بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

یک عکس یک خاطره5

با درودی دیگر به کاربران گرامی وآرزوی خوشی برای پایان هفته

از دیدگاه شما عکس فردی که با دایره قرمز مشخص شده متعلق به کیست؟؟

دیدگاهتان را ارج می نهیم.


عکس در تابستان 1358 خورشیدی گرفته شده است.


http://badroodi.persiangig.com/DSC04408.JPG

عکسهای قدیمی خودرا برای نمایش در این تارنگار به نشانی ذیل ایمیل بزنید


soulatian22@yahoo.com

باسپاس از کاربران گرامی ودقت نظر شما دوستان

ایستاده از راست: مرحوم محمدرضاصولتیان(فوت بر اثر سانحه رانندگی بسال 1368)-محمود صولتیان(آموزگار زبان انگلیسی)- مرحومه مادر بزرگوارم-عباس صولتیان(مرد کلاه به سر)- مجید صولتیان

نشسته: ماشااله صولتیان - ذبیح اله صولتیان

برای مجید دعا کنیم

حدود دو ماه است که یک جوان همشهری عزیزمان بر اثر یک جراحی کوچک در کما به سر می برد.مجید اعرابی جوان دانشجوی این سرزمین که بر اثر سهل انگاری کادر بیمارستانی در اصفهان، 56 روز است در مرحله کما به سر می برد واز دامن پر مهر الهی انتظار شفا دارد . بیائید در این روزهای خوب خدا برای بهبودی و سلامت مجدد وی دعا کنیم

عزا وعروسی در بادرود


هزینه گریه کردن در بادرود دهها برابر هزینه خندیدن است

http://badroodi.persiangig.com/15%20132.jpg

چندی است که خواستم تحلیلی در باره رسومات عزاداری وعروسی وقیاس این دو مراسم که خواه ناخواه دامنگیر همه ی خانوارها می شود  داشته باشم. با مرگ عزیزی در شهر ،بساط برگزاری مراسمی باصطلاح در خور طایفه وخانواده وفرد متوفی توسط عده ای از بستگان آغاز می شود . دعوت از سخنرانان ومداحان آنچنانی تا چاپ اطلاعیه وجور کردن بساط نهار وشام تا شب هفت و... تا چیدمان وسائل پذیرائی از شرکت کنندگان وهزینه های کفن ودفن و....

 سرجمع حسابها را که بررسی کنیم می بینیم در کم خرجترین مراسم ترحیم حداقل نزدیک به ده میلیون تومان هزینه می شود . حال ببینید مراسم عروسی وشادی ما چگونه می گذرد؟

در اقدامی نه چندان پسندیده اجرای موسیقی زنده که امروزه در کوچکترین روستاهای ایران هم آزاد است ممنوع اعلام گردید و بجای آن، این موسیقی در محیط خارج از عروسی با تأخیر دو ساعته ضبط وبصورت غیر زنده پخش میگردد.از میهمانان بعضأ حتا با آب سرد هم پذیرائی نمی شود ،که اگر قدری منصف باشیم خواهیم دید که چقدر آدم باید خجالت میهمانانش را بکشد. نبود جایگاه وتالار مناسب در شهر معمولأ مراسم در خانه ها وبصورت مختصر انجام می شود .میهمانان بایستی ساعتها روی پا ایستاده تا از دور شاهد اوج  بی نظمی در مراسم عروسی بادرودیها باشند . در نهایت هزینه عروسی بادرودیها خلاصه می شود به یک جعبه شیرینی وشاید جرعه ای آب سرد و والسلام.

سئوال: چرا این همه هزینه گریه کردن وگریاندن خود می کنیم ذره ای به فکر شاد بودن خود نیستیم؟

آیا نمی شود مثل قدیم عروسیها را طی چند شب برگزار کرد تا اندکی چهره عبوس شهروندان به شادی گرایش پیدا کند؟

بازگشت به سنتهای اصیل وبومی منطقه نظیر استفاده از رقص چوپی، حنابندون،جهاز برون، حمام رفتن داماد،سیوومه، پیاده طی کردن مسیر خانه داماد تا عروس با هلهله وشادی، اجرای موسیقی وشعرهای محلی وبازیهای جمعی در عروسی می تواند بخشی از سهم مردم مغموم ما در مراسم عروسیها باشد.

بیائید بخشی از هزینه های ترحیم را به شاد بودن خود اختصاص دهیم .

گرگها در بادرود جولان می دهند



 پنج شنبه شب گذشته گرگی به دامداری رحمت خسروی حمله کرده و هر 20 گوسفند این دامدار را دریده و کشته است .

 هر از گاهی از این دست اخبار نگران کننده در شهر می پیچد. گرگهای رها شده توسط سازمان محیط زیست در منطقه چندین سال است که امان را از دامداران بریده اند. پس از فاجعه یخ زدگی سال 1386 وکشیده شدن خط بطلان برروی تولید انار وانارستانهای این سرزمین ، مظلومترین جامعه کاری کشور که همان کشاورزان سخت کوش بودند به سوی پرورش دام روی آوردند تا بلکه از این راه ارتزاق کنند.سارقین از خدا بی خبر بیشتر در زمستانها با دستبرد با آغل گوسفندان مایحتاج آنان را به یغما می بردند.کشاورزان دست بکار شدند تا خود از دامهایشان حفاظت کنند . شر دزدها که کنده شد ،گرگها به پا خواستند تا مبادا آرامش به خانه کاهگلی کشاورزان سایه افکند. وطی چند سال اخیر با حمله به آغل گوسفندان امان را ازاین قشر سینه سوخته بریده اند. جالبتر اینجاست که اگر گرگی توسط کشاورزی کشته شود 800 هزارتومان جریمه باید پرداخت کند.

قضاوت وراهکار با شما کاربران گرامی، شما اگر جای کشاورز مال باخته بودید چی میکردید؟؟

پایان تابستان در زیارتگاه بادرود

سیل گسترده زائران در زیارتگاه مقدس بادرود ، قابل توجه دستانی که مانع از ساخت زائرسرا وهتل توسط بخش خصوصی در این مکان می شوند.....

تصور کنید خدای ناخواسته کوچکترین حادثه آتش سوزی در بین این سیل چادرهای مسافرتی ودر بین حجم گسترده زائران رخ دهد.براستی چه کسی جوابگو خواهد بود؟؟؟













عکس: ابراهیم ماهیان

راه یافتگان کنکور 91 بادرود به دانشگاهها

گرچه امسال مثل سالهای گذشته آنطور که باید جوانان برومند بادرودی ندرخشیدند،اما جا دارد از کسانی که با تلاششان توانستند از سد کنکور بگذرند وراه به مراکز دانشگاهی یابند تشکر وقدردانی شود.


دیف نام و نام خانوادگی رشته قبولی
1 علی فرهادی پور دندانپزشکی اصفهان
2 مطهره رجبی مقدم پزشکی اصفهان
3 علی قاسمی پزشکی خرم آباد
4 الهه حیدری فیزیوتراپی سمنان
5 معصومه علائیان زبان انگلیسی کاشان
6 محمد فردوسی مهندسی کامپیوتر تهران
7 پریسا چاکری حسابداری کاشان
8 فائزه دهقانزاده مهندسی معماری سوره تهران
9 ایمان اعتصام حسابداری شیراز
10 مصطفی رستگار زبان انگلیسی اصفهان
11 محمد عطار کاشانی پرستاری اصفهان
12 حسین ترابی تربیت معلم اراک
13 سروش باغبانیان علوم سلولی مولکولی کرمانشاه
14 امیر حسین چراغی حسابداری تهران
15 بهنام ترابیان اعضای مصنوعی تهران
16 میلاد مشیدی مهندسی صنایع اراک
17 سید احسان طبا طبایی تربیت معلم اصفهان
18 سهیلا قصابی مهندسی برق فسا
19 فاطمه حدادی مهندسی صنایع دامغان
20 مرضیه زمانیان مدیریت بازرگانی قم
21 مرضیه فیروزی زبان فرانسه اصفهان
22 عارف عبدلی مهندسی عمران شهرکرد
23 معصومه پیروی تربیت معلم اصفهان
24 الهه حلاجی مهندسی کامپیوتر نطنز
25 فاطمه حقانی فر پرستاری اصفهان
26 حجت علافیان تربیت معلم اصفهان
27 محمدمزره یی حسابداری اصفهان
28 مریم محمدی پرستاری کاشان
29 سعیدشاهدی  تربیت معلم
30 فاطمه خیری فیزیو تراپی اهواز
31 حسین موذنی تربیت معلم
32 علیرضاقنبریان تربیت معلم
33 حسین ترابی  تربیت معلم
34 امیرعباس یاسری  تربیت معلم
35 مصطفی رستگار تربیت معلم
36 ابراهیم فتحی    تربیت معلم
37 حمیدرضااکبری تربیت معلم
38 علی عملی تربیت معلم
39 محمدحسین جعفری  پزشکی کاشان
40 محمد جعفرپور مکانیک دانشگاه اراک
41 فاطمه نجفی تکنیسین اتاق عمل یزد
42 ایمان عباسیان اب وهواشناسی یزد
43 اعظم خوبیان پرستاری کاشان
44 سمیرا رشتی پرستاری اصفهان
45 حسن موذنی  مهندسی برق سمنان
46 فاطمه صفدری مهندسی پزشکی اصفهان
47 نسیم غلامی تربیت معلم
48 سمیرا حسینیان  تربیت معلم
49 محمد جواد نائینی  تربیت معلم
50 فاطمه نقدی ( عباس )   تربیت معلم
51 علی علیزاده دبیری جغرافیا شهرکرد
52 مریم قاسمی حسابداری نطنز
53 اسماء شوکتی تربیت معلم
54 عاطفه خانی ابیانه ای تربیت معلم
55 فروغ شکاری تربیت معلم
 56 فاطمه ساربان تربیت معلم

نیمه اول آبان، ششمین جشنواره انار بادرود

http://badroodi.persiangig.com/P1040068.JPG


رضا نقدی شهردار بادرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در بادرود ، پیرامون برگزاری ششمین جشنواره انار بادرود اذعان داشت: جشنواره با معرفی محصول انار نادری بادرود و همچنین توانمندی های گردشگری این شهر، هر سال در آبان ماه برگزار می شود.
وی گفت: وسعت این نمایشگاه حدود یک هزار و 500 متر مربع و با بیش از80 غرفه به عرضه محصولات سنتی مرتبط با انارمانند کارگاه های سنتی تهیه رب، انار، سرکه و ژله انار، رنگرزی سنتی با پوست انار و ارایه صنایع دستی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
عضو ستاد برگزاری جشنواره انار بادرود افزود: ایجاد کارگاه های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت ویژه باغداران با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.

وی تصریح کرد: شهر بادرود با برخورداری از جاذبه های گردشگری همچون آستان مقدس حضرت آقا علی عباس (ع)، خانه های تاریخی، محوطه باستانی هفت هزار ساله اریسمان و رمل های کویری از جمله مناطق گردشگری است که میزبان مهمانان این جشنواره خواهد بود.
نقدی  تاکید کرد: شهر بادرود، دارای دو هزار هکتار باغ های انار است که هرساله بیش از 40 هزار تن انار از این منطقه به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.
به گفته شهردار بادرود، همچنین انار نادری بادرود در زمره پنج رقم انار معروف و مشهور کشور است.
عضو ستاد برگزاری جشنواره انار بادرود با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره، با اعیاد قربان تا غدیر مقارن شده، تلاش برگزار کنندگان بر این است که افزون بر، برپایی جشنواره انار از نعمات و فیوضات دهه ولایت نیز بهره های معنوی برده شود.

وی همچنین از حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، شهرداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل ستادی این استان در این جشنواره خبرداد. تاکنون 184 نوع انار در جهان شناخته شده که چهار رقم معروف آن در ایران عبارتند از نادری، بادرود، ملس ساوه، شیشه گپ فردوس و رباب نیریز است


طولانی ترین پروژه تاریخ بادرود

خبرگزاری فارس: افتتاح 2 طرح بزرگ فرهنگی در استان اصفهان

محمود شالویی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان  در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی مساجد  شهرستان  کاشان گفت دو طرح بزرگ فرهنگی از جمله  تالار فرهنگ وهنر بادرود  و طرح فرهنگی شهرضا   تا پایان مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

http://badroodi.persiangig.com/DSC01573.JPG

توشیح: کاش جناب آقای شالوئی می فرمودند پایان کدام مهر ماه؟ امسال؟ سال دیگر؟ یا سالهای دگر؟؟؟

-کاش آقای مدیر کل اطلاع داشتند که مدیر کل قبلی خبر از افتتاح این تالار را در دهه فجر 89 داده بودند.

-کاش حاج محمود اطلاع داشتند که پیشتر برخی از مسئولین مرتبط هم از افتتاح این تالار در  هفته دولت سال 90  و91 خبر داده بودند.

- جناب شالوئی بزرگ آیا میدانید فنداسیون ساخت این سالن در31 سال پیش ریخته شده؟؟

-راستی آقای شالوئی اطلاع دارید عملیات ساختمانی این تالار در سال 1379 آغاز شده است؟؟

- از همه بگذریم آیا حضرتعالی مطلع هستید اگه «چشم وگوش شیطان کر» این سالن تا پایان مهر ماه آینده(توجه توجه::: کمتر از 40 روز دیگر) به فرض محال هم افتتاح بشود حدود30% از ساختمان مجموعه شامل سوئیت،سرایداری،محوطه سازی ،پارکینگ، تا این لحظه حتا عملیات اجرائی آن آغاز نشده است؟

اگه از الان به ما امیدواری بدهند که تا 31 سال دیگر این مجموعه تکمیل می شود سپاسگزار خواهیم شد.

پاکسازی جنگلهای بادرود

دوستداران محیط زیست امروز برای پاک سازی قسمتی از جنگل  بلوار حرم در بادرود به خود شتاب دادند.انجمن حافظان محیط زیست بادرود با همکاری علاقمندان به طبیعت پاک ، زباله های جنگل بلوار حرم از فلکه شاهزاده محمد(ع) را جمع آوری نمودند.

عبدالعظیم شکاری مسوول انجمن حافظان محیط زیست بادرود گفت:در هفته پاک سازی جنگل های جهان قرار داریم که ضمن گرامیداشت این هفته طرح پاک سازی قسمتی ازجنگل حاشیه  بلوار حرم را انجام داده ایم و در این طرح اعضای این انجمن و تعدادی از ادارات و نهادهای بخش ما را همراهی نموده اند.

شکاری با ابراز خرسندی از اجرای این طرح ادامه داد:امروز شاهد حضور قشرهای مختلف مردم در پاک سازی جنگل بوده ایم و این نشان از توجه مردم به زیبا سازی و پاک سازی محیط های آلوده است.وی گفت:تعداد یکصد کیسه زباله از موادهای پلاستیکی و غیر قابل بازیافت که متاسفانه توسط مسافران در این جنگل رها شده بود جمع آوری و معدوم شد.



منبع:باد آباد