بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

ارتقاء طرق به شهر

طرقرود، شهر می شود

در پی درخواست ‌نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود مبنی ‌بر شهریت روستای طرقرود با این درخواست موافقت شد و به زودی اقدامات مربوط به آن انجام می‌شوداین موضوع با موافقت مقامات ارشد دولت به تصویب رسیده و به زودی اجرائی می‌شود. محمد ضابطی، نماینده مردم نطنز با تأئید این خبر به خبرنگار فارس گفت: ‌مساعدت رئیس‌جمهور برای اجرایی شدن این درخواست نشانه عزم ایشان برای تحقق شعار عدالت‌خواهی دولت است و ان‌شاءالله با اجرایی شدن این مهم بسیاری از مشکلات مرداین منطقه برطرف می‌شود .

وی افزود: روستای طرقرود یکی از روستاهای کهن و با پشتوانه تاریخی متقن‌ ‌و از جمعیت بالایی برخوردار است و همواره از دیرباز نبود امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب، مردم این روستا و روستاهای زیادی طراف آن را با مشکل مواجه و آنان را مجبور به عزیمت به شهرهای اطراف برای رفع مشکلاتشان کرده است.

ضابطی گفت: این روستا که از نظر گردشگری نیز بی‌نظیر است، یک قلعه قدیمی مربوط به دوران ساسانی را نیز در دل خود جای داده است و بومیان برای آن نام ارگ کوچک راانتخاب کرده‌اند. این قلعه در بلند‌ترین نقطه طرق روی تپه‌ای قرار دارد و دارای 440 اتاق همراه با 18 راهرو است و به علت اینکه تا دهه 50 هنوز افرادی در آن زندگی می‌کرد‌ه‌اند، همچنان سالم باقی مانده است. وی همچنین گفت: مسجد جامعی با 700 سال قدمت بر اهمیت و زیبایی این دهستان افزوده است.

مسجد جامع طرق‌ متعلق به دوره‌‌ ایلخانی است و جزو آثار باستانی ایران ثبت شده است. این مسجد دارای دو ایوان شمالی و جنوبی (رو به قبله) و یک شبستان در غرب مسجد است که دارای محراب کاشی‌کاری شده است

ضابطی تأکید کرد: ‌وجود چشمه‌سارهای بسیار زیبا در این منطقه بر اهمیت آن افزوده به طوری که مردم خونگرم این منطقه همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از اطراف این منطقه به خصوص اصفهان و همچنین توریست‌های خارجی در طی سال هستند.دهستان طرقرود از 15 آبادی و چند مزرعه بزرگ تشکیل شده و در 35 کیلومتری شهر نطنز قرار دارد

وبلاگ بادرود- سرزمین مهر ومیترا ،ارتقاءطرقرود کهن وزیبا را به مرکز شهر به همه همشهریان متمدن طرقرودی تبریک وتهنیت گفته واز اینکه یک شهر دیگر به مجموعه شهرستان افزوده گردیده بسیار خرسندیم .لازم به یادآوری است که مقدمات ارتقاء طرقرود به مرکز شهر با پیگیریها وتلاشهای آقای دکتر باغبانیان نماینده پیشین مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تحقق یافته بود که با پیگیری نماینده محترم فعلی (آقای دکتر ضابطی) این ابلاغیه به مرحله اجراء درآمده است

نظرات 6 + ارسال نظر
شاپکده سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:05 ق.ظ http://www.shopkadeh.com/?cat=62

100 فیلم جدید سال 2008 و 2009 به همراه زیرنویس فارسی با کیفیتی بالا و بدون هیچ دخل و تصرفی !!!
در سبک های : اکشن ، درام ، عاشقانه ، کمدی ، تخیلی و .....

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادرس http://www.shopkadeh.com/?cat=62 مراجعه کنید.

موفق باشید.

الهه ناز سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.dast-neveshteha-.blogfa.com

سلام من هم تبریک میگم که یک شهر جدیدبه شهرهای شهرستان اضافه میشه.

سعید سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ب.ظ http://www.badroodAZAD.blogfa.com

سلام اگه موافق به تبادل لینک هستید بیابه وبلاگم و نظربده .
منوبه اسم بادرود زیبالینک کن.منتظرحضورسبزتون هستم.

بادرود
هرکس که برای این آب وخاک کهن قدمی بردارد یا قلمی بنگارد ارادتمند اوئیم وخاک پایش را سرمه چشمان خویش می نهیم .شما رالینگ نمودم وبهروزیتان را خواهان

...طرقی -طرقرود پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:30 ب.ظ

باسمه تعالی
باسلام

از اینکه شما نیز درتحقق این خواسته به حق مردم طرقرود ،اظهار خرسندی نموده اید؛ از صمیم قلب سپاسگزاری می نماییم؛
از همه ی کسانی که در این راستا زحمت کشیده اند هم از درگاه حضرت حق ،تندرستی وکامیابی مسئلت می کنیم.

توکلی شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:00 ب.ظ

به نام خدا
چند روز پیش، از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باز دید نمودم؛ کتابی کم حجم ،نظرم راجلب کرد که توسط بخش خصوصی، درموردجاذبه ها وروستاهای دیدنی استان ها، مطالبی نوشته شده بود ؛با اشتیاق قصد خرید کتابی را که راجع به چند استان ،ازجمله استان خودمان بود،داشتم که قیمت آن، یعنی 18000تومان ،منصرفم کرد. زیرا کتاب مزبور ،درمجموع شاید درمورد طرق ،یک عکس ویک صفحه مطلب داشت که در آن هم غلط فاحش، دیده می شد. مثل اینکه"طُرُق رود"!ویا درختان باقدمت 100سال!!در طرق رود وجود دارد.
ضمنا ازکتابهای جناب آقای اعظم واقفی درمورد میراث فرهنگی نطنز بازدید کردم ؛متاسفانه در آنها تصویر ،نوشته ومطالب ویژه ی طرق دیده نمی شد.هرچند درخلال مباحث گوناگون4جلد کتاب موجود درنمایشگاه ،مطالب بسیاربسیار مفیدی درمورد آثار تاریخی وباستانی وبزرگان طرق به چشم می خورد؛ که جادارد ضمن تشکر فراوان ازاین محقق ونویسنده محترم،از ایشا ن،استدعا شود ، آثار گراسنگ وماندگار وبی بدیل خویش را با کتابی راجع به آثارفرهنگی، تاریخی وباستانی طرقرود، کامل نمایند.
بدیهی است درصورت اطلاع رسانی مناسب ،طرق های مقیم طرق وتهران واصفهان وغیره، اسناد ومدارک واطلاعات مورد نیاز را در اختیار این استاد فرهیخته قرار خواهند داد.
انشاءالله [گل]

باغبان یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ

ماکه بخیل نیستیم شکر ضابطی یه حرکت مثبت انجام داد به امید شهرستان شدن شهر میترا عزیزم بادرود شهید پرور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد