بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

راه آهن گرمسار بکجا می رود؟؟؟

 

 

چندی پیش گرانمایه پور نماینده مردم کاشان وآران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه 5 استان اصفهان اعلام کرد که «ما به جد پیگیر احداث راه آهن گرمسار به آران وبیدگل هستیم که بخشی ازآن هم انجام گرفته است »

واما بد نیست با تاریخچه ای از احداث این خط آهن آشنا شویم .طرح مطالعاتی مقدماتی راه آهن گرمسار به بادرود همزمان با احداث خط آهن بادرود –اصفهان وبادرود –میبد در سال 1346 انجام گرفت .طرح بادرود به اصفهان که بخشی از راه آهن سراسری را شامل می شود در همان سالها به مرحله اجرا رسید .طرح بادرود –میبد که بخشی از آن در ادامه این طرح به انجام رسیده بود در سال 1374 بدست هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت افتتاح ومودر بهره برداری قرار گرفت .در سال 1378 خاتمی رئیس جمهور وقت کشور در جمع مردم گرمسار خبر از آغاز عملیات راه آهن گرمسار به بادرود را به مردم آن شهرستان داد.گرچه اقدامی عملی برای این مهم انجام نگرفت .  

 

مکاتبات وپیگیریهای وسیع توسط شورای شهر بادرود در دور دوم با همراهی دکتر باغبانیان نماینده وقت مردم منطقه در مجلس وترابی نماینده مردم گرمسار آغاز شد . با دوجلسه مشترک این دو نماینده ورئیس شورای وقت بادروددر تهران مقرر شد این پروژه به جد از تهران پیگیری گردد که نامه مشترک این سه تن به مدیر عامل راه آهن کشور نوشته شد .بعدها مشخص گردید که مشکل اساسی در عدم اجرای این پروژه 40 ساله سازمان  محیط زیست کشور است وبه بهانه حفظ حیات وحش پارک ملی کویر که در حاشیه این طرح قرار دارد وی اجاره احداث این خط را نمی دهد .

 از خانم ابتکار رئیس سازمان وقت محیط زیست دعوت بعمل آمد .نشست مشترک رسولی فرماندار وقت،هاشمی اصل بخشدار وقت بادرود ،صولتیان رئیس شورای وقت در آستان مقدس آقاعلی عباس با حضور خانم ابتکار برگزار ومنتج به این نتیجه گردید که باتوجه به در حاشیه قرار گرفتن راه آهن احداثی با پارک ملی کویر ،سازمان محیط زیست کشور در ایبن زمینه همکاری نماید.

در سال 1386 زیاری رئیس راه آهن کشور در حاشیه افتتاح قطار کاشان –مشهد در جمع مردم ومسئولین کاشان ،از پایان یافتن طرح مطالعاتی راه آهن بادرود –گرمسار خبر داد واز اختصاص اعتبار برای اجرای این عملیات در آغاز سال1387. گرچه تاکنون خبرها حاکی از عدم تحقق وعده مدیر عامل راه آهن کشور می دهد ،اما سخنان گرانمایه پور این نوید را می دهد که اگر مسئولین شهرستان بویژه در رأس آنها نماینده مردم در مجلس ،فرماندار، بخشدار ومسئولین محلی اندکی کوتاه بیایند این حق تثبیت شده بادرود برای راه یبابی به چهار راه ریلی کشور به سادگی نصیب کاشانیها میگردد وبادرود باید برای همیشه با احداث راه آهن وجاده ترانزیت به  شمال و شرق کشور خداحافظی کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد