بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

گفتگو با دانشجوی نمونه کشور

دکتر حسنعلی نقدی بادی دانشجوی نمونه سال 88  
دکتر حسنعلی نقدیگپ برنا با دانشجوی نمونه سال 88  حسنعلی نقدی بادی فارغ التحصیل دکتری مهندسی گیاهان دارویی دانشگاه تربیت مدرس در سال1388به عنوان یکی از سیزده دانشجوی نمونه در مقطع دکتری معرفی شده است. او متولد 1348، اهل نطنز (؟؟؟؟)است و توانسته موفقیت های زیادی را در زمینه های پژوهش و مقاله کسب کند. یکی از افتخاراتش را دریافت لوح تقدیر دانشجوی نمونه از دست رئیس جمهور می داند. *از خودت بگو؟ سال 73 فوق لیسانسم را گرفتم و بعد عضو هیات علمی دانشگاه اردبیل شدم که مصادف با دوره استانداری آقای احمدی نژاد در اردبیل بود. بعد انتقالی ام را به دانشگاه شهید باهنر کرمان گرفتم، برای اینکه به خانواده ام کمک کنم و کشاورزی کنم و به آنها نزدیک تر باشم. همچنین در طی تحصیلم تعداد زیادی مقالات و پژوهش داخلی و خارجی داشتم، شاید این مقالات تا حدودی باعث شد به عنوان دانشجوی نمونه کشور انتخاب شوم. همیشه در زندگی بیشتر دنبال کار کردن هستم و اصلا دنبال کسب مقام و عناوین مختلف نیستم. در یک جمله تمام موفقیت هایم را مدیون دعای پدر و مادرم هستم. *قبل از اینکه تحصیل کنی کشاورزی می کردی؟ قبولی فوق لیسانس را در مزرعه به من اطلاع دادند و من تا آخر فوق لیسانس، در مزرعه کشاورزی می کردم. به خاطر اینکه بچه کشاورز بودم و کار کشاورزی می کردم علم را با ویژگی های خاص یاد گرفتم و همیشه به اینکه بچه کشاورز بودم، افتخار می کنم. *دغدغه اصلی ات چیه؟ به جرات می گویم، در ایران برای کارکردن همه چیز مهیاست و خواستن توانستن است. نمی شود گفت کارنیست، مشکلات در کار همه جا وجود دارد و دردسرهای خودش را هم دارد و باید تنگناهایی که در کار وجود دارد با تلاش حل کرد. دغدغه کار ندارم، شاید در حال حاضر دغدغه اصلی ام تهیه یک خانه باشد. *خودت را نمونه می دانی؟ وقتی خودم را با بقیه مقایسه می کنم تا حدودی نسبت به آنها موفق ام، اما هنوز آنقدر از خودم راضی نیستم و به ایده آل نرسیدم. *نمونه بودن چقدر برات مهمه؟ بیشتر تلاش و زندگی کردن برام مهمه و گرنه نمونه بودن اهمیتی ندارد. شاید بشه از این طریق خودت را رو ارزیابی کنی و بسنجی و ببینی کجای دنیا قرار داری؟ *ازنظر تو نمونه کیه؟ آدم باید الگوی اصلی اش را معصومین (ع) قرار بده. نمونه واقعی آنها هستند. در زندگی و قناعت مادرم را به عنوان الگوی خودم قرار می دهم. هیچ وقت توقعی از کسی نداشته. در کار پدرم را الگو قرار دادم، اصلا خستگی را در وجود پدرم ندیدم و همیشه بهم می گوید اگر تا اینجا پیشرفت کردی، نتیجه نان حلال من بوده. *نمونه ترین آدمی که در اطرافت دیدی؟ پدر و مادرم. واقعا نمونه اند. در خانواده ای که 7 تا برادر و 2 خواهر هستیم با اینکه تحصیلات آنچنانی نداشتند همه را به سطح بالایی از تحصیلات رساندند. *هدف غیر درسی ات در زندگی ؟ اگه بتوانم کنار کار و درس، توشه ای هم برای آن دنیایم داشته باشم خیلی خوب می شود. *نمونه بودن و جوانی کردن از هم جداست؟ نه هیچ مغایرتی ندارد، یکی می تواند جوانی کند اما در سطح خودش نمونه هم باشد. جوانی کردن همیشه انجام کارهای اشتباه نیست. *آخرین باری که جوانی کردی؟ دوران دانشجویی بچه ها را خیلی تلفنی سر کار می گذاشتم. *چقدر اهل سیاست هستی؟ سیاست ما دیانت ماست. سیاست به معنا دروغ و دورویی نه، اما در زندگی با سیاست خاصی رفتار می کنم و در مسائل سیاسی کشور هم تا جایی که چارچوب دارد دنبال می کنم. *اگه به مدت نیم ساعت رئیس جمهور کشور بودی چه کار می کردی؟ قانون وضع می کردم،بدون پژوهش هیچ کاری نکنند. *حداقل کاری که توقع داری برای دانشجوی نمونه بکنند؟ فراهم کردن بستر مناسب برای انجام دادن فعالیت های علمی؛همچنین انجام کاری برای کم شدن مساله های غیر علمی شان، این کار باعث می شود تمرکز بیشتری روی فعالیت های علمی پیدا می کنند و موفق تر خواهند بود. *رشته تحصیلی ات چقدر در زندگی شخصی ات تاثیر گذار بوده؟ خانواده ام هم کم کم از طریق من به گیاهان دارویی علاقه مند شدند و در کنار آن هم زندگی ام تامین می شود. بعضی وقت ها می گویند رابطه دانشگاه با صنعت خوب نیست، اما در عرصه گیاهان دارویی که فعالیت دارم رابطه خوبی بین دانشگاه و صنعت است. *پس علم و ثروت را هم راستای هم می دانی؟ البته، با علم خیلی بهتر و موفق تر می شود ثروت بدست آورد. *بهترین کتاب غیر درسی که خواندی؟ کتاب شهید مطهری، زندگی نامه بزرگان و دانشمندان را خیلی دوست دارم. در کتاب های دوران دبیرستان، کتابی را به اندازه داستان راستان دوست نداشتم. *بیشتر در چه کاری تنبلی می کنی؟ ورزش. تا زمانی که فوق لیسانس گرفتم چون کار کشاورزی می کردم، کارم جای ورزش را پر کرده بود. *تاحالا از مدرسه اخراج شدی یا کتک بخوری؟ اخراج نشدم، اما یک بار کتک خوردم. معلممان از بچه ها سوال می پرسید، آن کسی که جواب می داد باید با خط کش ، کسی را که جواب نمی داد،تنبیه می کرد.یکی از بچه ها درس را جواب نداد،حواسم نبود دستم را بالا بردم و جواب دادم،اما نتوانستم دوستم را با خط کش بزنم. معلمان هم گفت: حالا که نمی زنی باید خودت بخوری! *درس و علم چند درصد از زندگی ات را پر کرده؟ اگر خواب را حساب نکنم، باید بگم تمام زندگی ام با علم آمیخته شده. *در زندگی به چه توصیه ای سعی می کنی عمل کنی؟ نیکی به مردم. *فکر می کنی مشکل اصلی جوانهای ما چیه؟ مشکل اصلی که در جامعه داریم خود باوری است. جوانها باید خودشان را باور کنند و به خودشان اعتماد کنند. *موزیک هم گوش می کنی؟ نه، رادیو جوان گوش می کنم یا شبکه خبر که به اندازه کافی هم موسیقی دارند، هیچ چیزی رو به اندازه گوش دادن رادیو در ماشین دوست ندارم. *در زندگی شخصی، مشکلی هم پیش آمده که از طریق گیاهان دارویی حل کنی؟ بیشتر از کدام گیاه استفاده می کنی؟ بله،تا جایی که بشود بیماری هایی که پیش می آید را از این طریق درمان می کنیم. بیشتر از آویشن و نعناع فلفلی استفاده می کنیم. *
نظرات 1 + ارسال نظر
رسانه ای دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 ب.ظ

با سلام و تشکر از اینکه مطالب مربوط به منطقه را درج می کنی . در سایت برنا که نگاه کردم با آن موردی که شما حساس شده ای تفاوت دارد بروید ببینید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد