بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

انتخاب یک نفر

نزدیک به یک ماه دیگر کار ثبت نام از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.ضرورت حضور یک نماینده محلی ودردآشنا این روزها برای پیگیری ورفع مشکلات منطقه لازم وضروری به نظر می رسد . در فصل قبل این تارنامه(وبلاگ)از شما نظر سنجی شد که چه کسی بیاید بهتر است . ضمن احترام به همه خوبان ،گرچه زمزمه هائی از حضور برخی از همشهریان آغاز گردیده ولی تاکنون هیچ یک از آقایان حضور جدی خویش را در انتخابات آتی اعلام نکرده اند. با کسب اجازه از افرادی که اسامی آنها در ذیل آمده از شما همشهریان سئوال میکنیم:

 به نظر شما کدامیک از افراد ذیل شانس برنده شدن  در انتخابات آینده را دارند ؟ اگر دلیلی هم دارید ذکر فرمائید؟در صورت امکان درج نام ومیزان تحصیلات شما ما را در امر کمک به حضور تنها یک بادرودی در صحنه انتخابات یاریگر خواهد بود.ضمن اینکه شاید برخی از افراد ذیل تمایل حضور در صحنه انتخابات را نداشته باشند ولی نتیجه این نظر سنجی به آگاهی آنان خواهد رسید. امیدواریم بدور از مسائل سیاسی وتعصب خاص به افراد ما را در ایجاد اتحاد ویکپارچگی برای حضور تنها یک نفر از همشهریان در صحنه انتخابات یاری فرمائید.(اسامی به ترتیب حروف الفبا درج شده اند)

1-دکتر حسنعلی احمدی.

2-دکتر علی باغبانیان.

3- حاج علی توتونچی.

4-اکبر حائری.

5-حسین سپهری.

6-دکتر محمود صفاری.

7-دکتر احمد طباطبائی.

8- دکتر احمد مشیدی.

9- حاج علی نوریان.

10- افراد دیگری اگر به ذهن شما می رسد

سفر به دوزخ بادرود

 

 

 برای دیدار از دوزخ ،بار سفر بسته و35 کیلومتر کویر بادرود را طی کنید

 نام دوزخ انسان را به یاد عالم دیگر وپس دادن مکافات وجزاء می آورد اما دوزخ این هفته سفر ما مکانی است بسیار زیبا وجذاب که انصافأ نمونه چنین عظمت الهی را در کمتر جائی از ایران می توان دید. مسیر خاکی بادرود وزیارتگاه آقاعلی عباس در شرق این آستانه را بطول 25 کیلومتر در پهن دشت کویر در جاده خاکی نسبتأ خوبی طی کرده وخود را به مرتع وآبشخوری بنام «سله» رسانیدم .از اینجا در شیب ملایم رودخانه حرکت وآغاز وجود کوههای بجامانده از آتشفشانهای چندین هزار ساله را در پیش داریم . آرام کف بستر رودخانه فصلی را در نوردیده وبعد از حدود 5 کیلومتر مسافت خود رابه دامنه کوههای نه چندان مرتفع می رسانیم . با وسیله نقلیه همچنان به آرامی مسیر را طی کرده که بر فراز تپه ای کوچک دیگر از امتداد جاده خبری نیست. پیاده می شویم ودر عین نا باوری وبهت وحیران به تمام معنا دره ای عمیق برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید

زیارتگاه بادرود در سال 1356

 بادرود -زیارتگاه مقدس آقاعلی عباس(ع) - سال 1356

 

عکاس : مرحوم حاج رحمت الله مصباح پور از بیدگل

 

منبع: وبلاگ وطن من بیدگل

انار ،ارزان تر از هرسال

 پائین بودن قیمت انار یاس وناامیدی برای آینده این میوه بهشتی رابرای باغداران در بادرود رقم میزند

مهر بادرود:یک باغدار بادرودی با اشاره به اینکه درسالهای گذشته صادر کنندگان هر کیلو انار را 1700  تومان از باغداران خریداری می کردند،گفت: محدود کردن و جلوگیری از صادرات این میوه باعث شده قیمت فروش انار در باغ کاهش و به کیلویی 500 تومان برسد این در حالی است که انار کیلویی 3 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی با بیان اینکه صادر کنندگان انار را از باغداران بصورت فله ای خریداری کرده و به شهرهای کشور صادر می کنند افزود: هم اکنون سود اصلی نصیب واسطه ها می شود. 

 

این باغدار با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی باغداران انار در بادرودونقش اساسی این شرکت برای خرید انار بادرود ویا ایجاد  اتحادیه خاصی باید برای خرید محصولات کشاورزی به ویژه انار تشکیل شود،گفت: به این ترتیب می توان از متضرر شدن باغداران جلوگیری و دست واسطه ها را قطع کرد.

یک صادر کننده انار دربادرود هم با اشاره به توقف صادرات انار گفت: در حالیکه در سال گذشته انار تولیدی کشور به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شد در سال جاری ثبت سفارشی از سوی کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس گزارش نشده است.

وی با اشاره به قیمت انار در بازارهای اروپایی گفت: هر انار صادراتی در بازارهای اروپایی به قیمت 3900 تومان به فروش می‌رسد که در صورت احیای صادرات انار به اروپا ارزآوری قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات تولیدکننده‌های انار گفت: کمبود نهاده‌های مورد نیاز مانند ماشین‌آلات تجهیزات سیستم آبیاری، کود و سم، سنتی بودن روش برداشت محصول انار و افزایش قیمت از مهمترین مشکلات تولیدکننده‌های انار است.

این تولید کننده وصادر کننده انار با اشاره به اینکه هرس، آبیاری و کود دادن به موقع درخت سبب افزایش عملکرد و تولید می شود،خاطر نشان کرد: برای تولید محصولات سالم باید مصرف مواد شیمیایی را کاهش داد.

کرکره بانک هم پائین کشیده شد

 

 

پس از دودهه پیگیری مسئولین از مرکز تا شهرستان برای بازگشائی شعبه بانک ملت در بادرود،بالاخره در ماه قبل این باجه تحت پوشش شعبه نطنز بدون کمترین تبلیغاتی بازگشائی شد . در اولین اقدام این شعبه در یک اتفاق غیر منتظره به یکی از خیابانهای کم تردد شهر آورده شد تا شاید تعمدأ کسی از این بانک وباجه آن سر در نیاورد.افتتاح بدون تبلیغات واطلاع رسانی ودر یک خیابان درجه 3 شهری شاید بهانه ای باشد برای سرپوش گذاشتن وراضی نمودن مسئولین استانی که برغم همه پیگیریها این شعبه بانک افتتاح شدوکسی از آن استقبال نکرد . پس بدانید که همه پیگیریها بیهوده بوده ومردم اقبال چندانی از این شعب نمی کنند .این درحالی است که تقریبأ اکثر شعب بانکهای مشهور کشور در این شهر فعالند اما بانک ملت با اینکه تعدادی از همشهریان در آن حساب افتتاح نموده اند بعد از کمتر از یک ماه فعالیت شاید برای همیشه چند روزی است که کسی برای بازگشودن کرکره این شعبه اقدامی نکرده است ودرب بانک برروی مشتریانش بسته شد.قابل توجه مشتریانی هم که حسن نیت نشان داده اند وحساب افتتاح نموده اند که وجوه هشان به بانک شعبه نطنز انتقال یافته است.  

 

جشن انار به نیمه رسید

حضور بیش از 7 هزار نفر درپنجمین جشنواره اناربادرود 

  

 

باحضور گسترده شهروندان وهزاران میهمان از سراسر کشور پنجمین جشن بزرگ انار در تالار انار پارک تخت پادشاه برگزار شد .

این جشن که بدون حضور مسئولان حتا شهرستانی وبا حضور بی شمار مردم برگزار شد گروه ایران سیما مجری این جشن عظیم بود . اجرای سرود انار ومراسم سنتی چوب بازی توسط هنرمندان محلی از زیباترین قسمتهای این جشن بزرگ بود. نظم حاکم بر اجرای برنامه نیز در نوع خود بی نظیر بود وبرغم هوای بسیار سرد استقبال این همه جمعیت از این جشنواره خود قابل تأمل بود.

این درحالی است که امتداد جشنواره که برپائی نمایشگاه است تا 25 آبان در پارک شهر برپاست که علاقمندان می توانند از این نمایشگاه دیدن نمایند.

به همه دست اندرکاران این جشن بزرگ خسته نباشید گفته وبهروزی همگان را که در شادی این مردم عزیز سهیم اند از ایزد بزرگ خواستاریم 

 

جشنواره انار بادرود 1390

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

  

 

عکس: نصرالله شهنازی

فردا جشن بزرگ انار است

انار10 

پنجمین جشن بزرگ انار ایران در بادرود-پنج شنبه 19 آبان - ساعت 7 بعدازظهر- پارک تخت پادشاه - تالار روباز جشنواره انار