بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

انار ،ارزان تر از هرسال

 پائین بودن قیمت انار یاس وناامیدی برای آینده این میوه بهشتی رابرای باغداران در بادرود رقم میزند

مهر بادرود:یک باغدار بادرودی با اشاره به اینکه درسالهای گذشته صادر کنندگان هر کیلو انار را 1700  تومان از باغداران خریداری می کردند،گفت: محدود کردن و جلوگیری از صادرات این میوه باعث شده قیمت فروش انار در باغ کاهش و به کیلویی 500 تومان برسد این در حالی است که انار کیلویی 3 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی با بیان اینکه صادر کنندگان انار را از باغداران بصورت فله ای خریداری کرده و به شهرهای کشور صادر می کنند افزود: هم اکنون سود اصلی نصیب واسطه ها می شود. 

 

این باغدار با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی باغداران انار در بادرودونقش اساسی این شرکت برای خرید انار بادرود ویا ایجاد  اتحادیه خاصی باید برای خرید محصولات کشاورزی به ویژه انار تشکیل شود،گفت: به این ترتیب می توان از متضرر شدن باغداران جلوگیری و دست واسطه ها را قطع کرد.

یک صادر کننده انار دربادرود هم با اشاره به توقف صادرات انار گفت: در حالیکه در سال گذشته انار تولیدی کشور به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شد در سال جاری ثبت سفارشی از سوی کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس گزارش نشده است.

وی با اشاره به قیمت انار در بازارهای اروپایی گفت: هر انار صادراتی در بازارهای اروپایی به قیمت 3900 تومان به فروش می‌رسد که در صورت احیای صادرات انار به اروپا ارزآوری قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات تولیدکننده‌های انار گفت: کمبود نهاده‌های مورد نیاز مانند ماشین‌آلات تجهیزات سیستم آبیاری، کود و سم، سنتی بودن روش برداشت محصول انار و افزایش قیمت از مهمترین مشکلات تولیدکننده‌های انار است.

این تولید کننده وصادر کننده انار با اشاره به اینکه هرس، آبیاری و کود دادن به موقع درخت سبب افزایش عملکرد و تولید می شود،خاطر نشان کرد: برای تولید محصولات سالم باید مصرف مواد شیمیایی را کاهش داد.

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین بیدگلی پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:38 ب.ظ http://www.bidgoly.blogfa.com

سلام
همه ی انارها را تنها نخوری
یک عکس قدیمی از آقا علی عباس گذاشتم بیا ببین

متین شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ق.ظ http://pampour.blogfa.com/

با سلام وخسته نباشید به شما دوست عزیز
و ممنون از اطلاع رسانی شما من یکی از بازدیدکنندگان دایمی سایت شما هستم و حدود 14سال ساکن تهرانم . بادرو واقعا انارهای خوبی داره ولی یه روستایی است به نام رامشه جزءاستان اصفهانه به قدری انارهای خوش طعمی داره که من هرسال مجبورم برای خرید انار به اونجا برم خواستم پیشنهاد کنم تحقیقی بکنید ببینید اگه نژاد انار اونابهتره از اون نژاد هم استفاده کنید در ضمن آب وهوای اونجا مثل منطقه خودمونه
درهرصورت یه پیشنهاده موفق باشی دوست عزیز

حسام چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:04 ب.ظ

با سلام
من یه باغدار انارم اهل شهرستان نیریز فارس
الان چهار ساله انار بین 1000 و 1200 تومان از ما خریداری میکنن و واقعا قیمت کمی هست
جوابگوی خرجو مخارجشم نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد