بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سفر به بادرود در نوروز

 حال که بازار سفرهای نوروزی در ایران در این 13 روز عید گرم گرم است .پیشنهاد میکنم به بادرود که یکی از بهترین شهرهای ایران با توجه به تنوع آب وهوائی در این موسم سال است سفر کرده وضمن سفر از این  آثار منحصر به فرد دیدن نمائید

آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) بادرود 

 

وجود بارگاه مطهر فرزندان بلافصل امام موسی ابن جعفر(ع) در بادرود وحضور خیل مشتاقانی که از سراسر کشور عزیزمان به پای بوس حضرتش مشرف می شوند که بالغ بر 3 میلیون در سال تخمین زده می شود باعث گردیده این شهر بعنوان چهارمین شهر زیارتی ایران پس از مشهد، قم وشیراز تلقی گردد .

حضرت آقاعلی عباس وشاهزاده محمد جهت دیدار با برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) از مدینه عازم طوس بودند که پس از طی چندین شهر و روستا به کاشان و سپس بادرود آمدند. پس از 40 شبانه روز اقامت در این سرزمین و میهمان نوازی شایسته اهالی بادرود، عازم به طوس از راه کویر بودند که بدست لشگریان مأمون درکویر بادرود در 14 جمادی الاول 203 قمری شربت شهادت نوشیدند.

آستان مقدس دارای 400 باب زائرسرا و امکانات اولیه اسکان مسافرین و زائران است.معماری بسیار زیبای آستانه در قالب گچ بری، آئینه کاری و کاشیکاری بر پیکره یکی از بزرگترین گنبد مدور جهان چشم هر هنردوست عاشقی را مجذوب هنر زیبای خویش می سازد. ضریح مطهر بطرز بسیار باشکوهی احداث و آرامش معنوی خاصی را در حرم مطهر به مسافران خسته کویر می بخشد.

گرمابه نوقه بادرود 

از آثار ارزشمند دوران صفویه گرمابه نوقه بادرود می باشد که در ابتدای کوی گلستان و چند متری میدان امام حسین(ع) واقع گردیده است. این بنا که مثل تمام گرمابه های قدیمی ایران دارای تون رختکن و حوضچه های کوچک و متصل به هم می باشد دارای ویژگی معماری خاصی است. متأسفانه در سال 1356 این حمام تخریب و جزئی از مسیر کوچه قرار گرفت در سال 1379 به پیشنهاد جمعی از دوستداران میراث فرهنگی و به همت شهردار محترم وقت و مجموعه فرهنگی ارشاد اسلامی از زیر خاک شناسائی و با اعتبار سازمان گردشگری بازسازی گردید. این بنا طی تفاهم اداره میراث فرهنگی با شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال تبدیل شدن به موزه مردم شناسی بادرود است. ساعت بازدید از حمام نوقه از 8 صبح لغایت 6 بعد ازظهر است.

خانه رهگشای بادرود  

از جلوه های معماری زیبای قاجاریه در بادرود منزل و موزه شخصی رهگشای است. این خانه قدیمی و زیبا درفاصله 300 متری میدان امام حسین(ع) و در کوی باغ جنب حسینیه اعظم واقع گردیده است. بنا در سال 1372 به همت فرزندان مرحوم رهگشای بازسازی و اکنون با وجود بیش از 2000 قطعه شیء که به همت دکتر رهگشای و همسرش جمع آوری گردیده به صورت موزه ای بسیار زیبا و منحصر بفرد مبدل گردیده است. این خانه علاوه بر موزه اشیاء تاریخی موزه ای از انواع درختان خاص این منطقه هم شمرده می‌شود. چون منزل شخصی است تأکید می‌گردد در تعطیلات نوروزی ترجیحأ بین ساعت 9 تا 11 صبح و 3 تا 5 بعد از ظهر برای بازدید از این موزه زیبا برنامه ریزی نمود. 

بادگیرمیدان امام بادرود 

تندیس زیبای بادگیر در میدان امام خمینی بادرود که نشان از معماری اصیل ایرانی در بافت منازل این سرزمین است نمادی از ستبری حاشیه نشینان کویری است. این تندیس در سال 1383 به همت شورای اسلامی و شهرداری بادرود احداث گردیده است در جوار این میدان پارک شهر قرار دارد که با برخورداری از 4 هکتار فضای سبز زیبا و چمن کاری و آلاچیق محل استراحت و سرویسهای بهداشتی و سفره خانه سنتی، فضای آرامی را برای استراحت مسافران فراهم نموده است.

سایت باستانی اریسمان 

در پی کاوشهای باستان شناسان ایرانی وآلمانی بین سالهای 1379 لغایت 1383 آثار گرانباری از تاریخ ذوب مس در 6500 سال پیش در این دیار کشف گردید. وجود سرباره های فراوان باقی مانده از ذوب مس در محوطه منجر به کشف بزرگترین شهر صنعتی تاریخ جهان شد. ادامه اکتشافات منتج به وجود دهها اشیاء تاریخی وگورهای تدفین خمره ای گردید. این محوطه گرچه بعد از پایان مرحله اول اکتشاف از ادامه کاوش بازماند، اما دریچه ای جدیدی از فن آوری صنعتی تاریخ بشریت را برای جهانیان گشود. گرچه آثار مکشوفه در حال حاضر به علت ایمنی تحت پوشش قرار گرفته و عملاً بازدید از این مجموعه امکان وجود جذابیت برای گردشگران محترم را ندارد اما برای رفتن به محوطه مسیر 2 کیلومتری میدان ورودی شهر(غدیر) به سمت جاده ترانزیت بادرود- اردستان را بایست پیمود تا درست در روبروی ورودی به روستای اریسمان با طی فاصله یک کیلومتری جاده خاکی به محوطه باستانی اریسمان(سیاه بوم) رسید.

 قلعه کرشاهی بادرود 

ارگ زیبای کرشاهی از جمله آثار زیبا و تاریخی این منطقه است. آنچه طبق شواهد  موجود قابل اثبات است این است که این اثر در اواخر دوران قاجار توسط نائب حسین کاشی برای استفاده نظامی مورد بازسازی قرار گرفته. وجود قلعه در پهن دشت زیبای کویر و آرامش خاصی که در کوهپایه های لطیف حکمفرماست منظره ای زیبا را جلوه گر نموده است. وجود قنات آب که مظهر آن از درون قلعه نشأت گرفته و باغ و مزرعه جوار قلعه ترسیمی زیبا از تاریخ وطبیعت را جلوه گر می سازد. قلعه کاملاً با خشت خام ساخته شده و تزئینات زیبا ی برج اصلی از دور هویداست. برای دیدن این اثر بایستی مسیر خاکی 22 کیلومتری روستای متین آباد تا قلعه را پیمود. گرچه با هرنوع وسیله ای می توان به قلعه سفر کرد ولی داشتن نشانی دقیق و احیاناً راهنما در مسیر یاد شده ضروری است. 

 

پرستشگاه آدینه بادرود 

یکی از کهن ترین معابد مذهبی منطقه پرستشگاه(مسجد) آدینه بادرود است. این بنا  که به گفته باستانشناسان و مورخین مربوط به دوران ساسانی است دارای آثاری از آئین میتراپرستی است که بعدها پس از ورود دین مبین اسلام به ایران با ساخت محرابهای خشتی با تزئینات ساده به مسجد مبدل شده است. بنا از گستردگی عظیمی برخوردار بوده که بعدها به علت در حاشیه شهر واقع شدن و گسترش باغات انار در اطراف بنا  فقط دو ستون خشتی مستحکم از بنا به ارتفاع تقریباً 6 متر که نمودی از کنگره های طرفین معبد بوده باقی مانده است. درست در قسمت میانی پرستشگاه آثاری شبیه به حوض آجری با اشکال هندسی نامنظمی به عمق یک متر از سطح بنا وجود دارد. برای دیدن این اثر کهن می توان از مسیر خیابان امام حسین(ع) تا حسینیه پای نخل و روبروی منزل محقق الدوله به سمت کوی آدینه حرکت و از این اثر زیبا دیدن نمود. درب این اثر تاریخی در طول شبانه روز برای بازدیدکنندگان گشوده است.

 

صنایع دستی بادرود 

از جمله صنایع دستی شاخص این منطقه فرش دستباف است. قالی های زیبایی که به نام کاشان شادسر در بازار جهانی شهره یافته، ماحصل دستان هنرمند زنان و دختران این سرزمین است. فرش دستباف در گذشته که از رونق اقتصادی خوبی برخوردار بود در درون هر خانه این منطقه داری از آن برپا بود اکنون هم این صنعت دستی زیبا که نقش عشق و زندگی بر آن نقش بسته در اکثر منازل این شهر با طرحها و نقشه‌های زیبایی بافته می شود.

 خانه محقق الدوله بادرود 

این خانه زیبا و بزرگ از آثار معماری دوران قاجار است بنا کاملاً با خشت خام احداث و با گچ بری ساده وآجر و سنگ تزئین گردیده است. منزل محقق الدوله در فاصله 100 متری میدان مرکزی بادرود (امام حسین) و در خیابان امام حسین(ع)(حسینیه) واقع گردیده است. منزل از معماری بسیار زیبائی برخوردار است. دارای حیاط و سرسرای تابستانه و زمستانه و حوض بزرگ و باغ متصل به خانه است. برای بازدید از این بنا توصیه می شود بین ساعات 9 تا11 صبح و 2 تا 5 بعد از ظهر برنامه ریزی نمائید.

 کمپ گردشگری متین آباد بادرود   

  

این مجموعه که در روستای متین آباد در 12 کیلومتری بادرود ودر حاشیه کویر قرار دارد امکان بازدید وتفریح در قالب کویر نوردی با موتور چهار چرخ - دوچرخه سواری - شتر سواری وبیتوته در سوئیتهای سنتی وچادر برپا شده در دل کویر رابرای شما فراهم می نماید 

ارادتمند همه ایرانیان عزیز: ذبیح الله صولتیان بادرودی

مهمترین وقایع شهر بادرود در سال 1389

 

سال 1389 هم با تمام خوبی وبدیش به پایان رسید وبا اتمام این سال یک بهار دیگر از عمر مان گذشت

مهمترین اتفاقات سال 1389 را باهم مرور میکنیم.

1-در این سال 219 نوزاد در شهر بادرود چشم به جهان گشودند . از این تعداد 108 پسر و111 دختر بوده اند.

2-در سال 89 تعداد 326 پیوند زناشوئی بسته شده و326 عروس و326 داماد بر عروس ودامادهای بادرود افزوده شدند.

3-در سال 1389 تعداد54 نفر از همشهریان جهان فانی را بدرود گفتند. 

اما در دوازده ماه سال 1389 در شهر بادرود چه گذشت؟؟

بادرود در فروردین 1389

1-درآغاز سال 1390 شاهد برگزاری یکی از بزرگترین اجتماع مذهبی –ملی بادرود در هنگام سال تحویل در جوارآستان مقدس آقاعلی عباس بادرود بودیم . در هنگام مراسم سال تحویل که در صحن اصلی این آستان مقدس برگزار شد بیش از 80 هزار نفر از همشهریان وزائران ومجاوران از بادرود ومناطق اطراف وشهرهای مختلف کشور حضور داشتند

گرچه باتأسف مراسم آنطور که باید وشاید مورد رضایت حاضرین واقع نشد وبه علت بی برنامه گی در آغاز سال هم شاهد مصیبت سرائی مداحان محلی در مراسم تحویل سال بودیم اما به نوبه خود حضور مردم بی نظیر بود.

2- در فروردین امسال بادرود شاهد از دست دادن سه عزیز همشهری بود . خانواده های مرحومین معصومه اکبریان(همسرآقای حسین خان علافیان )در روز دوازدهم ، حمیده رجبی مقدم(همسر مرحوم حاج عباسعلی نقدی)درروز دوازدهم،فاطمه آقاجانی(همسر مرحوم عی آقا التزامی)درروز چهاردهم این ماه در سوگ مادر بزرگانشان نشستند.

3- در این ماه در شهر بادرود27 نفر همسر اختیار کرده وبه خانه بخت رفته اندکه آرزوی خوشبختی را برای همه آرزومندیم.

4-بدنیست بدانید که در فروردین در این شهر تعداد 17نوزادبدنیا آمده اند که 12نفرشان پسر و 5نفرشان دختر بوده اند.

5-عقد قرار داد برای احداث جاده قدیم بادرود به زیارتگاه (مسیر 4کیلومتری جاده موسوم به علی آباد) وآغاز این پروژه توسط شهرداری از اقدامات مهم در امر تردد زائران وهمشهریان به آستانه مقدس خواهد بود.

6- در این ماه دونفر از مسئولین خدوم شهر هم بازنشسته شده اند که ازآقایان رحمت اله صفدری رئیس اداره تأمین اجتماعی ورحمت الله علافیان رئیس اداره اوقاف وامور خیریه به پاس 30 سال تلاش صادقه آنها در ادارات مرتبط تشکر وبه آقایان حسین شهنازی رئیس جدید تأمین اجتماعی وحاج آقا عابدینی ابیانه رئیس جدید اوقاف بادرود آرزوی موفقیت را داریم.

7- در فروردین هم ماشاء الله بازار سفرهای زیارتی مثل همیشه داغ بود که تشرف چندین باره همشهریان به عتبات عالیات وسوریه تحت کاروانهای متعدد زیارتی از رونق بخصوصی برخوردار بود که تلاشمان برای بدست آوردن آمار دقیق این سفرها نتیجه بخش نبود.

8-در فروردین سالجاری بادرود شاهد بارش رحمت الهی فراوان بود که در این ماه طبق آمار اداره هواشناسی 30 میلیمتربارندگی سهم شهر نیمه کویری بادرود شد.

9 – طبق آمار مندرج در چادر راهنمای مسافرین نوروزی شهر بادرود در فروردین شاهد میزبانی بیش از 700 هزار مسافرنوروزی وزائر آستان مقدس آقاعلی عباس بود که این آمار حضور مسافر نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

10- در20 فروردین کاخ عباس آبادنطنز شاهد برگزاری جشن هسته ای بود که حضور رالی موتورسواران کشوری واجرای مراسم نمایش بسیار زیبا از حواشی این جشن دربادرودبود وهمچنین برای اولین بار جشن نوروز درهفتم این ماه در خانه تاریخی رهگشای برگزار شد                 

11- از دیگر اتفاقات فروردین 89 شهر بادرود حضور استاندار اصفهان در بیست وششم این ماه بود که برای بازدید وزیارت وآغاز مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع اقامتی گردشگری فرهنگی شهرداری بادرود به این شهر سفرکرد . گرچه ایجاد وتشدید اختلافات اندک برخیها قصد اخلال در این مراسم را دامن می زد اما نهایتأ با تدبیر دکتر ذاکر استاندار اصفهان ودستورآغاز بکار پروژه کار احداث یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی اقامتی بادرود آغاز شد.این مجتمع پس از 37 سال از گذشت ساخت زائرسرای آستانه اولین مجتمع اقامتی است که در این زیارتگاه ساخته می شود.

12-درختکاری مسیر بلوار انار بادرود وگسترش شهر به سمت اتوبان کاشان –اصفهان وکشت صدها درخت انار را می توان از اقدامات دیگر فروردین 89 نام برد.

13- ممنوعیت اجرای مراسم ارکست در عروسیها واقبال عمومی از این حرکت از اقدامات خوب نیروی انتظامی منطقه بادرود در فروردین امسال بود.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

بادرود در اردیبهشت 89

شهربادرود در اردیبهشت ماه شاهد این اتفاقات بوده است.

1-دراین ماه بادرود شاهد از دست دادن 6نفر از همشهریان عزیزمان بود .در روز اول اردیبهشت مرحوم عربعلی اسمعیلیان درسن 57 سالگی-در13 این ماه مرحوم ماشاءالله ولایتی درسن 88 سالگی –در22 این ماه مرحومه شمسی سیدی بادی درسن 75 سالگی-در25 اردیبهشت مرحوم علی موذنی درسن 85 سالگی –در26 این ماه مرحومه مریم چراغی همسر آقای همایون پورنرگس درسن 39 سالگی ودر 30 اردیبهشت امسال مرحوم عباس صالحیان در سن 55 سالگی جهان فانی را بدرود گفتند .روح همگی شاد وطلب مغفرت برای این 6 عزیز سفرکرده خواستاریم.

2-در این ماه تعداد 15 نفر به جمعیت شهرمان افزوده گردیدند . متولدین اردیبهشت 89 را 8 نوزاد پسر و7 نوزاد دختر تشکیل می دهند آرزوی سلامتی راهم برای متولدین این ماه خواستاریم.

3-در اردیبهشت امسال هم 14 نفر به خانه بخت رفتند .واقع گردیدن اردیبهشت با ایام فاطمیه علت کاهش آمار ازدواج نسبت به ماه قبل است.

4-در این ماه بادرود شاهد حضور معاون وزیر کشور ورئیس ستاد بحران وزارت کشور بود که بازدید یک روزه وی منتج به دستوراختصاص یکدستگاه آتش نشانی برای آستان مقدس بادرودودستور اختصاص اعتبار برای ادامه تکمیل پل راه آهن (خلیج فارس)وادامه کانال علی آباد بود.

5-درنیمه این ماه سیاسیون بادرود برای اولین بار دور قالی قرمز مهمانسرای شهرداری گرد هم آمدند تا بدور از سلائق سیاسی برای عمران بادرود یکدل وهم رأی شوند.

6-شهرداری هم از محل اعتبارات شهرداری  پس از سه دهه اقدام به آسفالت بخش عظیمی از خیابان امام (خیابان اصلی) شهر نمود.که جای سپاس از شهردار وپرسنل زحمتکش واعضای شورای شهر راداراست

7-ایام شهادت حضرت فاطمه(س) دراین ماه با قداست تمام گرامی داشته شد .علاوه بر مراسم سنتی در منازل ،مسجد حضرت ابوالفضل شاهد سخنرانان برجسته کشوری بود.

8-بادرود در اردیبهشت شاهد بارش 13 میلیمتری بود که این بارش وگرم نشدن هوا آسیب جدی به جالیزهای خیار وارد نمود.

9-دراین ماه هم بدنیست بدانید بخاطر آغاز فصل گلابگیری در حومه کاشان زیارتگاه بادرود هم شاهد خیل عظیم گردشگران ومسافران بود که تقریبأ 160 هزار نفر در این ماه به بادرود سفر نمودند.

10-نهم این ماه هم مصادف با شهادت حضرت آقاعلی عباس بود که گرامیداشت شهادت این عزیز خلاصه شد به ارسال پیامک توسط شورای شهر به تمامی موبایل شهرستان –نصب پلاکارد شهادت بر سر در برخی از ادارات شهر وبرگزاری مراسم در صحن منور حضرت آقاعلی عباس(ع).

++++++++++++++++++++++++++++++++

بادرود درخرداد 89

در ماه خرداد شهر بادرود با حوادث ووقایع ذیل همراه بود

1-در این ماه بادرود شاهد از دست دادن دو عزیزاز دست رفته بود. مرحوم رضا پروینی بادی در سن 85 سالگی در تاریخ 17 این ماه وخانم فاطمه مریم دخت جوشقانی همسر مرحوم اکبر ترابیان پور در سن 92 سالگی در 26 خردادجهان را بدرود گفتند.

2- در این ماه 16 نوزاد شامل 8پسر و8 دختربه جمعیت شهر بادرود افزوده شدند.

3- 23 نفر هم در این ماه عروس و23 نفر هم به جرگه دامادان پیوستند.

4-برداشت طالبی از 1300 هکتار از جالیزهای منطقه از اتفاقات مهم کشاورزی بادرود در خرداد بوده است .

5-استعفای ذبیح اله صولتیان از عضویت وریاست شورای اسلامی شهر بادرودهم از وقایع التفاقیه خرداد بادرود بود . صولتیان بمدت 7 سال رئیس ویا نائب رئیس شورای شهر بادرود بود.

6-مرمت پرستشگاه آدینه بادرود را از جمله اتفاقات مهم در حیطه تاریخ این شهر می توان بر شمرد.

7-بروز آفت در مزارع خیار وعدم برداشت آنچنانی این محصول از اخبار ناگوار خرداد ماه برای کشاورزان بادرودی محسوب گردید .

8-در ماه خرداد بخشی دیگر از خیابان اصلی شهر پس از 30 سال توسط شهرداری به روکش آسفالت مزین گردید.

9- هچنین در این ماه جاده دسترسی قلعه گوشه به ایستگاه راه آهن بادرود هم توسط اداره راه وترابری با همیاری شهرداری وشورای شهر آسفالت شد.

+++++++++++++++++++++++++++

بادرود در تیرماه 1389

در تیرماه1389 شهر بادرود با حوادث ووقایع ذیل همراه بود

1-در این ماه بادرود شاهد از دست دادن 5 نفرازعزیزان همشهری بود. مرحوم عین الله زمانی در چهارم این ماه در سن 77 سالگی،خانم حمیده رفیعی(والده اخوان صفاری)در هفتم این ماه در سن 86 سالگی،خانم طلا شاهدی(والده اخوان نائینی)در 14 این ماه در سن 70 سالگی ،مرحوم احمد صفاری در 23 تیردر سن 54 سالگی ومرحومه فاطمه فیروزی زاده (والده برادران نوریان)در تاریخ 27 این ماه درسن 87 سالگی جهان را بدرود گفتند.دونفر از همشهریان هم بنامهای فاطمه احمدی وفرزندنوجوانش مرحوم جوادی براثر سانحه تصادف برحمت خدا رفته اند که درروستای عباس آباد بادرود بخاک سپرده شدند.

2- در این ماه 21 نوزاد شامل 13 دختر و8 پسر بدنیا آمده اند.

3- 28 نفر هم در این ماه درشهر بادرود به جرگه متأهلین پیوسته اند.

4-در بیستم این ماه در سال 1347 مرحوم حاج آخوند از بزرگان دینی این شهر جهان را بدرود گفته است

5- در 21 این ماه در سال 1356 بادرود به شبکه برق سراسری کشوری پیوسته است

+++++++++++++++++++++++++++

بادرود در ماه امرداد 1389

1-آمرداد بادرود شاهد فوت 4نفر از همشهریان عزیزمان بود .دردوم  آمرداد مرحوم علی حسنقلیان در سن 80 سالگی –درسوم این ماه مرحومه فاطمه پیازی(والده اخوان فروزانفر) درسن 85 سالگی –در سیزدهم این ماه مرحوم حسنعلی محمودیان در سن 35 سالگی ودر 26 آمرداد مرحومه حمیده ابراهیمی (همسراوستاد علی ذاکری)درسن 76 سالگی جهان را بدرود گفتند که طلب مغفرت برای این عزیزان وصبر برای بازماندگان راخواهانیم.

2- در امرداد شهر بادرود 32 نفر هم به خانه بخت رفته وپیوند زناشوئی بستند که به همگان تبریک میگوئیم.

3- در این ماه تعداد ۲۰نفر نوزاد بدنیا آمده که ۱۱نفرشان دختر  و ۹نفرشان پسربودند.

4- در این ماه اولین فرماندار بومی شهرستان هم بازنشست وفرماندار حدید بر میز فرمانداری تکیه زد.

5-برگزاری جشنواره بزرگ مهدویت توسط اداره کل اوقاف استان با همکاری اداره اوقاف بادروداز دیگر اتفاقات مهم این ماه بود.

6-مراسم سنتی شب برات هم امسال در شامگاه نیمه شبان با حضور خیل عظیم همشهریان در گورستان این شهر وبر تربت اهل قبور با شکوه خاصی برگزار گردید 

۷-همچنین در این ماه آقای مرتضی عباسیان پهلوان بادرودی مدال طلای مسابقات پاورلیفتینگ آسیا را درکشور فیلیپین تصاحب کرد

-- واما تاریخ گذشته بادرود در این ماه

1- در 12 مرداد 1379 بخشداری بادرود تأسیس ودر این روز بادرود رسمأ به مرکز بخش تبدیل گردید که جا دارد از تلاش خستگی ناپذیر جناب آقای دکتر باغبانیان در این زمینه تجلیل وذکر خیری از نکوئیهای این مرد بزرگ گردد.

2-در 21 این ماه در سال 1340 اولین موتورخانه برق برای برقرسانی به منازل وابنیه شهر هم در میدان مرکزی (جنب آب انبار قلعه-میدان امام حسین فعلی)نصب گردید.

3-در 25 مرداد 1375 هم اولین نمازجمعه بادرود به امامت خاتمی نژاد قدمگاهی در حسینیه مرکزشهر بادرود با شکوه تمام برگزار گردید.خاتمی نژاد بمدت 4 سال امام جمعه بادرود بود وپس از آن امامت جمعه شهر برعهده خطیب توانا وفرهیخته جناب حجه الاسلام دهشیری محول گردید که هم اکنون هم نمازجمعه ها با شکوه تر از قبل هر آدینه برگزار میگردد.

+++++++++++++++++++++++++++++

بادرود در شهریور89

در شهر یور ماه امسال شهر بادرودبا این اتفاقات پایان یافت.

1-در این ماه ۵ نفر از همشهریان به دیار باقی شتافتند وجهان  را بدرود گفتند .

مرحوم سیدرحمان مصطفوی در سن 66 سالگی در ششم این ماه فوت نمودند.

مرحوم حسین ترابیان در سن 90 سالگی درهفتم این ماه جهان را بدرود گفت.

مرحوم جلیل مظلومی درسن 75 سالگی در 19 شهریور به دیار باقی شتافت.

مرحومه حمیده علافیان(والده برادران فیروزیان) درسن 76 سالگی در 21 شهریور فوت نمودند.

مرحوم سید عباس مدبر زاده در سن 81 سالگی در 23 شهریور این جهان را بدرود گفت.

سن متوسط در گذشتگان در این ماه 77 سال بوده است برای همه اموات آمرزش وطلب مغفرت رااز خدای بزرگ خواستاریم.

2- در این ماه 18 زوج جوان هم در این شهر به خانه بخت رفتند که آرزوی خوشبختی را برای آنان خواستاریم.

3- آمار متولدین این ماه هم ۱۵ نفر شامل ۱۰ پسر و5 دختر بوده اند.

4- در نوزدهم ماه شهریور نماز پرشکوه عید فطر با استقبال گسترده همشهریان در پارک تخت پادشاه برگزار که خطیب توانای نماز حضرت حجه الاسلام دهشیری سخنان مهمی در خصوص مسائل شهر بیان داشتند.

5-در دوازدهم این ماه هم مردم با حضور پرشور در تظاهرات روز قدس حضوری حماسی را خلق نمودند.

6-شبهای احیاء امسال هم با شکوه تر از هرسال در آستان مقدس آقاعلی عباس(ع)بادرود ومساجد شهر وروستا برگزار گردید. 

7- به علت پایان تعطیلات تابستانی بادرود شاهد خیل گسترده زائران ومسافران بود . میزان حضور زائران نسبت به سال قبل در روزهای پایانی تابستان غیر قابل قیاس بود.

اما تاریخ گذشته بادرود در ماه شهریور

-    در چهاردهم این ماه در سال 1364 نمایندگی اداره آموزش وپرورش در بادرود افتتاح واین ارگان رسمأ فعالیت خویش را در منطقه بادرود آغاز کرد.

-    در بیست ونهم شهریور سال 1361 هم مرحوم میرزا رضای فاطمی از شعرای بنام معاصر بادرودی در سن 75 سالگی جهان را بدرود گفت   

++++++++++++++++++++++++++++++++++

بادرود درمهر ماه 89

ماه مهر که در بادرود به «اسسره» معروف هست هم به سرآمد .در این ماه خوب خدا بادرود با وقایع التفاقیه ذیل همراه بود.

1-سه نفر از همشهریان بنامهای مرحومه فاطمه امیدی در سن 93 سالگی در چهارم این ماه –مرحومه معصومه ثمری والده اخوان شکاری در سن 78 سالگی در بیستم این ماه ومرحوم حسن ماندیان در سن 82 سالگی در 26 این ماه از شهر بادرود جهان را بدرود گفتند.

2- در مهر سال 1389 14 نوزاد شامل 10 دختر و4 پسر هم بدنیا آمدند.

3- در ماه مهر در شهر بادرود 32 نفر جوان پیوند زناشوئی بستند ودرحقیقت 32 داماد و32 عروس به داماد وعروسهای بادرودی اضافه گردیدند.

4- در 15 مهر ماه هم بادرود شاهد اجرای اولین جشنواره دوقلوها بود که طبق آمار 205 دوقلو در این شهر سکونت دارند که جشن تجلیل از آنان در پارک تخت پادشاه برگزار گردید.

5-در 27 مهر هم غرفه انار بادرود در نمایشگاه وچهارمین جشنواره انار ایرانی در فرهنگسرای اشراق (طبیعت) برپا گردید.

6-چهارمین رئیس اداره آموزش وپرورش بادرود هم در واپسین روزهای ماه مهر بر مسند ریاست این اداره تکیه زدورمضان همت شهرضائی جای خود را به فرشید طاووسی اصفهانی داد.

7-بادرود بعلت برخورداری از بهترین هوای سالش در مهر ماه شاهد خیل عظیم زائران آستان مقدس آقاعلی عباس بود که در 4 جمعه تعطیلی این ماه صدها هزار زائر ومسافر به بادرود سفر کردند.

8-در هشتم مهر بادرود شاهد افتتاح فاز اول بزرگترین کمپینگ گردشگری کویری کشور در متین آباد بود که حضور مسئولین تراز اول سازمان میراث فرهنگی را در این ماه به بادرود شاهد بودیم.

9-در اواسط مهر امسال هم آقای امیدی بعنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بادرود به جای آقای داوود کیانوش معرفی گردید . دانشگاه آزاد بادرود شاهد معرفی سومین رئیس خود از بدو افتتاح بوده است.

تاریخ گذشته مهر بادرود

1-   در پنجم مهر سال 1337 مرحوم ملا مخلص بادی شاعر پر آوازه بادرود جهان را بدرود گفت .از این شاعر مدیحه سرا بیش از 4500 بیت شعر در مدح اهل بیت (ع) بیادگار مانده که هنوز بزیور طبع آراسته نشده است.

2-   در 23 مهر سال 1367 خورشیدی هم مرحوم قوام الدین حائری معروف به مدیر درگذشت . مرحوم مدیر در سال 1306 اولین مدرسه ابتدائی را در بادرودتأسیس کرد.

3-   28 مهر سال 1315 هم مصادف بود با سالگرد درگذشت  میرزا عباس افصحی معروف به افصح الشعرا از شعرای بزرگ عهد پهلوی . وی از سوی ناصر الدین شاه لقب افصح الشعراء گرفته بود .دیوان اشعار این شاعر بزرگ هم هنوز چاپ نشده است.

++++++++++++++++++++++++++

بادرود در آبان ماه 1389

اما در آبان ماه1389 بادرود ما شاهد این  اتفاقات بوده است.

1-در این ماه از ماههای خوب خدا 23 نوزاد به جمعیت شهرمان افزوده شدند که از این تعداد  11 دختر و12 پسر بوده اند.

2- شهر بادرود باتأسف در این ماه شاهد مرگ 4 نفر از همشهریان خوبمان بود.در اول این ماه مرحومه بتول رزاقی(مادرگرامی  اخوان افسری) در سن 83 سالگی جهان را بدرود گفت –در نهم این ماه مرحوم حسین جامعی در سن 86 سالگی بدیار باقی شتافت- در یازدهم آبان نیز مرحوم نوراله خاکی در سن 80 سالگی باجهان فانی وداع نمود ودر آخرین روز ماه آبان مرحوم شادروان عباسعلی مهرزاد درسن 59 سالگی جهان رابدرود گفت .

متوسط سن درگذشتگان این ماه شهرمان 77 سال بوده است.برای همه این عزیزان طلب آمرزش را از ایزد سبحان خواهانیم.

3-در بادرود در آبان تعداد38 نفر هم پیوند زناشوئی بسته وبه خانه بخت رفتندکه انشاءالله همگان خوشبخت شوند.

4-چهارمین جشنواره ملی انار بادرودهم امسال با شکوه تمام در بیستم آبان در پارک تخت پادشاه برگزار گردید که با استقبال گسترده هموطنان از سراسر کشور روبرو گردید.

5-برداشت وصادرات بیش از 15 هزار تن اناراز باغات این شهر هم در این ماه توسط کشاورزان آغاز شد .

6- تعداد 8نفر از دوستداران محیط زیست مسیر 300 کیلومتری کویر از گرمسار تا بادرود وزواره را با دوچرخه رکاب زدند تا فریاد برآرند که تنها بادرود زیستگاه امن گربه سانان آسیائی است .این گروه 28 آبان میهمان انجمن دوستداران محیط زیست بادرود در کیلومتر 50 کویر این سرزمین بودند.

7- پس از 10 سال ازآغاز پروژه استخر شنای بادرود .این استخر در اوائل آبان سالجاری بالاخره افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت.

8-نماز پرشکوه عید قربان هم به امامت حاج آقا دهشیری امام جمعه محترم بادرود در روز عید قربان در حسینیه مرکز شهر باحضور گسترده همشهریان برگزار گردید.

9- درروز 13آبان هم دانش آموزان بادرودی مثل تمام ایران در راهپیمائی عظیم 13 آبان شرکتی فعال وچشمگیر داشتند.

آبان بادرود در تاریخ این سرزمین.

1-در سوم آبان 1348 شبکه آب شرب شهری بادرود افتتاح گردیده است.

2-در 24 آبان 1385 اولین جشنواره انار بادرود –در 10 آبان 1386 دومین جشنواره انار ودر 14 آبان 88 سومین جشنواره ملی انار در این شهر یاقوت سرخ برگزار گردید.

3-در 15 آبان 1355 یعنی درست 34 سال پیش شهرداری بادرود افتتاح ودر این روز تاریخی بادرود از مرکز دهستان به مرکز شهر مبدل گردید .جمعیت بادرود درآن سال حدود 4300 نفر بوده است.

++++++++++++++++++++++++++++++++

بادرود در آذر 1389

1-در شهر بادرود در ماه آذر 24 نوزاد بدنیا آمدند که از این تعداد 18 دختر و6 پسر سهم افزایش جمعیت بادرود در آذر ماه امسال بوده است .

2-در این ماه هم 16زوج جوان پیوند زناشوئی بسته وآغاز زندگی مشترکشان را رقم زدند.

3- در آذر سالجاری با تأسف 9 نفر از همشهریان هم جهان را بدرود گفتند.

مرحومه ربابه طالبی (مادر برادران جوزقی)در 11 این ماه در 74 سالگی –مرحوم احمد بیگی در 13 آذر درسن 86 سالگی- مرحوم عباسعلی فیروزپور در 19 این ماه در سن 86 سالگی –مرحومه ثریا معزی مدنی (همسر حبیب صفائی) در 20 آذر در سن 73 سالگی –مرحومه بتول خجسته (همسر مرحوم محمد ذاکریان) در سن 71 سالگی در 21 این ماه – مرحومه معصومه خدایاری (همسر نوروزعلی شاهدی) در سن 73 سالگی در 23 این ماه – مرحوم علی آقا کرمانی نژاد در سن 82 سالگی در 29 آذر –مرحومه سکینه اکبری (مادر برادران طباطبائی) در 30 آذر در سن 75 سالگی ومرحوم حسین خان علافیان در سن 78 سالگی در آخرین روز پائیز جهان فانی را به سوی جهان ابدی ترک کردند .متوسط سن درگذشتگان بادرودی در این ماه 77 سال بوده است . میزان درگذشتگان دراین ماه نسبت به ماههای قبل رشدچند برابری را در بر داشته است .برای همه اموات آرزوی غفران الهی راخواستاریم

4-مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی هم امسال چون سالهای گذشته با شور ووصف بی نظیری در 24 و25 این ماه در این شهر برگزار شد .

5- وزش طوفان شدید با سرعت 100 کیلومتر در روز 22 آذر باعث بروز خسارت به اماکن عمومی وباغات ا شجار بادرود گردید.

6-جلوگیری شبکه بهداشت نطنز از توزیع آب تصفیه شده در سطح شهر هم میتواند یکی از اتفاقات نادر این ماه تلقی گردد .

7-در چهارم این ماه هم جشن بزرگ غدیر در حسینیه مرکزی بادرود برگزار گردید.

8- نماز ظهر عاشورا هم به امامت حجه الاسلام دهشیری امام جمعه بادرود با حضور گسترده مردم در میدان معلم برگزار گردید.

تاریخ بادرود در آذر

1- در پنجم این ماه در سال 1345 معزی بادی شاعر پرآوازه ایران زمین ومسئول انجمن شعر کاشان واستاد مشفق کاشانی به بیماری آسم جهان رابدرود گفت ودر آرامگاه خانوادگی اش در بادرود بخاک آرمید.

2-در 24 آذر 1385 سومین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا در بادرود همزمان با سراسر کشور برگزار که درنهایت آقایان –عباس سیدی – مجیدکیانوش –حسین خاکیان –ذبیح الله صولتیان وحسین مخلصی حائز اکثریت آراء شدند وبعنوان نمایندگان مردم شهر بادرود در دوره سوم شوراها برگزیده شدند.

++++++++++++++++++++++++++++++++ 

بادرود در دی ماه 89 

ماه دی 1389 در بادرود با اتفاقات ذیل همراه بود

1-در این ماه در شهر بادرود 21 نوزاد شامل 12 دختر و9 پسر به دنیا آمدند.

2- تعداد 23 نفر هم در این شهر در این ماه به خانه بخت رفته وپیوند زناشوئی بستند.

3-بادرود شاهد فوت 5 نفر از همشهریانش در دیماه بود .

-مرحوم حسین خان علافیان در اول دی ماه در سن 79 سالگی- مرحوم ابوالفضل علیپور در دوم این ماه در سن 34 سالگی –مرحوم رحمت اله کرامت در پنجم این ماه در سن 45 سالگی –مرحوم عین اله حسینگلی در چهارم دی ومرحوم علی نامور در 19 این ماه در سن 83 سالگی جهان را بدرود گفتند.

4- در 17این ماه هم اولین برف زمستانی بادرود را سفید پوش کرد.

5- بارش 20 میلیمتر باران هم این ماه را ازپر بارش ترین ماههای سالجاری ثبت نمود.

6-در تاریخ دهم دی ماه هم بادرود میزبان بیش از 200 نفر از کویرنوردان از سراسر کشور بود که مسیر 25 کیلومتری کویر 70 پشتو را در نوردیدند.

تاریخ گذشته بادرود

1-   در دوم دی ماه 1380 دفتر مخابرات بادرود به اداره مستقل مبدل گشت.

2-  در تاریخ 17 این ماه در سال 1386 هنرمند توانای قصه گوی بادرودی مرحوم حمید عاملی  بادرودی بر اثر عارضه سرطان ریه بدیار باقی شتافت

++++++++++++++++++++++++++++++++

 بادرود در بهمن 89

1-در بهمن ماه در این شهر 20 نوزاد شامل 10 پسر بچه و10 دختر بچه به جمعیت این شهر افزوده شدند وچشم به جهان زیبا گشودند که سلامتی وسعادت آنان را آرزومندیم.

2- در این ماه به یمن اتمام ماه عزاداری محرم وصفر هم بازار ازدواج پررونق بود و37 زوج خوشبخت پیوند زناشوئی خویش را به امضاء رساندند که آرزوی خوشبختی را برای همه آنان از خدای بزرگ خواهانیم.

3- با تأسف 6 نفر از همشهریان هم در این ماه دار دنیا را وداع وبه سفر آخرت پر کشیدند.

مرحوم حاج محمد سپهریان در سن 78 سالگی در سوم بهمن –مرحوم محمد صادقیان(فرزند امیر حسین) در سن 20 سالگی در ششم بهمن –مرحومه بتول افشاری در سن 88 سالگی در هشتم این ماه – مرحوم حاج علی شایان در سن 73 سالگی در 11 بهمن –مرحوم عزیزالله ترابیان در سن 63 سالگی در 18 بهمن ومرحومه باشیه صادقیان(همسر آقای شیرعلی اکبری) در سن 76 سالگی در بیستم بهمن جهان فانی را بدرود گفتند که برای همه این عزیزان طلب مغفرت را از خدا خواهانیم. متوسط سن در گذشتگان شهر بادرود در این ماه 66 سال بوده است.

4- مراسم تاریخی چئل هشتم هم طبق سنت هزاران ساله مردم این دیار با حضور بیش از 500 هزار زائر ومسافر از سراسر کشور در روز 28 صفر (13 بهمن) درجوار آستان مقدس آقاعلی عباس بادرود برگزار گردید.

5- تخریب خانه تاریخی حاج عامو که یکی از باارزش ترین اثر تاریخی 400 ساله بادرود بود در این ماه از خبرهای تأسف بار برای جامعه دوستداران میراث فرهنگی کشور بود.

6-مراسم راهپیمائی 22 بهمن هم امسال مانند همه شهرهای کشور با حضور گسترده مردم انقلابی بادرود برگزار گردید .

7-روز 26 بهمن هم بادرود شاهد حضور ائمه جمعه شهرهای شمالی استان بود تا در همایش یک روزه این ائمه جمعه ها که به میزبانی دفتر امام جمعه محترم بادرود برگزار گردید ،شرکت نمایند.

تاریخ بادرود در بهمن

1-در 8 سال قبل درروز 17 بهمن با تلاش خستگی ناپذیر نماینده وقت مردم بادرود در مجلس شورای اسلامی(آقای دکتر باغبانیان) وباحضور مسئولین کشوری گاز، مشعل گاز رسانی به شهر بادرود در میدان امام حسین جنب مسجد قلعه رسمأ روشن  وبادرود به شبکه گاز سراسری پیوست .

2- در تاریخ 24 بهمن 1379 با پیگیریهای نماینده وقت مردم در مجلس طرح تصویب دانشگاه آزاد اسلامی در بادرود مورد موافقت هیئت امناء دانشگاه آزاد کشور قرار گرفت .گرچه این دانشگاه با 5 سال تأخیر به همت اعضای هیئت رئیسه دور دوم شورای شهر در سال 1384 گشایش یافت وبا پذیرش 71 دانشجو در رشته برق قدرت در کتابخانه عمومی بادرود آغاز بکار کرد ،اما امید است این دانشگاه پله های پیشرفت را طی کرده واز این حالت رکو د به در آید

++++++++++++++++++++

بادرود در اسفند89

1-در این ماه سه نفر از همشهریان جهان را بدرود گفتند.

مرحوم ناصر جهانمهر 14/12/89 –مرحوم علیرضا نائینی  20 اسفند89-مرحومه باشیه شاهدی 19 اسفند

2-در این ماه تعداد 13 نوزاد شامل 6دختر و7 پسربدنیا به آمدند.

3-در اسفند 1389 هم تعداد آمار ازدواج شهر به 32 نفر رسیدند .

تاریخ اسفند بادرود:

در سوم اسفند 1377 اولین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر برگزار شدکه منتج به انتخاب آقایان –رحمت کیانوش –محمد فیروزیان –حسین محمودیان-حسین احمدی وحسین فردوسی بعنوان برگزیدگان مردم در شورا انتخاب شدند.

در 9 اسفند 1381 هم با برگزاری دوره دوم انتخابات شورا آقایان ذبیح اله صولتیان –حسین احمدی – حسین مخلصی – رحمت اله کیانوش ومحمد فیروزیان بعنوان اعضای دوره دوم شورا برگزیده شدند.

در 25 اسفند 1384 دادگاه عمومی بادرود افتتاح شد ودر 27 اسفند 1384 اداره آبفای بادرود هم مستقل شد.

-  

سفر کردگان به دیار ابدیت دربادرود

 یاد 54 نفر از همشهریان که در سال 1389 جهان را بدرود گفتند گرامی میداریم. افسوس که در این ایام نوروز باستانی که دید وبازدید از اصلی ترین رسوم این دیار است جای این عزیزان برای همیشه خالی است وسفره 7 سین خانه های این 54 نفر از همشهریان بدون حضور پدر یا مادر ویا جوان از دست رفته این عزیزان سفر کرده به دیار باقی چیده می شود .یادشان گرامی باد. 

 

در سال 1389 تعداد54 نفر از همشهریان جهان فانی را بدرود گفتند.

در فروردین مرحومه  معصومه اکبریان(همسرآقای حسین خان علافیان ) ، حمیده رجبی مقدم(همسر مرحوم حاج عباسعلی نقدی)،فاطمه آقاجانی(همسر مرحوم عی آقا التزامی)

دراردیبهشت ماه بادرود مرحوم عربعلی اسمعیلیان - مرحوم ماشاءالله ولایتی - مرحومه شمسی سیدی بادی- مرحوم علی موذنی - مرحومه مریم چراغی همسر آقای همایون پورنرگس - مرحوم عباس صالحیان

در خرداد:مرحوم رضا پروینی بادی –مرحومه  فاطمه مریم دخت جوشقانی همسر مرحوم اکبر ترابیان پور

درتیرماه:مرحوم عین الله زمانی ،خانم حمیده رفیعی(والده اخوان صفاری)،خانم طلا شاهدی(والده اخوان نائینی)،مرحوم احمد صفاری ومرحومه فاطمه فیروزی زاده (والده برادران نوریان)

درآمرداد :مرحوم علی حسنقلیان -مرحومه فاطمه پیازی(والده اخوان فروزانفر)-مرحوم حسنعلی محمودیان -مرحومه حمیده ابراهیمی (همسراوستاد علی ذاکری)

درشهریور:مرحوم سیدرحمان مصطفوی -مرحوم حسین ترابیان-مرحوم جلیل مظلومی-مرحومه حمیده علافیان(والده برادران فیروزیان) -مرحوم سید عباس مدبر زاده

درمهر: مرحومه فاطمه امیدی –مرحومه معصومه ثمری والده اخوان شکاری- ومرحوم حسن ماندیان

در آبان: مرحومه بتول رزاقی(مادرگرامی  اخوان افسری) -مرحوم حسین جامعی -مرحوم نوراله خاکی -مرحوم شادروان عباسعلی مهرزاد

 در آذر:مرحومه ربابه طالبی (مادر برادران جوزقی)–مرحوم احمد بیگی - مرحوم عباسعلی فیروزپور –مرحومه ثریا معزی مدنی (همسر حبیب صفائی) –مرحومه بتول خجسته (همسر مرحوم محمد ذاکریان)  – مرحومه معصومه خدایاری (همسر نوروزعلی شاهدی)  – مرحوم علی آقا کرمانی نژاد –مرحومه سکینه اکبری (مادر برادران طباطبائی) -مرحوم حسین خان علافیان

در دی ماه:مرحوم حسین خان علافیان - مرحوم ابوالفضل علیپور–مرحوم رحمت اله کرامت  –مرحوم عین اله حسینگلی -مرحوم علی نامور -

در بهمن:مرحوم حاج محمد سپهریان –مرحوم محمد صادقیان(فرزند امیر حسین) -مرحومه بتول افشاری– مرحوم حاج علی شایان –مرحوم عزیزالله ترابیان -مرحومه باشیه صادقیان(همسر آقای شیرعلی اکبری)

 در اسفند:مرحوم ناصر جهانمهر –مرحوم علیرضا نائینی-مرحومه باشیه شاهدی

متولد چه سالی هستید؟

                 

سال و ماه  تولد خود را  پیدا کنید

تا هم سالی که به دنیا امده اید را بدانید و هم خصوصیات خود را

ابتدا در جدول زیر پیدا کنید بعد خصوصیات خود را بخوانید

سال ببر  متولدین سالهای  1353 ، 1365 ، 1377 ، 1389

سال اسب  متولدین سالهای  1357 ، 1369 ، 1381 ، 1393

سال اژدها  متولدین سالهای  1355 ، 1367 ، 1379 ، 1391

سال خرگوش  متولدین سالهای  1354 ، 1366 ، 1378 ، 1390

سال سگ  متولدین  سالهای  1349 ، 1361 ، 1373 ، 1385

سال خوک  متولدین سالهای 1350 ، 1362 ، 1374 ،1386

سال خروس  متولدین سالهای 1348 ، 1360 ، 1372 ، 1384

سال گوسفند  متولدین سالهای  1358 ، 1370 ، 1382 ، 1394

سال گاو  متولدین سالهای  1352 ، 1364 ، 1376 ، 1388

سال مار  متولدین سالهای  1356 ، 1368 ، 1380 ، 1392

سال موش  متولدین سالهای  1351 ، 1363 ، 1375 ، 1387

سال میمون  متولدین سالهای 1347 ، 1359 ، 1371 و 1383

 

متولدین سال ببر 1329 ، 1341 ، 1353 ، 1365 ، 1377 ، 1389 ، 1401

ببر موجود بسیار فعال و اهل رقابتی است و انقدر هم شجاعت دارد که به دل هر موضوعی حمله میکند . بسیار جذاب است و این را خیلی خوب میداند . گرچه از تنها به شکار رفتن لذت میبرد  ولی پیوسته گمان میکند رهبر است

زیاد اهل انجام کارهای خیر نیست ، ولی بسیار دوست دارد که به او توجه کنند

او در هر موقعیتی خود را از برتر از دیگران میداند و اگر در ارتش خدمت کند به چیزی جز فرماندهی رضایت نمیدهد و پیوسته گمان میکند بی تردید او را به ریاست انتخاب میکنند

خانه برای متولد سال ببر خیلی مهم است ، زیرا او همه جا احساس میکند در خطر است ، برای همین باید دست کم در خانه خود احساس امنیت کند

اگر شرایطی فراهم شود که بتواند استعدادهای فراوان و بی نظیر را به کار بگیرد ، به نتایج بسیار درخشانی دست پیدا میکند

ببر به هیچ عنوان زیر بار اطاعت از کسی نمیرود و عاشق رهبری و فرمانده ای است ، هیچ علاقه ای ندارد که به راهنمایی و نصیحت دیگران گوش کند و از این که به او دستور بدهند بیزار است و صراحتا اعلام میکند

به دیگران اعتماد نمیکند و از زندگی بی حادثه بیزار است . خدا نکند که در مسیر کارهای خلاف بیفتد ، زیار تا اخر میرود و گاهی جنایتکار هولناکی از کار در میاید

او قادر است خیلی خوب از زندگی لذت ببرد و هیچ مشکلی نمیتواند کمر او را خم کند

 

متولدین سال اسب    1345 ، 1357 ، 1369 ، 1381 ، 1393

در چین به اسب احترام بسیار میگذارند . متولدین سال اسب بسیار اجتماعی ، اهل ورزش ، پرکار و اهل مسافرت هستند . توانایی همه جانبه آنها باعث میشود که روی بعضی موضوعات تعصب عجیبی به خرج دهد ، گاهی خودخواه میشوند و صبر زیادی ندارند

آنها عاشق تابستان هستند ، چون انرژیشان در حد عالی است . اسبها کلی نگر هستند و معمولا به خاطر عجله ای که دارند ، جزئیات را از دست میدهند . آنها وقتشان را هیچ وقت هدر نمیدهند

اسب موجود بی قرار ، خونگرم و هیجانی است . او در برابر جنس مخالف موجود ضعیفی است . به خاطر عشق از همه چیز میگذرد و به خود وحرومیت میدهد

با آنکه موجود خونگرم و مردگراست ، اما سرد به نظر میرسد . در صورتی که بتواند این عیب را از بین ببرد ، بسیار موفق خواهد شد

کودکی و جوانی پر تب و تابی دارد . خیلی جوان است که خانه پدری را ترک میکند و گرفتار مشکلات فراوانی میشود . در زندگی عشقی همیشه مشکل دارد ، ولی بالاخره به پیری آرامی میرسد

 

متولدین سال اژدها   1331 ، 1343 ، 1355 ، 1367 ، 1379 ، 1391

اژدها پیوسته نشان نیروهای پنهان و حیاتی است . بر عکس غربی ها که اژدها در فرهنگشان حالتی تهدید کننده دارد ، در چیم موجودی است یاور و مددکار و عناصر موجود در هوا را اداره میکند

متولدین سال ازدها انسانهایی هستند که میتوانند از طریق ابداع و ابتکارشان بر وقایع اثر بگذارند متولدین این سال عجیب میتوانند سر خودشان را کلاه بگذارند و تصور کنند شکست ناپذیرند

بسیار لاف زن و اهل نمایش هستند و در واقع با این کار پرده ای بر روی اخساس عدم امنیت خود میکشند

اژدها عاشق فصل تابستان است که میوه ها میرسند و آماده چیدن هستند ، از این که صبح زود بیدار شود لذت میبرد ، چون نشانه یک روز پر فعالیت است

خیلی پاک و معصوم نیست ، ولی چندان هم بلد نیست دوز و کلک سرهم کند . خیلی زود گول میخورد ، اما آنقدر هم شهامت دارد که اشتباهاتش را قوبل و معذرت بخواهد

اژدها علامت خوشبختی و شانس است و در شرق از آن به عنوان نشانه برکت یاد میکنند

 

متولدین سال خرگوش     1318 ، 1330 ، 1342 ، 1354 ، 1366 ، 1378 ، 1390

خرگوش ها تناقضات جالبی در وجود خود دارند . آنها به شکل عجیبی اجتماعی هستند و میتوانند خود را در دل جمع حا کنند ، ولی در عین حال میتوانند ، به گوشه ای بخزند و فقط به تماشا بپردازند

از این که در کاری دخالت کنند خوششان نمیاید و هر کاری از دستشان برآید میکنند که درگیر مشکلات دیگران نشوند

خانه باید کاملا آرام باشد که آنها بتوانند زندگی خوبی را در آن سپری کنند . حوادث گوناگون و بالا و پایین رفتن روی امواج زندگی کار آنها نیست

بسیار ولخرجن و حتی یک لحظه به این که فردا چی خواهد شد فکر نمیکنند . خرگوش ها دوستان و شرکای کاری خوبی هستند و به دوستی های دراز مدت مبتنی بر اعتماد و رشد متقابل اعتقاد دارند

اگر اتفاق ناگواری بیفتد  ابدا  تحملش را ندارد و گاهی چنان از خود بی اراده میشود ، که از پا در می اید

در تجارت و به خصوص خرید اجناس گران قیمت ، جواهر آلات و عتیقه مهارت خاصی دارد

در تمام عمر زندگی آرامی دارد ، ولی در صورت وقوع حادثه نمیتواند زندگی را تحمل کند و اختمال دارد دیوانه شود

 

متولدین سالهای سگ     1337 ، 1349 ، 1361 ، 1373 ، 1385 ، 1397

در همه فرهنگها ، سگ نشانه وفا داری و دوستی کامل است . سکها هیچ وقت خوشحالتر از زمانی نیستند که اطراف خانه یا محل کار بگردند و ببینند که همه صحیح و سالم هستند

اگر یک دوست در معرض خطر باشد ، از حمله کردن ابایی ندارد و همیشه بدون اینکه به عواقب کار بیندیشد ، برای دفاع از یک دوست وارد جنگ و دعوا میشود

از بحث ها و مذاکرات طولانی خوشش نمی آید ، از نظر آنها بحث بی معنی است و کار راباید انجام داد . وقتی مشغول کار نیستند ، کسل به نظر میرسند ، ولی در واقه روح بی قراری دارند و در همان ساعات دارند برای انجام کاری و حل مشکلاتی نقشه میکشند

خوش بینی صفت مشخصه سگ است . زندگی از نظر متولدین سال سگ نعمت بسیار بزرگی است  ولی خدا نکند موضوعی باعث شود که خوش بینی خود رااز دست بدهد ، ناگهان ناامیدی عجیبی وجودشان را در بر میگیرد و از همه دوستی ها چشم میپوشد

متولد سال شگ همیشه نگران است همیشه نگران است که نکند مردم مردم انطور که او وفا دار است ، نسبت به او وفادار نباشند و متاسفاه غالبا هم درست فکر میکند

عاشق اخلاق و فلسفه و غالبا با عقاید همه مخالف است . توجهی به حال دنیا ندارد و پولش را با کمال دست و دل بازی خرج میکند . از تشریفات بیزار است و هیچ وقت کسی او را درگیر خود آرایی و تجمل نمی بیند . سگ به خاطر روحیه شکاک و چشمهای همیشه نگران و بیدارش ، کودکی و جوانی سختی را از سر میگذراند و در پیری ناراحت است که چرا دیگر نمی تواند کار کند 

متولدین سال خوک        1338 ، 1350 ، 1362 ، 1374 ، 1386 ، 1398

خوک پایان دهنده سیکل سالانه است ، ولی در عین حال نوید دهنده تولدی دوباره است ، رضایت و خشنودی صفت مشخصه خوک است . متولد سال خوک دنیا را همان طورکه می یابد ، سپری میکند و کاری ندارد که چقدر باهوش یا خلاق است

خوبی ذاتی متولد سال خوک از شیوه ای که هوشش را به کار گیرد ، معلوم میشود . او معمولا خیر بقیه را میخواهد . متولد سال خوک ذره ای خودخواهی ندارد ، بخشنده و مهربان است و حتی گاهی بیش از حد بخشش میکند . زندگی اجتماعی خوک پر بار است . برای خوک زندگی خانوادگی بسیار معنی دار است

وقت مورد علاقه متولدین سال خوک ، ماههای اخر سال و در هنگام روز ، اخرین ساعات شب است که راحت میخوابد و خواب آینده خوشی را میبیند

از جنگ و دعوا بیزار است و عاشق صلح و آشتی است

دوستان زیادی ندارد ، ملی همانها را برای تمام عمر حفظ خواهد کرد و حاضر است جانش را در راهشان بدهد . خوک با نشاط و سر زنده است و از دعوا و حتی بحث تند متنفر است

خوک به کسی اعتماد ندارد ، با این همه دائما اشتباه میکند و غصه میخورد . دوران کودکی خوک آرام است ، در هنگام ازدواج دچار مشکل میشود ، ولی سعی میکند خودش یک جوری مسائل را حل کند و از دیگران کمک نخواهد 

متولدین سالهای خروس     1336 ،1348 ، 1360 ، 1372 ، 1384 ، 1396

خروس بسیار باهوش است و افکار و عقاید جدید فراوانی را در ذهم میپروراند ، مشکلات را بسیار پیش بینی میکند ، میتواند مشکلات مردم را حل کند و روحیه رهبری و مدیریت او بسیار بالاست . خروس ها چون اغلب اوقات رهبر گروه میشوند ، بسیار خودخواه هستند و این ، یکی از بزرگترین ضعفهای آنهاست . هنگامی که کار فرما میشوند ، حسابی از کارگرهایشان کار میکشند  ولی همیشه منافع انها را کم و بیش در نظر میگیرد

خروس هیچ کاری را شروع نمیکند ، مگر پیشش بداند که برای او منافع مادی سرشار را در بر دارد و در واقع منافع مالی ، همیشه بزرگترین انگیزه و محرک خروس است

خروس ها همیشه از این که زیادی به خودشان اطمینان دارند ، دچار رنج و زحمت میشوند ، چون درباره کارهایشان دچار خودبزرگ بینی میشوند و بقیه مردم را عاجز میدانند

خروس بسیار مغرور و اهل لاف زدن است و مدام دلشمیخواهد دیگران از او تعریف کنند . همیشه وقتی میخواهد حرفی را بزند ، حسابی درباره اش فکر میکند و دفاع از عقایدش گاه به قدری خشمگین میشود که میخواهد به طرف مقابل حمله کند

در مسایل عشقی دلش میخواهد معشوق ، کار و زندگیش را زمین بگذارد و فقط به او توجه کند

مردهای متولد سال خروس زندگی پر فراز و نشیب و پر دردسری دارد . گاهی پولدار است و گاهی مفلس ، گاهی عاشق است و گاهی ناکام و خلاصه روزگاری آرامی ندارد

  

متولدین سال گوسفند  1358 ، 1370 ، 1382 ، 1394

گوسفند کودکی آرام ، جوانی پر هیجان و پیری سرشار از آسایشی هست . گوسفندها فطرتا محافظه کار هستند . آنها از بی نظمی بدشان می اید و دلشان میخواهد همه چیز سرجایشان باشد

قدرت مدیریت و سازماندهی آنها بی نظیر است و میتوانند در جهت حفظ منافع دوستان به همه کارها سر و سامان بدهند

گوسفندها از صبر و حوصله خوبی برخوردارند و منتظر میمانند که بهترین موقعیت پیش بیاید و آن گاه دست به اقدام میزنند . زندگی اجتماعی گوسفندها محدود است

آنها چندان اعتمادی به خود ندارند و به دیگران هم مشکوک هستند . متولدین سال گوسفند از آنچه که هستند چندان راضی نیستند و همه چشمشان دنبال امکانات دیگران است

گوسفندها به خرافات علاقه دارند و موضوعات پر رمز و راز توجه آنها را جلب میکند

آنها به آسایش و ارامش خیال اهمیت زیادی میدهند و غالبا هم راهشان را درست پیدا میکنند   ماجراهای عشقی و رومانتیک زیادی دارند ، ولی نمیگذارند کار هیجان و اضطراب بالا بگیرند  گوسفندها به خاطر زندگی مرفه و تصمیمات عاقلانه ، زندگی بسیار موفقی دارند  

 

متولدین سال گاو  1328 ، 1340 ، 1352 ، 1364 ، 1376 ، 1388 ، 1400

متولدین سال گاو ، علاوه بر خصلتهای خوب بسیاری که دارد ، فوق العاده قابل اعتماد است . در ارتباط با زمین کشائرزی ، گاو در بسیاری از فرهنگها نشانه حاصلخیزی و بار وری است

تولد در ماههای اول سال گاو ، نشانه از بهار زودرس است . اما قابا اعتماد بودن در متولدین گاو یک جنبه منفی دارد . متولدین سال گاو ممکن است بسیار متکبر و مستبد از کار در ایند و همین که تصمیمی را بگیرند  ، دیگر کسی نمیتواند آن را عوض کند

متولد سال گاو انسانی دقیق ، متعادل و بسیار خانواده دوست است و میتواند اعتماد دیگران را به طور کامل جلب کند . تنهایی را ترجیح میدهد و زیاد اهل معاشرت نیست ، ولی اگر در گروهی قرار گرفت ، حتما رهبر جمع خواهد شد

صبور است و کمتر عصبانی میشود ، ولی در صورت عصبانیت واقعا کسی نمیتواند جلوی او را بگیرد و گذشت و چشم پوشی را نمیشناسد . سخت پایبند آداب و سنتهای پیشین اسن و از تجدد خوشش نمی آید

متولد شال گاو با عشق بسیار منطقی برخورد میکند ، برای همین هم گاهی در مسایل عشقی و ازدواجی دچار ناامیدی میشود 

متولدین سال مار    1332 ، 1344 ، 1356 ، 1368 ، 1380 ، 1392

متولدین سال مار بسیار دلربا و جذاب هستند و سرنوشت آنها پیوسته با موفقیت قرین است . مار نزد غربی ها نشانه خوبی نیست ، ولی در شرق و به خصوص در چین به آن ، به عنوان نشانه خیر و برکت مینگرند و حتی گاهی آن را میپرستند

متولدین سال مار آدمهای با اراده و عاقلی هستند و خیلی به سر و ضع خودشان توجه میکنند . او به خاطر دقت و حسابگریش ، وضع مالی خوبی دارد و هر چند از کمک به دیگران دریغ نمیکند  ولی معمولا در کارهای داوطلبانه قدم پیش نمیگذارد

او ذره ای به قضاوت خود شک ندارد و ابدا نمیشود عقاید او را تغییر داد

در مورد مسایل مالی بسیار خوش شانس است و معمولا با کمترین تلاش ، بیشترین پول را به دست می آورد ، اما چون خسیس است ، معمولا از پول داشتن لذت زیادی نمیبرد و دائما به این فکر میکند که نکند پولش را از دست بدهد

مردان متولد سال مار از چشم چرانی بدشان نمی آید ، ولی ابدا نمیتوانند تحمل کنند که همسرشان کوچکترین توجهی به مرد دیگری بکند

دوره کودکی مار آرام و همراه با صلح و صفاست ، اما جوانی پر ماجرا و پر دردسری دارد   

 

متولدین سال موش     1327 ، 1339 ، 1351 ، 1363 ، 1375 ،1387 ، 1399

شخصیت موش جذاب ، خوشایند ، تیزهوش ، زیرک و مردم گراست . در عین حال از اسراف و ولخرجی هم رویگردان نیست . در اساطیر مشرق زمین ، از موش به عنوان موجودی عاقل نام برده اند . از آنجا که همیشه در تاریکی و در جاهای تاریک حرکت میکند ، تصویر این است که از قدرت مخفی کاری زیادی برخوددار است

کسانی که در سال موش به دنیا آمده اند در صحبت کردن و یا نوشتن مهارت عجیبی دارند و از زبان و قلم آنها ملاحتی میبارد که باعث میشود خیلی راحت کارهایشان را پیش ببرند

متولدین سال موش مدام از این واهمه دارند که کسی دوستشان نداشته باشد و نتوانند از نظر مالی به روش خاصی که برای زندگی خود انتخاب کرده اند ادامه بدهند ، همین باعث میشود که در جاهای مختلف سرمایه گذاری کنند و حسابهای پس انداز متععدی برای باز کنند

متولد سال موش آرام و قرار ندارد و پیوسته دسخوش هیجانات روانی و عاطفی قرار میگیرد . عاشق غیبیت کردن است و نمیتواند به کسی اعتماد کند و حرف دلش را به کسی بزند

دلالها ، صاحبان آژانس ها ، سیاستمداران و بازرگانان معمولا جزو متولدین این سالها هستند  چون با زبان چرب و نرم و کار اندک ، پول فراوان به جیب میزنند 

متولدین سال میمون    1347 ، 1359 ، 1371 ، 1383 ،  1395 

میمونها همیشه چه از نظر ذهنی و چه از نظر جسمی در حال حرکت هستند . آنها فوق العاده مبتکر ، قعال ، پر انرزی و فعال هستند . همان قدر که پر جنب و جوش و فعال هستند ، گاهی هم دچار اندوه و افسردگی میشوند ، ولی دوره افسردگی زیاد طولانی نیست و میمونها خیلی زود به سرزندگی و نشاط روی می اوردند و باعث سرحالی دیگران میشوند

در همه موارد ، اعم از روابط کاری یا عاشقانه کمتر به فکر خودشان هستند و بیشتر به دیگران فکر میکنند . هر چند گاهی به نظر میرسد میمونها دیوانه هستند ، ولی آنها خیلی خوب میدانند که باید چی کار بکنند . در اوقات روزانه ، بعد از ظهر ها را بیشتر دوست دارد ، چون هوا کم کم از گرما می افتد

متولد سال میمون بسیار با همت و شجاع است ، زیاد شوخی میکند ، ولی کسی از شوخی هایش دلخور نمیشود . با آنکه خودخواه و خودبین است ، ولی آن قدر زرنگ است که میتواند با همه ارتباط برقرار کند و آن قدر دلشان را ببرد که همه گمان میکنند سالهاست او را میشناسند

همیشه این طور به نظر میرسد که حرف دیگران را قبول دارد ، ولی این طور نیست و نباید گول قیافه ظاهری او را خورد . او به هیچ کس اعتماد ندارد و خود را از همه بهتر و بالا تر میداند و تردید ندارد که باید همه حرف او را قبول داشته باشند

میمون حافظه عجیبی دارد و میتواند و همه چیز را جز به جز تکرار کند

همیشه گرفتاریهای مالی داردذ ، ولی روی هم رفته از زندگی لذت میبرد. در مقابل جنس مخالف ضعیف است و در این مورد خیلی شانس ندارد ، اما هیچ وقت راضی نخواهد شد . در روابط عاشقانه معمولا شکست میخورد ، ولی با روحیه خوبی که دارد ، خود را از چنگ اندوه نجات میدهد

در جوانی گرفتار تردیدها و شکستهای فراوانی میشود ، دوره میانسالی آرامی دارد ، ولی در پیری معمولا دور از خانواده و در اثر حادثه ای ناگهانی میمیرد 

تصاویر زیارتگاه بادرود

  آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس(ع)بادرود از نگاه  دوربین روزنامه جام جم

  

 

 

 

خیرین را محترم بشماریم

 منبع: وبلاگ باد آباد

در شهریور ماه سال 1388 طی یک جلسه خیر خواهانه که از طرف شهروندان عزیز برگزار گردید و جلسه ای نبود جز شب نشینی معمول.قرار بود یک تصمیم جدی گرفته شود و جهت اجرای آن تصمیم مقرر شد که بنا به استناد گزارش محیطی و فیزیکی آزمایشگاه و رادیولوژی اورژانس فاطمیه بادرود که مکانی نامتعادل و غیر بهداشتی بود همتی گردد و جهت احداث ساختمان  به ملاقات خیرین شهر بروند.

جلسات متعدد و دعوت از خیرین انجام گرفت ولیکن هرکدام به علل مختلف از همراهی در احداث ساختمان سر باز زدند و حاضر به قبول عملی خیرخواهانه نشدند. بالاخره خیری که همیشه همراه مردم این شهر بوده و برای آنها ارمغان هایی از فعالیت های عمرانی و آموزشی داشته و از حمایت های وی در دانشگاه آزاد تا نقش اشتغال زایی او در مزرعه کشاورزی را میتوان نام برد،این مشکل را درک کرده و با تمام وجود برآن شد که ساختمان رادیول‍وژی و آزمایشگاه اورژانس فاطمیه بادرود را در حداقل زمان بسازد .

این خیر گرامی کسی نبود جز همان که به بادرودی بودن خود افتخار میکند و در اندیشه هایش خدمت برای مردم را افتخاری بزرگ می داند و بارها حضورش به عنوان تقویت فکری و عملی راهگشای مشکلات فراوان بوده و طبابتش در شهر برای رفاه حال شهروندان بوده و حضورش در حج برایش افتخاری است برای درمان حجاج ایرانی.او کسی نیست جز خیر گرامی استاد ارجمند جناب آقای دکتر حسنعلی محققی*.

کلنگ احداث ساختمان رادیولوژی و آزمایشگاه اورژانس فاطمیه بادرود در مهرماه 1388 به زمین زده میشود و با سرعت هرچه تمام ترعملیات عمرانی آغاز می گرددو گاها دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قادر به رساندن نقشه های مختلف در موعد مقرر نمی گردد.چرا!!!!

جناب آقای دکتر محققی خواهان آن است که با شرایط موجود این ساختمان حداکثر در شش ماه به بهره برداری برسد ولی مشکلات فنی عامل شده از کاغذبازی ها، این ساختمان را کمتر از یکسال و به مدت نه ماه به پایان می رساندو برای بهره برداری از این ساختمان سیصدو پنجاه متری هیچ نقصی مشاهده نمی گردد.

بالاخره در خرداد ماه 1389 ساختمان با رعایت تمامی مسائل فنی و مهندسی و به ویژه امنیت پزشکی درمورد اشعه موجود در دستگاه رادیولوژی ،عملیات عمرانی به پایان می رسدو برای خدمت رسانی به شهروندان اعلام آمادگی میکند.

اما نامهربانی ها از آنجا آغاز میگردد که بعد از گذشت 9 ماه از احداث ساختمانی که کمتر از 9 ماه ساخته شده اقدامی جهت افتتاح  رسمی این مرکز انجام نگرفت و هدیه یکصد و سی میلیون تومانی آقای دکتر به نوعی نادیده گرفته شده است هرچند که وی برای تقدیر و تشکر این ساختمان را بنا نکرده است ولی میتوان آیه های تشکر را به نوعی برای وی به امید درس گرفتن دیگران ،خواند.

البته یکی از مسئولین بخش به احترام نامبرده اقداماتی را انجام داده و به مسوولین مربوطه تذکر داده ولی، اثر نداشته که در خور تقدیر و تشکر است. عدم همکاری با چنین خیری باعث شده است که خانواده محترم دیگیری که قصد ساخت ساختمان دیالیز را نیز داشته اند به نوعی احساس یاس و ناامیدی کنندو تا به امروز غایب احداث ساختمان دیالیز بادرود باشند.

در چنین امری و عدم همراهی با خیرین شهر چه کسی باید جوابگوباشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این داستانی است که هفت پیکر به هفت خوان رستم هم نیتوانند جوابگو باشند و بهداشتی و غیر بهداشتی ها بدانند که در این مورد مشروط شده اند و بس!!!!!!!!.

امیدواریم بتوانیم از حمایت خییرین، شهر را ،مهری دیگر دهیم!

*دکتر حسنعلی محقق در روز جمعه 15 فروردین 1312 مصادف با عید غدیر در شهر بادرود متولد شده و در چهار سال مدرسه آمادگی را در شهر بادرود و سال پنجم مدرسه ابتدایی فیاض خالد آباد و ششم را در مدرسه سپهر نطنز و پنچ سال دروره متوسطه را در مدرسه علمیه ومدرسه مروی و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه شیراز و چهار سال در دانشگاه تهران بوده و فارغ التحصیل 1337 ـ38 از دانشکده پزشکی تهران با نظام پزشکی  2710واولین پزشک منطقه بادرود میباشد. بعد نامبرده برای ادامه تحصیلی برای دوره تخصصی کودکان و طب خانواده سفر نموده و مدرک بورد تخصصی خود را در امریکا دریافت نمود.

در سال 1357 مجددا برای گذراندن دوره فوق تخصص در رشته آلرژی و ایمونولوژی به امریکا سفر نمود و بعد از اتمام دوره فوق تخصص در دانشکده های پزشکی معتبر و بین المللی امریکا، تدریس را نیز شروع نمود و در ایالات ویرجینا مبادرت به تاسیس شش کلینیک آلرژی خصوصی نموده است. در ایران در بیمارستان پارس تهران و کلینیک آلرژی تهران خود را به عنوان یک بادرودی ایرانی خدمات پزشکی خود را در سطح گسترده ارائه داد.

طبابت ایشان در روزهای آخر هفته که در ایران حضور دارند در زادگاهشان ،بادرود همچنان ادامه دارد و دستانش برای پذیرایی از هر مهمان بابیمار و غیر بیمار گرم و پر زور است.

پیش خبر

بادرود در سالی که گذشت . این عنوان مطلبی است که به زودی دراین وبلاگ درج میگردد. کلیه ی اتفاقات مهم بادرود در سال 1389 را دراین پایگاه خبری در آینده نزدیک بخوانید . منتظر درج آخرین وقایع التفاقیه بادرود در سال 1389 باشید

استعفای مهندس یزدانمهر پذیرفته نشد

 

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا 'حسین یزدان مهر'، هفته گذشته از سمت خود استعفا داده بود که بار دیگر از سوی مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان به صورت سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان ابقا شد.
پیشتر حسین یزدانمهر در مورد استعفای خود از سرپرستی این اداره در گفت و 'مهندس حسین یزدان مهربادرودی'، که بهمن ماه سال گذشته سرپرستی این اداره را بر عهده گرفته بود، اقدامات بسیار موثری در مورد مرمت، بازسازی، حفظ و نگهداری آثار تاریخی و گردشگری شهرستان کاشان در کارنامه خود دارد. 

یادآوری میگردد در پی یخ زدگی بی سابقه دی ماه 1386 که باعث از بین رفتن تعداد بی شماری درختان مثمر وغیر مثمر در منطقه کاشان وبادرود شده بود وبه تبع آن تعدادی از سروهای باغ فین نیز از این اقدام مصون نماندند . مهندس یزدانمهر با تدبیر بی بدیل خویش وبا وارد نمودن درختان سرو بزرگ  از شیرازقصد احیاء بافت فضای سبز این باغ تاریخی را نمودکه بعضیها این اقدام را واژگونه جلوه دادند. 

یک بادرودی مدیر روابط عمومی استانداری اصفهان شد

طی حکمی از سوی دکتر ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان ،علیرضا موثقی بادرودی عهده دار مسئولیت اداره روابط عمومی استانداری اصفهان شد. در حکم استاندار اصفهان آمده است « امید است با استعانت از خداوند متعال و پیروی از ائمه اطهار ( علیهم السلام ) و رهنمودهای حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای ( مدظله العالی ) و نصب العین قرار دادن تقوا ، تمام توان و استعداد خویش را در اجرای وظایف محوله و دستورالعمل ها و مقررات به کار بسته و با محوریت مهرورزی و خدمت رسانی بی منت در انجام امور محوله و سیاستهای دولت کریمه به توفیقات ارزشمندی نائل شوید. شایان ذکر است موثقی بادرودی پیش از این به عنوان مشاور معاون وزیر کشور و مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور مشغول به کار بوده است. موثقی همچنین مناصب مختلفی را در روزنامه های کثیرالانتشار نظیر جام جم ، همشهری و .... را عهده دار بوده است  

منبع: پرتال استانداری اصفهان 

http://news.ostan-es.ir/Default.aspx?TabID=2415&ModuleId=8457&id=5536

مدیریت پایگاه خبری مهر بادرود انتصاب شایسته این شهروند گرامی را به وی وهمه همشهریان تبریک وتهنیت گفته وتوفیق روز افزون این عزیز رااز ایزد بزرگ  خواستاریم

بانک مسکن بادرود، تافته جدا بافته

بانک مسکن شعبه بادرود تنها شعبه بانکی در این شهر است که فاقد دستگاه خودپردازاست . با توجه به اینکه کلیه بانکهای دولتی بجز ملت (که البته بخشی از آنها اکنون خصوصی شده اند)در این شهر فعال ودارای خود پرداز می باشند اما بانک مسکن شعبه بادرود هنوز هم فاقد دستگاه عابر بانک است . یک مقام آگاه افزود که از مدت سه ماه قبل نامه تحویل این دستگاه به شعبه بادرود ارجاع گردیده ولی به علت نامعلومی رئیس شعبه از پیگری برای تحویل ونصب دستگاه خود پرداز طفره می رود .ضعف مدیریت این شعبه در نصب وراه اندازی دستگاه خود پرداز باعث بروز مشکلات فراوانی برای مشتریان این شعبه که اکثرأ برای پرداخت اقساط مسکن بدانجا مراجعه میکنند شده است . 

امیدواریم حالا که مسئولین این شعبه تمایلی به ارائه خدمت به شهروندان را ندارد مسئولین محلی اعم از بخشدار یا شورای شهر پیشگام شده وضمن مکاتبه با مدیریت استان در خصوص رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند.