بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

شرکت تعاونی فرهنگیان؟؟؟؟؟


انباشت زباله های متعدد کار تقریبأ هرروزه این شرکت که در بر خیابان اصلی شهر واقع شده می باشدکه کمترین پیامد آن ترسیم چهره زشتی از بادرود در دید مسافران است وبس


سد معبر وبستن پیاده رو اصلی که تردد شهروندان است اقدامی دیگر از شهروند مداری این شرکت تعاونی است

پرسش: جناب آقای نقدی شهردار محترم بادرود:
گرچه بروز این پدیده توسط هر شهروندی زشت وناپسند است ولی زشت تر وناپسندیده تر اینکه این اقدام نسنجیده توسط مجموعه ای که نماد قشر عزیر فرهنگیان که خود اسطوره فرهنگ این شهر باید باشند کاری است بس زشت ونا مأنوستر.
امیدواریم اگر تذکر کارساز نیست ،اقدام قانونی را به انجام برسانید تا شالوده شهری زیبا وبدور از زباله از این بنیاد فرهنگی آغاز شود.
بامیدآن روز
منبع عکس:بادآباد

عبداله صابری بخشدار بادرود شد


 طی حکمی از سوی استاندار اصفهان حاج عبداله صابری بعنوان بخشدار بادرود معرفی گردید.

 صابری که پیش از این رئیس شورای اسلامی شهر بادرود بود بعنوان دومین بخشدار محلی این دیار ، آغاز بکار نمود.

منطقه بادرود در آمرداد1379 با پیگیریهای مسمتر دکتر باغبانیان بعنوان مرکز بخش ارتقاء یافت. قدرت الله هاشمی اصل اولین بخشدار بادرود بود که تا پایان بازنشستگی بر صندلی بخشداری تکیه زد.از شهریور 1382 آقای قدرت اله قاسمی معاون فرماندار شهرستان با حفظ سمت بعنوان سرپرست بخشداری بادرود مشغول به خدمت گردید. در خرداد 1383 علیرضا اشراقی بعنوان دومین بخشدار بادرود معرفی وپس از پایان انتخابات ریاست جمهوری 1384 از سمت خود استعفا داد.از آن تاریخ به مدت 11 ماه آقای حسن فیروزی آرانی که معاون فرماندار بود بعنوان سرپرست بخشداری بادرود معرفی گردید.در اردیبهشت 1385 حسین کرمانی نژاد بعنوان اولین بخشدار محلی بادرود در بخشداری آغاز فعالیت خویش را از سر گرفت.پس از بازنشستگی در اسفند 1387 ،علی نساجی زواره بخشدار بادرود شد ودر مهرماه 1390 وی بعنوان سرپرست بخشداری مرکزی ومحمدرضا عسگریان دهاقانی بعنوان بخشدار جدید معارفه گردید .واینک عبداله صابری بعنوان دومین بخشدار محلی فعالیت خویش را در ساختمان خیابان خیام آغاز کرد . برای او که انسانی توانمند وفعال در عرصه عمرانی وفرهنگی است ، آرزوی موفقیت وبهروزی راداریم

بخشدار بادرود ،معاون فرماندار سمیرم شد

محمدرضاعسگریان که در کمتر از 16 ماه پیش بعنوان بخشدار پا بدین دیار زیارتی،تاریخی گذاشت و خدمت صادقانه در بخشداری بادرود را درکارنامه درخشان خود به ثبت رساند، طی حکمی از سوی استاندار اصفهان بعنوان معاونت فرمانداری شهرستان سمیرم منصوب گردید .

عسگریان که کارمند وزارت کشور است پیش از این بعنوان کارشناس در فرمانداری دهاقان مشغول بخدمت بوده است.

 برای این عزیز آرزوی بهروزی را خواستاریم.

 شنیده ها حاکی از آن است که یک بادرودی بزودی بعنوان بخشدار بادرود مشغول بخدمت خواهد گردید.

بادرودیها چه زمانی به هندوستان مهاجرت کردند؟؟

محققین وتاریخ نگاران همشهری بادقت بیشتر این نوشتار را بخوانید

بادرود با تاریخ پر فراز ونشیبش در این سالها دارد تمدن وقدمت خویش را به جهانیان به اثبات میرساند. نام پرافتخار بادرود که ریشه در تاریخ کهن این سرزمین دارد وبی شک از آخشیجان 4 گانه آب،باد،خاک وآتش اقتباس گردیده گویا ترین سند افتخار این دیار تاریخی است.

چندی پیش حضرت آقای دهشیری امام جمعه بزرگوار اردستان به من  فرمودند که در سفری که با استاندار اصفهان (آقای دکترذاکر)بودیم وی از تاریخ بادرود شمه ای بیان داشت ودر ادامه گفت چندی قبل یکی از وزرای دولت هندوستان که به اصفهان سفر کرده بود به من(استاندار) گفت اجداد ما از اهالی بادرود اصفهان هستند که حدود دوقرن پیش به هندوستان مهاجرت کرده اند.

انگیزه ای شد تا حساسیت ما را بر انگیزد. بلادرنگ بادوست فرهیخته ام آقای حسن نوریان بادرودی سرکنسول محترم ایران در حیدرآباد هندوستان تماس گرفتم وماجرا را گفتم. خوشبختانه وی هم اذعان داشت که در اینجا هم موارد این گونه ای گهگاهی بیان می شود وتقبل زحمت فرمودند تا پیگیری لازم را به انجام برسانند.

بادرود ما که از 7 هزارسال پیش تاکنون به گونه ای مهد پرافتخار تاریخ این سرزمین بوده وحوادث طبیعی وجنگهای متعدد که سراسر میهن را فرامیگرفت ،بدون شک بادرود را هم بی نصیب نمی گذاشت.برای نمونه در 17 خرداد 1134 خورشیدی زلزله ای در کاشان وحومه رخ داده که در آن زمان (257 سال پیش)منجر به کشته شدن 40 هزار تن از اهالی کاشان وحومه گردیده است . شاید درآن تاریخ بوده که سیل مهاجرت بخشی از همشهریان به دیگر بلاد ،منجمله هندوستان شکل گرفته است .

در هرصورت اینجانب از همه محققین واندیشمندان وهمشهریان عزیز ساکن در هندوستان تقاضا دارم اگر در این خصوص مدارک ومستنداتی دارند از طریق همین تارنگار اعلام فرمایند تا تحقیقات اساسی وکلی در خصوص علت مهاجرت ، مکان سکونت در کدام نقطه هندوستان و.... انجام پذیرد

شعری از حاج شیخ حسن دهشیری


حاج شیخ حسن دهشیری از نوابغ روزگار دیارما واز جمله افراد نخبه وشایسته منطقه بادرود است. این عالم وارسته که کتب زیادی را در زمینه مسائل دینی به رشته تحریر درآورده، بیش از یک دهه امام جمعه بادرود بود ودر راه ترویج مسائل دینی وعمران وآبادانی این سرزمین همتی بس مضاعف مصروف داشت. دهشیری چنان از حسن خلق والائی برخورداراست که در دل هر پیر وجوانی جای دارد.حاج شیخ حسن اکنون امام جمعه اردستان است ودر این شهر عالم پرور نیز منشاء خیرات وبرکات زیادی گردیده است.

باهم قطعه شعری از این فرزانه دانشمند را زمزمه میکنیم

 

«عزت و دولت»

کم خور و کم خواب و کم گفتار باش

تا توانی  جـــــان خود  را یار باش

از غـــــم دنیــای دون زاری مکن

بر حـــذر از شعـــله های  نار باش

بگذر از دنیـــا و مافیهــــــای آن

خـــواب را بگذار و پس  بیدار باش

شهـــوت و شهـرت  نشاید مرد را

همچو مردان طالـــــب دیدار باش

علم و حلم و بندگی زیـــبنده  است

از چه رو تو غافلی؟هشـــــیار باش

کن تواضع ای  رفیـــق  مهـــربان

بهــر نـیکان جهانم خـــوار   باش

عـزت و دولت نیاید خــود به  دست

گر تو خــواهانی قــــرین کار باش

گر تو را میل است سوی  کــــردگار

خوشه چیـــن  خرمـــن دادار باش

پرّ پــــروازت  اگــر  دارا ســــتی

اوج گـــــیر امـا بــدونْ   آزار باش


جان خود مفروش مفت و رایگــــان


بهــر قیمــت بر ســر بـــازار باش


گر  صـــفا  و  هم وفــــا می بایدت


پاسبان قلب خود چون خـــــار باش


حرف حق گوید«حسن» بشنو  عیــار


حرف حـــق گو و  حـــلیف دار باش


منبع شعر: وبلاگ شخصی حاج حسن دهشیری

بادرود-بهمن 1357


تظاهرات مردم بادرود در بهمن ماه 1357- باتشکر از عکاس گرامی ،حاج علی جیران

بارش اولین برف زمستانی 91 در بادرود

 به لطف ایزد بزرگ درست در نیمه زمستان از امروز صبح شاهد بارش اولین برف زیبای زمستانی در بادرود هستیم .

شدت بارش برف در نوع خود در چند سال اخیر بی نظیر است

این بارش رحمت واسعه خداوندگار را به فال نیک گرفته وسالی پربار برای کشاورزان ودامداران منطقه آرزومندیم

گشایش بخش بستری بیمارستان بادرود به همت دکتر محققی

در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان  و منطقه بادرود،  تعدادی از بخش های بستری مردان ، داخلی ، جراحی ، آزمایشگاه ؛ رادیولوژی ، و زنان و زایمان بیمارستان فاطمیه بادرود را افتتاح نمودند.
دکتر شیرانی در این بازدید سه ساعته  گفت    بالاخره بعد از مدتها تلاش  پیگیری ؛ با اخذ مجوز بیمارستان فاطمیه بادرود از وزارت بهداشت ودرمان  ، از مرکز فوریت های پزشکی به بیمارستان 32 تختخوابی تبدیل شده است .
ایشان با تقدیر از خیرین سلامت منطقه به ویژه دکتر حسنعلی  محققی ( پزشک متخصص کودکان ) واخوان شهدوست  در امر بازسازی و بهسازی ساختمان های بیمارستان فاطمیه بادرود  گفت وقتی مردم  درامر خیر  پیش قدم می شوند و برای  سلامتی خودشان همت و تلاش وافری انجام می دهند  وظیفه و تکلیف ما این است که در تجهیز و تکمیل  لوازم پزشکی ونیروی انسانی متخصص نیز آنها را یاری نماییم .
ایشان گفت بیمارستان 32 تختخوابی فاطمیه بادرود نیاز به یک سری وسائل  سخت افزاری  وتجهیزات پزشکی به خصوص برای اتاق عمل دارد .
 دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تامین نیروی انسانی متخصص  اشاره کرد و گفت باید برای این کار نیز چه در بحث استخدامی و یا استفاده از نیروهای موجود  چاره ای اندیشیده شود  تا مردم منطقه برای یک سری کارها  مجبور به طی کردن مسافت طولانی به شهر های همجوار نباشند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود امروزه سرمایه گذاری در بخش سلامت را ،  هزینه نمی دانیم  زیرا این کار را عین سرمایه گذاری تلقی می کنیم  . وی تاکید کرد  محور توسعه پایدار ، انسان سالم است و هر قدر مردمی سالم و تندرست داشته باشیم  ، تولید بیشتر و اقتصاد شکوفاتری خواهیم داشت .
یاد آور  می شود ساختمان بخش جراحی مردان  در زمینی به مساحت 300 متر مربع  وبا هزینه ای بالغ بر دو یست میلیون تومان  بازسازی گردید که تمامی هزینه های این بخش توسط دکترحسنعلی محققی از خیرین بخش سلامت منطقه تامین شده است .

کنفرانس وحدت به ابتکار یک بادرودی در هند


کنفرانس وحدت با حضور علمای مذاهب و فرق مختلف اسلامی در حیدراباد برگزار شد.
در این کنفرانس که شامگاه پنجشنبه به مناسبت ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و جشن میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی پور نماینده مقام معظم رهبری خطاب به حاضران گفت: نیاز امروز جامعه اسلامی وحدت حول محور اسلام، قرآن و عمل به رهنمودهای پیامبر بزرگ اسلام است. وی ضمن تبیین مفهوم وحدت از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، افزود: منظور از وحدت ، یکی شدن همه فرق و مذاهب نیست بلکه اتحاد همه مذاهب اسلامی به عنوان یک امت واحده جهت تحکیم جایگاه دین مبین اسلام و جلوگیری از اهداف شوم بدخواهان است.
حافظ محمد عثمان نقشبندی امام جمعه و جماعات مکه مسجد به عنوان بزرگترین مسجد در جنوب هند نیز با تبریک عید میلاد النبی(ص) ، ابتکار جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری هفته وحدت را ستود و گفت:
حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد در ابتدای این مراسم ، لزوم هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه دشمنان را یادآور شد و گفت کوته فکرانی که توان تحمل آزمانهای بلند اسلامی را ندارند، متوسل به اهانت به کتاب آسمانی قرآن شده و به ساحت پیامبر گرامی اسلام اهانت می کنند و این در حالیست که دین اسلام دینی است که همگان را به رعایت اخلاق دعوت کرده و پیامبر آن برای اتمام اخلاق مبعوث شد و خدای متعال نیز وی را اسوه حسنه دانست.
نوریان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که بر اساس دین مبین اسلام تنظیم شده است، آرمان امت واحده اسلامی را در سایه تحقق عدالت درجهان با نفی سلطه بیگانگان و رفع ستم و حمایت از مظلومان در اقصی نقاط جهان جستجو می کند و طبیعست که چنین رویکردی به مذاق استعمارگران خوش نیامده و سعی در مخدوش کردن وجهه این نظام اسلامی دارند.
دکتر محمد برهان الدین رهبر فرقه بوهره های هند که در بمبئی مستقر می باشد نیز در پیامی به این کنفرانس، وجود حضرت محمد (ص) را رحمت الهی بر ذره ذره عالم دانست و گفت: عمل به رهنمودهای پیامبر، موجب حرکت امت اسلام در صراط مستقیم خواهد بود./