بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

واکنش به تغیر نام بادرود

آیا می توان نام بادرود را حذف کرد؟؟؟!!!

در تمام کشورهای دنیا در سالیان اخیر تلاش شده است که با هر سیاست و حتی توسل به دروغ و سرقت مهره ها و ارزشهای فرهنگی و قومیت های دیگران هم که شده یک تمدن و پیشینه تاریخی و فرهنگی برای خود دست و پا و هویت فرهنگی ملت خود را تحکیم کنند اما در این میان در ایران با این پیشینه و سابقه فرهنگی و تاریخی بعضی از دوستان راه دیگری را در پیش گرفته اند و ناخواسته تیشه بر ریشه فرهنگ ها و هویت های مناطق مختلف می زنند. بهترین رویکرد از دید اکثر فعالین و اندیشمندان اجتماعی و فرهنگی این است که دولت ضمن حمایت و بها دادن به خرده فرهنگ های مختلف و احترام به ارزش ها و آداب و رسوم مناطق مختلف در پی تحکیم بنیه فرهنگی این گروه ها باشد و اصولا شبیه سازی یا یکپارچگی فرهنگی که در راستای سیاست جهانی سازی نیز قرار دارد اشتباهی بزرگ و نابخشودنی است. در ایران نیز هرچند رئیس جمهور محترم دولت دهم در سفرهای استانی با تکریم ارزش های فرهنگی هر منطقه به نوعی همراهی خود را با تنوع فرهنگ های مختلف در ایران اثبات کرده اند و در بعضی از شهرها حتی از نام های باستانی آن شهر و گویش آن منطقه سخن گفته اند ولی متاسفانه در سطحی پایین تر شاهد هستیم که عده ای خواسته یا ناخواسته سعی در دست کاری در فرهنگ های مختلف دارند و با پیشینه ، هویت و تمدن یک شهر شوخی می کنند که این امر شدیداً در تعارض با سیاست های کلان مقام معظم رهبری و دولت دهم می باشد و باعث نارضایتی و ایجاد نوعی بدبینی در بین عامه مردم می شود.

نمونه این مسئله در شهر بادرود به چشم می آید. تغییر نام بادرود به امامزاده در سردر ادارات در شرایط کنونی چه توجیهی می تواند داشته باشد بهتر است آقایان محترم به هزاران مشکلی که در این شهر وجود دارد و کسی سراغی از آن نمی گیرد بپردازند مردم خودشان می دانند با چه نامی شهرشان را خطاب کنند.

نام بادرود از هزاران سال پیش بوده و هست خواهد بود و با تغییر چند تابلو و سربرگ نامه نمی توان هویت و تاریخ مردمی را تغییر داد . دوستان مسئول غافل نمانند که آنها مجری خواسته های مردم  منطقه هستند نه اینکه بخواهند نظرات و ایده های خود را به مردم تحمیل کنند.

وقتی در کشوری مثل سوییس دولت آنجا برای مسئله کوچکی مثل ساخت مناره در مساجد مسلمانان اقدام به برگزاری رفراندوم و نظرخواهی از مردم می کند چرا ما با این پیشینه مردمسالاری و دموکراسی در چنین رویدادهایی نظر مردم را نادیده می گیریم و در تعارض با آرمان های امام و انقلاب اسلامی قدم برمی داریم.

البته شایان ذکر است بنده اطلاعات موثقی از نیت واقعی دوستان عزیز حوزه بخشداری ندارم و و شاید آنها ناخواسته و بدون غرض ورزی اقدام به این کار کرده اند که در این صورت شایسته است این دوستان نیز نظرو دیدگاه خود را به طور شفاف اعلام کنند و در صورت اعتقاد به این امر شایسته است حداقل نه از راه برگزاری رفراندوم بلکه نظرخواهی از عده ای از مسئولین بومی و بزرگان منطقه چنین تصمیم را اتخاذ کنند و همشهریان محترم و دلسوز نیز دور از هیاهو و برخورد احساسی و عدم توهین به افراد و شخصیت ها خواسته منطقی مردم بادرود را تا رسیدن به هدف و آرمان خویش از راه قانونی دنبال کنند. 

منبع: وبلاگ کویر بادرود:http://www.badrodcity.blogfa.com/post-14.aspx

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:55 ق.ظ http://www.rooye-khat.blogsky.com

ایولا جالب بود به ما هم سری بزن...

وحید سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:30 ق.ظ

چطور نام باد به بتدرود تغییر می کند ناراحت نمی شوید
پسوند نام های خانوادگی چیز دیگری در مورد نام این منطقه دارد

باد و بادرود هردو از یک ریشه اند وبه نوعی می توان باد را نام کوچک بادرود دانست که در مطلب «بادرود در قرن ششم»مندرج در این وبلاگ هم باد به نام بادرود خوانده می شده ولی از بین بردن اصل نام بادرود کاری است بس عبس وبیهوده

آزادی۲۲ چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:01 ب.ظ http://www.azadi22.tk

با یک نظر دادن می توانید تبلیغات خود را به صورت رایگان در وب ما انجام بدهید ............
تبلیغات شما به صورت انیمیشن .
خیلی جالبه .
درضمن وب جالبی داری و مطالبش هم خیلی زیباست برای تبادل للینک آماده ام .
بهم سر بزن تا آمار بازدیدت بره بالا .....
چون اگه تبلیغاتتو تو وبم انجام بدم ... همه می تونن با یک کلید مستقیم به وب شما بیان .
برا همه این کار رو نمی کنم .
تبیلغات رایگان ....
www.azadi22.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد