بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

مرگ بادرود با احداث کارخانه سیمان صدف



از آنجا که امروزه در کشور ما تاسیس کارخانجات سیمان که با بهره گیری از سرمایه گذاری های کلان انجام می گیرد. معمولا با اشتغال زایی و جوانب اقتصادی دیگر همراه است توسعه ی صنعت سیمان روندی رو به رشد را طی می کند. اما در راستای این منافع اقتصادی آسیبهای زیست محیطی ناشی از کارخانجات سیمان اجتناب ناپذیر است.

این آسیبها شامل آلودگی هوا، آلودگی آبهای زیر زمینی منطقه، از یبن رفتن پوشش گیاهی و … می باشد.

برخی از عواملی که سبب ایجاد آلودگی می گردند عبارتند از :

- گرد و غبار ناشی از فرایند آسیا کردن مواد اولیه

- گازهای متصاعد شده نظیر NOx و SOx که از احتراق سوختهای مورد نیاز نظیر نفت و ذغال سنگ برای مشعل کوره حاصل می شوند.

- عناصر سنگین موجود در مواد آهکی و رسی و همچنین سوختهای کوره که در گازهای کوره آزاد می شوند.

-آزاد شدن یک سری مواد آلی و فلزات سمی از سوختن باطله های نفتی وارگانیکی موجود در مواد اولیه


کارخانه سیمان صدف در مرز زمینی 11 کیلومتری شهربادرود وازلحاظ مرز هوائی در کمتر از 5 کیلومتری بادرود قراردارد . نزدیکترین روستا به این کارخانه ی درحال احداث اریسمان است که کمتر از 3 کیلومتر مرز هوائی با محل احداث کارخانه دارد.از عوارض این کارخانه قبلأ اشاراتی کردیم وبه بهانه اعتراض عموم شهروندان وبیشتر به علت گیر اداری مدتی روند احداث کارخانه متوقف شد . اخیرأ فعالیت گسترده احداث کارخانه سیمان از سر گرفته شده است . نزدیک به 40 هکتار از بهترین اراضی طبیعت کوه چرخه با بیل خشن بلدوزر تسطیح گردیده وریشه بهترین گونه های گیاهی منطقه از بن درآمده تا توسط بخش خصوصی این کارخانه احداث گردد.

خدای ناخواسته پس ازبهره برداری از این کارخانه مرگ سرسبزترین وبهترین اراضی کشاورزی استان یعنی قلعه گوشه بادرود که در تیررس مستقیم وزش بادهای فصلی این کارخانه قرار دارد را شاهد خواهیم بود.

امیدواریم زندگی آرام وبدور از هیاهوی کشاورزان دست پینه بسته منطقه فدای زراندوزی عده ای به بهانه ایجاد اشتغال نگردد ،گرچه ایجاد اشتغال در کارخانجات سیمان هم حضور بستر مناسب برای ورود افراد غیربومی از استانهای مجاور به این منطقه را فراهم خواهد نمود وعملأ هیچ فایده ای برای افراد جویای کار در شهرستان رانخواهد داشت .

 استدعای عاجزانه از نمایندگان محترم نطنز و بادرود وشهرستان اردستان وفرمانداران این دو شهرستان داریم که تا این پدیده آسیب رسان به منطقه به سرمنزل مقصود نرسیده ، اورااز این راه باز دارید که دعای خیر مردم منطقه وآیندگان همیشه پیش روی شما قرار گیرد


نظرات 3 + ارسال نظر
همولایتی یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:51 ب.ظ

به خدا حالم بد شد این خبر رو خوندم.
من به محیط زیست خیلی علاقه دارم چرا اجازه ساخت کارخونه رو دادند؟
جواب الودگی هوا و تاثیرش بر سالخورده ها و کودکان رو کی میخواد بده؟

z دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ق.ظ

با سلام . لطفا چاپ شود تا عموم مردم بخش امامزاده (بادرود ) بدانند چرا بادرود ، بادرود نمی شود
1. اینجا بادرود روستای ده آباد، به گفته ی یکی از مسئولین کارخانه ریسندگی ده آباد، مدتی قبل مسئولین کارخانه قصد توسعه کارخانه خود در ده آباد را داشتند ( انتخاب آن محل به دلیل صرفه جویی در هزینه ها بوده است) به صورتی که نیازمند واگذاری زمین و مجوز های لازم از سوی مسئولین بخش بودند ولی متاسفانه سیاست های غلط موجود (کارخانه حتماً باید در شهرک صنعتی ساخته شود) کارخانه دار محترم در سمنان کارخانه خود را راه اندازی نموده است به صورتی که فقط در یکی از سالن هایش 600 نفر از خواهران مشغول به کار هستند.
2. اینجا بادرود شمال امامزاده آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع). نزدیک به 2 سال است که قرار است کارخانه ی ذوب آهن آقای حیدری کلنگ احداث آن به زمین زده شود ولی هیچ کسی پیگیری نمی کند فقط دلمان به احداث بیمارستان بدون متخصص خوش است .
3. اینجا بادرود ، شهر بادرود، با پیگیری و نفوذ یکی از افراد منطقه قرار بود در بادرود کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور و بعد ها گروه خودروسازی بهمن احداث شود ولی متاسفانه نتوانستند 200 هکتار زمین را واگذار نمایند. آنجا نطنز ، کارخانه فولاد نطنز،بیش از 800 هکتار زمین به مجتمع فولاد واگذار شده است

fg دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ق.ظ

4. اینجا بادرود ، امامزاده آقا علی عباس(ع)و شاهزاده محمد(ع)، به جای همکاری با رییس اوقاف بخش امامزاده آنقدر چوب لای چرخش گذاشتند که حد و مرز نداشت. آنجا نطنز، امامزاده احمد بن محسن بن امام زین العابدین، فقط متن خبر را بخوانید: جلسه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی آستان مقدس امامزاده احمد بن محسن بن امام زین العابدین(ع)روز شنبه مورخ 27 آبان ماه جلسه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی آستانه مقدس امامزاده احمد (ع)با ریاست و میزبانی سردار رحیم صفوی و با حضور سردار مرتضی طلایی (رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران) و سردار عابد (جانشین اوقاف کشور) و حاج رضا ابراهیمی (مدیریت آستانه) ونیز آقای باقری (رئیس شورای شهر گز و برخوار) و سردار عزیزگل(مدیر برنامه و مدیر دفتر سردار صفوی) تشکیل جلسه داد….

5. اینجا بادرود، شهر بادرود. کافیست فقط یک بار به روستای اریسمان سری بزنید واقعاً باید از آقای سپهری تقدیر و تشکر کرد. پروژه دیوار ساحلی،پروژه فلکه ورودی روستا، دفتر میراث فرهنگی و.... . اگر پای حرف هایش بنشینید گریه می کنید . خود می خواهد کمک کند ولی کسی در شهر با او همکاری نمی کند

6. اینجا بادرود جاده کاشان، نزدیک دو دهه است که قرار است جاده دو باند شود ولی ...

باقی حرف ها بماند .......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد