بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

نگاهی به ساخت بی رویه مساجد بادرود

برای رئیس شدن حسینیـه بسـازیم؛

در حال جمع زدن حساب وکتابهای زندگی ات هستید ودارید با دخل وخرجی که اصلأ همخوانی ندارند با مخ درب وداغون خسته از کار روزمره ات ور می روید ومی بینید که هزینه مخارج زندگی ودرآمد حاصله از فعالیتت اصلأ تطابقی نداردودر این اندیشه اید که امروز دهم ماه است وکف گیرحقوقت به ته دیگ خورده  که یکهو زنگ خانه به صدا در می آید وعده ای بیرق به دست وارد خانه ات می شوند وبا خوش وبشی از هنرنمائیهایشان در ساخت حسینیه وهزاران توجیه ودلایل که ساخت این بناها تورا بیمه آخرتی می نماید ویک هزار دلیل وتوجیه مذهبی – که منابع آن خدا می داند کدام کتب وروایت معتبراست – تورا مجبور می کنند که از مخارج روزمره ات بکاهی وبعنوان ساخت فلان مسجد یا حسینیه مبالغی را از روی رودرباستی  هم که شده متقبل گردید.ساخت وساز بی رویه حسینیه ها ومساجد در شهر بادرود بدون در نظر گرفتن هیچ گونه معیاری کماکان ادامه دارد . در حالیکه بالغ بر 90% اعضای منتسبی هیئت امناهای مساجد وتکایای بادرود را افراد زیر مدرک تحصیلی سیکل تشکیل می دهند . بدون دلایل عقلانی به ساخت بناهای باشکوهی می پردازند که از 365 روز سال تنها 10 روز آن مورد استفاده قرار گرفته ومابقی ایام حتی درب سرویسهای بهداشتی آن هم برروی همگان قفل است. در شهر کوچک بادرود تا این لحظه 19660 متر زمین بهترین نقاط شهر که گاهأ فاصله مساجد و حسینیه ها کمتر از 100 متر است به این اماکن اختصاص یافته تا این لحظه 7530 متر ساختمان برای مساجد وحسینیه ها بنا گردیده است . در حال حاضر 8 حسینیه و17 مسجد در بادرود بنا گردیده اند . طبق آمار گرفته شده به ازای هر دو نفر شهروند بادرودی (از کودک یک روزه تا پیر 90 ساله)یک متر فضا برای این امر برپا گردیده است .اگر به طور متوسط زمینهای اختصاصی به امر حسینیه ها ومساجد را به ازای متری 100 هزار تومان وبه طور متوسط بناها را متری 150 هزار تومان حساب کنیم( باز هم تا این لحظه) بالغ بر چهار میلیارد تومان از سرمایه این ملت کشاورز پیشه صرف ساخت وتوسعه بی رویه حسینیه هاومساجد شهر بادرود گردیده است وباتأسف با این روند وآمار اعلام شده هنوز هم بطور متوسط درسال یک حسینیه یا مسجد دیگری برپا می شود وهیچ نهاد ومقامی در برابر پاسخگوئی به این امر بر نمی آید . احترام وقداست به شعائر مذهبی که جائی بس نکو را داراست ولی اگرمتولیان مذهبی این خطه جلسات منظمی با دست اندر کاران ساخت وساز حسینیه های این دیار می گذاشتندوبه جماعتی که دل خوش دارند تا در 4 شب عاشورا به عنوان رئیس وبابای فلان هیئت در وسط سیل مشتاقان به آقا ابا عبدالله الحسین(ع) دستی از سر سیری به بالا وپائین آورند وطول وعرض هیئتشان را به رخ هم هیئتیهایشان بکشانند می گفتند که آقاجان بیایم از اهداف قیام امام حسین بیاموزیم. بیایم راه ورسم حسینی بودن را الگوی خویش قرار دهیم . بیایم نمازمان را باخلوص نیت بخوانیم نه اینکه بر شکوه وزرق و برق ساختمانهابیافزائیم. شاید شاهد این همه ساخت و سازها حسینیه ها  و مساجد نبودیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
محسن ادیب دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.irandeserts.com

دردو بر شما
لینک سایت پر محتوا و دلنشینتان را در پیوندهای سایت کویرهای ایران بخش گردشگری قرار دادم
به زودی سفری به بادرود جهت تهیه گزارش و عکس خواهم داشت تا مطلبی در این زمینه در سایت قرار دهم
به امید دیدار شما
ارادتمند

م ت پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ب.ظ

با سلام . البته خوبه که اقدام ساخت مسجد و حسینیه با حساب و کتب باشه ولی دعا کن بازم از این کارا بکنن . وقتی گزارشی از ساخت کلیساها در کشورهای مختلف و هزینه کشورها در جهت رشد مسیحیت رو می خونی انگشت به دهان می مونی .یا سرمایه گذاری که عربها در بخشهای جنوبی کشورمان دارن انجام می دن برا تقویت سنی ها . به هرجهت نکته قابل تاملی بود ولی بهتر است رو مسایل فرهنگی شهرمان مطلب بنویسید که اگه اون حل بشه و تقویت بشه بدنبال آن این مسایل هم اتوماتیک حل می شه . ارزوی موفقیت دارم براتون .

حجت کرمانی جمعه 10 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ق.ظ http://www.hojat.tk

no idea

رحمانی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ

http://zabeti.blogfa.com/
همشهریان به وبلاگ نماینده شان نگاه کنند که در کل نوشته ها حتی اسمی از بادرود نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقایان کلاهشان را بالاتر بگذارند.

. سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ

بسیار عالی بود

ممنون ازمطالب هموزنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد