بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

ایستگاه اناری در بادرود برپا می شود

رییس شواری شهر بادرود گفت: شهر بادرود دارای بیش از یک میلیون درخت انار می‌باشد که انار نادری بادرود یکی از پنج انار مهم و معروف کشور به حساب می‌آید .

عبداله صابری افزود: ظرفیت‌ها، آثار و ابنیه تاریخی نظیر بارگاه ملکوتی حضرت آقا علی عباس (ع)، محوطه‌های اریسمان و قلعه گوشه، حمام نوقه و منازل تاریخی و داشتن تمدن تاریخی و کهن که سالانه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر، زائر و جهانگرد است و این ظرفیت‌ها سبب رونق بیشتر جشنواره انار بادرود شده است.

وی همچنین از دایر شدن ایستگاه سلامت در ایام برگزاری ششمین جشنواره انار بادرود خبر داد و اضافه کرد: در ایام برگزاری جشنواره انار نادری، در کنار نمایشگاه و غرفه‌های متعدد فروش انار و فرآوردهای آن و سایر محصولات عرضه شده دو ایستگاه سلامت دایر می‌شود و مرکز اورژانس فاطمیه بادرود در این دو ایستگاه به صورت رایگان آزمایش‌های فشار خون، قند خون، تب، ضربان قلب و ... را برای مردم انجام‌ می‌دهند.

صابری وجود سرمازدگی در سال‌های اخیر را دلایل کاهش کمیت انار نادری بادرود دانست و گفت: در تلاشیم در این جشنواره به نحوه شایسته از باغداران انار که پدید آوران اصلی چنین جشنواره‌ای هستند قدردانی کنیم؛ هر چند که قدردانی از انارداران به علت تحمل سختی فراوان برای به دست آوردن این محصول کار آسانی نیست  
وی ادامه داد: هر چند نام شهرهای ساوه و یزد به عنوان شهرهای دارنده انار زبانزد است، اما کیفیت عالی، طعم و ماندگاری طولانی انار نادری بادرود باعث پذیرش انار نادری بادرود در بازارهای داخلی و خارجی در طول دهه اخیر شده است .

 ششمین جشنواره انار بادرود از پنجم تا سیزدهم مهر ماه هم‌زمان با عید قربان تا عید غدیر، در بوستان گردشگری بادرود و با شعار «همه انارها خوبند ولی انار نادری بادرود یه چیز دیگه اس» برگزار می‌گردد.

نظرات 4 + ارسال نظر
همراه سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:24 ب.ظ

باسلام وتشکر از اطلاع رسانی شما،لطفا ÷س از تایپ مطالب ،یکبار از روی مطالب بخوانید تااشتباه تایپی رخ ندهد بعنوان نمونه زمان برگزاری جشنواره در آبانماه است نه مهرماه ذبیح دلبندم.

عباس سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:40 ب.ظ

این مطلب را عباس سیدی گفته

عباس پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام برای جشنواره انار گروه رستاک رو دعوت کنی

مجید جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ http://www.anar10.arisfa.com

با سلام
وبلاگ انار 10 به روز شد.
www.anar10.arisfa.com

چک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد