بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سفر به دره عشق

http://upload.tehran98.com/img1/zs4f8y58pz01dqcfhw2.jpg

آبشار دره عشق

فصل بهار است ولحظه به لحظه این عمر گران در این زیبا فصول خداوندگار در حال طی شدن هستند . تا بهار است وزیبائی، توصیه میکنم فرصت سفرهای یک روزه را از دست ندهید. دره عشق مقصد سفر این ماه گروه باد صبا بود. از بادرود راهی اصفهان واز آنجا  مسیر مبارکه وسپس بروجن را در پیش گرفتیم. بعد از بروجن به سمت شهر کوچک بلداجی که گز آن بسیار معروف است رفتیم.بعد از توقف کوتاه در بلداجی وخرید سوغات این شهر راه حمزه علی وچغاخور را در پیش گرفتیم .

http://upload.tehran98.com/img1/so853aqzyccnoqbf9ng.jpg

رودخانه کارون



986xl9awmh3sqih5notg.jpg

تالاب چغاخور


1xl6d22u5uqe7ztahpay.jpg

دشت گل زردگون-جاده بلداجی-چغاخور

از اصفهان تا بلداجی حدود 150 کیلومتر است . بعد از تماشای زیبائی های تالاب بین المللی چغاخور که در نوع خود بی نظیر است راهی ناغان شدیم . ناغان در گذشته به علت قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی اصفهان – اهواز(ایذه) از رونق خوبی برخوردار بود . به علت انحراف این جاده از سمت لردگان امروزه از رونق ناغان قدیم خبری نیست . کباب ناغان معروف است . به علت یاد شده بیش از 90% دکان های کبابی این شهر نعطیل گردیده اند. از بلداجی تا ناغان حدود 40 کیلومتر مسافت در پیش رو دارید .


http://upload.tehran98.com/img1/9f5h39wuwqzm8uafatl4.jpg

از ناغان جاده ایذه را در پیش گرفتیم . تا به دوراهی دورک رسیدیم. حدود 20 کیلومتر از دوراهی دورک را که پشت سر نهاده واز روستاهای لولاک-پوراز-برنجگان گذشته تا به روستای بزرگتر این دره یعنی دورک شاهپوری رسیدیم . مسیر جاده از زیباترین جاده ها وکوهستانهای کشور محسوب می شود . با تأسف از عملکرد بد میراث فرهنگی ومسئولین استان چهارمحال بختیاری، در طول مسیر حتا یک تابلو راهنمای آبشار دره عشق به چشم نمی خورد. حدود 7 کیلومتر از روستای دورک را که طی کردیم در کنار همان جاده آسفالته سمت راست جاده آبشار بی نظیر وشگرف دره عشق با شکوه تمام درجریان است.

آبشار دره عشق در منطقه مشایخ در مجاورت روستای دره عشق و در فاصله 110 کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و بیش از یکصد متر ارتفاع دارد. در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان ها و شالیزارهای روستاهای دره عشق و دورک شاهپوری، فضای شگفت انگیزی را به وجود آورده است


http://upload.tehran98.com/img1/9qcitf2mz333nrja5c6.jpg

.از ویژگیهای آبشار دره عشق نه از قله یا میان کوه، بلکه از دل کوه چون ماهی بیرون میجهد، در زیر آن فضای هموار وسیعی وجود دارد که امکان ایجاد تاسیسات لازم را فراهم میکند، در جنب این فضا رودخانه ارمند سرشاخه اصلی رودخانه کارون به آرامی جاریست و امکانات بهره برداری سیاحتی متعددی را ایجادکرده است.

با توجه به اقلیم مناسب، شرایط آب و هوایی و اکوتوریسم این منطقه، آبشار دره عشق به عنوان یکی از کانونهای گردشگری استان تبدیل شده و سالانه شمار فراوانی از مسافران و گردشگران از آن بازدید میکنند

87v593bckwpvavxrvzb6.jpg.

پوشش جنگلی منطقه ی حفاظت شده هلن، باغات زیبای انار، حاشیه رودخانه ارمند، شالیزارهای برنج، درهنوردی و شرایط مناسب برای قایقرانی در آبهای خروشان از جاذبه های کم نظیر این آبشار طبیعی در شهرستان کیار است.
 منبع: باد صبا

نظرات 8 + ارسال نظر
علی قربی بادی دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:56 ب.ظ http://noqteyemoqabel.blogfa.com

با سلام
وبلاگ شخصی علی قربی بادی با عنوان "نقطه ی مقابل" با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی با تحلیل مسائل فرهنگی اجتماعی سیاسی جامعه در خدمت کاربران گرامی میباشد. (لطفا با عنوان نقطه ی مقابل لینک نمایید)
با تشکر

رمضانیان دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:26 ب.ظ http://barbod-badrood.blogfa.com

با سلام ... لطفاً ما را با نام « مؤسسه فرهنگی هنری باربد بادرود » لینک فرمائید. با تشکر .

سعید یزدانمهر سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:07 ب.ظ http://www.anjuman-khoshnavesan-badrud.mihanblog.com

با سلام ما شما رو در وبلاگ انجمن خوشنویسان بادرود لینک کردیم
خوشحالم می شویم شما هم ما رو لینک کنید

مرام پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 ق.ظ

درود به آقا ذبیح که کل کشور رو داره میگرده و عکس و اطلاعات خوبی بهمون میده . موفق باشی

بادی جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام ذبی احساس میکنم وبلاگ داره از رسالت اصلی خودش که رصدکردن مسائل منطقه هست خارج میشه

اگاه یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:41 ب.ظ http://ZAHEDMAR.BLOGFA.COM

ناگفته های نطنز و بادرود
لطفا ما را لینک کنید تشکر
وبلاگ نطنز شهرستان ما

محمود دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:42 ب.ظ http://qmaqma.blogfa.com

ای نوشابه واسه خود را داقنه!!! اگه فقط عکس طبیعت بو به نظر مین وتره. عمو جان شمه خو مثل کوه اورست برافراشته و استوار هه اجازه آده مردم باقبی یی بوینن.

اقلیدس سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ق.ظ

زنده باد ذبی مارکو پولو جدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد