بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

قصه تکراری آستان مقدس!!!!

بازهم تعطیلی دیگر وقصه تکراری مشکلاتی که تنها با یک تدبیر می توان آن را حل کرد در بزرگترین زیارتگاه استان اصفهان، در آخرین روزهای تعطیلات تابستان حضور گسترده زائران از سراسر کشور تداعی کننده روزی بود که هر باغیرت بادرودی که به زیارت رفت از دیدن ان همه اهمال وسهل انگاری فقط عرق شرم از جبینش جاری شد وبس ....

آقایان مسئولین بالادست ما نمی گوئیم این مشکلات اخیرأ پیش آمده اما رفع مشکلی که فقط با گماردن 10 درصد از نیروهای خود آستان مقدس وبدون احتساب خادمین افتخاری میتوان به رفع آن اقدام نمود تا آبروی منطقه ای که صدها سال تلاش گذشتگان باعث رونق وبرکت افزونی آن شده اینگونه بر باد  نرود، پس بیاندیشید که مشکل از کجاست؟؟؟؟

خادمین آستان:شما را به برکت یک صد تومانی نذری پول پیرزنی که از فروش گردوهایش در گوشه چارقدش گره زده تا از روستاهای دوردست به عشق زیارت آقا سالی یک بار با مشکلات زیاد، بیاید وداخل حرم بیاندازد (غافل از اینکه همین صد تومانی بخشی از حقوق شما را تأمین میکند )سوگند می دهیم که برای رفع این مشکلات ،قدمی فقط محض رضای خدا بردارید واگر در توان شما نیست تا بیش از این خدمت به این مکان مقدس نمائید تورا به حضرت آقاعلی عباس بروید تا کسانی که می توانند بیایند وخدمت کنند.

باخود بیاندیشید که اندکی اهمال در این آستان چه مشکلات عظیمی را در پی خواهد داشت که جبران آن صدها سال کار وانرژی ونیرو میخواهد.

گرچه شرمساریم از دیدن این تصاویر اماتعطیلات آخر تابستان در آستان مقدس این گونه گذشت 

 

 

گشودن کمربندی خاکی وبستن بی دلیل راه ورودی وبروز گرد وخاک شدید که سراسر آستانه را فرا گرفته بود. 

 

 

تردد زائران از کمربندی به حرم در میان تیغ وخاشاک،تصور کنید در تاریکی شب بدن چراغ چگونه می توان این مسیر را طی کرد. 

 

 

عبور وسائط نقلیه وبروز گرد وخاک شدید در جاده کمربندی 

 

 

 

فاضلاب مغازه های بازار همچنان به وسط بازار رها می شود وزائران از روی آن تردد می نمایند. 

 

 

نصب چادر مسافرتی ،اینبار فراتر از صحن اصلی ودرست در چند متری حرم مطهر 

 

 

بیتوته کردن چندین روزه در کنار درب ورودی برادران 

 

 

اگه جلوئی این خانم رو نگیری چند متر اون طرف تر وکنار ضریح بساط قلیونش رو جور میکنه، از ما گفتن(درست کنار در ورودی خانمها به حرم). 

 

 

اینهم مشکل حجاب وبی حجابی که دغدغه همه است.(سالروز شهادت امام جعفر صادق درب ورودی به ایوان حرم) 

 

 

وقتی که امور فرهنگی کمترین دغدغه برای حفظ معماری زیبای این آستانه انجام نمی دهد واطلاعیه هایش را با چسب به روی کاشیکاری زیبای حرم میزند از زائران توقعی نیست که پردهایشان را با میخ برروی ستوان ایوان حرم بکوبند

نظرات 5 + ارسال نظر
همشهری سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام با این همه کمک که مردم به این مکان مقدس میکنن ولی اصلا امکانات خوبی در این مکان نیست. ما از مسولین خواهش داریم یه ذره پیگیری کنن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ق.ظ

با سلام
وقتی که یکسری افراد بدون تجربه و تخصص و فقط از طریق پارتی بازی پستهای کلیدی هر جائی رو به عهده می گیرند نمی توان بیش از این انتظار معجزه داشت

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ق.ظ

با سلام
لطفا نام نظر قبلی رو یه همشهری بگذارید.
در اینکه ما مردم منطقه هر چه داریم از برکات این دو بزگواره شکی نکنید و اگه نبود به خاطر این بزرگواران شهر ما با اخر دنیا و شهر ارواح هیچ فرقی نمی کرد .
در ورودی های مختلف شهرمان اگر از بیرون به داخل بیائیم تابلو هائی رو میبینیم که نوشته شده اند به چهارمین شهر زیارتی ایران خوش آمدید ولی غافل از اینکه فقط از جهت امار ورود زائر .
در هر جای دنیا با همین ایران خودمان ارزوی مسولین انجا صنعت توریست یا زائر هستش که به تبع ان اشتغالزائی و دهها نفع اقتصادی دیگر برای ان منطقه در پی خواهد داشت ولی احسنت به مسولین ما که فقط تبلیغاتی کار میکنند و واقعا برای زائرین دلم میسوزه که یا بایستی نیایند و اگر تصمیم دارند که بیایند باید با تمام تجهیزات کامل که هیچ فرقی با مسافرت با بیابانگردی ندارد تجهیز شوند.

سامان شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ب.ظ

هر وقت استان دارای یک تولیت قوی شد همه چیز حل می شه

نسل سوخته یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام تا کی تاوان بی تدبیری بعضی از مسئولین را باید داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد