بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرودیها چه زمانی به هندوستان مهاجرت کردند؟؟

محققین وتاریخ نگاران همشهری بادقت بیشتر این نوشتار را بخوانید

بادرود با تاریخ پر فراز ونشیبش در این سالها دارد تمدن وقدمت خویش را به جهانیان به اثبات میرساند. نام پرافتخار بادرود که ریشه در تاریخ کهن این سرزمین دارد وبی شک از آخشیجان 4 گانه آب،باد،خاک وآتش اقتباس گردیده گویا ترین سند افتخار این دیار تاریخی است.

چندی پیش حضرت آقای دهشیری امام جمعه بزرگوار اردستان به من  فرمودند که در سفری که با استاندار اصفهان (آقای دکترذاکر)بودیم وی از تاریخ بادرود شمه ای بیان داشت ودر ادامه گفت چندی قبل یکی از وزرای دولت هندوستان که به اصفهان سفر کرده بود به من(استاندار) گفت اجداد ما از اهالی بادرود اصفهان هستند که حدود دوقرن پیش به هندوستان مهاجرت کرده اند.

انگیزه ای شد تا حساسیت ما را بر انگیزد. بلادرنگ بادوست فرهیخته ام آقای حسن نوریان بادرودی سرکنسول محترم ایران در حیدرآباد هندوستان تماس گرفتم وماجرا را گفتم. خوشبختانه وی هم اذعان داشت که در اینجا هم موارد این گونه ای گهگاهی بیان می شود وتقبل زحمت فرمودند تا پیگیری لازم را به انجام برسانند.

بادرود ما که از 7 هزارسال پیش تاکنون به گونه ای مهد پرافتخار تاریخ این سرزمین بوده وحوادث طبیعی وجنگهای متعدد که سراسر میهن را فرامیگرفت ،بدون شک بادرود را هم بی نصیب نمی گذاشت.برای نمونه در 17 خرداد 1134 خورشیدی زلزله ای در کاشان وحومه رخ داده که در آن زمان (257 سال پیش)منجر به کشته شدن 40 هزار تن از اهالی کاشان وحومه گردیده است . شاید درآن تاریخ بوده که سیل مهاجرت بخشی از همشهریان به دیگر بلاد ،منجمله هندوستان شکل گرفته است .

در هرصورت اینجانب از همه محققین واندیشمندان وهمشهریان عزیز ساکن در هندوستان تقاضا دارم اگر در این خصوص مدارک ومستنداتی دارند از طریق همین تارنگار اعلام فرمایند تا تحقیقات اساسی وکلی در خصوص علت مهاجرت ، مکان سکونت در کدام نقطه هندوستان و.... انجام پذیرد

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ب.ظ

خدایی دل خجسته ای داریا..... کدوم تمدن هفت هزار ساله؟؟؟؟؟ این تمدن هفت هزار ساله کجاس که ماندیدیم؟؟؟؟ فک کن من یه توریست..... ادرس بده برم تمدن هفت هزار سالتون رو ببینم

رفیق یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ق.ظ

ذبیح بعضی موقع دلچسب میشیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد