بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بزرگترین همایش کویر نوردی ایران

بزرگترین همایش کویر نوردی ایران

با حضور 700 نفر از اعضا وتیمهای کوهنوردی سراسر کشور بزرگترین پیمایش کویر نوردی ایران درروز 18 دی ماه در بادرود برگزار شد .این همایش که به همت هیئت کوهنوردی بادرود وبا هماهنگی هیئت کوهنوردی اصفهان انجام گرفت از طلوع صبح جمعه از آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس (ع)بادرود به سمت تپه شنهای بزرگ منطقه وکمپ گردشگری متین آبادبادرود شروع گردید که ورزشکاران مسیر 24 کیلومتری رفت وبرگشت کویر بادرود را طی 7 ساعت طی کردند .عبدالعظیم شکاری رئیس هیئت کوهنوردی بادرود با اعلام مطلب فوق افزود :در طول مسیر با هماهنگی اداره منابع طبیعی بخشی از مسیر کویر برای تثبیت شن بذر پاشی درختهای تاغ توسط گروه کوهنوردی انجام گرفت .وی گفت در مراسم افتتاحیه مجتبی غلاف گر رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان، علی نساجی بخشدار بادرود ،دکتر دوستانی پیشکسوت کوهنوردی ایران، عظیمی عضوانجمن یوز ایران به تشریح اهداف این همایش پرداختند .

عباس صولتیان مسئول هماهنگی این تور بزرگ ورزشی گفت : هیئت بادرود با همکاری مسئولین وادارت شهر نظیر شهرداری،شورای اسلامی شهر، بخشداری ،اداره اوقاف و... میربانی کلیه میهمانان را عهده دار بودو به همه شرکت کنندگان بسته های فرهنگی شامل فیلم گردشگری وکتاب تاریخ آقاعلی عباس اهداء گردید.

آقای غریب

غربت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد در ایام محرم 

شاید جالب ترین نکته ای که در این ایام به چشم آمد این است که با وجود آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد در بادرود و موقعیت و فضای مناسب این مکان متبرکه برای عزاداری متاسفانه هیچگونه مراسم و برنامه ای در این مکان صورت نمی گیرد و بنده با استناد به چشم خودم در ظهر عاشورا فقط تعداد 4 هیئت از خالدآباد،ده آباد، فمی ومتین آباد در آستانه حضور داشتندوحضور دیگر هیئات بویژه هیئت بادرود خبری درروز عاشورا نبود این در حالی است که اماکن مشابه در شهرهای دیگر و بوی‍ژه در اران و بیدگل مراسمی به آن زیبایی و دلنوازی را اجرا می کنند و باز خود این مسئله در حالی است که مراسم روز عاشورا در بادرود به بی نظم ترین و بدترین شکل ممکن انجام می گیرد و به خاطر بی نظمی و عدم برنامه ریزی هیئت ها به جز نخل گردانی توسط دویست نفر اکثریت افراد تماشاچی ظهر عاشورا هستند.

پیشنهاد این است که مسئولین محترم منطقه با همکاری هیئت های مختلف تدبیری بیندیشند که در روز عاشورا همه با چشم پوشی از هیئت های محله خود به صورت یکپارچه در استان مقدس امامزاده گرد هم آیند و با دعوت از یک مداح و سخنان معروف کشوری و انجام مراسم سینه زنی همراه با نخل گردانی در محوطه استان مقدس جلوه ای از عشق و علاقه خود را نسبت به اهل بیت و همچنین وحدت و اتحاد در منطقه به نمایش بگذارند. ضمن اینکه برگزاری نماز ظهر عاشورا در آستان مقدس با حضور پرشکوه و بی ریای مردم حال و هوای دیگری دارد و حضور در مزار و تکریم متوفیان نیز می تواند در بعد از ظهر عاشورا انجام گیرد.

بادرودومجلس هشتم

واکاوی انتخابات مجلس هشتم در بادرود  

مدت زیادی از بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و نتایج تلخ آن برای بادرود می گذرد! اکنون فرصت مناسبی است که به دور از هیاهو و غرض ورزی با تبیین کاستی ها و مشکلات و اشتباهات، آینده ای بهتر و فردایی روشن را برای شهرمان ترسیم کنیم. البته بنده قصد بازکردن زخمهای گذشته را ندارم و هدفم ارائه راهکار و تقاضا برای پایان دان به اختلافات و شروع یک حرکت پویا و منسجم برای ایجاد وحدت در منطقه می باشد.

1- در انتخابات مجلس هشتم به حق یا ناحق آقای دکتر باغبانیان نتوانست اکثریت آراء را کسب کند. به طور کلی باید گفت با این شکست همه بادرود ضرر کرد و همه مقصر بودیم! از تحصیل کرده ها و باسوادهایمان گرفته که انگار از بچگی آب تهران را خورده اند و هیچ تعلقی به منطقه ندارند و نسبت به مشکلات شهر بی تفاوت هستند و زمام امور را به دست عده ای سرمایه دار کم آگاه داده اند گرفته تا روحانیون معزز منطقه که نقش خود را برای کاهش اختلافات به خوبی ایفا نکردند و حتی برخی آتش این اختلاف را شعله ورتر کردند! تا سیاسیون ما که رسیدن به منافع حزبی را بر مصالح مردم شهر ترجیح دادند و چپی هایی که مغرور شده بودند و خود را وارث مادام العمر کرسی مجلس می دانستند و راستی هایی که فکر می کردند با انتخاب دکتر باغیبانیان خدای ناکرده لطمه ای به جایگاه ولایت فقیه می خورد تا دانشجویان ما که انگار نه انگار که رسالتی در اطلاع رسانی و هدایت افکار عمومی دارند و عموم مردم که بازهم دستاویز دغل کاری های دیگران شدند.

2- امروز می خواهم بدانم چه کسی پاسخگوی کاستی ها و مشکلات شهر است؟؟؟ دکتر باغبانیان؟ باسوادها؟ روحانیون؟ سرمایه دارن ؟ راستی ها؟ چپی ها؟ دانشجویان؟؟

هرچند یادآوری این مطالب نوستالژیک دردی را دوا نمی کند ولی شاید اکثریت مردم منطقه به این نتیجه رسیده اند که وجود یک نماینده بومی و بادرودی چقدر می توانست در پیشرفت و ابادانی شهر تأثیرگذار باشد؟

عدم شروع برنامه ها و طرح های عمرانی جدید، نیمه کاره ماندن پروژه ها و یا طولانی شدن آنها، نبود یک مسئول موثر و پیگیر برای احقاق حقوق مردم منطقه از قبیل وام های خشکسالی و ...، توقف روند افتتاح ادارات مختلف در بادرود، مسکوت ماندن بحث فرمانداری بادرود و غیره و غیره از پیامدهای منفی نداشتن نماینده بومی در منطقه است و شاید تنها حسن آن این است که عده ای با افتخار اعلام می کنند که دیدید ما نگذاشتیم فلانی به مجلس برود ؟؟؟!!!

البته بازهم می گویم نباید اشتباهات و خودسری های جناح منتسب به اقای باغبانیان  را نادیده بگیریم ولی هرچه بود گذشت و امروز می بینیم که در این بین مردم شهر بادرود بیشترین ضربه را از اقدامات بعضی افراد منفعت طلب متوجه شدند و شاهد درجا زدن شهر در طول این مدت هستند شهری که تازه راه پیشرفت و ابادانی را درپیش گرفته بود!

3- با وجود همه این مشکلات و تأثیرات منفی وجود اختلاف در منطقه متاسفانه هنوز هم عده ای هستند که متنبه نشده اند و با اصرار بر اشتباهات و خودبزرگ بینی خود تیشه بر ریشه ابادانی و عمران شهر بادرود می زنند> آقایان محترم بهتر است به جای نامه نگاری و تلاش برای اتهام زدن به یکدیگر اندکی به فکر مشکلات این مردم باشید! چرا کسانی که ادعای مسلمانی می کنند و در عزای حسین اشک می ریزند و والضالین نمازشان گوش فلک را کر می کنند نمی خواهند از تفرقه افکنی و تهمت پراکنی بر علیه یکدیگر دست بردارند؟ آیا خدا را فراموش کرده اید؟ آیا فراموش کرده اید که در پل صراطی باید جوابگوی مسئولیت و جایگاه خود در این دنیا باشید؟ آیا دستان پینه بسته کشاورزان شهر را نمی بینید؟ ایا مرگ جوانان عزیزمان را بخاطر اعتیاد ندیدید؟ ایا سیل جماعت محصل و تحصیلکرده بیکار را نمی بینید؟ آیا تقلا و ذلت همشهریان را برای تمدید بازپرداخت اقساط و بدهی های بانکی خود نمی بینید؟ ایا اشک های پدران دردمند را برای تآمین جهاز دخترانشان نمی بینید؟ آیا درماندگی جوانان را در تأمین مسکن و امرار معاش نمی بینید؟

به راستی که خدمت به خلق از هزارسال عبادت بهتر است!

4- یکی پیش قدم شود و بزرگی کند! یکی مردانگی کند و پا روی منافع شخصی و حزبی خود بگذارد و وحدت را در منطقه احیاء کند؟ همه می دانیم مسببان این اختلاف در دو طرف چه کسانی هستند! ادامه این روند شکست مجدد در انتخابات بعدی است! بیایید به خاطر مردم انتخابات بعدی را سیاسی نکنیم! تمرکز بر روی یک چهره موجه و بی طرف را باید از همین امروز آغاز کنیم. باید قبل از اینکه بنشینیم و ببینیم چه کسی کاندید می شود تا از او خواهش کنیم که کنار برود خودمان ریش سفیدی کینم و با درنظر گرفتن تمام جوانب اصلح را انتخاب و به مردم معرفی کنیم!!!

http://www.badrodcity.blogfa.com/ منبع:کویر بادرود

تاراج جنگلهای بادرود

سرمایه ملی به تاراج می رود

در شبهای سرد زمستان که همه در بستر گرم خویش غنوده اند عده ای هم شبانه در تلاشند وبرای بدست آوردن رزق وروزی وآرزوی دست یافتنی «یک شبه سرمایه دار شدن »به شدت در تلاشند.

سال 1348 برای مهار شنهای روان منطقه که وحشیانه بر بستر کشاورزری وروستاها وشهرهای منطقه حاشیه کویری می تازید کار تثبیت این شنهای روان با کاشت درختان تاغ،گز واشنون توسط اداره جنگلبانی وقت آغاز شد .اکنون عرض 12 کیلومتری بستر شنهای روان حاشیه کویر بادرود در طول از آران وبیدگل تا زواره اردستان را وجود این درختان مقاوم فرا گرفته است .اخیرأبا تأسف شاهد آنیم که  شبانه وبصورت مخفیانه توسط عده ای سودجو درختان بی زبانی که سالیان سال محافظ این مردم در برابر هجوم شنهای روانند بریده ودر کامیونها ووانتهای اشخاص همدست راهی کوره های تهیه زغال چوب در کرج می گردند . سارقان منابع طبیعی این مرز وبوم از حاصل فروش هر خاور چوب این درختان بالغ بر یک میلیون تومان به جیب می زنند.آنان برای فرار از گرفتار شدن به چنگال قانون از اره های دستی وبعضأ با شکستن شاخه های تنومند ودر عین حال ترد این درختان با دست پرداخته که در این بین به باقی مانده درختان هم آسیب جدی وارد می شود.ارزنده است در این بین اداره منابع طبیعی به عنوان متولی اصلی این منابع سرشار وگرانبار نقش اساسی خود را ایفاء نموده وحوزه قضائی هم به شدت با متخلفین برخورد سازد تا از تاراج سرمایه ملی این سرزمین به جد جلوگیری بعمل آید

بکجا چنین شتابان؟؟؟

سخنی با متولیان مذهبی شهر

بادرود کوچک ما درحال حاضر28 مسجد وحسینیه دارد.تا پیش از  انقلاب شهر بادرود دارای 3حسینیه و8 مسجد بود بعد از پیروزی انقلاب ورشد وتوسعه شهر بالتبع ساخت وتوسعه مساجد هم در شهر گسترش یافت اما این روند بدون در نظر گرفتن وضعیت وبافت اجتماعی شهر وصرفأ بخاطر دسته کشی های محلی ودر واقع توسعه «بابای هیئتها» بود تا خود هیئت ها. در سالجاری به لطف همین چشم هم چشمیها دو حسینیه دیگر بر تکایا وحسینیه های شهر افزوده شدند .در حالیکه پروژه ساخت مسجدی در یکی از خیابانهای شهر به علت نبود اعتبارات مردمی ووضعیت نه چندان مناسب اقتصادی مردم برای کمک به ساخت این اماکن یک دهه هست که ناتمام مانده باحضور برخی از متولیان مذهبی کلنگ احداث حسینیه مجاور مسجد هم به زمین زده شد.با این توضیح که تمام حسینیه های شهر (بجز مرکز شهر واعظم که محل برگزاری مراسم ترحیم درگذشتگان این شهر است) فقط وفقط 10 روز اول محرم مورد استفاده قرار گرفته ومابقی ایام درب آن برروی همگان قفل است .آقایان با چه توجیه منطقی ،شرعی وعقلانی دست به ساخت این گونه اماکن از بودجه قسم دادنها ورودربایستی قرار گرفتن ها وفشار بر اقشار مختلف ضعیف جامعه وارد کردنها دست به چنین اقدامی می زنند؟ آیا این روند با کدام منطق ومرام حسینی منطبق است ؟ آیا عقل سلیم بشر می تواند پذیرای این حرکت نسنجیده باشد که شهری که هزاران جوان تحصیل کرده اش حاضر به مستخدمی کارخنجات وادارات است وبیکاری چون خوره بجان ملتش افتاده با حرکات نابخردانه میلیاردها سرمایه ملت کشاورز پیشه  این شهر به علت ریاست وسیاست بازی عده ای معطل ساخت وسازهای نیمه تمامی گردد که 355 روز در سال بسته وتنها 10 روز در سال مورد استفاده قرار گیرند؟

حضرات متولی مذهبی شهر ارزنده بود بجای شرکت وتشویق مردم با حضورتان ،در ساخت وتوسعه بی رویه حسینیه ها وتکایا ،مشوق مومنین بودید تا درراه جذب سرمایه مردم در راه معقول وپسندیده تراقدام گردد .

پرستشگاه آدینه بادرود

پرستشگاه آدینه خاستگاه سه دین  میترائی،زرتشتی واسلام است

 

 

یکی از کهن ترین  اماکن مذهبی استان اصفهان پرستشگاه آدینه بادرود است .این بنا از این جهت ارزشمنداست که  باوجود دین رسمی زرتشت در ایران در زمان ساسانیان، در این منطقه در 1700 سال پیش مذهب میترائیسم مرسوم بوده است .گرچه پیشینه مذهب میترا به حدود 3000 سال قبل ودوران ایلامیها بر میگردد ولی وجود ابنیه پرستش آناهیتا وخورشید در یک مکان از جلوه های منحصر بفرد پرستشگاه آدینه بشمار می رود وجالبتر اینکه لفظ آدینه که یک کلمه زرتشتی واز زبان قدیم ایران باستان است براین بنای شکوهمند اطلاق گردیده است .بعد از ورود دین اسلام به ایران این مکان بنام مسجد آدینه اشتهار یافت ودوستون بزرگ خشتی گلی ،محرابه های خشتی با تزئینات ساده،حوضچه آجری مربع،وبخشی از دیوارها وباروهای ستبر این پرستشگاه دست یاری دوست داران به میراث فرهنگی را به سوی خویش می خواند