندگی جهان را بدرود گفته اند(مرحومین بهزاد وحمیدرضا حسینگلی ،فرهاد موذنی ومرتضی واحدی).از 39 نفر بازهم با تأسف 7 نفر از آنان جوانان زیر 40 سال این شهر می باشند(مرحومین فرهاد وحسن موذنی ،بهزاد وحمیدرضا حسینگلی،مرتضی واحدی،مجید رستگار،احمد زمانی) .آمار امسال نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری دارد به نحوی که سال گذشته 48 نفر فوت نموده بودند .آمار متوفیان امسال به تفکیک ماه بدین گونه است:

ماههای فروردین ،اردیبهشت،آذر و دی تعداد 4 نفر –خرداد 7 نفر-تیرماه 3 نفر-مرداد،بهمن واسفند 2 نفر-شهریور ومهر یک نفر و در ماه آبان 5 نفر بدیار باقی شتافته اند.

در بین متوفیان 88 بادرود دو نفر سادات بودند(فاطمه مصطفوی وسید حسین مرتضوی) وجالب است بدانید که پدیده های شگرفی چون زن وشوهر(حاج علی خجسته وطلا هژبری)،دو برادر(علی آقاجانی ،مسلم حسین زاده ونورالله وغلام شفیعیان)،پدر وپسر(بهزاد وحمیدرضا) هم بین درگذشتگان امسال مشاهده می شدند.در سالجاری هم مراسم یادبود جاوید الاثر شهید علی زینلی که پس از 28 سال چشم انتظاری خانواده محترمشان به عنوان برگ افتخاری از اوراق شهادت دلیرمردان این سرزمین محسوب میگردد درروز اربعین برگزار گردید.

وبلاگ بادرود –سرزمین مهر ومیترا برای همه به ابدیت پروازکنندگان غفران الهی راخواهان وطول عمر پر برکت وباعزت را برای عموم شهروندان از خدای بزرگ مسئلت دارد

وقایع مهم سال1388 بادرود

مهمترین وقایع سال88 بادرود

سال 1388 که موسوم به سال گاو بود هم با تمام فراز ونشیب هایش دارد به اتمام می رسد وجای خود را به سال پلنگ می دهد در این آخرین روزهای سال 88 مهمترین وقایع این سال را باهم ورق می زنیم:

1-درسال 1388 به یمن خیانت برخی از حضرات در عدم راهیابی نماینده بادرودی به مجلس شاهد تعطیلی غیر منتظره برخی از ادارات بادرود بودیم .در این بین تقلیل نمایندگی جمعیت هلال احمر بادرود به پایگاه امدادی –فرهنگی ودر پی آن کم شدن پست سازمانی این اداره وتعطیل شدن مرکز فیزیو تراپی دولتی مجموعه وجایگزین شدن آمبولانس فرسوده پاترول به آمبولانس مجهز تویو تای هایس از این جمله پیامدها بود .مرکز فعال فنی حرفه ای بادرود هم که سالانه مسئولیت آموزش فنی بیش از 1000 علاقمند را داشت هم به یکباره تعطیل وکلیه امکانات آن به خارج از شهر انتقال داده شد .تعطیل شدن نمایندگی بیمه خدمات درمانی وانتقال خدمات آن به مرکز خصوصی یکی دیگراز رویدادهای اداری شهرمان بود.

2-تلاش برخی از مسئولین وسکوت برخی از حامیان سیاسی آنان در بخش برای حذف نام بادرود در تابلو ادارات شهر وآغاز تدریجی تغیر نام تابلوها از دیگر رویدادهای 88 بادرود بود.

3-در سال گذشته به علت عدم اختصاص اعتبار دوبانده شدن جاده بادرود –کاشان (حرکتی که با عدم راهیابی نماینده بومی در کیلومتر5این جاده از دوسال قبل مختل مانده است) باعث از دست رفتن 30 نفر از هموطنانمان وزخمی شدن بیش از 70 نفر دیگر در این جاده خطرناک بود.

4-روند سرقت احشام که دامنگیر خیلی از مناطق کشور است بادرود را هم بی بهره نساخت ونزدیک به 200 رأس دام اهالی توسط سارقین در سالجاری به یغما برده شدند.

5-سال کم بارش 88 بادرود تنها 85 میلیمتر بارندگی را در سال زراعی 88 نصیب بادرود ساخت ونوید تابستانی گرم وخشک در انتظار بادرود نیمه کویری است.

6-در سال 1388  تعداد39 نفر از همشهریانمان جهان فانی را بدرود گفتند که گرچه این آمار نسبت به سال قبل که به 48 نفر رسید آمار کمتری را در بردارد اما باتأسف امسال 7 نفر ازجوانان عزیز شهرمان بر اثر حوادث گوناگون جزء متوفیان 88 بوده اند.

اما در این سال حوادث خوبی هم اتفاق افتاد که بد نیست به مهمترین آنها اشاره کنیم:

1- سال 1388 را می توان سال رسانه ای بادرود نامید . در این سال شاهد پخش دهها ساعت برنامه مستقیم از شبکه 3 تلویزیون در قالب اجرای سومین جشنواره انار ومراسم تاریخی چهل هشتم در بادرود بودیم وایران به عظمت این منطقه در پتانسیلهای مختلف پی برد.همچنین در این سال شبکه های مختلف داخلی وجهانی به پخش برنامه های گوناگون از بادرود پرداختند.

2-برپائی سومین جشنواره انارکه با شکوه تر از هرسال برپا گردید وثبت این جشنواره در تقویم گردشگری کشور از مهمترین رویداد فرهنگی بادرود 88 بود.

3-ثبت جهانی انار نادری بادرود را هم می توان از اقدامات مهم 1388 برشمرد.

4-تحقق وعده رئیس جمهور در اختصاص نیم درصد اعتبار هسته ای به شهرستان وآغاز پروژه هتل توسط شهرداری بادرود در بلوار حرم وفرهنگسرای خالدآباد از محل اعتبارات فوق از اقدامات مهم 1388 بادرود بوده است.

5-آغاز سیستم مینی بوس رانی شهرداری در جابجائی مسافرین شهری وگشایش بازار میوه شهروند وآسفالت بخشی ازخیابان اصلی شهر پس از 30 سال از اقدامات مهم شهرداری در سال 1388 بوده است. 

۶-برگزاری تظاهرات باشکوه 22 بهمن بادرود هم امسال از هر سال دیگر پرشورتر وباشکوه تر برگزار گردید.

نوروز در چهارمین شهر زیارتی ایران

چهارمین شهرزیارتی ایران،آماده پذیرای یک میلیون مسافر نوروزی  

شهر بادرود که درست در مرکز کشور عزیزمان واقع گردیده در ماه فروردین واردیبهشت دارای یکی از بهترین هوا و طبیعت کشور است.بادرود به واسطه قرار گرفتن در مسیر تهران-جنوب وتهران به اصفهان یکی از نقاط مهمی است که بعد از شهراصفهان پذیرای بشترین مسافر نوروزی در این استان است . طبیعت زیبای حاشیه کویر،وجودآستان مقدس حضرت آقاعلی عباس(ع)،دیدار از خانه های تاریخی،موزه گرمابه نوغه واز همه مهمتر همجواری با روستای تاریخی ابیانه یکی از مهمترین شاخصه های انتخاب مسافران نوروزی برای اقامت در بادرود است .ستاد تسهیلات مسافرین نوروزی بادرود مستقر در اداره آموزش وپرورش با پیش بینی وتجهیز 30 واحد آموزشی به امکانات اولیه نظیر وسائل گرمایش،فرش،حمام ،ظروف آشپزخانه و... امسال با آغوشی گرم به استقبال میهمانان خود می رود .شورای اسلامی وشهرداری هم با زیبا سازی اماکن عمومی،بهسازی پارکها ومیادین،حمل ونقل رایگان مسافرین از پارکها برای بازدید از آثار تاریخی،چاپ ده هزار نقشه گردشگری شهر واستقرار اکیپ راهنما در میدان امام(بادگیر) به استقبال مسافرین بهار می رود . هلال احمر بادرود هم با بر پائی چادر راهنمای مسافرین وتوزیع نقشه گردشگری در این امر اهتمام تمام ورزیده است .

در هر حال بادرود با تمام امکانات موجود آمادگی خویش را برای اثبات رسم میهمان نوازی در این روزها به منصه ظهور می رساند .به امید اقامتی خوش وبیاد ماندنی در بادرود زیبا

راه اندازی مرکز گفتار درمانی بادرود

تجهیز مرکز گفتار درمانی بهزیستی بادرود

در آخرین هفته آخرین ماه سال با کمک خیرین بادرودی دستگاههای دیجیتال گفتار درمانی به مرکز گفتار درمانی بهزیستی بادرود اهدا شد.این دستگاهها که در شناسایی اختلال گفتاری و توانبخشی افراد دچار اختلال گفتاری کاربرد دارد از نیاز بیماران جهت درمان به شهرهای همجوار کاسته است.

ابراهیم ماهیان مسوول نمایندگی بهزیستی بادرود با اعلام این مطلب گفت  با تجهیز شدن این مرکز به وسایل دیجیتال توانبخشی گفتاری میتوان گفت که این مرکز یکی از مراکز مجهز ومدرن گفتار درمانی در استان اصفهان میباشد. رفت وآمد والدین به شهرهای همجوار جهت درمان فرزندان، بوجود آورنده مشکلاتی بود که از ادامه درمان منصرف میشدند ودر حال حاضربدون هیچ مشکلی و با حضور کارشناسان خبره ومجرب گفتار درمانی به درمان پرداخته و تا رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش میکنند. این مرکز قبلا بدون وسایل به مراجعین خدمات رسانی میکرد.

منبع : باداباد

اقدام فرهنگی شورای شهر بادرود

اقدام فرهنگی شورای شهر بادرود  

به مناسبت آغاز سال نو خورشیدی و ایام تعطیلات نوروز و حضور میلیونی زائران و مسافران به آستان مقدس حضرت آقا علی عباس (ع) و شهر بادرود ( چهارمین شهر زیارتی کشور ) ، شورای اسلامی شهر بادرود همانند سنوات قبل اقدام به چاپ و نشر تقویم سالیانه همراه با ایام و مناسبت های مهم به لهجه و گویش بادرودی و درج تصاویر مکانهاو آثار تاریخی بخش بادرود نموده است . فعالیت شورای اسلامی شهر به خصوص رئیس فرهنگ دوست آن در توجه به مسائل فرهنگی و شناساندن شهر قابل تقدیر است . از دیگر مسوولان فرهنگی منطقه نیز انتظار می رود برای معرفی جاذبه های گردشگری بادرود و روستاهای اطراف قدمهای مثبتی بردارند  

منبع: وبلاگ بادرود رسانه http://basiratbad.blogfa.com/

زلزله دربادرود

 گزارش اولیه زلزله 2.2 ریشتر در بادرود   

   تاریخ وقوع زلزله:

سه شنبه، 18 اسفند 1388 در 14:56:33
(وقت محلی -
تهران)

2010-03-09 11:26:33 (UTC)

بزرگی زلزله:

۲.۲

نوع بزرگی:

Mn

موقعیت رومرکز زلزله:

۳۳.۴۴ شمالی و ۵۱.۹۴ شرقی

عمق:

۱۰

عدم قطعیت مکانی:

۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
۲.۲۲+/-  کیلومتر  در جهت شرقی - غربی

منطقه:

استان اصفهان

فاصله‌ها:

8 کیلومتری نطنز، اصفهان
28
کیلومتری مهاباد، اصفهان
29
کیلومتری بادرود، اصفهان
255
کیلومتری تهران، تهران

منبع:

موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران

قلعه گوشه در حال تخریب

ارگ ساسانیان «گوشه» در حال تخریب است  

 

توجه به آثار وابنیه فرهنگی وتاریخی نمادی از تمدن یک ملت است . در این راستا بادرود بابرخورداری از صدها اثر تاریخی ومحوطه باستانی پیشگام در ورقی از اوراق تاریخ کهن ایران زمین است .قلعه گوشه که بنا به نقل باستان شناسان از بناهای ارزشمند دوران ساسانیان ونقش چاپارخانه بین راهی شهرهای تاریخی اردستان-بادرود راداشته است اکنون مورد بی مهری شدید مسولان میراث وکشاورزان همجوار قرار گرفته .کشاورزان غریبه ای که از سه دهه پیش سفره های آب کشاورزی که میراث صدسال آینده این سرزمین است را باهدف کشت مکانیزه وبدون غرص حتی یک نهال مثمر آماج سود شخصی خود قرار دادند اکنون تا چند متری این دژ کهن وتاریخی منطقه پیش رفته وبه بهانه گسترش زمین کشاورزی خویش ،قلعه گوشه را هدف قرار داده اند . حالا که اداره میراث فرهنگی وجهاد کشاورزی سهل انگاری میکند بیائید شما همشهریان در پاسداشت این اثر تاریخی همت کنید وجلو متجاوزین به آثار تاریخی را بگیرید.

درمانگاه تخصصی دربادرود

اقدام خوب پزشکان بادرودی  

 

یکی از اقدامات مثبت ودرخور تقدیر برخی از پزشکان منطقه احداث کلنیک های تخصصی در این شهر است .به رغم اینکه بادرود دارای پزشکانی مجرب وحاذق در تمام رشته های تخصصی است .ولی جای سئوال اینجاست که چرا درحالیکه آنان برای رسیدن به این مقام از آب وخاک این سرزمین استفاده کرده اند.چرا علم خود را درراه خدمت به مردم خویش معطوف نمی دارند ؟اخیرإ آقایان دکتر رجبی ودکتر عصمتی از پزشکان نیک اندیش بادرود اقدام به احداث درمانگاه اختصاصی شبانه روزی نموده اند وبارایزنی زیاد وزحمات قابل ستایش اقدام به دعوت از پزشکان متخصص دررشته های مختلف جهت ویزیت بیماران نموده اندونیز به تبع آن دکتر شایان هم با راه اندازی کلینیک تخصصی در این راستا اقدامات مثبتی را به منصه ظهور رسانده اند.اولین وابتدائی ترین حسن دعوت از این اطباء این است که از تردد بیش از حد بیماران همشهری به جاده پر خطر کاشان ممانعت بعمل می آید.درهر صورت از اقدام این عزیزان در راه خدمت به محرومین منطقه صمیمانه سپاسگزاریم .امیدواریم همه پزشکان دراین راه از این دوستان عبرت آموزند

افتتاح استخر شنای نیمه تمام

یکی دیگر از زحمات دکتر باغبانیان به بار نشست  

سال 1380 کلنگ احداث ورزشگاه کارگران بادرود به زمین زده شد .همان سالی که قرار بود مجموعه های ورزشی کارگران فقط در مراکز شهرستانها احداث شود وتلاش دکتر باغبانیان نماینده وقت مردم در مجلس باعث گردید که در این شهر ستان دو مجموعه ورزشی احداث گردند .اینک پس ازگذشت 8 سال بطور همزمان باحضور معاون وزیر کار وامور اجتماعی ومدیر کل این سازمان وجمعی از مسئولین محلی این دو پروژه به بهره برداری رسیدند.  

 

 

درتاریخچه استخر شنای بادرود بد نیست بدانید که : از محل اعتبارات رئیس جمهوری هشتم (آقای خاتمی)مبلغ 500 میلیون ریال برای احداث استخر روباز شنای بادرود در پی درخواست نماینده محترم وقت اختصاص یافت .قرار بود که این استخر توسط شهرداری با مصوبه شورا در محل کشتارگاه قدیم (کرملک)احداث شود اما به علت مخالفت استانداری برای اجرای این پروژه توسط شهرداری مبلغ مذکور به اداره کار اختصاص یافت .بنا به پیشنهاد هیئت رئیسه شورای دوره دوم وبا اصرار این اعضاء استخر روباز به سرپوشیده تغیر وضعیت داد وکار احداث استخر از سال 1385 با جدیت تمام آغاز گردید که با اعتبارات استانی اداره کل کار وامور اجتماعی اینک با اختصاص 700 میلیون ریال شاهد بهره برداری نیمه تمام از این استخر بودیم . که البته ارزنده بود دوستان مسئول چند صباحی را تأمل می داشتند تا تأسیسات استخر هم تکمیل ولااقل رسمی نه اسمی افتتاح میگردید .بهر حال استخر آبگیری شده مجددأ تخلیه تا تکمیل نهائی درب آن برروی ورزشکاران شنای منطقه بسته می ماند.