بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سارا بازیگر می شود

فنگیز ـ بادرود

سارا کرامت ، هنرمند خردسال و بااستعداد بادرودی ، به لطف خداوند و با تلاش و کوشش فراوان و با طی مراحل مختلف تست بازیگری ، به عضویت انجمن سینمای جوان ایران درآمد. این بازیگر با بازی در چند تله فیلم و مجموعه ی نمایشی و با تست دادن در مرکز این انجمن ، توانست در آزمون ورودی این انجمن سینمایی حداکثر نمره لازم را کسب کرده و اسم خود را در لیست اعضای این انجمن سینمایی ثبت کند. پیش از این نیز مصاحبه ای بخاطر حضور در مجموعه ی آسمانیها با این بازیگر توانا و خوش آتیه ترتیب داده بودیم که در آن گفتگو ، آرزوی به ثمر رسیدن تلاشهای این بازیگر را داشتیم که با لطف خدا و با پشتکار فراوان این بازیگر و والدین زحمتکش و گرامی وی ، این رؤیا به واقعیت پیوست. سارا کرامت ، اولین کسی است که از شهر بادرود و کلاً در سطح شهرستان ، به این مرحله ی مهم در سینما رسیده است. برای وی و سایر هنرمندان عزیز شهر آرزوی موفقیت داریم و باز هم منتظر درخشش این عزیزان خواهیم بود.

آدرس سایت انجمن سینمای جوان ایران : www.iycs.ir 

منبع: وبلاگ فنگیز

در منقبت شهیدان کویر بادرود

در مقام حضرت آقاعلی عباس (ع) وشاهزاده محمد 

 

از ملاحبیب الله کاشانی در مورد این دو امامزاده(آقاعلی عباس وشاهزاده محمد) خبری نقل شده است بدین مضمون.

احمد ابن اسحاق قمی خدمت امام حسن عسکری(ع) مشرف گردید. حضرت مقداری پول و زر به او مرحمت فرمود وگفتند پس از مراجعت به قم به بادافشان(بادرود فعلی) می روی. درقسمت شمال در فلان محل صورت قبری است روی آن بقعه ای بنا کن . از حضرت سئوال می کنند چه کسی درآن محل مدفون است؟ حضرت می فرمایند:دونفر از فرزندان بلافصل موسی ابن جعفر (ع).درآخر الزمان درجوار مدفن این دو بزرگواران بلد باعظمتی بوجود خواهد آمد  

منبع: کتاب میراث فرهنگی نطنز ج4-نوشته استاد اعظم واقفی

برداشت ذرت از مزارع بادرود

 

بهروز کیانوش مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی  با اعلام این خبر افزود با اشاره به آغاز عملیات برداشت محصول ذرت از سطح مزارع  بادرود اظهار داشت: عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای با استفاده از ۱۰ دستگاه چاپر ثابت و متحرک از سطح ۴۰۰ هکتار مزارع کشاورزی شهرستان در حال اجرا است.
وی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت محصول ذرت در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۰درصد افزایش داشته است که این میزان افزایش سطح زیر کشت این محصول به دلیل افزایش قیمت علوفه است.  

 


کیانوش تصریح کرد: زراعت ذرت علاوه بر تامین نیاز علوفه دامداران و مناقع اقتصادی برای کشاورزان در بهبود و افزایش تولید مواد لبنی نقش ارزنده‌‌ای دارد.
وی با اشاره به اشتغال‌زایی فصلی برای ۳۰۰ نفر همزمان با فصل برداشت این محصول اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت بخش بادرود بالغ بر ۷۰۰ هکتار بوده که حدود ۴۵۰ هکتار آن ذرت سیلوئی و ۲۵۰ هکتار ذرت دانه‌ای است.
لازم به ذکر است عملکرد تولید در واحد سطح ذرت به طور متوسط معادل ۵۰ تن برآورد شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در بخش بادرود و ۱۵هزار تن در بخش نطنز برداشت شود

راه آهن بادرود -گرمسارکی شروع میشود؟؟؟

عباس رهی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان سمنان اظهار داشت: در شهرستان گرمسار، مسایل زیست محیطی بسیاری داریم که باید برای آنها چاره‏ای اندیشیده شود تا بتوان طرح‏های مصوب را اجرایی ساخت.
وی اضافه کرد: شماری از طرح‏های دور نخست سفر دولت همچنان باقی مانده و در گرمسار، راه‏آهن گرمسار ـ بادرود هنوز عملیاتی نشده است.
استاندار سمنان همچنین گفت: اردوگاه شهمیرزاد و چشمه علی که زیرپوشش آموزش و پرورش بوده و راه چاه جم ـ بیارجمند نیز مشکل مجوز دارند که باید پیگیری‏های لازم صورت گیرند.
رهی گفت: مصوبه‏هایی از سفرهای اول و دوم دولت به سمنان وجود دارد که عملیاتی نشده و شمار این مصوبه‏ها در سفر سوم بسیار زیاد است و نیاز به پیگیری مستمر دستگاه‏های اجرایی دارد.
وی در عین حال اظهار داشت: اگر مصوبه‏ای را نمی‏توانیم اجرا کنیم، باید پیشنهاد حذف آن داده شود تا دولت دروغ‏گو نشود و نگویند مصوبه‏ای به تصویب رسید اما اجرایی نشده است.
به گزارش فارس؛ در این نشست مطرح شد که از دور اول سفر ریاست جمهوری سه طرح اصلی راه چاه جم ـ بیارجمند، راه‏آهن بادرود ـ گرمسار و ارتقای اردوگاه چشمه علی دامغان به سطح ملی به وسیله آموزش و پرورش باقی مانده است  

منبع:سایت استانداری سمنان

سومین دوره مسابقات رالی اتومبیل رانی قهرمانی کشور دربادرود

 

فدراسیون درصدد برگزاری یکی از هشت راند مسابقات رالی خاورمیانه است

 
پاستور مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بادرود اظهار داشت: این دوره از مسابقه‌ها به مدت دو روز و در مسیرهای کویری حد فاصل بادرود به کاشان برگزار شد.
وی تعداد شرکت کنندگان این دوره از مسابقات را ۵۰ شرکت کننده در قالب ۹ تیم از سراسر کشور ذکرکرد.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در رده حرفه‌ای و در کلاس‌های یک‌هزار و ۶۰۰، یک‌هزار و ۴۰۰ و دو هزار سی سی، با هم به رقابت پرداختند.
مسئول برگزاری مسابقات رالی فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی ایران تاکیدکرد: از مجموع ۶۰۰ کیلومتر محدوده برگزاری این مسابقات، ۴۵۰ کیلومتر تست سرعت و بقیه مسیر اصلی مسابقه بود.
مقصودی به نفرات برتر این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت:در کلاس یک‌هزار و ۶۰۰ سی سی حسین قدسی و آرش رامین یکتا از تیم سایپا ریو، اشکان مسگرها و وحید رضا وحدتی از تیم ایران خودرو الف و علی اکبر شیبانی و پیمان فرازمند از تیم ایران خودرو الف به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
وی، هرمز کلهر و سید مسعود واحدی از تیم سایپا پراید، رضا شالچی و کامران حاتم خانی از تیم ایران خودرو ب و اردلان غزنوی و علیرضا باغبان از تیم سایپا پراید را نیز نفرات برتر کلاس یک‌هزار و ۴۰۰ سی سی این مسابقات معرفی کرد.
مسوول برگزاری مسابقات رالی فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی ایران، تصریح کرد: در کلاس دو هزار سی سی نیز، محمد صادق صرامی و حسین سنجری از تیم هیئت خوزستان، سید حسین امامی و مهدی زهتابیان از تیم خضرا مشهد و محسن نوبخت و محمد نوبخت موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.
مقصودی همچنین، با اشاره به رده بندی تیمی این دوره از رقابت‌ها نیز، اظهار داشت: در کلاس یک‌هزار و ۶۰۰ سی سی، تیم سایپا ریو اول، ایران خودرو الف دوم و تیم خراسان رضوی سوم شد.
وی افزود: در کلاس یک‌هزار و ‎ ۴۰۰ سی سی نیز، تیم سایپا پراید، ایران خودرو ب و تیم هیئت خوزستان به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی تیم خضرا مشهد، هیئت خوزستان و تیم خراسان رضوی را تیم‌های برتر کلاس دو هزار سی سی این دوره از مسابقات ذکر کرد.
مقصودی، سطح این دوره از مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون، فدراسیون درصدد است تا با برگزاری مسابقات دارای استانداردهای لازم، یکی از هشت راند مسابقات رالی خاورمیانه را بدست آورد.
وی اظهار داشت: هم اکنون، ۸۰ درصد قوانین مسابقات بین المللی در مسابقات رالی کشور اجرا می‌شود.

بادرود: میزبان پنجمین جشنواره ملی انار ایران

 

رییس شورای اسلامی شهر بادرود گفت: بادرود آماده برگزاری پنجمین جشنواره انار می‌شود .

 عبدالله صابری  با اشاره به بر گزاری پنجمین جشنواره انار در شهر بادرود اظهار داشت: این جشنواره به منظور معرفی محصول انار نادری بادرود و نیز معرفی پتانسیل‌های گردشگری این شهر در ۱۹ آبان ماه برگزار خواهد شد .

صابری ادامه داد: دراین جشنواره بیش از 80 غرفه در قالب کارگاه‌های سنتی تهیه رب انار، سرکه انار، ژله انار و رنگرزی سنتی با پوست انار ایجاد خواهد شد.

 وی افزود: به منظور آشنایی باغداران  کارگاه‌های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود نیز بر گزار خواهد شد .

رییس شورای اسلامی شهر بادرود گفت: پنجمین جشنواره انار در شامگاه عید غدیر خم در بوستان گردشگری تخت پادشاه بادرود با اجرای برنامه‌های سنتی آغاز و دو روز به طول خواهد انجامید .

 شهربادرود با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری نظیر آستان مقدس آقا علی عباس(ع) ، خانه‌های تاریخی، محوطه های باستانی 7 هزار ساله و رمل‌های کویری جز مناطق گردش پذیر در استان اصفهان محسوب می‌شود که دارای 2 هزار هکتار باغات انار است و هر ساله بالغ بر 40 هزار تن انار از این مناطق راهی بازارهای داخلی وخارجی می‌شود.

قابل ذکر است تاکنون 184 نوع انار در جهان شناخته شده که 4 ارقام معروف آن در ایران عبارتند از نادری بادرود، ملس ساوه ،شیشه گپ فردوس،رباب نیریز هم‌چنین انار از نظر مزه ، رنگ و پوست نیز به سه دسته انار شیرین، ترش وملس (میخوش) تقسیم می‌شود. 

منبع:خبرگزاری ایسنا

پنجمین جشنواره اناربادرود

19 آبان 1390- پنجمین جشنواره انار بادرود 

 

 

اخبار تکمیلی در چند روز آینده

از اهداف جشنواره دور نشویم

 

سالها بود که دغدغه برگزاری جشنواره انار در اذهان برخی از هنرمندان وفرهنگدوستان نقش بسته بود وهمه به نوعی خلأ یک جشن ملی را در منطقه گوشزد میکردند . تا اینکه پس از ماهها رایزنی وبررسی شکل گیری شورای دوره دوم با رویکرد فرهنگی،هنری، در 24 آبان1385  اولین جشنواره ملی انار به همت شورای اسلامی شهر وبا همیاری شهرداری،اداره میراث،اداره کشاورزی،بخشداری،دفتر نماینده وقت مجلس و.... با شور تمام در ورزشگاه بادرود برگزار شد. با اینکه اولین تجربه برگزاری این جشن بود اما برانگیخته شدن حسن وطن دوستی همه همشهریان قابل تأمل وجالب بود تا آن حد که مرحوم حمید عاملی (هنرمند قصه گوی ظهر جمعه) که سالها به زادگاهش نیامده بود پا در این خطه گذاشت تا بعنوان مجری برنامه به ایفای نقش بپردازد.

تمام خانه های قدیمی درآن روز برروی بازدیدکنندگان داخلی وخارجی(بادرودی وغیر بادرودی)باز بود وبا میوه انار از همگان پذیرائی گردید.

تمام هدف مجریان برپائی جشنی بود که توانمندیهای این خطه را به ایرانیان باز شناساند. 

اینک این راه طولانی پس از برگزاری جشنهای دوم وسوم وچهارم حداقل پیامدش رفع کاستیهای گذشته وبهبود وضعیت این جشن زیباست،فلذا تأکید وتوصیه های زیر خالی از لطف نیست.

1- بایستی از ظرفیتهائی که توان معرفی پتانسیلهای گردشگری منطقه را داراست نهایت استفاده رابرد(با تأسف درجشن چهارم حتا یک شرکت کننده درجشنواره ،از خانه های تاریخی وگرمابه نوقه بازدید نکرد چرا که عدم هماهنگی با مالکین باعث شده بود در مدت یک هفته برگزاری جشن، درب خانه ها وآثار تاریخی بسته بماند).

2-قرار بود این جشن بر اقتصاد خانوارهای محلی کمک ومساعدتی باشدوهمشهریان فرصتی یابند تا محصولات وصنایع دستی خویش را عرضه نموده تا هم بر رونق اقتصادی خانواره ها افزوده وهم تبلیغی باشد بر هنر این سرای کهن، اما در جشن سال گذشته این اتفاق واژگونه شد بجای اینکه پول وارد بادرود شود در واقع پول از شهر خارج شد، برپائی غرفه های نامأنوس با جشنواره نظیر فروش پوشاک وشلوار کردی-محصولات بنجول چینی –صنایع دستی شهرهای دیگر-سی دی وکاست غیر مرتبط با جشنواره-فروش حتا ساندویچ توسط یک غرفه دار غیر محلی و.... و.... باعث گردید نه تنها بر رونق اقتصادی این دیار بیافزاید بلکه همشهریان پولهای خود را صرف خرید اجناس از فروشندگان غیر بومی نمایند.

3-برپائی غرفه های رب ،سرکه ، دانه ،آش ومحصولات مرتبط با انار به تعداد وسیع وگسترده توسط افراد محلی یکی از راهکارههای رونق بخشی به وضعیت اقتصادی خانوارهاست.

4-یکی از زیباترین جلوه های جشن چهارم فروش انار بادرود در غرفه ها بود، امری که با تأسف ضمن همه تلاشی که شد سالهای قبل هیچ شهروندی حاضر به انجام این مهم نشد، امیدواریم این فرضیه امسال با رونق وپیگیری بیشتری انجام شود 

5-یکی از مهمترین جلوه های جشنواره معرفی فرهنگ اصیل ایرانی- بادرودی در قالب اشعار، بازیهای محلی ، لباس وسرود کودکان است که بحمدالله در 4 جشنواره قبل به نحو خوبی اجراء ومورد تشویق قرار گرفته وبدون شک باید گفت یکی از بهترین قسمتهای جشنواره همین سرود دسته جمعی بچه هاست، اینک که کمتر از یک ماه به آغاز جشنواره زمان باقی است اما هنوز از شروع تمرین سرود نونهالان خبری نیست ، تا دیر نشده مسئولان هنری بخش ،تلاش خویش را برای تمرین سرود آغاز کنند.

6-بیشترین برد تبلیغاتی جشنواره حضور از گروههای رادیو تلویزیون ومطبوعات است که این مهم گرچه در جشنواره دوم وسوم پررونق بود اما در جشنواره قبلی اندکی کمرنگ بود.امیدواریم با هماهنگی جهت بازتاب خبری این جشن ملی کوشش شود.

7-نظر به اینکه جشنی که باید برای افراد محلی برگزار شود وجشن ویژه مسئولین ومیهمانان تفاوت دارد ازیرا که شهروندان طالب حضور هنرمندان مطرح کشورند ومیهمانان طالب هنرمندان وصنایع دستی محل ، پیشنهاد میگردد جشن طی چند مرحله برگزار شود تا شاهد بروز مشکلات سال گذشته در این منطقه نباشیم وراهکار آن برگزاری جشن صبح روز جشنواره در یکی از باغات انار ویژه مسئولان ومیهمانان برگزار وجشن بزرگ هم ویژه جوانان وشهروندان در تالار جشنواره برگزار گردد.

8- توجه به اصل پدید آورندگان جشنواره که باغداران عزیز می باشند بایستی مد نظر قرار گیرد، تجلیل از باغداران وصادرکنندگان نمونه انار، برگزاری وتقویت پانلهای علمی، بازدید از باغات ومراکز بسته بندی وصادرات انار بایستی از اولویتهای مهم این جشنواره باشد  

 

تسلیت

خانواده محترم معماری 

درگذشت فقید سعید شادروان استاد نعمت معماری (اولین کارمند شهرداری بادرود) را به شما تسلیت میگوئیم. 

 

خانواده محترم ترابیان و محمدی

درگذشت فقیده سعیده بانو فاطمه محمدیان همسر مرحوم اکبرآقا ترابیان را به شما تسلیت وتعزیت میگوئیم

قرار بود چمن شود،فاضلاب شد

پس از افتتاح استخر شنای بادرود که باید الگوی اماکن بهداشتی باشد با تأسف فاضلاب ناشی از دوشهای این مجموعه ورزشی در اقدامی کاملأ غیر بهداشتی در فاصله چند متری استخر دفع می شود.

این درحالی است که در مکانی که قرار بود زمین فوتبال چمن برای این ورزشگاه کارگران احداث شود گودالی به عمق 4 متر حفر وفاضلاب ناشی از دوشهای استخر شنا به آنجا هدایت شده که علاوه بر خطرات زیست محیطی ،خطر سقوط نوجوانان مراجعه کننده به استخر شنا به این گودال غیر بهداشتی نیز تهدیدی بزرگ شمرده می شود . این انجمن ضمن اعلام خطر این مکان، از اداره کار وامور اجتماعی به عنوان متولی این استخر وشبکه بهداشت ودرمان شهرستان می خواهد تا قبل از بروز هر گونه حادثه تلخ، جهت رفع این مشکل بزرگ اقدامات لازم وپیشگیرانه را انجام دهند.

 

 

منبع:وبلاگ انجمن حافظان محیط زیست بادرود