بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

مدیر کل محیط زیست طفره می رود

ماجرای کاراکال و اداره کل محیط زیست وانجمن حافظان محیط زیست بادرود

سبزپرس- گروه محیط طبیعی: هفته پیش بود که فیلم کشته شدن یک کاراکال توسط سگهای گله چوپانان در بادرود از سوی انجمن حافظان محیط زیست بادرود به سبزپرس فرستاده شد. همان زمان مدیر کل محیط زیست استان اصفهان از پیگیری و دستگیری و جریمه افراد مسئول در مرگ این کاراکال خبرداده بود. احمد رضا لاهیجان زاده در پاسخ به پیگیریهای این استان گفت: ماموران ما در جستجوی عوامل اصلی این ماجرا هستند.

مدیر کل استان اصفهان در گفت و گو با سبزپرس گفت: متاسفانه  مسئولان انجمنی هم که این فیلم را در اختیار رسانه ها قرار دادند با ما در شناسایی فرد متخلف همکاری نکردند. با این وجود تحقیقات برای مشخص شدن فرد یا افراد خاطی ادامه دارد.

او در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که صدا گذاری  این فیلم دستکاری شده است گفت: این احتمال هم وجود دارد که برای ارتقا درجه حفاظتی منطقه این کار هم انجام شده باشد. در هر صورت ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا به نتیجه برسیم. 

 پاسخ انجمن حافظان محیط زیست بادرود به مدیر کل

درپاسخ به مصاحبه مدیرکل محترم محیط زیست استان اصفهان با سایت سبز پرس ، انجمن حافظان محیط زیست بادرود توجه دوستداران محیط زیست را به نکات زیر جلب میکند

ا .علیرغم نامه نگاری های  شورای شهر و انجمن حافظان محیط زیست بادرود در مورد خطر انقراض گربه سانان منطقه ( کاراکال ، گربه شنی  ، یوزایرانی و ... ) هیچ اقدامی از  سوی اداره کل محیط زیست استان صورت نگرفته و حتی یک جلسه در منطقه جهت آموزش جوامع بومی ـ محلی برگزارنشده است .

2 . در تاریخ 27/8/89 جلسه هم اندیشی شانه کویر در بند نرگسی از ساعت 16 الی 19 با حضور مسئولین کشوری منجمله مهندس جورابچیان ( مسئول پروژه یوزپلنگ آسیایی ) ، دکتر رزمی ( مسئول مرکز تحقیقات نباتات دانشگاه ازاد اسلامی ) و ... برگزار شد ولی علیرغم دعوت رسمی انجمن از دو ماه قبل ، هیچ یک از مسئولین استان در جلسه شرکت نکردند .

3 . چوپانانی که تمام زندگی و هستی آنها چند ده گوسفند می باشد ، چه آموزشی دیده اند ؟  با دستگیری و مجازات چوپانان مطمئن باشید که کشته شدن گربه سانان ، در آینده بدون سرو صدا صورت خواهد گرفت و به نظر ما هیچ راهی وجود ندارد جزء فرهنگ سازی و آموزش .

4 . ما نمیدانیم چرا مدیریت محترم سازمان فیلم ارسالی از طرف انجمن را بطور تلویحی صدا گذاری شده و مخدوش میداند .

5.  ما نمیدانیم چرا سایت تحت مدیریت مدیر کل حتی برای یک مورد نامه ها و یا فعالیتهای انجمن مارا درج نکرده است .

6 . جناب آقای لاهیجان زاده در مصاحبه خود با سبزپرس اعلام نموده که انجمن حافظان محیط زیست بادرود در صددبالا بردن حفاظت منطقه از نظر زیست محیطی می باشند ، به فرض چنین اتفاقی بیافتد ، چه کسی ضرر میکند ؟

6 . جناب آقای لاهیجان زاده اگر کمافی السابق مجوز صدور اسلحه شکاری را ادامه دهیم ، مطمئن باشید که تیشه بر ریشه ی محیط زیست و حیات وحش خواهیم زد چون با شکار این حیوانات ( جبیر ، بز ، قوچ ، کل و ... ) این گربه سانان مجبورند جهت حفظ بقای خود وارد محدوده شهر شوند و جانشان بیشتر در معرض خطر قرار میگیرد .

7 . در خاتمه در صورتی که منطقه بادرود کمافی السابق از نظر زیست محیطی تحت کنترل نباشد ، دوستداران محیط زیست مطمئن باشند که نسل کاراکال ، یوز ایرانی ، گربه شنی و ... همانند گور ایرانی ، کبک کویری و ... منقرض        خواهد شد .

                                                   انجمن حافظان محیط زیست بادرود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد