بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

وضعیت اسفبار کشتارگاه بادرود




خبرگزاری ایمنا: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نطنز گفت: طی بازدید های متعددی که از سوی ماموران بهداشت شهرستان از این مکان انجام شده، متاسفانه از شرایط بهداشتی مناسبی برخوردار نیست.


شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرنگار ایمنا در بادرود، کشتارگاه مشترک نطنز و بادرود چندسالی است که به دلیل ساختمان و محوطه نامناسب کاملا غیربهداشتی است کشتار دام همچنان در کشتارگاه مذکور غیر بهداشتی انجام می شود و به نوعی بهداشت مردم این شهرستان، قربانی بی مسوولیتی متولیان قرار گرفته است و کسی هم پاسخگو نیست قدمت کشتارگاه نطنز و بادرود به بیش از ۲۰ سال قبل بر می گردد بعد از گذشت ۲۰ سال کشتارگاه یاد شده فاقد امکانات مناسب برای مقید کردن و ذبح دام می باشد و کشتار همچنان مانند گذشته با روش های غیرمعمول انجام می شود به صورتی که سلاخ ها نخست اقدام به مهار کردن دام می کنند و بعد از خواباندن دام روی زمین عملیات ذبح را انجام می دهند این در شرایطی است که گوشت دام های کشتار شده روی زمین قرار دارد که می تواند آلودگی های زیادی را در گوشت ایجاد کند. 

دکتر قاسمعلی اکبری معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نطنز در گفتگو یا خبرنگار ایمنا در بادرود، در خصوص مسائل و مشکلات کشتارگاه نطنز و بادرود گفت: طی جلسات متعددی که در زمان فرماندار قبلی شهرستان با مسوولان مربوطه صورت گرفت، مقرر گردید کشتارگاه به بخش خصوصی واگذار شود ولی متاسفانه با گذشت چند ماه تاکنون هیچ قدم مثبتی در این خصوص برداشته نشده است. 
وی گفت: برای رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی کشتارگاه مشترک نطنز و بادرود می بایست اراده ای جمعی از سوی مسوولان شهرستان صورت پذیرد. 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نطنز تاکید کرد: طی بازدید های متعددی که از سوی ماموران بهداشت شهرستان از این مکان انجام شده، متاسفانه از شرایط بهداشتی مناسبی برخوردار نیست و باید نسبت به رفع مشکلات بهداشتی آن اقدامات سازنده و اساسی تلاش نمود.
به گفته عبدالعظیم شکاری مسوول انجمن حافظان محیط زیست بادرود، رهاسازی فاضلاب های پراکنده باعث آلودگی محیط و انتشار بیماری و تجمع حیواناتی چون سگ در اطراف کشتارگاه می شود که احتمال خطرات گازگرفتگی و حمله به انسان های در حال تردد را فراهم می سازد. 

وی از اینکه هیچ‌گونه کنترلی از سوی مسوولان دامپزشکی در لحظه ورود دام و شبکه بهداشت و درمان در خصوص نظارت بر انجام ذبح دام صورت نمی گیرد ابراز تاسف شدید کرد./

و اما روی سخن ما به مسوولان شهرستان  است که چرا

-         کشتارگاه مشترک نطنز و بادرود  ناظر دامپزشک در زمان ذبح دام ندارد ؟!

-         چرا شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای بررسی موضوع بهداشتی مکان مذکور حضور مفید وموثر ندارد ؟!

-         چرا تاکنون  شهرداری های  نطنز و  بادرود برای آبرسانی با لوله اقدام عملی انجام نداده اند  ؟

-         چرا مسوولان و متولیان امور دینی بر ذبح گوسفندان نظارت ندارند ؟ آیا واقعا از سوی قصابان دامی که ذبح می شود  موازین شرعی  اش رعایت می شود ؟

-    چرا محل ذخیره خون های دام ذبح شده هرازگاهی  تخلیه نمی شود ؟

-   ایا قصابان شهرهای نطنز و بادرود دارای کارت سلامت و بهداشت می باشند؟

- ظاهرا بعد از ذبح دام  حوالی ساعت 9 صبح یکیاز کارکنان و یا ماموران دامپزشکی با مراجعه به کشتارگاه  اقدام به تایید سالم بودن دام  و ممهور کردن لاشه مینماید !!

-      و دهها چراهای دیگر ..........

-   کلیه موارد مذکور  بر  اساس اظهارات و گفته های قصابان حاضر در کشتار گاه بیان گردیده است

-  گفتنی است در مدت زمان یک ساعتی که بنده  و اقای شکاری مسوول انجمن حافظان محیط زیست بادرود برای تهیه گزارش حضور داشتیم . ( ساعت 20/7 صبح روز پنج شنبه  لغایت 30/8 ) هیچیک از مسوولان مربوطه اعم از امور دامپزشکی , بهداشت و شهرداری  حضور نداشتند و سلاخ ها با فراغ بال  اقدام به ذبح دام نمودند.

نظرات 2 + ارسال نظر
حجت کرمانی یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.talkdude.com

ادم حالش بهم مخوره

تلنگر ! سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:33 ق.ظ

یه سؤال دارم وجدانا صادقانه جواب بده آقای رسانه (البته فقط به خودت جواب بدی کافیه) ؛
هدفت از این کار حل مشکل و کمک به سلامت شهر بوده بوده یا با مسئولین این مرکز مشکل داشتی ؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد