بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

118 بدتر از 115 است

چندی پیش مطلبی راجع به مشکلات فراروی اورژانس 115 نوشتیم واز آنجا که ظاهرأ گوش شنوائی برای شنیدن مشکلات مردم در این بخش وجود نداشت،هیچ پاسخی از مسئولین مربوطه دریافت نکردیم.

اما حکایت 118 مخابرات بادرود دردی است شاید به مراتب دردآور تر از 115.تا چندی پیش هر کس با موبایل خود 118 را میگرفت یا خانم محترمه ای با گویش کاشونی ویا اصفهونی پاسخگوی شما بود وچند دقیقه باید حالیش میکردی که شماره کجا رو می خواهی و با چه کسی کار داری؟آخر الامر هم معمولأ توجیه نشده به سیستم وصل میشد ویک خانم دیگه میگفت «مشخصات فوق ثبت نشده است» وبدین سان خاطر خودش و شما وهمه رو راحت میکرد.

اخیرأ که با تلفن ثابت هم میگیریم ،ظاهرأ اطلاعات 118 مخابرات اصفهان پاسخگوست .از آنجائی که تشابه اسم وفامیلی در منطقه ما بسیار زیاد است وخیلی ها را با نام مستعار ویا نام پدر می شناسند، در اکثر مواقع پاسگخوی اصفهان یا شماره نمی دهند ویا شماره اشتباهی می دهند . این امر جزء سردرگمی شهروندان ، اتلاف وقت وصرف هزینه ،هیچ پیامد  دیگری ندارد. از مسئولین می خواهیم با همان سرعت اورژانسی؟؟؟ پاسخگوی ما نه ،مردم عزیز باشند .

تابلوهای سر درگم


http://badroodi.persiangig.com/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B1.jpg

تابلوهای راهنما برای معرفی اماکن گرچه لازم وضروری است اما باید اصولی ووفق قانون وقائده خاص خودش باشد . در هیچ جائی از اتوبانهای ایران به اندازه ورودی بادرود(ترگل) در کیلومتر 55 آزادراه کاشان- اصفهان ولاین برگشت، تابلو معرفی شهرها وجود ندارد.

ملاحظه بفرمائید از کیلومتر دو مانده به خروجی تابلوهای –(1)بادرود ،ابیانه،آقاعلی عباس،خالدآباد – پس از 500 متر تابلو(2) کمپ گردشگری متین آباد- 500 متر بعد تابلو(3) بادرود ،اصفهان 1000متر -500 متر بعد تابلو (4)بادرود 500 متر - -بعدازآن تابلو (5)آقاعلی عباس – بعدتابلو(6) ابیانه – بعد تابلو (7)خالدآباد- سپس تابلو(8) بادرود ، آقاعلی عباس – باز یه یار دیگه تابلو(9) ابیانه وبعدهم جهت نمای(10) یزد وکرمان واصفهان

در فاصله کمتر از 2 کیلومتر آیا نصب 10 عدد تابلو واقعأ ضروری است؟؟

 توجه به کف خیابان نشان از خط ترمزهای وسائط نقلیه ای دارد که در پای هر تابلو به ناگاه وبه تصور اینکه خروجی جاده می باشد قصد انحراف به راست را داشته اند .

پیشنهاد میکنیم همه تابلوها راجمع آوری کرده وآنهم به تناسب ضرورت به میزان معرفی آن مکان دو عدد تابلو بزرگ نصب ومابقی تابلو ها جمع شوند تا این همه سر در گمی برای مسافران ورانندگان بوجود نیاد و اگر تابلوئی مثل تصویر فوق چند ماهی است سر آن بر باد رفته ، بازسازی ومرمت گردد

بازهم بادرود از اصفهان بدور ماند


 گرچه همیشه بر پخش شبکه استانی اصفهان انتقادات جدی وارد است که معمولأ برنامه هایش از سی وسه پل آغاز وبه پل خواجو ختم می شود وبیشتر گزارشات وبرنامه هایش فقط در چهارچوبه شهر اصفهان ختم میشود و مابقی استان محروم از این شبکه واگر هم برنامه ای از شهرستانهای اطراف پخش شود غالبأ نیمه بند وآنهم معرفی یک منطقه به نام مناطق دیگروبر انگیختن حساسیتهای منطقه ای را درپی دارد، که ای کاش این گزارشات هم پخش نشود...

 اما روی سخن اکنون با اعلام زمان پخش ساعات اذان صبح ومغرب است که در این ساعات ، اوقات شرعی بیشتر شهرهای کوچک وبزرگ استان برروی صفحه تلویزیون ظاهر می شود بجز شهر بادرود.

مدیر کل صدا وسیمای استان، بدنیست بدانید که:بادرود جدای از اینکه از خیلی از شهرهائی که اوقات شرعی شان را پخش میکنید بزرگتر ودارای سکنه ی بیشتری است، بواسطه وجود بارگاه منور حضرت آقاعلی عباس وحضور احتمالی زائران به مراتب ضروری تر ازخیلی از شهرهاست که زائران گرامی آگاهی لازم از اوقات شرعی این شهر داشته باشند. لطفأ قبول کنید که بادرود هم جزء اصفهان است


با پیگیری نماینده،پلهای غدیر تکمیل می شوند


با پی گیریهای بعمل آمده از سوی فیروزی نماینده شهرستان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل و افزایش ظرفیت پل غدیر بادرود اختصاص یافت.


scan0003

26 میلیون تومان اعتبار میراث به کجا رفت؟؟


http://badroodi.persiangig.com/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%DB%B0%DB%B1%DB%B1%DB%B0.jpg

در تیرماه سال گذشته بنا به نقل از رئیس اداره میراث فرهنگی وقت شهرستان،26 میلیون تومان اعتبار از منابع اعتبارات استانی برای مرمت پرستشگاه آدینه بادرود در نظر گرفته شده بود.چندی پیش که جهت دیدن این اثر گرانبار تاریخی بادرود رفتیم،به نکات جالبی برخوردیم ، با اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته تنها 70 متر از سرسراهای پرستشگاه آدینه آجر فرش گردید وبس، با یک حساب سرانگشتی هر متر آجر فرش انجام گرفته ، 371 هزارو428 تومان تمام شده است . این معادله بی نظیر را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا باید در اجرای مرمت پیمانکار ماجرا را جستجو کرد؟ آیا باید از مسئولین میراث پرسید که با این اعتبار واین حجم کار مشکل از کجاست؟ نقل قول نیمه معتبر حاکی از آن است که اعتبار تخصیصی مصوب شده برای مرمت پرستشگاه آدینه به یک اثر تاریخی دیگر در منطقه ای دیگر از شهرستان اختصاص یافته است.اگر چنین است باید به حال مسولین پیگیر شهرمان غبطه خورد که چرا باید چنین اتفاقی بیافتد؟؟

امیدواریم اکنون که دفتر نمایندگی میراث فرهنگی بادرود گشایش یافته  و جدیتی که از سرپرست پیگیر وپرتلاش این دفتر سراغ داریم در سال جدید این اتفاقات ناگوار نیافتد


 

 

گوشت فاسد در سبد کالای نیازمندان

باخبر شدیم که طی روزهای اخیر حدود 300 کیلو گوشت به یکی ازارگانهای نیمه بند بادرود داده اند،تا بین محرومین منطقه توزیع کند. اما تعلل سرپرست این ارگان درتوزیع به موقع این گوشت باعث گردیده که گوشت یاد شده فاسد گردیده وبه علت لابه لا کردن مورد ، بخش کمی از گوشت یاد شده فاسد گردیده بین محرومین ونیازمندان توزیع ومابقی معدوم گردیده است . امیدواریم مسئولین محترم دراین خصوص توضیحات لازم را ارائه نمایند. منتظرنقطه نظرات مسئولین مربوطه وحتا رده بالاتر شهرستان در خصوص این موضوع هستیم . لطفأ جهت تنویر افکارعمومی یکی به ما توضیح دهد

دیدار نماینده منطقه با آیه اله هاشمی رفسنجانی


 محمد فیروزی نماینده پرتلاش منطقه با جمعی از نمایندگان مجلس در دیدار با حضرت آیه الله هاشمی رفسنجانی

وقتی 115 ، 35 کیلومتر آنورتر جواب می دهد


urzhans1152.jpg]

در سال 1384  اورژانس 115 جاده ای  مستقر در کنار پلیس راه بنا به تشخیص مسئولین وقت به مرکز 115 شهری تغیر نام ودر مکان بیمارستان فاطمیه بادرود فعالیت خویش را آغاز کرد. با همت وهزینه دکتر رحمت اله صفائیان ساختمانی زیبا برای این مرکز در کنار بیمارستان ساخته شد. هدف وسیاستهای کلی فوریتهای پزشکی 115 آن بود که در کمترین زمان ممکن خدمات درمانی وپیشگیری را به تمام روستاهای بخش بادرود ومصدومین جاده ای تحت پوشش حوزه راههای بخش بادرود برساند. با عنایت به آمار موجود در آن سالها انصافأ کارکرد این ارگان را بررسی فرمائید تا بدین نتیجه برسیم که در قیاس با آمار کنونی چقدر تفاوت دارد.

با تأسف بنا به عللی که همبشه این علتهای نامعلوم برای منطقه ما در پس پرده ابهام خفته است ، ازحدود 2 سال پیش تابحال وبه بهانه تمرکز در پاسخگوئی ارباب رجوعان گرام ، مرکز پاسخگوئی 115 به مرکز شهرستان انتقال داده شد.

 مشاهدات مستقیم حقیر: چندی پیش در محل کارم برای یکی از پرسنل اتفاقی افتاد. برسم عادت واحترام به قانون 115 را گرفتم آقائی بزرگوار با ته لهجه زیبای نطنزیش چند تا سئوال تخصصی از من کرد که عمرأ این اصطلاحات را نشنیده بودم ، انگار آن بزرگوار دارد با یک متخصص  حرف میزند. پس از مکالمه حدود 5 دقیقه ای وچند ثانیه ای من وآقای 115، عرض کردم اگر یکی دو تا سئوال دیگر بپرسی شاید خدای ناکرده با ید ماشین نعش کش شهرداری را خبر کنم ، آیا 115 این گونه باید خدمات برساند؟ ظاهرأ حرف من به مذاق حضرتشان خوش نیامد وبا میلی تمام آدرس محل حادثه را از من گرفت وبعد از 17 دقیقه که از 115 خبری نبود ، موبایل یکی از همشهریان را در 115 بی تلفن 115 بادرود گرفتم وآن انسان فداکار گفت 1 دقیقه است به ما خبر داده اند ودر مسیر آمدن هستیم .26 دقیقه بعد از تلفن اولم، دوباره  با موبایل آن دوست عزیز تماس گرفتم . دیدم ای داد غافل آدرس را اشتباهی رفته اند وپس از دادن نشانی دقیق وجدید محل کارمان ، دیدم برق آسا وآژیر کشان حدود 31 دقیقه بعد 115 به بالای سر مصدم رسید.

سئوال از شخص رئیس بزرگوار شبکه بهداشت ودرمان :

-آیا چه ضرر داشت که این 115 در بادرود پاسخگو می بود تا هم با علم به آشنائی افراد به نشانی دقیق اماکن تا این حد تأخیر در ارسال خدمات اولیه نداشته باشیم؟

-با توجه به اینکه نظیر تأخیر در خدمات را هم قبلأ شنیده بودیم نظر تصادف آقایان احمد نائینی ،سید عباس حسینی و... آیا به این نتیجه نرسیده اید که بگذارید همان دوستان همشهری در محل 115 بادرود پاسخگوی تلفن شهروندان باشند؟

- بنا به اطلاع واصله حتا شهرهای کوچک که دارای مراکز 115 هستند خود پاسخگوی تلفن می باشند چرا این امکان در بادرود ما نباید وجود داشته باشد؟

-حضرتعالی استحضار دارید شاید رسیدن حتا 1 دقیقه زودتر به مکان حادثه ، بتواند انسانی را از مرگ حتمی نجات دهد، پس به احترام همان یک دقیقه دستور تجدید نظر در تصمیم صادره را صادر فرمائید.

- در پایان از نماینده محترم ودلسوز منطقه وبخشدار گرامی وپیگیر،تقاضای بررسی موضوع ورفع این مشکل را خواستاریم

 با احترام

بادرود،سومین شهر بزرگ شمال استان اصفهان



شهردار بادرود گفت: با توجه به عملکرد مثبت در زمینه عمرانی، خدماتی، فرهنگی شهرداری توانست ارتقای درجه شش به هفت را پیشنهاد دهد که خوشبختانه مورد تائید حوزه معاونت عمرانی استانداری اصفهان قرار گرفت که جهت ابلاغ نهایی به وزارت کشور ارائه شد است.

 

رضا نقدی شهردار بادروداز ارتقای شهرداری بادرود از درجه شش به هفت خبر داد و اظهار داشت: شهرداری بادرود در سال ۹۲-۹۱ با توجه به عملکرد مثبت در زمینه عمرانی، خدماتی، فرهنگی شهر توانست ارتقای درجه شش به ۷هفت را پیشنهاد دهد که خوشبختانه مورد تائید حوزه معاونت عمرانی استانداری اصفهان قرار گرفت که جهت ابلاغ نهایی به وزارت کشور ارائه شده است

وی افزود: شرایط احراز ارتقای درجه شهرداری ها به عملکرد مطلوب مالی از جمله حسابرسی، تفریغ بودجه، تحقق بودجه سالیانه و وجود ماشین آلات لازم برای انجام پروژه های فنی، عمرانی و خدمات شهری، پسماندها، زیبا سازی، فضای سبز، خدمات رسانی و همچنین وجود نیروی انسانی کافی برای ارائه خدمات و دارا بودن میزان مساحت کافی معابر آسفالته و سرانه فضای سبز است.
شهردار بادرود اظهار داشت: با این شرایط شهرداری بادرود در تمامی زمینه های یاد شده، معیار های لازم را کسب کرده و به درجه هفت دست یافته است
وی با بیان اینکه بیشتر مناطق شهری استان اصفهان دارای درجه شش هستند، گفت: این ارتقا می تواند فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذار و تسریع در اجرای پروژه های عمرانی به همراه داشته باشد.

رضا نقدی از همراهی و همکاری حوزه عمرانی، دفتر امور شهری و روستایی استانداری اصفهان در مساله ارتقای شهرداری بادرود تقدیر کرد.

مدیریت بادرود-سرزمین مهر ومیترا،این افتخار بزرگ را به شهردار واعضای شورای شهر وپرسنل شهرداری وسایر شهروندان تبریک میگوید . بی شک از اینکه بادرود بعد از کاشان وآران وبیدگل ،بعنوان تنها شهرداری مناطق شمالی استان اصفهان تلقی میگرددکه در بین شهرهای نائین،اردستان،قمصر،نطنز،برزک،خالدآباد،نوشآباد،سپیدشهر،نیاسر،زواره،انارک،بافران، ابوزیدآباد،طرقرود،مهاباد،جوشقان وکامو سومین شهر از لحاظ رتبه بندی درجه شهرداریها است، جای بسی خوشوقتی است . این موفقیت ارزنده،شادباش  باد

آبشار پونه زار


http://badroodi.persiangig.com/DSC04071.JPG

آبشار پونه زار در دره زیبایی به همین نام و در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس مرکزی قرار گرفته است .

عصر یک روز آخر فصل زیبای بهار با دوست خوبمان که اهل بوئین میاندشت بود به اتفاق خانواده از شهر زیبای بوئین ومیاندشت به سمت فریدونشهر حرکت کردیم. پس از عبور از شهر کوچک برف انبار به شهر زیبای فریدون شهر رسیدیم. مسیر اصلی فریدونشهر از اصفهان به سمت نجف آباد- تیران وکرون- دامنه – داران می باشد که بخشی از جاده اصفهان به خرم آباد محسوب می شود.


http://badroodi.persiangig.com/DSC04094.JPG

شهر فریدون شهرکه با 2530 متر ارتفاع از سطح دریا ، که مرتفع ترین شهر کشور بوده و در 160 کیلو متری غرب اصفهان واقع گردیده است رابه سمت غرب حرکت کردیم ، پس از پشت سر گذاردن روستای چغیورت و در بند و در مسیری بسیار زیبا و کوهستانی به طول حدود 20 کیلو متر به پونه زار میرسیم مسیری که حدود 2 کیلو متر آخر ان را باید پیاده طی کنیم.تا به چشم انداز بسیار زیبای آبشار پونه زار برسیم .از فریدونشهر

ادامه مطلب(بادصبا)