بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود: شهر پروژه های نیمه تمام

 

 13 پروژه بزرگ نیمه تمام ،برخی با پیشینه 13 ساله

شهر بادرود را می توان به شهر پروژه های نیمه تمام نامگذاری کرد . بیش از 13 پروژه بزرگ از 13 سال پیش تابحال به تدریج در سالهای مختلف آغاز شده اند وبرخی گرد غریبی بر چهره آنها نشسته وسالهاست که نشانی از پیمانکار وتخصیص اعتبار وبودجه وادامه کار برای آنها نیست

برخی از پروژه ها هر از گاهی سر وصدای بهم خوردن تیشه وماله وصدای چرخ فرغون در آنها طنین انداز می شود وباز تا سالهای سال خاموش می مانند .

برخی از پروژها هم همچی بفهمی نفهمی اعتبارات قطره چکانی برآنها تزریق می شود وآرام آرام سالهای سال است که در آنها اقداماتی خاموش وساکت در حال انجام است.

سئوال از مدیران محترم شهرستان:

  

-آیا این نشان از تغییرات مدیرا ن شهرستان است ویا عدم پیگیری مدیر مربوطه در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه؟؟ 

-آیا اگر ضرورت نداشت که این ساختمانها احداث شوند پس علت شروع به کارشان چیست وحالا که شروع شده اند علت عدم اتمامشان چیست؟؟ باهم برخی از این پروژه ها را با مختصر تاریخچه مرور می کنیم.

  

 1-ایستگاه آتش نشانی –شروع: 1386-پیشرفت : 60%- مجری : شهرداری بادرود(چند ماهی است از ادامه ساخت پروژه خبری نیست)  

  

 2 -تالار فرهنگ وهنر بادرود- شروع: 1380 – پیشرفت: 85% - مجری : اداره فرهنگ وارشاد اسلامی (گرچه پیمانکار در حال انجام پروژه است اما کار به کندی پیش می رود. 

  

 

 

3-ورزشگاه کارگران –شروع : 1379 –پیشرفت زمین چمن10% -مجری : اداره کار وامور اجتماعی(گرچه استخر شنا افتتاح گردید اما از ادامه ساخت ورزشگاه که شامل احداث سالن فوتبال آن است حدود 6 سالی است خبری نیست). 

   

4-ورزشگاه فرهنگیان – شروع: 1384 –پیشرفت فیزیکی 95% -مجری : اداره آموزش وپرورش(این پروژه در حال اتمام است وبعد از 6 سال امید بهره برداری از آن بگوش می رسد)

 

  

 

5-مجموعه فرهنگی حضرت آقاعلی عباس –شروع: 1378 –پیشرفت فیزیکی : 40% - مجری: اداره اوقاف وامور خیریه(این پروژه حدود 9 سال است که نیمه کاره تعطیل گردیده است)

 

  

 

6-مجتمع اقامتی –گردشگری شهرداری بادرود –شروع: 1389 – پیشرفت فیزیکی 50%- مجری : شهرداری بادرود (این پروژه که از محل اعتبارات ریاست جمهوری تأمین اعتبار گردیده در حال انجام کار هست، گرچه قرار بود 10 ماهه تکمیل شود)

 

 

  

 

7-مسجد حضرت آقاعلی عباس (میدان غدیر)- شروع: 1385 –پیشرفت 5%-مجری: اداره اوقاف وامور خیریه (حدود دو سالی است که از ادامه ساخت این مسجد بین راهی خبری نیست). 

   

 

 

8-مجموعه پلهای غدیر- شروع 1385 – پیشرفت:50% - مجری: اداره راه وترابری(گرچه پیمانکار برای ادامه ساخت پروژه شروع بکار نموده اما به کندی کار پیش می رود) 

  

 

9-جاده بادرود –کاشان –شروع: 1386 –پیشرفت فیزیکی:5% -مجری: اداره راه وترابری (برغم وعده ووعیده های مسئولین وکشته ومصدوم شدن دهها مسافر در طول سال در این جاده تنها 5 کیلومتر آن زیرکوبی واز 4 سال پیش تابحال اقدامی برای ادامه احداث آن انجام نگرفته است)

 

  

 

10-مسکن مهر بادرود – شروع: 1387 – پیشرفت 40% -مجری: اداره تعاون وبانک مسکن(کار توسط پیمانکاران در بخشهائی از پروژه ادامه دارد)

 

  

 

11-مسجد شهرک آزادگان –شروع: 1389 –پیشرفت: 10% -مجری: اداره مسکن وشهرسازی (از ابتدای سالجاری تاکنون اقدامی برای ادامه تنها مسجد شهرک بزرگ آزادگان انجام نگرفته است)

 

 

 

12-درمانگاه مرکزی بادرود –شروع: 1386 –پیشرفت فیزیکی: 40% -مجری : شبکه بهداشت ودرمان (حدود یک سال ونیم هست از ادامه پروژه خبری نیست).

 

 

  

 

۱۳-تالار جشنواره انار بادرود –شروع 1385 – پیشرفت فیزیکی 80% -مجری: اداره میراث فرهنگی(از سال گذشته تابحال از ادامه پروژه خبری نیست)  

 

 

حال اگر به این پروژه ها مباحثی چون ساخت کمربندی امام رضا (1380)-مرمت پرستشگاه آدینه(1388)-تکمیل ایوان ورودی صحن آقاعلی عباس(1383)- تکمیل باند خروجی بلوار آقاعلی عباس(1386)-راه اندازی بیمارستان تکمیل شده بادرود(1384)- ادامه ساختمان اداری شهرداری بادرود (1375)-تکمیل میدان راه آهن وشاهزاده محمد – تکمیل ایستگاه راه آهن(1388) –تکمیل سالن کشتی بادرود (1384)-تکمیل نما سازی ودیوار کشی دانشگاه آزاد بادرود (1383)و ادامه روکش آسفالت خیابان امام (1387) را بیافزائیم آیا عنوان «بادرود: شهر پروژه های نیمه تمام» عنوان برازنده ای برای این شهر نیست؟؟؟

داستان باغ انار

نامه وارده: 

زمانی‌ که بچه بودیم، باغ انار بزرگی داشتیم که ما بچه ها خیلی دوست داشتیم، تابستونا که گرمای شهر طاقت فرسا میشد، برای چند هفته ای کوچ می کردیم به این باغ خوش آب و هوا که حدوداً ۳ کیلومتری با شهر فاصله داشت، اکثراً فامیل های نزدیک هم برای چند روزی میومدن و با بچه هاشون، در این باغ مهمون ما بودن، روزهای بسیار خوش و خاطره انگیزی ما در این باغ گذروندیم اما خاطره ای که میخوام براتون تعریف کنم، شاید زیاد خاطره خوشی نیست اما درس بزرگی شد برای من در زندگیم!

تا جایی که یادمه، اواخر شهریور بود، همه فامیل اونجا جمع بودن چونکه وقت جمع کردن انارها رسیده بود، 8-9 سالم بیشتر نبود، اون روز تعداد زیادی از کارگران بومی در باغ ما جمع شده بودن برای برداشت انار، ما بچه ها هم طبق معمول مشغول بازی کردن و خوش گذروندن بودیم! بزرگترین تفریح ما در این باغ، بازی گرگم به هوا بود اونم بخاطر درختان زیاد انار و دیگر میوه ها و بوته ای انگوری که در این باغ وجود داشت، بعضی وقتا میتونستی، ساعت ها قائم شی، بدون اینکه کسی بتونه پیدات کنه!

   

 

بعد از نهار بود که تصمیم به بازی گرفتیم، من زیر یکی از این درختان قایم شده بودم که دیدم یکی از کارگرای جوونتر، در حالی که کیسه سنگینی پر از انار در دست داشت، نگاهی به اطرافش انداخت و وقتی که مطمئن شد که کسی اونجا نیست، شروع به کندن چاله ای کرد و بعد هم کیسه انارها رو اونجا گذاشت و دوباره این چاله رو با خاک پوشوند، دهاتی ها اون زمان وضعشون خیلی اسفناک بود و با همین چند تا انار دزدی، هم دلشون خوش بود!

با خودم گفتم، انارهای مارو میدزی! صبر کن بلایی سرت بیارم که دیگه از این غلطا نکنی، بدون اینکه خودمو به اون شخص نشون بدم به بازی کردن ادامه دادم، به هیچ کس هم چیزی در این مورد نگفتم!

غروب که همه کارگرها جمع شده بودن و میخواستن مزدشنو از بابا بگیرن، من هم اونجا بودم، نوبت رسید به کارگری که انارها رو زیر خاک قایم کرده بود، پدر در حال دادن پول به این شخص بود که من با غرور زیاد با صدای بلند گفتم: بابا من دیدم که علی‌ اصغر، انارها رو دزدید و زیر خاک قایم کرد! جاشم میتونم به همه نشون بدم، این کارگر دزده و شما نباید بهش پول بدین! 

 

پدر خدا بیامرز ما، هیچوقت در عمرش دستشو رو کسی بلند نکرده بود، برگشت به طرف من، نگاهی به من کرد، همه منتظر عکس العمل پدر بودن، بابا اومد پیشم و بدون اینکه حرفی بزنه، یه سیلی زد تو صورتم و گفت برو دهنتو آب بکش، من خودم به علی اصغر گفته بودم، انارها رو اونجا چال کنه، واسه زمستون! بعدشم رفت پیش علی اصغر، گفت شما ببخشش، بچس اشتباه کرد، پولشو بهش داد، 20 تومان هم گذاشت روش، گفت اینم بخاطر زحمت اضافت! من گریه کنان رفتم تو اطاق، دیگم بیرون نیومدم!


کارگرا که رفتن، بابا اومد پیشم، صورتمو بوسید، گفت میخواستم ازت عذر خواهی کنم! اما این، تو زندگیت هیچوقت یادت نره که هیچوقت با آبروی کسی بازی نکنی، علی اصغر کار بسیار ناشایستی کرده اما بردن آبروی مردی جلو فامیل و در و همسایه، از کار اونم زشت تره!


شب علی اصغر اومد سرشو انداخته پایین بود و واستاده بود پشت در، کیسه ای دستش بود گفت اینو بده به حاج آقا بگو از گناه من بگذره!


کیسه رو که بابام بازش کرد، دیدیم کیسه ای که چال کرده بود توشه، به اضافه همه پولایی که بابا بهش داده بود

معدن سنگ آهن بادرود وبلوار شهر

  

روزانه بین 50 تا 100 دستگاه تریلی با وزنی حدود22 تن سنگ آهن 12 کیلومتر از بلوار اصلی شهر را در می نوردند .

با سپاس از درگاه خداوند متعال بالاخره کوههای حاشیه کویر بادرود سینه خود را شکافتند تا بر اساس پیش بینی مقدماتی تا 35 سال آینده تأمین کننده مواد اولیه یکی از ضروری ترین مصالح ساختمانی دنیا باشند . معدن سنگ آهن بادرود که در فاصله 55 کیلومتری شهر ودر دامنه کوه کوچکی بنام بند نرگس واقع گردیده روزانه صدها تن از این محصول توسط کامیون های مخصوص را از این شهر راهی بندر امام می نماید تااز آنجا به کشور چین صادر گردد.

بد نیست بدانید که 24 کیلومتر از مسیر رفت وبرگشت بلوار اصلی شهر بادرود زیر چرخهای سنگین تریلی معدن سنگ آهن در نوردیده می شود . حساب کنید اگرروزی بطور متوسط70تریلی سنگ آهن با وزنی معادل 22 تن سنگ آهن مسیر بلوار شهر را طی کنند وآسفالت شهری که ارائه امکانات وخدمات به شهروندانش با درآمد کم شهرداری به سختی امکان پذیر است وزنی حدود 1540 تن بر آسفالت این شهر کویری وارد می شود ودر پی آن صدمات ناشی از تردد تریلی ها، آسفالتی که محور تردد زائران وشهروندان است به شدت آسیب می بیند

راهکار:

پیشنهاد میگردد در اولین فرصت اعضای محترم شورای اسلامی شهر نشستی با حضور قهرمان ملی کشورمان جناب آقای حیدری که بهره بردار معدن مذکور هم هست تشکیل وبا توجه به آماده بودن طرح کمربندی شرقی شهر که  میدان راه آهن در سه راهی عباس آبادرا به بلوار حرم در میدان شاهزاده محمد اتصال می دهد،را در دستور کار خویش قرار دهندو اجرای این طرح ضروری را با مشارکت وی آغاز تا ضمن بهره برداری از این طرح، راه دسترسی کامیونهای حامل سنگ آهن از کمربندی مذکور به جاده قلعه گوشه وسپس هدایت به جاده ترانزیت تهران جنوب هموار گردد وهم آرزوی دیرینه مردم شهر برای عدم تردد وسائل سنگین از قبیل انواع تریلی وکامیون ولودر و.... از خیابان اصلی شهر تحقق یابد  

اقدامات خاموش(آسسئلکی)asseleki

 

دکتر ضابطی: ما اقداماتمون را بی سر وصدا انجام می دهیم
 اثر: محمد علی رجبی

پس از 11 سال، پروژه نیمه تمام به بهره برداری رسید

 

پل رو گذرراه آهن بادرود که محل تردد ریل راه آهن سراسری است ومیانه بلوار استاد مطهری بادرود را قطع میکند دیروز باحضور مدیر کل مدیریت بحران استان برای چندمین بار به بهره برداری رسید.(به نقل از سایت شهرداری بادرود ) این پل که بنام پل خلیج فارس نامگذاری گردیده پیش از این یکبار با حضور مهندس خرم  وزیر راه وترابری وقت کشور در سال 1380 رسمأ افتتاح گردید . یک بار دیگر هم در سال 1385 با حضور بختیاری استاندار وقت اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت واینک برای بار سوم با افتخار تمام دیروز شاهد افتتاح چندین باره این پروژه بودیم .

این درحالی است که از مدت آغاز این پروژه در سال 1379 تا بحال بیش از دهها پل از این دست وچه بسا بزرگتر از این پل در شهر اصفهان درکمتر از یک سال افتتاح وبدون اجرای مراسم رسمی چندین باره افتتاحیه به بهره برداری رسیدند.

پل زیر گذر خلیج فارس بادرود در حالی برای سومین بار افتتاح شد که هنوز روکش اصلی آسفالت آن انجام نگرفته ووجود تنها یک لایه آسفالت در این شیب تند باعث بروز مشکلات شدیدی را از قبیل آبگرفتگی ویا تصادف رانندگی در پی خواهد داشت وبرای خروجی فرعی طرفین بالای پل  هنوز هیچ تمهیداتی اندیشیده نشده که همین امر باعث تلف شدن بیش از 180 رأس گوسفند یک کشاورز بادرودی براثر برخورد یا قطار برروی ریل بوده ایم . کاش کسانی که در صدد افتتاح چندین باره یک پروژه هستند مقداری عجله به خرج نمی دادند ومیگذاشتند تا پروژه کامل به اتمام برسد بعد افتتاح شود

آتش نشانی غیر انتفاعی

آتش سوزی در انبار کارتن میوه فروشی مرکزی شهر 

 

 

 

اگه آتشنشانی دیر رسید خودتان می توانید دست بکار شوید، مثل این آقای صاحب مغازه که میخواد آتش با این حجم رو با شلنگ آب مغازه اش خاموش کنه...

زیارتگاه مقدس بادرود

 

ای که از نام بلندت کمر عشق شکست

نخبگان بادرودی در سال 1390

اسامی برخی از قبول شدگان بادرودی دانشگاههای دولتی در سال 1390  

1-مهران معماری: مهندسی قدرت شهرکرد

۲-محمد واثقی: مهندسی عمران خواجه نصیر

۳-جواد مهری: مهندسی قدرت خرم اباد- ش

۴-امیرمحمد علافیان: حسابداری قم

۵-احمد توتونچی: علوم سیاسی اصفهان

۶-سعید فروزاد: مهندسی برق خرم آباد

۷-مرصاد ابوذری: علوم قضایی تهران

۸-شقایق مرتضایی: پزشکی دانشگاه تهران- پردیس

۹-فاطمه افسری: پزشکی کاشان

۱۰- میثم زراعتی: مهندسی برق تبریز

۱۱- فاطمه کرمانی نژاد:حسابداری اصفهان

۱۲- کامران کاملی: مدیریت صنعتی نطنز

13- احسان چاکری پزشکی اصفهان

14- سودابه قصابی : پزشکی کاشان
15- مینا اسدی: پزشکی کاشان
16- ابوالفظل قاسمی :پزشکی شهرکرد
17- محمد صفاری: دارو سازی....
18- سمیه مهدی بادی: زبان فرانسه اصفهان
19- حمید باغبانی :دامپزشکی
20- مهدیه صفاری :پزشکی تهران
21-علی آقادوست: شنوایی سنجی اهواز
۲۲- علیرضا وارسته:مهندسی مکانیک قم
۲۳-سعید کوثری:حسابداری قم
۲۴- مرتضی کبیری:بهداشت قم
۲۵-بهنام کبیری:مهندسی منابع طبیعی سمنان
۲۶-فاطمه جهانپور:پزشکی شهرکرد
۲۷-ابراهیم فردوسی:علوم تربییتی کاشان
۲۸-ابوالفضل زراعتی:مدیریت مالی علوم اقتصاد _شبانه
۲۹-سارا ترابیان: علوم سیاسی شهیدبهشتی  
30- علیرضا صفدری :شیمی اصفهان
31- ریحانه عباسی فمی: پزشکی اراک
32- سعید کوثری: حسابداری قم
33-محمد رحمانی : کاردانی علوم پزشکی ایلام
34- مریم سعیدیان: مامایی کاشان
35- حکیمه امیدی: علوم تربیتی کاشان
36-مرضیه صفاری: پزشکی کاشان
37- الهام کبیری: مدیریت دولتی قم
38- مهدیه میرزایی: هوشبری کاشان
39- فرزانه قاسمی: اتاق عمل کاشان
40- فاطمه پری: ژنتیک شهرکرد
41- اسماء امیدی: بهداشت حرفه ای کاشان
42- اسماء قصابی: مامائی کاشان
43- ندا ستاره: بهداشت حرفه ای کاشان
44- زینب مهرزاد: پرستاری شهرکرد
45- ساجده گلیان: مدیریت جهانگردی علامه
46- طیبه رجبی مقدم: حسابداری تهران
47- نرگس رجبی مقدم: مدیریت بازرگانی قم
48- عاطفه طاهری: مدیریت صنعتی تهران
 
منبع: وبلاگ کویر بادرودhttp://www.badrodcity.blogfa.com/

این فاجعه را چه کسی پاسخگوست؟؟

 

 

مابین بادرود تا روستای عباس آباد را تپه شنهای بسیار زیبای در برگرفته که زمانی جزء بکرترین مناطق اطراف شهر محسوب می شدند. قدم زدن در شنزارهای پاک ولطیف این تپه ها آنچنان آرامشی را به آدمی دست می داد که گوئی با تمام وجود داری خدارا حس میکنی. این تپه ها که در حاشیه مزرعه دولت آباد واقع شده اند مشرف به چندین مزرعه می باشند که از بلندای آن لطافت وعظمت کوههای کرکس در غرب ولطیف در شرق را به وضوح میتوان دید . اکنون با تأسف به علت جهل عده ای از افراد نا آگاه به مسائل زیست محیطی وعدم تعیین جایگاهی توسط شهرداری برای تخلیه نخاله های ساختمانی ویا عدم برخورد این ارگان با خاطیان ، این محوطه طبیعی زیبا به تل انباری از نخاله های زشت وخشن ساختمانی مبدل شده وبا تأسف حداقل تا درج این مطلب کسی پیگیر جلوگیری از ادامه این فاجعه زشت بشری نیست .روزی در زیبائیهای این تپه در اواخر اسفند ماه شاهد پرورش خودرور قارچ طبیعی بودیم واکنون شاهد تماشای باقی مانده مصالح زشت ساختمانی.

انتظار می رود تا عمق این واقعه تأسف بار تمام تپه را فرا نگرفته ،برای نجات آن همه شهروندان بسیج شده وجلو مخربین طبیعت زیبای منطقه را بگیرند . 

     

 

تصویب رشته جدید برای دانشگاه آزاد بادرود

http://badroudiau.ac.ir/main/upload/article/0511021304310510book_pile2.gif

 

با تصویب شورای گسترش آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی بادرود از مهرماه 1390 در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته مهندسی برق قدرت و مهندسی تأسیسات حرارتی و برودتی و کاردانی پیوسته مکانیک خودرو دانشجو می‌پذیرد. 

مدیریت وبلاگ مهر بادرود از تلاش ارزنده جناب آقای محققی ریاست محترم دانشگاه آزاد بادرود در ارتقاء این مرکز علمی صمیمانه تقدیر وسپاس می نماید