بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

طولانی ترین همایش پیاده روی ایران

 

برگزاری همایش بیابان نوردی از قلعه کرشاهی بادرود تا قصر بهرام گرمسار  

 
در حمایت از گربه سانان بیابان مرکزی
با هدف معرفی سال 2010 سال جهانی تنوع زیستی
انجمن حافظان محیط زیست بخش بادرود با همکاری و هماهنگی کانون گردشگری آراد، انجمن یوز ایرانی،سازمان حفاظت محیط زیست،هیات کوهنوردی بخش بادرود و کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی تهران در نظر دارد همایش بیابان نوردی از قلعه کرشاهی بادرود تا قصر بهرام گرمسار به مسافت 130 کیلومتر از تاریخ 2/2/89 تا 5/2/89 به مناسبت روز زمین پاک ودر حمایت از گربه سانان بیابان مرکزی ایران و با هدف معرفی سال 2010 سال جهانی تنوع زیستی برگزار نماید.
سال 2010 از طرف سازمان ملل سال جهانی تنوع زیستی نامگذاری گردیده است.این پاسداشت یک ساله فرصتی مناسب جهت ترویج آگاهی و شناخت موضوع تنوع زیستی می با شد.
گروههای فعال محیط زیست زیادی در سراسر جهان همگام با جوامع جهانی در حال اقدام در خصوص این موضوع می باشند.

سفر استاندار اصفهان به بادرود

استاندار اصفهان در بادرود 

دکتر ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان در یک سفر غیر رسمی از بادرود دیدن نمود . وی عصرروز پنجشنبه در محوطه ترگل مورد استقبال شهردار،اعضای شورا ،بخشدار ،فرماندار وتنی چند از مسئولین قرار گرفت وسپس به زیارت آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس(ع) مشرف وپس از غبارروبی ضریح مطهر ونماز جماعت مغرب وعشاء به دیدار خانواده شهید زینعلی در منزل ایشان مراجعه وسپس به نطنز رفت درصبح روز بعد پس ازشرکت در دعای ندبه کلنگ احداث مجتمع فرهنگی شهرداری نطنز را در سرابان به زمین زده وسپس به دیدار مردم خالدآباد در شهرداری این شهر عزیمت واز مکان احداث فرهنگسرای خالدآباد بازدید وبعد از دیدار از پروژه نیمه تمام تالار فرهنگ ارشاد اسلامی بادرود وقول مساعد برای کمک به امر تکمیل پروژه برای بهره برداری در تیرماه آینده راهی بلوار حرم شد تا از مکان پروژه احداث مجتمع اقامتی فرهنگی شهرداری بادرود بازدید به عمل آورد .وی پس از دیدار از مکان احداث مجتمع در جمع کثیری از مردم که از ساعتها قبل برای دیدار وی آمده بودند شرکت وبه ایراد سخن پرداخت .استاندار اصفهان در جمع تعداد زیادی از همشهریان در مراسمی که به منظورکلنگ زنی مجتمع گردشگری بادرود در مکان بلوار حرم برگزار گردید اهالی نطنز وبادرود وخالدآباد وطرق را به همکاری واتحاد باهم دعوت وآمادگی خویش را برای حمایت از سرمایه گزاری گردشگری اعلام نمود .در این جلسه رضا نقدی شهردار بادرودبه تشریح وویژگی مکان احداثی اشاره وخواهان مساعدت استاندار برای تأمین اعتبار تکمیل مجتمع گردشگری گردید . 

 

 

ذبیح اله صولتیان رئیس شورای اسلامی شهر هم ضمن خیرمقدم مطالبی وخواسته های ذیل را از استاندار خواهان شد. 

وی با بیان قداست حضرت آقاعلی عباس در نزد شیعیان خواهان نامگذاری آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان بنام آزادراه حضرت آقاعلی عباس گردید وخطاب به رئیس شورای نامگذاری استان این درخواست راخواستار شد که با تکبیر وصلوات همشهریان برای تأئید وتأکید موضوع مواجه گردید،انتقال آب زاینده رود به بادرود،تأسیس دانشگاه پیام نور،احداث جاده وراه آهن بادرود- گرمسار،تأمین اعتبار آسفالت خیابان امام بادرود ،تأسیس اداره ارشاد اسلامی وهمکاری جهت آزاد  سازی زمین بلوار حرم برای جذب سرمایه گزاری گردشگری از دیگر خواسته های رئیس شورای اسلامی شهر بادرود بود که استاندار برای پیگیری کلیه موارد یاد شده قول مساعد داد.

حواشی بازدید استاندار از بادرود!!!

-عده ای متشکل از 30 نفر از طیف دوگانه اصول گرایان استاندار را از ضریح تا مکان استراحت بدرقه که ای کاش بجای اهداف غلط هردو گروه برای تخریب یکدیگر این عده یکصدا فریاد تأسیس فرمانداری بادرود را صدا می زدند.

-تلاش عده ای برای عدم کلنگ زنی مجتمع که شاید بدین طریق خدمات شایسته شهردار وشورا را زیر سئوال ببرند با بهانه هائی  مبنی بر عدم تحویل زمین توسط اداره منابع طبیعی به شهرداری استاندار را در سر دورراهی قرار داد که نهایتأ با ارائه اسناد تحویل زمین توسط اداره کل منابع طبیعی به شهرداری بادرود در سال 1379 ،کار احداث مجتمع آغاز گردید. 

-رئیس شورای اسلامی شهر خطاب به استاندار:آقای دکتر عده ای چشم دیدن سه میلیون زائر در سال به بادرود را ندارند وتمام تلاششان این است که این منطقه مظلوم ومحروم بماند.

-یکی از روءسای شعب بانکهای نطنز خطاب به استاندار اظهار داشت که رئیس شورا گفته  میرحسین موسوی 70%رأی می آورد که استاندار به وی متذکر شد که اینجا جای این بحثها نیست.

-مدیر کل ارشاد اسلامی ومشاورین ومعاونینش استاندار را در این سفر همراهی می کردند.

-اعتراض شدید آقای کیانوش نائب رئیس شورای شهر به استاندار درخصوص عدم حضور نماینده مردم در مجلس در بادرود از نکات دیگر حواشی این مراسم بود.

-دیدار جداگانه طیفهای اصولگرایان شهر بادرود با معاون سیاسی استاندارتا پاسی از شب منتج به این فرضیه گردید که در بین نیروهای یک جریان سیاسی در منطقه شکاف عمیقی وجود دارد.

اجلاس منقلیون

اجلاس منقلیون

عده ای که تمام تلاش خویش را با دست زدن به تقلب گسترده در انتخابات بکار برده تا دکتر باغبانیان را از صحنه به در کنند تا در عین بی لیاقتی شاید به مقام ومنصب دنیوی برسند اکنون که می بینند خروار خروار نامه های بی نام ونشانشان که حکایت از عقده ای درونی وفساد وفجورشان است به ادارات کل بی اثر است وکسی به این شب نامه ها وپشت سر زدنها اهمیت نمی دهد دست به تخریب مسئولین ودلسوزان منطقه در قالب وبلاگ زده وبا روی آوردن به این گونه تفرقه افکنی قصد دارند قطار پر سرعت سازندگی منطقه رااز حرکت باز ایستانند.تلاش آنان برای عدم راهیابی خدمتگزاران به شورای شهر چنان سنگ روی آب شد که تا مدتها عقده هایشان را در دل فرو بردند واکنون در عین ناباوری شاهد انتخاب شهرداری شدند که به زعم همه صالحان نیک اندیش در بین تمام شهرداران سابق گوی سبقت رااز لحاظ ارائه خدمات ربوده است وسعی در تخریب امام جمعه ، شهردار ورئیس شورا را به انحاء مختلف دارند غافل از اینکه این حلقه همیشگی چون با نیت خالص وخدمت صادقانه گام پیش نهاده محال است از حرکت باز ایستد . به  جمله شهید مظلوم دکتر بهشتی که فرمود خدا دشمنان ما را از احمقها قرار داد این جمله را هم بیافزائیم که خدا دشمنان بادرود رااز معتادین تزریقی حماقت پیشه قرار داد تا در عین خماری بر منقل وافور ودر اوج نشئگی به نوشتن مطالب کذب می پردازند وتا بدانجا نفوذ کرده اند که ادارات محترم مرتبط برغم شناخت کامل از پیشینیه تخریبی آنان از برخورد با آنها پرهیز می نمایند تا بلکه خود آدم شوند غافل از اینکه این «میمها» آنقدر خماری مغز تهی اشان را پوچ کرده که آدم بشو نیستند که نیستند. مردم همیشه قدر شناس این شهر در آزمونهای بزرگ جواب ابلهان راداده اند وانشاء الله در آینده هم جواب آنها  راخواهند داد .

 حال آنانکه به سرعقل نمی آئیداین را بدانند که آنقدر خدمات در این شهر انجام گرفته یا در حال انجام است که دیگر مردم فهیم فریب ظاهر فریبی شما را نخواهند خورد  

۳۷۰ کیلومتر درکویر با دوچرخه

دوچرخه سوران مسیر ۳۷۰ کیلومتری گرمسار تا انارک را رکاب زدند.

جمعی از دوچرخه سواران دانشکده شهید رجائی تهران وکانون گردشگری آراد به مناسبت سال تنوع زیستی مسیر گرمسار تا انارک نائین را با دوچرخه درکویر رکاب زدند . این گروه که در فاصله 80 کیلومتری بادرود (کوه چاه قله)توسط انجمن حافظان محیط زیست بادرود مورد پذیرایی واستقبال قرار گرفتند  مسیر مذکور را طی 3 روز رکاب زده بودند . گروه دوچرخه سواران عصرروز جمعه بیستم فروردین بادرود را به سمت کویر اردستان رکاب زدندوعصر روز شنبه به شهر انارک رسیدند

شهرداری بادرود هتل می سازد

آغاز ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی، گردشگری بادرود

با تصویب شورای اسلامی شهرکار احداث مجتمع فرهنگی ، اقامتی بادرود توسط شهرداری این شهر آغاز شد.در پی پیگیری مجدانه مسئولین شهر وشهرستان برای تحقق وعده رئیس جمهور در خرداد 86 در نطنز برای تخصیص یک درصد بودجه هسته ای برای توسعه شهرستان ، کار بزرگترین مجتمع توریستی ،فرهنگی ، گردشگری در بلوار حرم بادرود جنب آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس آغاز شد .این پروژه با اعتبار 600 میلیون تومان در سه طبقه شامل 36 سوئیت ویک سالن اجتماعات ورستوران و... است . قرار است پروژه هتل شهرداری بادرود ظرف 10 ماه آینده به بهره برداری برسد.پروژه مجتمع بادرود دارای 2200 متر زیربنا ودر 5000 متر زمین در 700 متری حرم مطهر احداث می شود. امیدواریم با احداث این مجموعه بخشی هر چند اندک از مشکل اسکان مسافرین وزائرین مرتفع گردد.

کاشت درخت انار در بلوار انار بادرود

بلوار اناربادرود اناری شد

با تصویب شورای اسلامی شهر بادرود مسیر 8 کیلومتری اتصال بادرود به سرآسیاب بنام بلوار انار نامگذاری واخیرآ شهرداری وشورای شهر در یک اقدام پسندیده به غرس صدها درخت انار نادری بادرود در وسط این بلوار نموده است .این اقدام زیبا نشان از اصالت وپایبندی مردم ومسئولین این شهر تاریخی در ارج گذاری به شاخصه های شهر است .زیرا این امر درخیلی از شهرهای ایران انجام وبرخی از شهر های مهم کشور در مبادی ورودیشان به کشت درختان محصول مناطق خویش همت گماشته اند.3400 متر از حریم بلوار یاد شده در حریم شهر بادرود قرار دارد وشهرداری تصمیم دارد تا با همکاری اداره راه نسبت به جدول گذاری بخشی از این مسیر در روزهای آینده بپردازد

سفر 600 هزار مسافر نوروزی به شهر بادرود

سفر 600 هزار مسافر نوروزی به شهر بادرود

بادرود- خبرنگارکیهان:
    درایام تعطیلات نوروز بیش از 600هزار مسافر به شهر زیارتی بادرود سفر کردند.
    ذبیح الله صولتیان رئیس شورای اسلامی بادرود با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان 13فروردین بالغ بر 600هزار مسافر وزائر از اقصی نقاط میهن اسلامی به شهر زیارتی بادرود و آستان مقدس حضرت آقا علی عباس (ع) مسافرت کردند.
    وی افزود: شهر بادرود به واسطه وجود بارگاه منور حضرت آقا علی عباس (ع)، وجود جاذبه های زیبای گردشگری و تاریخی، قرارگرفتن در مسیر راه ترانزیت تهران-جنوب و آزاد راه تهران -اصفهان و داشتن هوای لطیف بهاری هر ساله پذیرای خیل عظیم مسافران نوروزی است.
    صولتیان به چاپ و توزیع ده هزار نقشه گردشگری جهت راهنمای مسافران در اکیپ های مستقر در مبادی شهر اشاره کرد و گفت: تمامی آثار تاریخی بادرود در ایام تعطیلات سال نو برای بازدید مسافران باز و بیش از30 مدرسه و کلیه حسینیه ها و تکایای شهر و همچنین 400زائر سرای آستانه برای اسکان زائران ومسافران بهار تجهیز شده بود.
    به گفته این مقام مسئول در طی مدت تعطیلات نوروزی بیش از 112هزار و 500 وسیله نقلیه شخصی و عمومی به این شهر زیارتی وارد شدند. 

روزنامه کیهان -21/1/1389 -صفحه شهرستانها

خود کشی خانم 18 ساله

خود کشی خانم 18 ساله

یک خانم 18 ساله در مزرعه ناصریه بادرود خودکشی ودردم جان سپرد.خانم ف-پ اهل زاهدان که در این مزرعه با خانواده به کشاورزی اشتغال دارند با مصرف چند لیتر سم علف کش کشاورزی خود کشی کرد .دلیل خودکشی وی مسائل خانوادگی ذکر گردیده است .  

استانداری کاشان

اولین فرماندار بادرود کیست؟؟؟

 شهرستان کاشان دارای پیشنیه تاریخی وفرهنگی غنی با مردمانی متمدن که در خاک آن بزرگ مردانی چون ملامحسن فیض کاشانی،قطب راوندی،ابوالرضا راوندی،محتشم کاشانی،سپیده کاشانی ،سهراب سپهری و..... برخواسته وبر تارک نگین علم وادب ایران می درخشند واینک کاشان با تمام توان خویش در آستانه استان شدن است .وتلاش همه مسئولان برای اثبات توانمندیهای کاشان در آستانه به منصه ظهور رسیدن است . بر همه مسئولین هم به اثبات رسیده که کاشان توانائی استان شدن را دارد .

جای سئوال اینجاست که اگر کاشان استان شد شهرستانهای تابعه آن کدام شهرها هستند؟

بی شک در این بین شهر ستان آران وبیدگل ، نطنز ، وشاید دلیجان واردستان هم جز ء استان کاشان گردند که در این بین قطعأ شاهد ار تقاء برخی از مناطق وبخشهای اطراف به مرکز شهر ستان خواهیم بود. آنچه که مسلم است همزمان با تأسیس استانداری کاشان بایستی شاهد افتتاح فرمانداری بادرود هم باشیم .زیرا توانمندیهای منحصر بفرد این بخش از سوئی ونیاز به تعداد شهرستانهائی که بتواند مقدمات استان شدن کاشان را فراهم سازد ارتقاء بخش بادرود به مرکز شهرستان خواهد بود .

در هرصورت به امید آنکه به زودی شاهد انتخاب فردی لایق وپرتلاش بعنوان اولین فرمانداربادرود باشیم که به یاری خداوند بزرگ وهمت مسئولین این امر خیلی دور از انتظار نیست

حوزه انتخابیه دچار تحول

سرنوشت حوزه انتخابیه نطنز وبادرود چه می شود؟

باتوجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی که هر 10 سال بر تعداد نمایندگان مجلس بنا به تناسب جمعیت افزوده می شود اینک استان اصفهان از تعداد نمایندگان اضافه شده در دوره در پیش رو دو سهم دارد که در این بین آنچه از شواهد وقرائن بر می آید یک نفر نماینده سهم مناطق شمالی استان است که در این بین بحث های زیر به شدت در بین سیاسیون شایع گردیده که به موشکافی آن می پردازیم

1-در گزینه اول شهرستان آران وبیدگل از کاشان منفک ودارای یک نماینده مستقل می شودکه در این بین بخش قمصر از نطنز جدا وبه کاشان ملحق می شود.

2-در گزینه دوم که ظاهرأ اهالی بیدگل از این موضوع خرسند نبوده ومدعا بر آن است که باتوجه به ازدیاد جمعیت آران بر بیدگل نماینده انتخابی آرانی خواهد بود خواهان دو نماینده مشترک برای کاشان وآران وبیدگل هستند.

3- در گزینه سوم نطنز وبادرود با آران وبیدگل دارای یک نماینده وکاشان وبخشهای قمصر ونیاسر دارای دو نماینده خواهند شد که گرچه شاید کاشانیها وآران وبیدگلیها از این موضوع استقبال می کنند اما اهالی نطنز وبادرود وشاید بیشتر نطنزیها از این فرضیه نگرانند.

4- در بخش چهارم بخش ابوزیدآباد با بادرود ونطنز دارای یک نماینده وکاشان وقمصر یک نماینده  وآران وبیدگل هم دارای یک نماینده می شود که این امر خرسندی بادرودیها وشاید گله نطنزیها وآران بیدگلیها را درپی دارد.

5- درمبحث پنجم هم شهرستانهای کاشان –آران وبیدگل ونطنز مشترکأ دارای سه نماینده میگردد که این امر تنها خشنودی کاشانیها را در پی دارد .

در هرصورت در آینده نزدیک اوضاع سیاسی منطقه دچار تحولی بیاد ماندنی خواهد شد که امیداست رضای مردم  در این بین مد نظر مسئولین محترم قرار گیرید