بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

افسانه نطنز،خاک اولیاء الله

آیانطنز ،خاک اولیاء الله است ؟ 

چندی است که برخی از مسئولین شهر نطنز در معرفی وتوصیف این شهرکلمات واوصافی بکار می برند که قدری قابل تأمل وتفکر است . دراوقاتی که مسئولی از استان یا کشور در جلسات رسمی ،اداری این شهرستان شرکت میکنند برخی از مسئولین تراز اول شهرستان از نطنز بعنوان خاک اولیاء الله!!! یاد می کنند وبا قدرت بیان تمام می گویند که  این خاک آنقدر مقدس بوده که علمای اعلام وبزرگان شیعی چون گذرشان از گردنه شجاع آباد به سمت شهر اولیاء الله نطنز!!! می افتاد کفشهایشان را می کندند وبا پای برهنه مسیر دو سه فرسخی تا گردنه اوره را باپای پیاده وعریان طی می کردند تا ادای احترامی به این خاک مقدس شده باشد .دراینکه هرکس به هرنحو شایسته ای بتواند دیارش را به انحاء شایسته ونکو به شهره وآوازه بکشاند شکی نیست که جای بسی افتخارومباهات است برای همه همولایتیهای گرام . اما سئوال اینجاست که به چه بهائی وبا چه مدرکی اینگونه توصیفات  را سرهم نمودن جای تأمل واندیشه است .در توصیف خاک اولیاء الله!!! اشاره می کنند که یکی از این علماء برجسته که همیشه به زادگاهش ،نطنز! پای می نهاد وبا پای برهنه طی طریق میکرد ،علامه مجلسی نطنزی !!! است .

درخصوص این عالم بزرگوار تاریخ را بررسی کنیم:

«محمد باقر مجلسی فرزند ملا محمد تقی مجلسی بسال 1037 ه. ق(یکسال قبل از مرگ شاه عباس صفوی)درشهر اصفهان چشم بجهان گشود.مادرش دختر صدرالدین عاشوری بود.در4سالگی نوشتن وخواندن آموخت ومولف دهها جلد کتب بزرگ ومعتبر شیعی شد .این عالم بزرگ شیعی ایرانی تبار تنها جد مادری پدرش(دقت فرمائید،جد مادری پدرش)گویند کمال الدین درویش محمد نطنزی نامی، که از شاگردان شیخ ثانی واز دانشمندان جبل عامل بوده ،میباشد. درهیچ جای تاریخ سرافراز این عالم شیعه ذکر نشده که حتی یک بار در طول عمر 73 ساله پربرکتش به شهر اولیاءالله نطنز!!! گذر نموده باشد. علامه مجلسی در سال 1110 ه.ق دراصفهان ،جهان را بدرود گفت ودر صحن جامع عتیق بخاک سپرده شد».

حال برای چه این چنین تخطئه می کنیم وبه نهضت علما ربائی می پردازیم ونسب بزرگان را بنا به احساسات زودگذرمان تغیر میدهیم،ما مانده ایم؟ فرض بر این بدانید که علامه مجلسی ودیگر بزرگان به نطنز این خاک اولیاء الله!! گذرشان افتاده باشد ،درکجای تاریخ کدام یک از علماء را سراغ داریم که به محض وارد شدن به بزرگترین ومقدس ترین وپاکترین خاک این جهان ،نظیر بارگاه امام هشتم(ع) ،بارگاه حضرت امام حسین(ع)،یا سرزمین بزرگ ومقدس وحی درمکه با پای برهنه تردد  نمایند که درمسیر چندفرسخی نطنز این اتفاق می افتد؟ »

نطنز شهری زیباست وبا پتانسیلهای تاریخی، مذهبی، فرهنگی وطبیعی بکر وبی نظیر .بیائید آنچه هست بگوئیم و دیگران را به راه خطا رهسپار نسازیم  

نظرات 2 + ارسال نظر
طالبی دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ http://www.dobero.blogfa.com/

سلام
با عرض خسته نباشی
واقعا وسعت دید شما و روحیه انتقادی شما جای تبریک دارد
در صورت امکان به ما هم یه سری بزنید و نظرتان رابفرمایید
خوشحال میشویم
بای

علی سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ق.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

متاسفانه تقدس بی‌جا مردم را از اصل دین دور می‌کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد