بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

با حضور وزیر ارشاد تالار فرهنگ وهنر بادرود گشایش یافت



دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ایین افتتاح مجتمع فرهنگی وهنری بادرود گفت یکی از افتخارات اهالی فرهنگ وهنر این است که در راس نظام شخصیتی  هم چون مقام معظم رهبری حضور دارد که کاملا بر مسائل فرهنگی جامعه تسلط دارد  .
وی گفت مسوولان فرهنگی کشور همواره از رهنمود ها و بیانات بسیار دقیق  وکارشناسی شده معظم له  استفاده می کنند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  فلسفه حضور اعضای هئیت دولت را در شهرستانهای استان اصفهان , پیگیری مصوبات سه دور از سفر های استانی رئیس  جمهور دانست و افزود اهتمام جدی دولت دهم بر این امر است تا این پروژه ها  به مرحله نهایی برسند .
دکتر حسینی در ادامه گفت در ارتباط با برگزاری همایش ها , بزرگداشت شخصیت ها  وانجام کارهای فرهنگی تاکنون دردولت دهم بیش از 230 سفر به شهرهای کشور از سوی وزارت ارشاد صورت گرفته است
ایشان تصریح کرد درسال 1391 به دلیل شرایط خاص اقتصادی , دشمن تمام توان خود را به کار گرفته بود تا ضربه سختی بر پیکره  انقلاب وارد آورد ولی هدایت و رهنمود های مقام معظم رهبری  و تلاش بی وقفه دولتمردان و مدیران سطوح مختلف  کشور  سبب شد تا این دشواری ها را پشت سر گذاشته شود  .
امام جمعه بادرود نیز  در این مراسم بر خواسته مردم منطقه نسبت به ارتقای بخش به شهرستان  وساخت مصلی نماز جمعه تاکید نمود
در ادامه مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی  و هنری بادرود , جعفری فرماندار شهرستان نطنز از وجود شخصیت های فرهیخته فرهنگی و هنری شهرستان  نطنز  وبخش بادرود به نیکی  یاد کرد و گفت تعزیه به عنوان  یک هنر آئینی  در سطح شهرستان بسیار فعال است  و برگزاری مراسم روایت نینوا و هنرهای نمایشی  نشان دهنده عمق و غنای فرهنگ مردم این دیار دارد .
فرماندار نطنز در رابطه با مجتمع فرهنگی و هنری بادرود گفت  این مجتمع  در زمینی به مساحت 1000 متر و با زیر بنای 1500 متر در سه طبقه شامل سالن سینما , کارگاه آموزشی  و هنری , اتاق کنفرانس  و دو واحد سوئیت ساخته شده است  که  از سال 81 عملیات احداث آن توسط پیمانکاران  آغاز گردید و بعد از  11 سال  وبا اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و  260 میلیون ریال ساخته وبه بهره برداری رسید .
 ایشان گفت برای تکمیل واحد سمعی وبصری و صوتی و تصویری مجتمع مبلغ 250 میلیون تومان از محل بودجه وزارت فرهنگ وارشاد به  این امر اختصاص یافت .
 محمد فیروزی نماینده مجلس هم به مشکلات و کمبودهای جاری منطقه اشاره کرد و گفت انتظار داریم وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی نسبت به بارگاه مقدس امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) که سالانه پذیرای بیش از دو میلیون زائر ومسافر  است به عنوان یک قطب فرهنگی  نگاه کند و هرساله بودجه فرهنگی به این مکان مقدس تخصیص دهد .
 ازنکات حاشیه این مراسم 
- حضور دختران و پسران نونهال بادرودی با لباس محلی  بود که خوشحالی  و رضایت وزیر را به دنبال داشت .
- اهدای فرش دستی بافته شده  از سوی مشربی رئیس اداره ارشاد نطنز   و تصویر منقش به بارگاه مبکوتی امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع)  به وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی

- اهداء لوح تقدیر  با امضای وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به مدیرانی که در پروسه  ساخت و تکمیل  مجتمع مذکور فعالیت داشتند از جمله فرماندار , امام جمعه , شهردار و  موذنی رئیس قبلی اداره ارشاد نطنز , پیمانکار مربوطه
- موافقت وزیر و مدیر کل ارشاد با راه اندازی نمایندگی ارشاد در بادرود
- اجرای گروه سرود نونهالان مرکز غیر دولتی افرینش بادرود  وهمراهی مربی آنان

- عدم حضور آقای مصطفی موذنی رئیس قبلی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی موجب تعجب برخی از حاضران شده بود .
- حضور جهان بخش سلطانی از بازیگران سینما وتئاتر  در مراسم افتتاحیه
- حضور برخی از نامزدهای انتخابات شورای شهر بادرود در مراسم  نیز دیدنی بود
-
حضور  حجت الاسلام قطبی مدیر کل ارشاد استان  در این مراسم
- تاخیر 1/5 ساعته  وزیر و سایر  مسوولان موجب خسته شدن حاضران شده بود
- اجرای سرود محلی با حضور دختران و پسران نونهال از گروه موسسه پرهام فیلم
بادرود رسانه

نظرات 1 + ارسال نظر
ف پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ق.ظ

سلام عمو جان ملکوتی را مبکوتی نوشتید لطفا اصلاح کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد