بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

6فروردین(14جمادی الاول)شهادت حضرت آقاعلی عباس(ع)



امامزادگان آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) فرزندان امام موسی کاظم(ع)

نام: علی عبّاس - محمّد

کنیه: ابا ایّوب - ابا اسحاق

پدر:  امام موسی بن جعفر (ع)

مادر: امّ ولد

محل تولد:  مدینه

زمان هجرت به ایران:  سال دویست  سه هجری

مسیر هجرت: مدینه - کویت - بصره - اهواز - شیراز - کاشان - بادافشان( بادرود)

زمان شهادت: چهاردهم جمادی الاول سال دویست وسه هجری

 

امامزادگان آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) ، به دنبال ولایتعهدی امام علی ابن موسی الرضا(ع) در طوس ، خاندان عصمت و طهارت(ع) به امید نجات از ظلم حاکمین مامون و به شوق دیدار و زندگی در جوار امام رضا(ع)گروه گروه راهی طوس شدند . این دو بزرگوار نیز که از فرزندان امام موسی کاظم(ع) بودند  به همراه تعدادی از سادات و دوستداران خود ، در حالی که گویا به طرف خراسان می رفته اند ، یا پس از متفرق شدن همراهان احمد بن موسی(ع) از ری ، به حوالی کاشان وارد شدند ، عبدالجبار طبرسی که یکی از دوستداران اهل بیت(ع) بود و بر آن سرزمین حکومت میکرد ، از آنان استقبال به عمل آورد و آنها را هفده شبانه روز در خانه خود میهمان نمود ، و حرکت آنان را به طرف طوس صلاح ندانست ، ناچار آنان و همراهان در کاشان و حوالی آن ماندند و بعد به طرف باد افشان که امروز بادرود نام گرفته روانه شدند . حاکم این نواحی هم به حضور آنان رسید و احترام لازم را معمول داشت ، اما وقتی روز چهارشنبه ، هفتم ربیع الاول یعنی هشت روز بعد از شهادت امام رضا(ع) خبر این حادثه به گوش آنان رسید ، آنان لباس سیاه پوشیدند و تا مدت چهل روز به عزاداری مشغول شدند .

پس از این مرحله آنان تصمیم گرفتند این منطقه را ترک کنند و به وطن خویش مدینه مراجعت نمایند ، ولی جاسوسان حکومت ، خبر حرکت آنان و همراهان را به عنوان یک حرکت انتقام جویانه و درگیری با مامون بگوش آن رساندند و مامون هم دستور داد ماموران حکومت آنان را سرکوب نمایند .

ظاهراً روز چهاردهم جمادی الاول ، یعنی حدود شصت و شش روز از شهادت امام رضا(ع) گذشته بود ، و آن بزرگواران در حال کوچ کردن از بادافشان بودند ، که سپاه مامون آنان را به محاصره خود در آوردند ، آقاعلی عباس(ع) و محمد(ع) هم با همراهان و یاران خویش آماده دفاع و جنگ شدند ، در این درگیری که چند روز ادامه داشت ، تعدادی از یاران آنان شهید شدند ، تا اینکه به خاطر کمی یاران و در مقابل کثرت سپاه دشمن ، ضمن دفاع و مقاومت فراوان ، آنان در منطقه پشت قلعه بادرود از پای در آمده شربت شهادت نوشیدند .

شیخ محمد حسن مولوی قندهاری(که شهید آیت الله دستغیب در کتاب داستان های شگفت ، کرامات و حکایات مختلفی از او نقل کرده است) درباره مقام آقاعلی عباس(ع) فرمود : منزلت آقا علی عباس(ع) در این منطقه مانند منزلت سید محمد(ع) است در عراق . (سید محمد(ع) فرزند امام هادی(ع) ، که مرقدش در نزدیکی شهر سامرا در کشور عراق است . مزارش مشهور به جلالت شان و بروز کرامات معروف است)

بارگاه ملکوتی آستان مقدس این امامزادگان(ع) در پهنه کویر منطقه  بادرود در 140 کیلومتری شمال اصفهان ، 300 کیلومتری تهران ، 65 کیلومتری شرق کاشان ، 60 کیلومتری غرب اردستان  واقع گردیده است .


نظرات 2 + ارسال نظر
دوستدار باد یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ق.ظ

hاقای صولتیان عزیز این قدر نا سیو نالیست نباش شما تابع نطنز هستید پس نام شهرستان را قید کنید

دلسوز دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ

بهترین گزینه کبیری سیدی ترابیان یقینا موفق خواهندشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد