بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

فریاد ایستگاه بادرود رابشنوید!!!

ایستگاه راه آهن بادرودازرویاء تا واقعیت 

در ادامه سیاستهای رضا شاه میرپنج اولین شاه پهلوی ایران طرح ادامه ریل راه آهن که اتصال شمال به جنوب کشور رادر ذهن می پروراند, بادرود رابه علت قرار داشتن در نقطه مرکزی ایران وبرخورداری از زمینهای هموار ومسطح جزء سه راه ریلی کشور قرار دادند .گرچه عمر رضا شاه نتوانست ادامه این رویاء را به واقعیت در طول حیاتش مبدل سازد ولی درسال 1346 به همت فرزندش محمدرضا پهلوی خط راه آهن تهران بادرود وبادرود اصفهان رسمأ افتتاح گردید ودر کنار آن ایستگاه نسبتأ زیبائی هم با 50 واحد مسکونی درجوار بادرود ساخته شد .از ادامه این طرح دیگر خبری نشد تا اینکه در سال 1375 بدست اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران، ادامه راه آهن از بادرود به میبد که بخشی از راه سراسری تهران بندر عباس بود هم افتتاح شد .درسال 1377 سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت درجمع مردم گرمسار از آغاز عملیات خط آهن بادرودگرمسار خبر داد که این پروژه باگذشت 11 سال هنوز اندرخم یک کوچه است .برغم پیگیریهای بسیار زیاد مسئولین محلی برای سامان دادن به ایستگاه راه آهن بادرود،با تأسف مسئولین شرکت رجاء وراه آهن استان وکشور اهمیتی برای این ایستگاه که روزانه شاهد توقف 24 دستگاه قطار است ندادند .در سفر استانی سالجاری رئیس جمهور محمود احمدی نژاد به استان اصفهان اعتباری برای تجهیز ایستگاه راه آهن بادرود منظور گردید که بحمدالله کار احداث 700 متر سکوی مسافرین،نرده گذاری ودیوار کشی محوطه ایستگاه،نصب چراغهای روشنائی در دست اقدام است وبخش اعظمی ازآن احداث گردیده است که جای سپاس راداراست. 

 

 

 

 اما جای سئوال اینجاست که چرااز ادامه احداث سرویسهای بهداشتی ونمازخانه ای که از 2سال قبل دردستور کار شرکت رجاء قرار گرفته خبری نیست؟آیا نمازگزارانی که اکثر قطارهای مسافربری در این ایستگاه توقف میکنند بایستی از جایگاه نماز برخوردار نباشند؟آیا نباید فکری برای احداث سالن انتظار انبوه مسافرانی کرد که در گرمای کویری بادرود وسرمای شدید زمستانی ساعتها در فضای باز ایستگاه باید منتظرقطار بیاستند نمود؟

به امید اینکه روزی که مسئولین راه آهن دریابند وایمان آورند که ایستگاه بادرود یکی از مهمترین ایستگاههای راه آهن کشور محسوب می شود وامروز غریبانه منتظر لطف حضرات است!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:44 ب.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

گزارش جالبی بود. به امید روزی که مسئولین در برابر وعده‌های خود احساس مسئولیت کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد