بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سخنان قائم مقام سازمان میراث فرهنگی درجشنواره انار

دکتر مهدی حجت  قائم مقام  سازمان میراث فرهنگی  وصنایع دستی و گردشگری کشور ظهر امروز درآیین افتتاحیه  هفتمین جشنواره انار بادرود گفت  باید با گام‌های بلند جشنواره‌های بومی ومحلی با برند خاص  را به جایگاه عالی و رفیعی که شایسته آن بوده، برسانیم

ایشان گفت ا گرچه این بخش در زمینه تولید بهترین انار را از لحاظ برخورداری از طعم و مزه در کل کشور دارد، اما به دلیل نگاه کوتاه‌مدت و دامنه محدود، آن گونه که باید از این امر استفاده نشده و در حاشیه قرار گرفته است.

حجت  با بیان اینکه برای رونق صنعت انار در بادرود باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف و با یک مدیریت یکپارچه اجرایی شود، تصریح کرد: باید توجه داشت هدف از جشنواره‌ها تنها جذب گردشگر نیست بلکه باید انار نادری بادرود به عنوان یک جزء از اصل فروش باشد.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از هدف‌گذاری گردشگر به عنوان اصل دیگر صنعت گردشگری نام برد و گفت  در این بخش نیز در منطقه بادرود هنوز تعریف کاملی از جشنواره انار  صورت نگرفته و به جایگاهی که باید و شاید نرسیده است، گرچه هزینه‌های زیادی انجام شده اما بهره‌برداری شایسته‌ای از آن محقق نشده زیرا تنها گردشگر برای مدت کوتاهی در شهر می‌ماند و برنامه دیگری وجود ندارد.

ایشان  با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی همانند انار در مناطقی شبیه بادرود می‌تواند سبب رونق صنعت گردشگری این مناطق شود، افزود: رفت‌و آمدهای گردشگران از خارج از منطقه و حتی استان و در قالب‌های مختلف، توانمندی‌های این خطه از کشور را در زمینه‌های گوناگون نشان می‌دهد.

حجت خاطرنشان کرد: وقتی جشنواره‌ای در ابعاد ملی با این کیفیت و وسعت در این بخش برگزار می‌شود و میهمانان مختلف وارد این منطقه می‌شوند، سبب رونق اقتصادی شده و این میهمانان بهترین سفیران فرهنگی برای معرفی هرچه بهتر بادرود در داخل و خارج از کشور هستند.

وی خاطر نشان کرد : در سال‌های اخیر سازمان میراث فرهنگی کشور از حوزه فعالیت اصلی خود به کلی خارج شده است اما باید گفت ریشه و هویت شاخص مردم ایران میراث فرهنگی آنها بوده و هر آنچه در گذشته و حال توسط مردم این سرزمین انجام می‌گیرد در مقوله میراث فرهنگی تعریف می‌شود.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه امروز وظیفه اصلی این سازمان جستجوی ریشه‌های فرهنگی کشور، حفاظت و معرفی آنها است، تصریح کرد: میراث فرهنگی از سرمایه‌های عظیم ملت ایران بوده و تنها راه بقای این ملت که بر سر چهارراه فرهنگی قرار گرفته و از هر طرف مورد حمله رهبران متخاصم جهان غرب است، اتصال به ریشه و اصل خود به شمار می‌رود.

حجت با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در بادرود اضافه کرد: گردشگری به معنای واقعی در زیارتگاه فلات مرکزی ایران نمود پیدا می‌کند که متاسفانه از این ظرفیت به طور کامل استفاده نشده است

پرواز سعید به ملکوت



سعید کرمانی نژاد
طلوع دل انگیز: 1360
غروب غم انگیز:25 مهر 1392
سعید فرزند آقای حسین کرمانی نژاد بخشدار سابق بادرود بود . وی مدیر مالی اداره آبفای بادرودرا عهده دار بود . محال بود کسی به آن اداره مراجعه کند واز حسن خلق وروی خوش سعید بی بهره بماند. سعید کرمانی نژاد که جهت ادامه تحصیل در دانشگاه مبارکه مشغول به علم آموزی بود .درمسیر برگشت از مبارکه به سمت بادرود در کیلومتر 15 مبارکه به سمت اصفهان بر اثر انحراف خودروش به چپ با یک دستگاه تریلی برخورد کرد وجان به جانان تسلیم نمود.
از نجابت این جوان همین بس که در مراسم تشییع پیکر پاکش همه شهر به جوش آمده بود وبادرود شاهد یکی از عظیم ترین مراسم ترحیم در تاریخ حیاتش بود.
سعید به نوعی همکار وبلاگ نویسمان بود ومدتها داری وبلاگی بود که درراستای معرفی بادرود قلم میزد
مدیریت وبلاگ مهر بادرود برای وی آرزوی علو درجات وبرای بازماندگانش صبر جزیل آرزو منداست

برنامه های هفتمین جشنواره انار بادرود


مهر بادرود:

تقویم اجرائی هفتمین جشنواره انار بادرود

1-پنج شنبه:25 مهر –ساعت 10 صبح–تالار فرهنگ وهنر –افتتاحیه جشنواره- سخنرانی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی کشور،نماینده مردم در مجلس،مدیر کل جهاد کشاورزی استان،موسیقی سنتی،سرود انار –در ادامه بازدید از بازار انار وخانه های تاریخی مراکز صادرات انار.

2-پنج شنبه: 25 مهر- ساعت 8 شب- تالار جشنواره در پارک تخت پادشاه-اجرای برنامه های هنری،سرود انار، برنامه حمید ماهی صفت،موسیقی سنتی ، سخنرانی شهردار ورئیس شورا.

3-شنبه :27 مهر-ساعت 7 شب- تالار فرهنگ وهنر- آموزش کاشت،داشت وبرداشت انار توسط استاد دکتر زینعلی(حضور در این کارگاه آموزشی آزاد است).

4-از 25 مهر تا 3 آبان –هرشب ساعت 8-تالار فرهنگ وهنر- اجرای برنامه های هنری ونمایش طنز توسط گروه هنری باربد فیلم.

5-هرروز ساعت 6 عصر اجرای سرود انار در میادین امام خمینی- امام حسین- معلم- اقبال-غدیر وخانه های تاریخی.

6-برنامه اختتامیه وجشن بزرگ انار –آدینه 3 آبان – پارک تخت پادشاه –ساعت 8 شب – اجرای برنامه هنری موسیقی توسط علی اصحابی، اجرای مرتضی حسینی- تقلید صدا محمد شکوهی – سرود انار

7-بازار انار از 25 مهر تا 5 آبان در پارک شهر بصورت شبانه روزی آماده ارائه محصولات ومشتقات انار ونیاز روزانه همشهریان ومیهمانان عزیز می باشد

لطفأ در اشتراک وانتشار این مطلب سهیم شوید


انار بادرود ، در تلویزیون

بخش هائی از اجرای جشنواره،از شبکه  یک (برنامه روز ششم ساعت 9 وسی دقیقه پنج شنبه ها ) «بخش اول آن پنج شنبه همین هفته 25 مهر» وشبکه  2 سیما  (برنامه عصر خانواده  از شنبه تا سه شنبه  ساعت 17 )  در سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد

همچنین شبکه های جام جم ( یک - دو - سه ) برنامه ایرانی سلام در قالب سفر نامه  وآداب ورسوم  مردم بادرود  ساعت 8 وسی دقیقه صبح - ساعت 16 عصر  و ساعت 24 به وقت ایران (روز چهارشنبه 24 مهر) برنامه جشنواره انار و جاذبه های توریستی و معرفی خانواده ایرانی پخش می شود .

انتشار کتاب تخصصی توسط یک نویسنده بادرودی


علی شکاری (فرزند حسین کارمند بهزیستی) جلد اول کتاب دانشگاهی خود را منتشر کرد.ایشان دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری است.عنوان این کتاب پردازش واستخراج اطلاعات ازداده های ماهواره ای بااستفاده از نرم افزارenvi  نام دارد. برای این نویسنده وپژوهشگر جوان بادرودی آرزوی موفقیت را داریم

در بادرود هرروز یک تصادف می شود

رئیس جمعیت هلال احمر بادرود فعالیت پایگاه امداد و نجات جاده ای بادرود که در جاده ترانزیت ( ورودی به شهر بادرود از نطنز ) بصورت شبانه روز  با وجود 15 نجاتگر ، یک دستگاه آمبولانس و ست هیدرولیک نجات استقرار دارند و آمادگی کامل در خصوص امدادرسانی به حوادث جاده ای و صنعتی می باشند را بدین شرح اعلام نمود که در طول ماههای گذشته بی سابقه بوده است .

در مهر ماه 92 در بخش بادرود تعداد 25 مورد تصادف در حوزه استحفاظی این پایگاه ثبت گردیده است که از این تعداد تصادف تعداد 48 نفر مصدوم بر جای گذاشته که 15 تن از آنها بعلت وخیم بودن حال به مراکز درمانی فاطمیه بادرود ، خاتم الانبیاء نطنز ، شهید بهشتی کاشان و اردستان اعزام گردیده اند . همچنین تعداد 104 مورد مراجعه کننده حضوری داشته که بیشتر آنها بصورت سرپایی در پایگاه توسط امدادگران و نجاتگران مستقر تحت درمان و مداوا قرار گرفته و تعداد اندک شماری بعلت مشکوک بودن بیماری به بیمارستان فاطمیه بادرود راهنمایی و اعزام گردیده اند . از دیگر فعالیت این پایگاه اسکان 6 نفر از خانواده های در راه مانده و تهیه غذا و امکانات استراحت برای آنها فراهم گردیده است

همچنین یادآور نمود آخرین حوادث این پایگاه مربوط به روز دوشنبه مورخ 22 مهر می باشد که مورد اول مربوط به واژگونی خودرو L90 در کیلومتر 20 پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر بادرود واقع در اتوبان کاشان - اردستان در ساعت 11 صبح می باشد که بر اثر این حادثه 4 نفر مصدوم در بر داشت که از این تعداد 3 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و یکنفر از مصدومین به مرکز درمانی اعزام گردید و همچنین در حادثه دوم برخورد خودرو سمند با پراید بود که در ساعت 21 روز دوشنبه در مسیر امامزاده آقاعلی عباس (ع) رخ داد و متاسفانه 5 نفر از همشهریان بادرودی دچار مصدومیت گردیده که ضمن انتقال به بیمارستان فاطمیه بادرود و انجام اقدامات اولیه به علت وخیم بودن حال آنها به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل گردیدند .

علی کفاشی رئیس جمعیت هلال احمر بادرود ضمن تقدیر و تشکر از کلیه نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر بادرود و عوامل همکار در شبکه بهداشت و درمان ، اتاق فرمان 115 شهرستان ، پایگاههای بین جاده ای اورژانس و بیمارستانها ، نیروی انتظامی و پلیس راه ، اداره راه و ترابری و آتش نشانی خواستار همکاری بیشتر با یکدیگر گردید تا با کمک هم بتوانند در صورت بروز حادثه با کمترین زمان ممکن بیشترین کمک را به مصدومین حادثه داشته باشند و هرگز شاهد داغدار شدن هموطنان گرامی نباشند و در پایان ایام بدون حادثه را برای کلیه عوامل از ایزد منان خواستار شد

شماره تلفن های 0147  439  0362 در بخش بادرود و 112 و 147 ندای امداد جمعیت هلال احمر در جاده ها یاری رسان شما مسافرین محترم می باشد

 منبع: ناجیان کویر

یک عکس ویک خاطره


http://badroodi.persiangig.com/DSC03124.JPG


شادی مردم شهر بادرود در پی پیروزی کاندیدای همشهریشان در مجلس-سال 1344 خورشیدی

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ،میهمان جشن انار بادرود

مهر بادرود:دکتر مهدی حجت قائم مقام ومعاون سازمان میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی کشور به عنوان میهمان ویژه هفتمین جشنواره انار بادرود حضور خواهند داشت .

دبیرخانه هفتمین جشنواره انار بااعلام این مطلب افزود مراسم گشایش رسمی آغاز بکار هفتمین جشنواره انار بادرود با حضور این مقام گرامی وبااجرای برنامه های هنری توسط هنرمندان محلی در تالار فرهنگ وهنر  این شهر در ساعت 10 صبح روز پنج شنبه 25 مهر ماه برپا میگردد.

در ادامه برنامه جشن بزرگ انار با حضور شهروندان ومیهمانان گرامی در تالار روباز جشنواره انار در پارک گردشگری تخت پادشاه بادرود رأس ساعت 8 شب وبااجرای برنامه های هنری توسط هنرمندان برگزار خواهد شد