بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

مهر ماه در بادرود

وقایع التفاقیه مهر ماه بادرود

ماه مهر که در بادرود به «اسسره» معروف هست هم به سرآمد .در این ماه خوب خدا بادرود با وقایع التفاقیه ذیل همراه بود.

1-سه نفر از همشهریان بنامهای مرحومه فاطمه امیدی در سن 93 سالگی در چهارم این ماه –مرحومه معصومه ثمری والده اخوان شکاری در سن 78 سالگی در بیستم این ماه ومرحوم حسن ماندیان در سن 82 سالگی در 26 این ماه از شهر بادرود جهان را بدرود گفتند.

2- در مهر سال 1389 14 نوزاد شامل 10 دختر و4 پسر هم بدنیا آمدند.

3- در ماه مهر در شهر بادرود 32 نفر جوان پیوند زناشوئی بستند ودرحقیقت 32 داماد و32 عروس به داماد وعروسهای بادرودی اضافه گردیدند.

4- در 15 مهر ماه هم بادرود شاهد اجرای اولین جشنواره دوقلوها بود که طبق آمار 205 دوقلو در این شهر سکونت دارند که جشن تجلیل از آنان در پارک تخت پادشاه برگزار گردید.

5-در 27 مهر هم غرفه انار بادرود در نمایشگاه وچهارمین جشنواره انار ایرانی در فرهنگسرای اشراق (طبیعت) برپا گردید.

6-چهارمین رئیس اداره آموزش وپرورش بادرود هم در واپسین روزهای ماه مهر بر مسند ریاست این اداره تکیه زدورمضان همت شهرضائی جای خود را به فرشید طاووسی اصفهانی داد.

7-بادرود بعلت برخورداری از بهترین هوای سالش در مهر ماه شاهد خیل عظیم زائران آستان مقدس آقاعلی عباس بود که در 4 جمعه تعطیلی این ماه صدها هزار زائر ومسافر به بادرود سفر کردند.

8-در هشتم مهر بادرود شاهد افتتاح فاز اول بزرگترین کمپینگ گردشگری کویری کشور در متین آباد بود که حضور مسئولین تراز اول سازمان میراث فرهنگی را در این ماه به بادرود شاهد بودیم.

9-در اواسط مهر امسال هم آقای امیدی بعنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بادرود به جای آقای داوود کیانوش معرفی گردید . دانشگاه آزاد بادرود شاهد معرفی سومین رئیس خود از بدو افتتاح بوده است.

تاریخ گذشته مهر بادرود

1-   در پنجم مهر سال 1337 مرحوم ملا مخلص بادی شاعر پر آوازه بادرود جهان را بدرود گفت .از این شاعر مدیحه سرا بیش از 4500 بیت شعر در مدح اهل بیت (ع) بیادگار مانده که هنوز بزیور طبع آراسته نشده است.

2-   در 23 مهر سال 1367 خورشیدی هم مرحوم قوام الدین حائری معروف به مدیر درگذشت . مرحوم مدیر در سال 1306 اولین مدرسه ابتدائی را در بادرودتأسیس کرد.

3-    28 مهر سال 1315 هم مصادف بود با سالگرد درگذشت  میرزا عباس افصحی معروف به افصح الشعرا از شعرای بزرگ عهد پهلوی . وی از سوی ناصر الدین شاه لقب افصح الشعراء گرفته بود .دیوان اشعار این شاعر بزرگ هم هنوز چاپ نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد