بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سخنان فیروزی ،نماینده مردم در مجلس


فیروزی در مراسم معارفه سید امیر جعفری فرماندار جدید شهرستان ، توضیحاتی در مورد شهرستان ارائه نمود وی در بین سخنانش گریزی به انتخابات مجلس نهم زد و گفت این مردم هستند که نماینده را انتخاب می کنند نه مسئولینی که در اتاق شیشه ای می نشینند و می خواهند برای مردم تصمیم بگیرند  .

فیروزی خطاب به فرماندار جدید گفت بنده از تمامی روستاههای نطنز و بخش بادرود بازدید کرده ام و سوء مدیریت شهرستان باعث شده است که  بخشی از روستاها هنوز در محرومیت به سر  ببرند و مردم از بعضی از مسئولین و عملکرد آنها رضایت ندارند  و از وی  خواست که با همدلی بیشتر با مسولین ادارات و مردم برای ارتقا شهرستان تلاش کنند .فیروزی همچنین در مورد عدالت بین بخشها و شهرستان تاکید داشتند با توجه به دو بخش صنعت و کشاورزی تاکید کرد، رونق این دو صنعت مهم در شهرستان باعث اشتغال خواهد شد .

عضو کمیسیون عمران از فرماندار خواست که از نیروهای ولایتی و بسیجی و اصولگرا استفاده کند
فیروزی به همه مسئولین شهرستان تاکید کرد که همه مردم ولی نعمت ما هستند و همه باید در خدمت مردم قدم برداریم

منبع: معرفت بادرود

عزم جدی برای عدم احداث کارخانه سیمان

عبدالله صابری رییس شورای اسلامی شهر بادرود کارخانه سیمان را فرصت مناسبی برای منطقه بادرود ندانستند و گفت:شورای اسلامی شهر بادرود از زمان اطلاع از احداث کارخانه سیمان مکاتباتی را مبنی بر اعتراض به مکان احداث کارخانه سیمان به ادارات مرتبط ارسال داشته است.

صابری در ادامه این گفتگو با ذکر اینکه احداث این کارخانه در شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و از تیم های کارشناسی نیز نظر مشورتی خواسته شده است گفت:این کارخانه تهدیدی جدی برای بهداشت و کشاورزی منطقه محسوب می شود و در نامه ای به فرمانداری شهرستان نطنز،منابع طبیعی نطنز،بخشداری بخش امامزاده،جهاد کشاورزی شهرستان،محیط زیست ،صنایع و معادن و فلزات وبهداشت و درمان خواستار عدم احداث کارخانه سیمان در حوالی شهر بادرود شدیم.

رییس شورای شهر بادرود در ادامه این گفتگو احداث کارخانه های سیمان را در مجاورت شهرها در دیگر نقاط کشور را یادآور شد و گفت:احداث کارخانه سیمان در بادرود مصیبت های کنونی شهرهای دارای این کارخانه را در سالهای آینده به دنبال خواهد داشت و هم اکنون نیز پیگیر جابجایی این کارخانه هستیم.

منتخب مردم بادرود در شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد توسط فرماندار سابق شهرستان برای حل این موضوع  گفت:موضوع با ادارات مربوط مطرح شد ولی تاکنون جوابی مبنی بر توقف احداث کارخانه سیمان دریافت نشده است.

جانمایی اولیه این کارخانه در منطقه یحیی آباد طرقرود و شجاع آباد نطنز بوده که بواسطه اعتراض مردمی و تهدیدهای احداث کارخانه سیمان در حال حاضر با چهل کیلومتر جابجایی در منطقه بادرود در حال احداث می باشد.

گرگ و گوسفند ودزد انار

http://badroodi.persiangig.com/JASHNVARE%206%20ANAR.jpg

اثرمحمدعلی رجبی بادی

چرا صدای تلفن همراه برگشت میخورد؟؟

حقیقتش چند وقتی بود دلتنگ شنیدن صدای خودمان شده بودیم. میخواستیم دایره ادراکمان را متمرکز نمائیم وببینیم مخاطبانمان صدای ما را چگونه می شنوند. این مرهمت وکشف بزرگ به نام نامی اداره مخابرات بخش بادرود به ثبت رسید وچند هفته ای است که صدای مشترکین گرامی از تلفن ثابت به همراه ویا بلعکس با انعکاس وبرگشت شدید ونهایتأ توأم شدن صدای دو طرف مخاطب واختلاط تلفنی ،همراه وهمگام گشته واین هدیه ارزنده چیزی ندارد جزء به عذاب کشاندن واعصاب خرد گوینده وشنونده.

 راستی آیا مخابراتیان گرامی خود این نقص آشکار را نمی شنوند که در صدد رفع مشکل برنمی تابند؟

ای مخابراتیان گرام :اگرگذرتان به تارنگار ما افتاد –که حتمأ می افتد- لطفأ برای رفع عیب برگشت صدای تلفنهای همراه چاره ای بیاندیشید چاره ای با سرعت قطع تلفنهای که بدهی معوقه دارند. بهروز باشید

سی وهشتمین فرماندار نطنز آمد

طی حکمی از سوی مصطفی محمد نجار وزیر کشور ، سید امیر جعفری به عنوان فرماندار شهرستان نطنز معرفی گردید. در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ، که با حضور دکتر اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی استانداری در سالن کوثر نطنز برگزار شد ضمن تودیع مهدی سلیمانی فرماندار سابق این شهرستان ،از خدمات وی نیز تجلیل به عمل آمد.

جعفری سرپرستی فرمانداری شهرستان اردستان را در کارنامه خود دارد و مهدی سلیمانی در ماه گذشته به عنوان فرماندار شهرستان مبارکه معرفی شد.

به فرکاندار جدیدصمیمانه تبریک وبرای سربلندی تمام شهرستان آرزوی بهروزی را برایش آرزومندیم واز26 ماه تلاش صادقانه سلیمانی که بی ریا ومخلصانه خدمت نمود سپاسگذاریم

حضور دانش آموز بادرودی در مجلس دانش آموزی کشور


اولین نشست مجلس دانش آموزی  با حضورمحمود احمدی نژاد ریاست  جمهوری و  حاج بابایی وزیر آموزش وپرورش و جمعی از مسوولان و مقامات در روز دوشنبه 17 مهرماه وبا حضور اعضای شورای دانش آموزی سراسر کشور برگزار گردید .

به گفته فاطمه شاهدی دانش اموز کلاس  دوم تجربی از دبیرستان دخترانه شهید باهنر بادرود و فرزند  فرهنگی جانباز داوود شاهدی و  یکی از ۸ نماینده منتخب مجلس  دانش اموزی   برنامه های اصلی اولین نشست مجلس  را حضور در حرم مطهر امام راحل ( ره) و تجدید بیعت با آرمانهای  ایشان - برگزاری مراسم افتتاحیه و انجام مراسم تحلیف و انتخاب هئیت رئیسه دائم ششمین دوره مجلس دانش اموزی  برشمرد .

حضور این دانش اموز موفق را به جامعه فرهنگیان منطقه بادرود و خانواده فرهنگی وی تبریک گفته وآرزوی موفقیت وسربلندی برای ایشان خواهانیم

نوریان بادرودی سرکنسول حیدرآباد هند شد


بنا  به پیشنهاد وزارت  امور خارجه و تائید  دکتر احمدی نژاد  رئیس  محترم جمهور  ، حسن نوریان رئیس فعلی نمایندگی   وزارت امور خارجه در استان اصفهان ، به سمت  سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در ایالات آندراپرادش(حیدرآباد) هند منصوب شده است  ، 

نامبرده پیش از این هم به مدت ۳ سال در کشور پاکستان در دایره کنسولی فعالیت نموده بود

 مراسم تودیع و معارفه ایشان در روز دوشنه مورخ 24/7/91  ساعت 15 با حضور  قشقاوی معاون امور کنسولی و پارلمانی  وزارت   خارجه و مسئولین ارشد استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار می گردد.

نقدی بر شعار جشن ششم انار


همه انارها خوبند ولی انار نادری بادرود یه چیز دیگه اس

اگر به متن خوب دقت کنید خواهید دید که این شعار به زبان گفتاری نوشته شده است. به عنوان مثال در صحبت های عامیانه به کلمه " خوب‌اند" را "خوبند" و کلمه "است" را به "اس" تلفظ می کنیم. اما در پوستر نمی توان از کلمات یا جملات گفتاری استفاده کرد چون زبان گوینده ، یک پوستر است نه یک انسان .

جشنواره انار بادرود محدودیت سنی و جنسیتی را ندارد. پس باید شعاری تدوین شود که بتواند مثلاً یک کودک 9 ساله تا یک شخص 70 یا 80 ساله را تحت تاثیر قرار دهد. اما فراموش نشود که شعار باید بسیار ساده ، روان و قابل فهم باشد و بتواند در همان لحظه بر مخاطب و یا مشتری تاثیر بسزایی بگذارد.مثلاً شعار تبلیغاتی بانک صادرات که مشتری اش می تواند یک کودک 1 روزه باشد ، می نویسد : " بانک صادرات ایران در خدمت مردم " انقدر این شعار ساده است که در کوتاه ترین زمان ( فقط در چند ثانیه ) می تواند در ذهن مشتری اش جا باز کند.

برگردیم به متن شعار جدید جشنواره. کلمه آخر یعنی " اس " که همان کلمه " است " است ، برای یک کودک دبستانی نامفهوم می باشد.یعنی کودک در هنگام خواندن امکان دارد آن را " آس " اِس "  اُس " و یا ... قرائت کند و معنی آن را نداند. همچنین کلمه ی " نادری " برای کودکان و اشخاصی که قدرت تحلیل کلمات را ندارند بازهم نامفهوم است. زیرا می توان حدس زد که منظورشان از این کلمه " آقای نادری ، خانم نادری و یا ... باشد. پس وجود چنین کلماتی تاثیر زیادی ندارد فقط فضای ذهن خواننده را اشغال می کند. و ماندگاری نخواهد داشت. از طرفی جمله ما طولانی است و برای حفظ کردن نیاز به تکرار دارد همچنین از کلماتی استفاده شده است که اکثر اوقات در زندگی روزمره بکار می بریم. در نتیجه متن شعار برای ما نمی تواند زیاد جالب باشد. اضافه کنم که اصولاً در تدوین شعار تبلیغاتی کلماتی از قبیل " اما ، شاید ، ولی ، تخفیف و ... " استفاده نمی کنند چون هیچ خاصیتی برای مخاطب ندارد و نمی تواند تاثیر گذار باشد که متاسفانه در شعار تبلیغاتی جدید ما از کلمه " ولی " استفاده شده است.

سوال من اینجاست که منظور  از " همه انار ها خوبند " که در ابتدای جمله بکار رفته است یعنی چه ؟ این صفت " خوب بودن " به چه معناست. آیا ظاهر انارها خوب اند ؟ آیا آب انار همه انار ها خوب اند ؟ آیا کلاً همه ی انارهای ایران خوب اند؟ صفت خوب بودن در این شعار به واضح بیان نشده است و امکان دارد یکی از مخاطبان منظورش ظاهر انار باشد و مخاطب دیگر ، برداشت دیگر.
در شعار تبلیغاتی عکاسی آقای جهانپور آمده است : " همه خوش عکس اند " آیا شما می توانید تصوری جز خوش عکس بودن را داشته باشید ؟ جمله " یه چیز دیگه " که در متن شعار آورده اند ، جمله ای مجهول است و برای مخاطب مشخص نیست که منظور از " یه چیز دیگه " چیست؟ در گفت و گوهای روزانه بارها شنیده اید که فروشنده می گوید : این برنج چیز دیگه است. به این معنا که برنج خوبی است یا اینکه این برنج بهتر از برنج قبلی است و باید این اصطلاحات عامیانه در پوستر حذف شود چرا که مخاطب دچار سردرگمی می شود. همان طور که عرض کردم سعی شود در تدوین شعار سادگی را مد نظر داشته باشند.

این شعار قدرت جذب مشتری را ندارد چون در متن آمده است : " همه انار ها خوبند" و امکان دارد من مشتری در هنگام خرید با انار ساوه و بادرود مواجه شوم و برایم فرقی نمی کند که انار بادرود را بخرم یا انار ساوه. چون در ذهن من جمله ای تحت عنوان " همه انارها خوب اند " نقش بسته است.پس نتیجه می گیریم همه انارها خوب اند و برای من خریدار فرقی نمی کنند. در واقع ما در شعارمان تبلیغ انار شهر دیگری را کرده ایم.

 شعار تبلیغاتی بسیار مهم است طوری که می توانند فروش یک محصول را کاهش یا افزایش دهد. شما تصور کنید که در بادرود دو میوه فروشی وجود دارند که یکی از آنها شعار تبلیغاتی اش " انار بادرود ، خوشمزه " و دیگری " همه انار ها خوبند ولی انار نادری بادرود یه چیز دیگه اس " می باشد.ببینید جذب کدام میوه فروشی می شوید ؟ خودتان قضاوت کنید !! یادتان باشد که کدام شعار سریع تر در ذهن جا باز می کند و کمتر فراموش می شود.

به نظر من بهترین شعار برای این جشنواره آن است که با احساسات مخاطبانمان بازی کنیم. یعنی باید بتوانیم مزه انار را به آنها بچشانیم.زیرا انار میوه ای خوردنی است و تنها لذت آن در هنگام خوردن است پس باید از طریق خوردن بر آنها تاثیر بگذاریم.در نتیجه باید شعاری تدوین شود که مخاطب هوس انار بادرود کند.نه هر انار دیگری.
به عنوان مثال می توان از شعار " انار بادرود ، خوشمزه " استفاده کرد. چون در درون کلمه خوشمزه قدرتی نهفته است که می تواند مشتری را جذب کند.

به نظر من شعار : " همه انارها خوبند ولی انار نادری بادرود یه چیز دیگه اس " می تواند به جشنواره انار و تحفه ی بادرود که همان انار باشد ، آسیب جدی وارد کند. به یاد داشته باشید که این شعار می تواند روی مخاطبان هم تاثیر مثبت و هم منفی را بگذارد که متاسفانه تاثیر منفی اش بیش از مثبت است.


منبع:گرافیک پارکس

همگان برای حفظ گویش بادرودی بکوشیم

باکودکان فارسی حرف زدن ،نشان ازضعف هویتی والدین است.

گویش بادرودی یکی از بکرترین گویشهای ایران است .این گویش که به زعم مورخین وزبان شناسان ریشه در فارسی پهلوی –اشکانی دارد ازمعدود گویشهای کهن ایران است که تاکنون در این منطقه وبه علل حساسیت پیشنیان به فرهنگ وتمدن اصیل خویش از سوئی وواقع شدن بادرود در مرکز ایران ودسترسی از تهاجم خرده فرهنگها محفوظ مانده است .اما آنچه ابتداء باعث نگرانی وبعدها تأسف آورخواهد بود، حرکت نسنجیده وبدور از دور اندیشی عده قلیلی است که از یک دهه پیش آغاز شده وآن است که عده ای از خانوارهای بادرودی  با فرزندانشان با زبان فارسی سخن میگویند که پیامدهای این حرکت ضد فرهنگی در ابتداء فراموشی هویت وفرهنگ اصیل بادرودی که بخشی از هویت ملی ایران عزیز هست را در پی دارد ودرنهایت زائیده شدن یک لهجه نه چندان خوشایندی که افعال واسامی را با مثلأ زبان فارسی وصامت ومصوت های کشیده بی نشان را اداء نمودن در پی دارد که این حرکت در چندین سال جلوتر در شهرها وبعضأ روستاهای شهرستان خودمان رخ داده ونتایج آنرا می بینیم.

بدنیست نظر جناب دکتر احمد صداقتی روانپزشک را هم در این رابطه بخوانیم:

تکلم به زبان مادری به هویت‌یابی بهتر و محکم‌تر کودکان منجر می‌شود.دکتر احمد صداقتی روانپزشک در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت تکلم به زبان مادری در شکل‌گیری هویت افراد و به وجود آمدن احساس هویت خانوادگی در جوانان گفت: این در حالی است که فرهنگ کنونی حاکم بر جامعه سعی در تکلم فارسی با کودکان دارد.این روانپزشک گفت: به زبان فارسی سخن گفتن با کودکان به بهانه پیشگیری از دچار مشکل شدن آنها در مدرسه یا اجتماع، جایگاه علمی ندارد و از ضعف هویتی والدین ناشی می‌شود.

بامید روزی که همگان به این نتیجه برسیم که آنچه پیشینیان درراه حفظ وترویجش کوشیدند ماهم اندکی از آن را دریابیم وبرای آیندگان به میراث وانهیم