بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

طالبی بادرود 1000 تومان

قیمت طالبی در بادرود کیلوئی 1000 تومان اما در شهرهای بزرگ کشور 750 تومان است  

 

بنا به گفته مهندس مختاریانپور مسئول مرکز جهاد کشاورزی بادرود کار برداشت انواع محصول طالبی و گرمک از سطح 800 هکتار از صیفی کاری بخش بادرود با عملکرد کل 16000 تن و 3000 نفر اشتغالزایی فصلی شروع شده و تا دو ماه دیگر ادامه دارد.
وی توضیح داد: کشت انواع صیفی در اواخر بهمن ماه به شکل تونل پلاستیک موقت برای یک دوره اجرا شده و از دهه اول خرداد، کار برداشت شروع می‏گردد.
مختاریانپور گفت: در سال جاری به دلیل شرایط نامساعد جوی از جمله استقرار توده گرد و غبار و بارندگی پیاپی در اوایل سال، خسارت کاملا محسوسی به صیفی کاری وارد شد که در این ارتباط جهاد کشاورزی با آموزش و راهنمایی مشاوره‏ای، کشاورزان را به تقویت گیاه محلول پاشی و آبیاری به موقع و مراقبت‏های ویژه هدایت کرد و رشد گیاه را بهبود بخشید.   

 

واما:در حالیکه برداشت محصول طالبی امسال نسبت به سال قبل به شدت کاهش یافته ودلیل آن نه تنها به مواردی که رئیس جهاد کشاورزی بادرود اعلام کرده بلکه به قیمت نابه سامان طالبی در سال گذشته که به حتا کیلوئی 50 تومان هم رسید وعدم میل ورغبت کشاورزان به کشت این محصول به علت نا به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی واز سوئی کاهش عمق چاههای کشاورزی و.... هم  بر میگردد. واز همه مهمتر نبود دستگاه نظارتی بر فروش این محصول بدین گونه است که طالبی بادرود در مزارع وکشتزارها ومیوه فروشیهای این شهر طالبی خیز کیلوئی هزار تومان است در حالیکه همین طالبی با نام طالبی آقاعلی عباس در بازارهای اصفهان وشهرهای اطرافش کیلوئی 750 تومان به فروش می رسد واین روند تأثیر نامطلوبی را بر تبلیغات فروش این تحفه بادرود در پی دارد که کاش بر فروش این محصول نظارت بیشتری می شد،چرا که معمولأ قیمت سوغات ومحصولات شاخص یک شهر در خود آن منطقه به مراتب باید ارزانتر از مابقی نقاط باشد که این فرضیه در کمال تعجب برعکس صدق نموده است    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد