بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سپهری خبر داد

باند دوم جاده ترانزیت بادرود – کاشان با الزام در قانون بودجه سال جاری به میزان 15کیلومتر  اجرا می شود

در خصوص چگونگی اجرایی شدن باند دوم جاده بادرود – کاشان   روشن شدن آن ، گفتگویی با  حسین  سپهری رییس گروه بودجه استانهای معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور انجام شده است  که ماحصل این گفتگو را می خوانید  .

   روند پیگیریهای پروژه از کجا شروع شد؟

استارت پیگیری  اجرای پروژه  از دور سوم نمایندگی اقای دکترعلی  باغبانیان  مطرح گردید  و نامبرده هم پیگیری زیادی را انجام داد و تقریبا در حال به نتیجه رسیدن بود  که با پایان یافتن دوره نمایندگی  ایشان  این پروژه هم عملا  با تعطیلی مواجه شد ولی موضوع مجدد با جدیت و تلاش  زیاد توسط اقای دکتر ضابطی پیگیری شد که به گفته مسوولین وزارت راه پیگیری ایشان نفس انهارا بریده بود

پیگیری ها  ایا نتیجه ای هم در برداشت ؟

بله ،  نهایتا به اجبار وپیگیری  اقای دکتر ضابطی وعلیرغم مخالفت وزارت راه ونداشتن توجیه فنی – اقتصادی  پروژه باوجود بزرگراه در 5کیلومتری این مسیر وتنها به علت درخواست مردم و تصادفات متعدد در این مسیر و به علت استفاده ودسترسی آسان مردم منطقه ،با پیگیریها واصرار نماینده دوره هشتم مجلس  نهایتا درخواست وزیر سابق راه وترابری از معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور برای ایجاد ردیف در لایحه بودجه سال 1391ارسال شد

چرا وزارت راه رغبت به اجرای این پروژه نداشت؟

چون در کنار جاده ترانزیت بادرود – کاشان ،آزادراه وجود داشت واجرای باند دوم  از لحاظ کارشناسی قابل توجیه نبود جاده ترانزیت مخصوص کامیون ووسایل نقیله سنگین است وفاصله کم آزادراه تا جاده ترانزیت هم مزید بر علت بود ومردم هم به خاطر اختلاف 10دقیقه ای دوتا مسیر باهمدیگر وحتی عوارض جان خودشان را به خطر می اندازند و به خاطر باریک بودن جاده ترانزیت واستاندارد نبود ان وحتی بی احتیاطی ورعایت نکردن قوانین رانندگی  منجر به از دست دادن بسیاری ازهم وطنانمان بوده ایم

سرانجام پیگیریها به کجا انجامید؟

باتوجه به پیگیریهایی که انجام شد وبه علت دیر ارسال شدن درخواست وزارت راه وبسته شدن سیستم لایحه بودجه سال 1391 و با توجیه کردن موضوع با مسوولین بالا دستی  معاونت برنامه ریزی وهمکاری همکاران بنده ، باعث شده تنها گره اجرایی پروژه باز شود.

گره اجرایی کار کجا بود ؟

اجرای هر پروژه نیاز به تایید کمیسیون ماده 215قانون برنامه پنجم دارد وپس از درخواست دستگاه اجرایی وبررسی مطالعات فنی – اقتصادی وزیست محیطی وتایید موضوع در کمیسیون مربوط پیشنهاد ردیف در لایحه بودجه انجام می شود .

ایا برای این پروژه چنین مراحلی طی شده؟

 خیر ،چون اگر در کمیسیون مطرح می شدبه خاطر دلایل گفته شده  هیچ دلایل توجیهی برای ان وجود نداشت واز لحاظ کارشناسی وفنی هم برای وزارت راه قابل دفاع نبود وقطعا رد می شد

پس چگونه در قانون چنین ردیفی ایجاد شد؟

 باتوجه به تجربیات فنی وکارشناسی در امر بودجه با اصلاح ردیفی که در قانون بودجه مربوط به جاده ترانزیت تا رفسنجان وجود داشت پروژه در قانون بودجه سال 1391 پادار شد  وبا ردیف  شماره  40702040 وعنوان پروژه اتصال ازادراه کاشان –نطنز به کاشان –بادرود-اردستان واحداث باند دوم کاشان – بادرود واردستان – نایین –اردکان – انار –رفسنجان –باغین  درج شده است ونهایتا گره کار از معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور باز شد وهمه پیگیریها هم می بایست به همین جا ختم می شد در غیر این صورت وزارت راه امکان  والزام قانونی برای  احداث پروژه  را نداشت ودرمذاکره بامعاون محترم وزیر راه در راستای مبادله موافقتنامه بودجه پروژه وحجم عملیات تعریف شده باتوجه به محدودیت منابع درسال جاری قرارشده به میزان 15کیلومتر اجرایی شود.  

پس در حال حاضر وزارت راه ملزم به اجرای قانون است؟

بله ،وقتی ردیفی در قانون درج می شود منابع ان هم لحاظ می شود ودستگاه اجرایی موظف می شود ان را اجرایی نمایید ، وزارت راه باید این پروژه  را اجرایی نماید چون الزام قانون است وباید قانون اجرا شود ومنابع ان هم تامین شده  در غیر این صورت باید پاسخگوی  دستگاههای نظارتی باشد

پیشنهاد دیگری در این خصوص دارید؟

 بالاخره گره کار با الزام قانونی که وجود دارد باز شده و ودستگاه اجرایی هم باید این پروژه را اجرایی کند وپیگیری های نماینده فعلی مجلس  هم می تواند به کار سرعت ببخشد وبنده  هم به نوبه خودم که در جریان این موضوع بوده ام از نمایند گان پیشین مجلس و همکارانم در معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی  به خصوص اقای احمد  کفاشی  وشورای سابق وفعلی  شهر وامام جمعه محترم بادرود  که پیگیر موضوع بوده اند تشکر می کنم 

12آبان ششمین جشنواره انار بادرود


آدینه 12 آبان - تالار جشنواره انار - پارک گردشگری تخت پادشاه- ساعت 3 بعدازظهر

ششمین جشن بزرگ انار بادرود

چاپ رمان توسط نویسنده بادرودی


اولین رمان  نویسنده جوان خانم نسرین بلالی با نام انتهای شب وبا موضوع داستانهای فارسی قرن ۱۴  به چاپ رسید .

این رمان در ۱۵۸ صفحه   وبا همکاری ویراستار صاحب ذوق  حسین نقدی بادی در انتشارات سام آرام  منتشر  گردیده است .

خانم نسرین بلالی هم اکنون دانشجوی سال آخر رشته روان شناسی بالینی  می باشد .

برای این همشهری آرزوی موفقیت  وسربلندی داریم

این کتاب را از کتابفروشیهای بادرود بخواهید



  

خلق اثر هنری توسط هنرمند بادرودی

محمدعلی رجبی هنرمند کاریکاتوریست بادرودی این روزها بابه تصویرکشیدن کاریکاتورهایی از بزرگان عالم سیاست کشور لبخند را بر لب سیاستمداران می نشاند.
بعد از به تصویرکشاندن هنرمندانه رئیس مجلس در قالب هنر زیبای کاریکاتور توسط این هنرمند، این بار سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم سوژه سیخونک قرار گرفت و وزیر ارشاد مقهور خلاقیت جوان بادرودی شد.
کویر بادرود







برداشت خیار پائیزه از مزارع بادرود

خبرگزاری ایمنا: مدیر جهاد کشاورزی بادرود از آغاز عملیات برداشت خیار پاییزه از مزارع بادرود خبر داد و گفت: با آغاز کار برداشت خیار از مزارع بادرود برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
آغاز عملیات برداشت خیار پاییزه از مزارع بادرود
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
احمد مختاریان‌پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا در بادرود، از آغاز برداشت محصول خیار پاییزه در سطح ۱۳۰ هکتار از مزارع بخش بادرود خبر داد و اظهار داشت: به طور متوسط از هر هکتار کشت خیار پاییزه حدود ۵۰ تن محصول با کیفیت برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود. 
وی افزود: این محصول عمدتا در مزارعی که به صورت ارگانیک و غیر شیمیایی مدیریت می‌شوند تولید و به صورت سالم روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیر مرکز خدمات جهاد کشاورزی بادرود تصریح کرد: با توجه به آغاز برداشت محصول خیار در این فصل حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی نیز ایجاد می‌کند. 
لازم به ذکر است سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی در شهرستان نطنز بالغ بر ۱۸۰۰ هکتار است که حدود ۱۳۰ هکتار از آن به کشت محصول خیار پاییزه در فصل پاییز تعلق می‌یابد