بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

جفا به آثار تاریخی بادرود

انتقاد شهردار بادرود از بی توجهی به اماکن تاریخی این شهر
خبرگزاری ایمنا: شهردار بادرود با اشاره به وجود آثار تاریخی متعدد و بی نظیر در این شهر از بی توجهی مسوولان مربوطه به این آثار تاریخی انتقاد کرد.

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
رضا نقدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در بادرود با اشاره به وجود آثار تاریخی منحصر به فرد در شهر بادرود اظهار داشت: آثار تاریخی و فرهنگی این شهر همچون مسجد آدینه، منزل محقق الدوله، حمام نوغه، موزه سرای رهگشای و بوستان گردشگری تخت پادشاه که مورد توجه ویژه گردشگران و مسافران شهرستان است، به شکل موقتی و پاره وقت اداره می شوند.
وی مسجد آدینه را نمونه ای از مساجد کم نظیر از لحاظ قدمت عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۸۹ با اعتبار 50میلیون ریال شهرداری و پیگیری شورای شهر بادرود فاز اول مرمت این بنای تاریخی اجرا شد، اما در حال حاضر ارگانی که مسوولیت تجهیز و اداره آن باشد، وجود ندارد.
 شهردار بادرود تصریح کرد: منزل محقق الدوله نیز با معماری بسیار زیبا و قدیمی یکی دیگر از آثار تاریخی بادرود است، که توسط ورثه مالک در سال ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ با اعتباری بالغ بر 500میلیون ریال مرمت و توسط خود مالکین نگهداری می شود.
وی در مورد انتقادات مردم نسبت به تعطیلی حمام نوغه بادرود در طول سال عنوان داشت: حمام نوغه حدود ده سال قبل توسط شهردای بادرود بازسازی شده و این نهاد تنها در ایام نوروز و به دلیل استقبال مسافران نوروزی این مکان تاریخی را برای بازدید مسافران نوروزی آن هم به صورت رایگان ساماندهی می کند. 
 

 


شهردار بادرود با اشاره به موزه سرای رهگشای که از مجموعه آثار و اشیاء مردم بادرود قدیم شکل گرفته است، اظهار داشت: این بنا دارای سبک معماری بسیار زیبایی است اما این مکان دیدنی همانند دیگر بنا های تاریخی منطقه از دید مسوولان میراث فرهنگی شهرستان به دور مانده و در طول سال و تنها در ایام نوروز توسط مالک مجموعه برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی باز می شود.
نقدی در پایان با اشاره به راکد ماندن پروژه تالار بوستان گردشگری تخت پادشاه گفت: هر از گاهی میراث فرهنگی شهرستان برای تکمیل آن اقداماتی انجام می دهد اما از چند سال گذشته تاکنون به علت کمبود اعتبار این پروژه به صورت نیمه تمام است./
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد