بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بانی این پروژه کیست؟؟؟

از اینکه پروژه ای جدید یا نیمه تمام در این شهر به اتمام می رسد ما خوشحالیم اما خبری در ذیل این خبر درج گردیده مبنی بر آغاز عملیات ساخت پل زیر گذر میدان غدیر، این درحالی است که هرکس سعی برآن دارد  تا انجام این پروژه را با نام خود تمام کند که با گشتی در سایت یکی از ارگانهای شهر ویا چند وبلاگ محلی می توانید این «به نام کردن یک پروژه» را ببینید. اما ما با توجه به رسالت صداقت در اصل خبر رسانی با استناد به تصویر آگهی مناقصه ذیل میگوئیم بازهم درود به مدیر کل راه وترابری وپرسنل آن که بی ادعا مشغول خدمت رسانی به استان پهناور اصفهان هستند. 

 

آغاز ادامه عملیات احداث پل ورودی بادرود


 

با اعتبار 178 میلیون تومانی اداره کل راه وترابری استان اصفهان ، پس از 5 سال وقفه ادامه عملیات بازگشائی لاین خروچی بادرود به سمت اتوبان اصفهان -کاشان وبزرگراه تهران - بندر عباس آغاز شد . براساس پیگیریهای نماینده وقت مردم منطقه در مجلس واصرار هیئت رئیسه دور دوم شورای شهر بادرود در سال 1385 در نشستی که با حضور افراد فوق ومدیر کل راه وترابری استان برگزار گردید مقرر شد تا باتوجه به حضور میلیونی وسائط نقلیه در طول سال برای تشرف به زیارت حضرت آقاعلی عباس به جای یک پل زیر گذر هردو لاین اتصال ادامه بلوار استاد مطهری به بلوار انار بر اساس دو دهنه 15 متری طراحی واجراء گردد . که این طرح توسط اداره کل راه وترابری طراحی وپل لاین ورودی آن در آن سالها انجام گرفت واینک پس از گذشت 5 سال ادامه عملیات احداث این پلها توسط اداره کل راه وترابری استان اصفهان آغاز شده است

کاری زیبا اما نیمه تمام

 

چند سالی است که در اکثر شهر ها وبخشهای کشور عزیزمان مرزهای قضائی حوزه ها با نصب تابلو در کنار جاده ها از هم تفکیک شده اند . از مزایای این طرح زیبا آن است که اگر مشکلی برای مسافری یا راننده ای در جاده ای بوجود آید که نیاز به مراجعه به مراجع قضائی ودادگستری محل وقوع حادثه داشته باشد با نگاه به این تابلو دروهله اول تشخیص می دهد که برای پیگیری امور خویش به دادگستری کدام شهر ومنطقه مراجعه نمایدواز سردرگمی وبلاتکلیفی رهائی می یابد .

 همانگونه که عرض شد این پدیده در بسیاری از جاده های شهرهای کشور اتفاق افتاده است . حال ضمن تشکر از مدیریت جوان وکارآمد راه وترابری شهرستان که انصافأ در دوران کوتاه مدیریتی خویش در نصب تابلوهای راهنما وعلائم وبهسازی جاده های شهرستان توان بالای خویش را منصه ظهور رسانیده از وی تقاضا داریم پروژه نیمه تمام خویش را جهت تفکیک مرزهای جغرافیائی در حیطه قضائی شهرستان تکمیل نماید .

بدینوسیله پیشنهاد میگردد نصب تابلو «ابتدای حوزه قضائی بخش بادرود » در نقاط ذیل در دستور کار این جوان خوش فکر وپر تلاش قرار گیرد

1-جاده ترانزیت کاشان –بادرود (بعد از کارخانه آلومینیوم ).

2-جاده ترانزیت اردستان –بادرود (قبل از پل روگذر راه آهن)

3-اتوبان کاشان –اصفهان (کیلومتر 45، بعد ازمجتمع بین راهی سان آرا).

4- اتوبان اصفهان-کاشان (بعد از پل جزن).

5-جاده نطنز-بادرود(روبروی کشتارگاه).

6-جاده قلعه گوشه(قبل از ارگ تاریخی گوشه).

7-جاده ابوزیدآباد – بادرود(کیلومتر 8 روستای حسین آباد).

8-جاده ابیانه – بادرود (روبروی محوطه باستانی ششخوان).

امیدواریم ریاست محترم حوزه قضائی بخش بادرود وبخشدار محترم واعضای محترم شورای اسلامی شهر. پیگیری این مهم را در دستور کار خویش قرار دهند

یک بادرودی برگزیده جشنواره مطبوعات

برگزیدگان نخستین جشنواره فصلی مطبوعات امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و از آنها تقدیر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشنواره فصلی مطبوعات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی وی و جمعی از اهالی رسانه در محل سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد.

وزیر ارشاد در این مراسم از کتاب «بعد از خبر» که ویژه‌نامه نخستین دوره این جشنواره بود، رونمایی کرد و پس از آن بیانیه هیئت داوران جشنواره توسط محمود اکرامی‌فر دبیر آن قرائت شد.

در نخستین جشنواره فصلی مطبوعات حدود 85 هزار عنوان اثر که در بهار 90 در مطبوعات سراسر کشور منتشر شده است، در بخش‌های تیتر، سرمقاله، عکس، خبر، گزارش، مقاله، گفتگو، نقد، صفحه‌آرایی و کاریکاتور مورد داوری قرار گرفته‌اند که اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

در بخش نقد رضا اسماعیلی از روزنامه اطلاعات، سید علی تدوین صدوقی از روزنامه رسالت و رضا حیرانی از روزنامه فرهیختگان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش یادداشت و سرمقاله مهدی محمدی از روزنامه کیهان و نیلوفر قدیری از روزنامه همشهری به ترتیب اول و دوم و سید علی میرفتاح و سیدعلی محقق از روزنامه‌های روزگار و ابتکار مشترکاً سوم شدند.

در بخش گفتگو مجتبی شریفی از روزنامه خبر ورزشی و رضا کربلایی بادرودی از روزنامه همشهری اول و دوم و مجتبی احمدی و محسن جندقی از روزنامه‌های بانی فیلم و وطن امروز مشترکاً سوم شدند.

به رتبه‌های اول بخش‌های مختلف نخستین جشنواره فصلی مطبوعات مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه سفر به عمره مفرده، به رتبه‌های دوم مبلغ 700 هزار تومان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و به رتبه‌های سوم مبلغ 500 هزار تومان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شد

این جایگاه درشأن بادرود نیست

  

همیشه یکی از افتخارات شهر ما این بود که این دیار دارای 18 پمپ گاز سی ان جی می باشد وهیچ وسیله نقلیه ای در این شهر برای گاز در صف نمی ماند . اما با تأسف دو پمپ گاز پمپ بنزین فانوس کویر در بلوار حرم همیشه غیر قابل استفاده می باشند که علت آن نامعلوم است . پمپ سی ان جی اریسمان هم مدتی است که تعطیل شده وطبق اظهارات یک فرد آگاه بخش عظیمی از وسائل آن در حال جمع آوری وانتقال به پمپ سان آرا در اتوبان اصفهان به کاشان (به علت اینکه بهره بردار آن یک شخص می باشد) است .

اما پمپ بادرود به رغم نزدیک به دو سال از آغاز به کار با توجه به اینکه تحت پوشش شهرداری بادرود می باشد تنهاکار شهرداری در این مجموعه فقط نصب تابلو «جایگاه سی ان جی شهرداری بادرود »بوده است وبس..   

 

گرچه حتا در شهرهای همجوار راههای دسترسی به این جایگاهها برای رفاه حال همشهریان ورهگذران آسفالت می باشد اما جایگاه بادرود هنوز هم از جاده خاکی برخوردار است . نبود روشنائی کافی وعدم نصب تابلو در ورودی جایگاه خطرات بسیار زیادی را در شباهنگام در پی خواهد داشت وبا تأسف مثل همه امورات این منطقه باید حتمأ اتفاق تأسف باری بیافتد تا این جاده روشن شود.

در همه شهر ها در میادین وگذرها تابلو جایگاه سی ان جی برای راهنمای مسافران نصب می شود که در بادرود ما از ابتدا تا انتهای شهر آثاری از این تابلوهای راهنما برای مسافران وزائران وجود ندارد

حال نبود حتا یک متر فضای سبز ونبود آب سرد جایگاه پیش کش

کشتی بی ناخدای بادرود

 

اثر: محمد علی رجبی بادی