بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

آغاز برداشت پسته دربادرود

 

احمد علی مختاریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بادرود با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال با توجه به تغذیه مناسب باغات توسط باغداران و راهنمایی و ارشاد کارشناسان باغبانی مرکز جهاد کشاورزی در زمان گرده افشانی و مبارزه با آفت پسیل پسته و محلول پاشی از هر هکتار به طور متوسط بالغ بر ۵/۱ تن پسته خشک برداشت شود.
وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی برای بهبود و افزایش تولیدات باغی کمک‌های غیر نقدی خود را شامل تعداد ۳۰۰ عدد جعبه و ۴ تخته چادر مخصوص برداشت پسته برای جلوگیری از شیوع بیماری افلاتوکسین در اختیار باغداران قرار داد.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی بادرود تصریح کرد: مقداری از محصول به صورت نمونه به منظور اندازه گیری باقیمانده سموم و بررسی بیماری افلاتوکسین تهیه و به آزمایشگاه‌های معتبر و تخصصی ارسال شده است.
وی افزود: با توجه به سرمازدگی باغات انار و خشکسالی چند ساله اخیر سطح زیر کشت پسته در حال افزایش است بطوریکه در چند سال گذشته سطح زیر کشت پسته بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش یافته و به رقم ۲۵۰ هکتار رسیده است.
مختاریان پور بیان داشت: با توجه به وجود یک واحد ترمینال ضبط و فرآوری پسته از زمان برداشت محصول تا کیسه گیری و حمل به بازار مصرف، زمینه اشتغال فصلی به مدت ۲ ماه را برای تعداد ۲۰۰ نفر فراهم در بادرود فراهم می‌شود.
گفتنی است ارقام کشت شده در منطقه از نوع کله قوچی، احمد آقایی، اکبری، بادامی و فندقی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد