بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

تبلیغ تاریخ سرزمین مان

 معمولأ در عقب اتومبیلها اشعاری در بی وفائی دنیا وتک بیتیهای روز جامعه و یا تمسک به ائمه اطهارو امامزادهای محلی ومنطقه ای درج میگردد.  

اما این بار یک همشهری عزیز اریسمانی در ابتکاری جالب تاریخ کهن سرزمین پدری خویش را با خطی زیبا در عقب اتومبیل سواری خویش به تبلیغ نهاده است . ضمن سپاس از این شهروند عزیز ،واقعأ توجه به سبقه تاریخی سرزمین ما ایران کاری است درخور توجه وزیبا

 

اریسمان،  کهن می ماند 

عکس از وبلاگ «بادرود از نگاه من» 

http://badrood-e-man.blogfa.com/

بگوئید جشنواره انار نطنز!!!؟؟؟

شیطنت نطنز2006

یکی از وبلاگهائی که تخصص کامل در وارانه جلوه دادن اخبار وایجاد بحران وتنش رادر منطقه رقم میزند وبلاگ نطنز 2006 است . این وب که توسط یکی از کارمندان ادارات ارشد نطنز ساخته وپرداخته می شود اخبار جشنواره انار را این گونه پوشش داد.

«برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در جوار جشنواره انار نطنز   

 

همزمان با برگزاری در جشنواره انار، امسال نمایشگاه صنایع‌دستی در پارک بزرگ شهر بادرود برپا شده است.

به گزارش میراث آریا(
chtn) و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز احمد رضا قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان ادامه داد: یکی از تغییرات محسوسی که در چهارمین جشنواره انار اتفاق افتاد، گستردگی و.........»(نشانی خبرکذاب درآدرس ذیل است)  

 http://natanz2006.persianblog.ir/post/1388/

وی در اخبار خود به سایت رسمی میراث آریا استناد کرده که ظاهرأ حس نطنزی گرائیش تا بدان حد تششع کرده که غافل است که با این اخبار ناصحیح قصد دارد علاوه بر تحریک احساسات مردم خطه بادرود، وجهه یکی از روسای زحمتکش ادارات شهرستان، نظیر جناب آقای قاسمی در میراث فرهنگی را اینگونه مخدوش سازد وکوزه ها را بر سر این مرد شریف بشکند .امیدواریم حال که این نویسنده محترم به بی راهه می تازد مسئولین محترم به وی گوشزد کنند که امروزه همه جهان نطنز را می شناسد ونام پرآوازه آن را شنیده ،دیگر دست از این جشنواره مختصر انار بادرود بر دارید .

اصل خبر در میراث آریا این گونه است(برروی آدرس ذیل کلیک کنید) 

http://www.chtn.ir/WebForms/Fa/News/NewsInfo.aspx?ID=56730

استخرشنا به قلم محمدعلی رجبی

اندر حکایت ممنوع الورود بودن خانمها به استخر شنای بادرود از قلم استاد محمد علی رجبی بادرودی 

 

ماشین اناری عروس

در سال گذشته به ابتکار یک عروس وداماد خوش ذوق بادرودی در ایام برگزاری جشنواره انار ، ماشین عروس وداماد خود را به جای گل با انار تزئین کردند .ضمن آرزوی خوشبختی برای این دو زوج هنرمند ،به تصاویر زیبای ماشین عروس دقت فرمائید. 

اگر عکسها باز نشدند برروی عکسها راست کلیک کرده وگزینه show picture  بزنید 

 

 

 

 

 

۳۰۰ کیلومتر با دوچرخه درکویر بادرود

در پاسداشت سال جهانی تنوع زیستی و  

با هدف معرفی گربه سانان بیابان مرکزی 

 

 

تیم دوچرخه سواری کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران با هدف معرفی گربه سانان بیابان مرکزی قصد دارند در مسیر گرمسار تا زواره با عبور از عرض 300 کیلومتری بیابان مرکزی در پاسداشت سال تنوع زیستی رکاب زنی کنند. این برنامه از چهارشنبه 26/8/89 از کهک گرمسار آغاز و با عبور از منطقه های ملک آباد، سفید آب، سه راهی معدن(50 کیلومتری بادرود) در روز جمعه 28/8/89 در زواره به پایان می رسد. بهمن(محمد)عظیمی و محمد جواد محسن پور از اعضای این کانون این برنامه را اجرا می نمایند. 

در خلال این برنامه قرار است تعدادی از متخصصان حیات وحش ایران و مسئولین بخش بادرود جلسه هم اندیشی ای در خصوص ایمن سازی مناطق اطراف بادرود به عنوان زیستگاهی برای گربه سانان بیابان مرکزی برگزار نمایند.آقای عبدالعظیم شکاری بادی (مدیر عامل انجمن حافظان محیط زیست بادرود) میزبان برگزاری این برنامه و کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، انجمن حافظان محیط زیست بادرود،کانون گردشگری آراد و انجمن یوز پلنگ ایرانی حامیان اجرای این برنامه هستند.

بازدید نوریان بادرودی از خبرگزاری موج

بازدید رییس نمایندگی وزارت خارجه اصفهان از خبرگزاری موج  

 

 

همزمان با سومین سفر هیات دولت به اصفهان و با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های صنعت، اقتصاد و جاذبه‌های بی بدیل گردشگری، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با حضور مقام عالی وزارت افتتاح شد تا بدین ترتیب، فصل نوینی از مناسبات اقتصادی، فرهنگی و صنعتی در تاریخ استان اصفهان در حوزه بین الملل آغاز شود. فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، 12 آذر ماه 88 در شهر اصفهان، پس از شیراز و مشهد، آغاز به کار کرد. به بهانه گذشت قریب به یک سال از فعالیت این نهاد در پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی ایران، خبرگزاری موج میزبان حسن نوریان، رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان بود.
آنچه در پی می‌آید، ماحصل حضور حسن نوریان بادرودی در دفتر نمایندگی خبرگزاری موج در استان اصفهان و گفتگوی خبرنگار این رسانه با وی است.


پیگیری منافع ملی نباید تنها در پایتخت دنبال شود
نوریان بادرودی با بیان این که ماموریت عمده دستگاه دیپلماسی کشور مربوط به سیاست خارجی و توسعه روابط بین الملل است، تصریح کرد: نباید چنین تصور شود که پیگیری منافع ملی تنها در تهران امکان پذیر است.
وی افزود: تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌های مختلف کشور بر اساس پتانسیل‌هایی که در هر استان وجود دارد، در دستور کار قرار دارد. با توجه به تجربه موفقی که در شهرهای شیراز و مشهد به دست آوردیم، به این نتیجه رسیدیم که نباید خود را در پایتخت محدود کرده و به منظور توسعه منابع استانی و تحقق منافع ملی، نسبت به ایجاد دفتر نمایندگی دستگاه سیاست خارجی کشور در استان‌ها بر حسب شرایط و ویژگی هر استان اقدام می‌شود.
نوریان در رابطه با تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: با توجه به سیاست جذب سرمایه گذار و گردشگران خارجی، تاسیس این دفتر، اگرچه دیر، در دستور کار قرار گرفت.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اذعان داشت: وجود قابلیت‌های فراوان استان در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ، اقتصاد و گردشگری بر هیچ فردی پوشیده نیست و تغییر نگاه‌ها از بُعد ملی به فراملی و معرفی ظرفیت‌های بالقوه استان اصفهان در سطح بین الملل بر عهده ما است.

تایید 11 هزار سند در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهاننوریان با اشاره به این که رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور به عنوان یکی از وظایف عمده این نمایندگی تعریف و تدوین شده است، بیان داشت: با توجه به سکونت شماری از همشهریان اصفهانی در خارج از کشور و پیگیری امور مربوط به ایشان از سوی اقوام و وابستگان، تا پیش از تاسیس این دفتر انجام امور منوط به سفر به تهران بود.
وی ادامه داد: با توجه به مطرح بودن تمرکز زدایی از پایتخت، با تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان در 12 آذر ماه سال گذشته با حضور مقام عالی دستگاه سیاست خارجی کشور، از ابتدای سال جاری تا 20 آبان ماه، حدود 11 هزار سند مربوط به تجارت، تحصیل و پزشکی در این نمایندگی و در راستای ارائه خدمات کنسولی تایید شده است که از انجام همین تعداد سفر به پایتخت و صرف هزینه و وقت بسیار جلوگیری شده است.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان همچنین بیان داشت: با توجه به این که این استان به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود، صدور روادید در فرودگاه بین المللی اصفهان انجام می‌شود

برای مسافران کشورهای مهاجر فرست ویزا صادر نمی‌شود
نوریان در رابطه با صدور ویزا برای گردشگران گفت: صدور ویزا برای تمام گردشگران خارجی به استثنای 10 کشور خاص در دفتری که به همین منظور در فرودگاه بین المللی اصفهان راه اندازی شده است، انجام می‌شود.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خصوص 10 کشور مذکور تصریح کرد: عدم صدور ویزا برای افرادی که تابعیت این کشورها را دارند، دو دلیل عمده دارد؛ با توجه به این که برخی کشورها مهاجرفرست هستند، افرادی که تابعیت این کشورها را دارند به دلیل شرایط نامناسب سیاسی و اقتصادی کشور مبدأ، علاقه‌ای به بازگشت به کشور خود ندارند که منجر به بروز معضلات سیاسی می‌شود.
وی تاکید کرد: اتباع این کشورها باید از طریق سفارت ایران در کشور خود نسبت به تهیه ویزا اقدام نمایند.
نوع روابط سیاسی با برخی کشورها مانند انگلیس و آمریکا، دلیل دیگری بود که نوریان در خصوص عدم ویزا برای گردشگران این کشورها بدان اشاره کرد.

آمار گردشگران ورودی اصفهان با توجه به قابلیت‌های گردشگری این استان رضایت بخش نیست
وی در ادامه گفت: طی 8 ماه گذشته، کمتر از هزار ویزای گردشگری در اصفهان صادر شده که با توجه به وجود 23 هزار اثر تاریخی ثبت شده در این خطه از کشور، رضایت بخش نیست.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بیان داشت: به منظور توسعه فضای خارجی و با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی، صدور ویزا تجاری با مدت اعتبار 72 ساعت در فرودگاه بین المللی اصفهان انجام می‌شود.
به گفته وی، صدور ویزای 48 ساعته برای تجاری که از ایران عبور می‌کنند و تسهیلات ارائه شده، فرصت بیشتری را به منظور مذاکره با شرکا در اختیار آنها قرار داده است.

از ظرفیت خواهر خوانده‌های اصفهان به نحو احسن استفاده نشده است
نوریان تاکید کرد: علیرغم این که قرارداد خواهر خواندگی اصفهان با 14 شهر منعقد شده است، از این ظرفیت به نحو شایسته در راستای توسعه روابط و معرفی ایران در سطح بین الملل استفاده نشده است.
وی تصریح کرد: در تمام دنیا، شهرداری ساختاری تقریبا غیردولتی دارد و در اصفهان، شهرداری به عنوان متولی موضوع خواهرخوانده های این شهر مطرح است. البته در جلسه‌ای که با حضور شهردار اصفهان برگزار شد، در خصوص توسعه روابط با این شهرها اعلام آمادگی کردیم.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در ادامه مطلب فوق تاکید کرد: خواهر خوانده‌ها، فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات بین المللی استان هستند که منفعت آن در بُعد ملی نیز قابل بررسی است.
وی همچنین بیان داشت: اگرچه فعالیت‌های انجام شده در حوزه خدمات شهری بین المللی در اصفهان چشمگیر است، اما در بخش فرهنگی، تجاری و تبادل هیات‌های علمی چندان موفق عمل نشده است.
نوریان با تاکید بر این مطلب که همفکری و مشورت بین دستگاه‌های متولی باید افزایش یابد، خاطرنشان ساخت: با توجه به تبلیغات سوئی که در رسانه های غربی علیه ایران انجام می‌شود، خواهرخواندگی اصفهان با 14 شهر مهم و مطرح در جهان، فرصتی است که باید از آن در جهت معرفی شایسته ایران در جامعه بین الملل به بهترین نحو استفاده کرد.
وی با بیان این که از این فرصت می توان در جهت کاهش اثرات منفی تحریم‌ها و یا حتی به صفر رساندن آن سود جست، اظهار داشتک با تمرکز بر مبحث خواهرخوانده‌های اصفهان، می‌توان در صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک سرمایه گذاری کرد.
نوریان تاکید کرد: باید با دیدی وسیع‌تر به بحث خواهر خوانده‌ها توجه شود. در حقیقت مسئولین امر باید به این باور برسند که اگرچه شهرداری به عنوان متولی این موضوع مطرح است، اما باید نسبت به این مساله نگاهی ملی داشت.

برگزاری هفته‌های فرهنگی، در اصلاح نگاه ملت‌ها به ایران تاثیرگذار خواهد بودرییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به عقد تفاهم نامه‌ای میان استانداری اصفهان و سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: بر اساس این تفاهم نامه و تحت عنوان شورای برنامه ریزی فرهنگی استان، توسعه روابط با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی با ایران دارند در قالب برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های صنایع دستی و مواردی از این دست در دستور کار قرار گرفت و در این راستا می‌توان به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در الجزایر اشاره کرد.
وی تاکید کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی، قطعا در اصلاح نگاه ملت‌ها به ایران تاثیرگذار خواهد بود؛ ضمن آن که چنین رویدادهایی، فرصت مناسبی را در اختیار هنرمندان و صنعتگران اصفهانی قرار خواهد داد.

مینای اصفهان، هدیه ثابت مهمانان سفارتخانه‌های ایران
نوریان در ادامه اذعان داشت: عرضه صنایع دستی در سفارتخانه‌های ایران و فراهم نمودن شرایط آن، از جمله محورهای تفاهم نامه فوق می‌باشد.
به گفته وی، هم اکنون به تمام مهمانان سفارتخانه‌های ایران، صنایع دستی ایران از جمله مینای اصفهان تقدیم می‌شود.
رییس دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 140 نمایندگی شامل سفارتخانه، سرکنسولگری و دفتر حفاظت از منافع ملی دارد، تاکید کرد: این تعداد نمایندگی در واقع پایگاهی برای معرفی صنایع دستی ایران است و قطعا مذاکرات مسئولان ارشد سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه می‌تواند منجر به امضای تفاهم نامه‌ای به جهت اختصاص فضایی در نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور به عرضه صنایع دستی شود.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان در دستور کار استنوریان در رابطه با برنامه‌های آتی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بیان داشت: از زمان تاسیس این دفتر تاکنون، فعالیت‌های شایسته‌ای در راستای ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان خارج از کشور و توسعه روابط اقتصادی انجام شده است.
وی ادامه داد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، هم اکنون عضو ستاد راهبری توسعه روابط اقتصادی اصفهان با عراق است ستادی که جلسات آن به طور منظم هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود.
سفر استاندار خرطوم و امضای یادداشت تفاهم، دعوت از هیات اقتصادی ترکیه برای سفر به اصفهان، سفر استاندار استامبول و انجام امور مربوط به آن، انجام مذاکراتی با کشور اوکراین به جهت توسعه روابط اقتصادی، مواردی بود که نوریان به عنوان بخشی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بدانها اشاره کرد.
به گفته وی، معرفی جامع اصفهان در سفر هیات‌های خارجی و اخذ اطلاعاتی از کشورهایی که مسئولین ایرانی بدان اعزام خواهند شد، در دستور کار قرار دارد.
نوریان در پایان بیان داشت: با توجه به این که از تشریفات به عنوان دیپلماسی عملی یاد می‌شود، در صد هستیم در آینده‌ای نزدیک، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران بین الملل دستگاه‌های اجرایی نمایم. همچنین به منظور تبیین مواضع دستگاه سیاست خارجی کشور، از مقامات ارشد وزارت امور خارجه برای حضور در مناسبات مختلف استانی و سخنرانی در آن دعوت خواهیم کرد که حضور سخنگوی وزات امور خارجه در پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی استان اصفهان، نمونه این مبحث است. 

منبع:
http://www.mfa.gov.ir/cms/cms/isfahan/fa/news/news7.html

آنها که درجشنواره امسال نبودند

جشنی که جای بعضیها خالی بود

جشنواره چهارم انار بادرود هم با تمام خوبیهاش به اتمام رسید .بدنیست به برخی از کسانی که در این جشن جایشان خالی بود یادی بشه .کسانی که امروز دستشون از دار این دنیا خالی است وشاید اگرهم می بودند در این جشن حضوری فعال وچشمگیر داشتند.  

 

-مرحوم حمید عاملی بادرودی قصه گوی ظهر جمعه واز نام آوران عرصه هنر ایران زمین .عاملی در جشنواره اول اناردر 24 آبان 1385 که با هزار سختی این جشن جون گرفت وبرپا شد، مجری برنامه صبح وعصر نخستین جشنواره انار بادرود بود.وی در زمستان 1386 بر اثر عارضه سرطان ریه درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران بخاک آرمید.یادش گرامی وروحش شاد .   

 

-مرحوم حاج حسین رضائی از پیشکسوتان صدا وسیما که کار ضبط واجرای جشنواره اول ودوم انار بادرود توسط وی وهمکارانشان در شرکت شعاع دید انجام میگرفت ودر شبکه سوم پخش می شد .وی از تهیه کنندگان وکارگردانان مطرح تلویزیون بود که در 13 آبان 1388 درست یک روز قبل از حرکت به بادرود برای ضبط وپخش جشن سوم انار بر اثر ریزش آوار جان به جان آفرین تسلیم کرد ودر زادگاش شهر تبریز بخاک آرمید.روحش شاد ویادش پررهرو باد.   

 

saied jahanian2 سعید جهانیان بازیگر نقش آش دایی در برنامه عمو پورنگ درگذشت +عکس

 

-در جشنواره دوم انار هم هنرمندی از سلک هنرمندان طنز کشور در برنامه صبح در سالن شهید زینعلی به اجرای نمایشی زیبا پرداخت که امسال بدیار باقی شتافت .زنده یاد سعیدجهانیان از هنرمندان عرصه طنز کشور بر اثر تصادف رانندگی در اوائل مهر امسال جهان را بدرود گفت.وی نقش «آش دائی»را در برنامه عمو پورنگ اجراء میکردودر سریال قهوه تلخ هم هنرنمائی میکند.روح این هنرمند نامی کشور هم شاد باد 

بزرگترین جشن تاریخ بادرود

بزرگترین جشن بادرود 

 

20 آبان بادرود ورق زرین دیگری را در تاریخ سرافرازش به ثبت رساند . در این روز تاریخی تالار رو باز جشنواره انار بادرود در پارک تخت پادشاه شاهد حضور بیش از 10 هزار نفر برای تماشای یکی از بزرگترین جشنهای تاریخ خویش بود.

تعداد زیادی مسافر وگردشگر از جاهای مختلف کشور هم برای دیدن این جشن بزرگ  آمده بودند . دکتر اسماعیلی معاون سیاسی استاندار،مهندس ذاکر اصفهانی مدیر کل دفتر شهری استانداری،مهندس حیدر پور مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان به همراه معاونینش از میهمانان ویژه این جشنواره بودند .درجشن امسال پس از سخنان کوتاه فرماندار شهرستان بعنوان رئیس ستاد چهارمین جشنواره انار بادرود ،گروه سرود محلی کودکان بادرودی به اجرای مراسم زیبای خویش پرداختند.سپس دکتر ضابطی نماینده مردم نطنز  درمجلس شورای اسلامی به روی سن آمد که به علت جو نامساعد تالار نتوانست به ایراد سخن بپردازدوبعد ازآن گروههای هنری به اجرای برنامه های شاد پرداختند. 

 

طبق یک آمار نیمه رسمی بالغ بر یکصد هزار نفر از 17 الی 21 آبان از غرفه ها واجرای برنامه های جشنواره انار بازدید داشتند که این نوع استقبال در نوع خود در سطح استان از یک جشنواره کم نظیر بود .

هرروز صبح یا بعد از ظهر مراسم موسیقی ورسم چوب بازی بادرودی در میدان امام این شهر اجراء میگردید ودر غرفه های نمایشگاه انار، مشتقات انار به دید بازدیدکنندگان گذاشته شده بود.

دوربین وحاشیه های جشنواره انار

 

سرود ملی انار بادرود در میدان بادگیر 

 

 

مراسم سنتی چوب بازی-سنت کهن بادرود 

 

 

جشن انار چینی بادرودیها 

 

 

مشارکت در تهیه رب سنتی انار بادرود