بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

وقتی 115 ، 35 کیلومتر آنورتر جواب می دهد


urzhans1152.jpg]

در سال 1384  اورژانس 115 جاده ای  مستقر در کنار پلیس راه بنا به تشخیص مسئولین وقت به مرکز 115 شهری تغیر نام ودر مکان بیمارستان فاطمیه بادرود فعالیت خویش را آغاز کرد. با همت وهزینه دکتر رحمت اله صفائیان ساختمانی زیبا برای این مرکز در کنار بیمارستان ساخته شد. هدف وسیاستهای کلی فوریتهای پزشکی 115 آن بود که در کمترین زمان ممکن خدمات درمانی وپیشگیری را به تمام روستاهای بخش بادرود ومصدومین جاده ای تحت پوشش حوزه راههای بخش بادرود برساند. با عنایت به آمار موجود در آن سالها انصافأ کارکرد این ارگان را بررسی فرمائید تا بدین نتیجه برسیم که در قیاس با آمار کنونی چقدر تفاوت دارد.

با تأسف بنا به عللی که همبشه این علتهای نامعلوم برای منطقه ما در پس پرده ابهام خفته است ، ازحدود 2 سال پیش تابحال وبه بهانه تمرکز در پاسخگوئی ارباب رجوعان گرام ، مرکز پاسخگوئی 115 به مرکز شهرستان انتقال داده شد.

 مشاهدات مستقیم حقیر: چندی پیش در محل کارم برای یکی از پرسنل اتفاقی افتاد. برسم عادت واحترام به قانون 115 را گرفتم آقائی بزرگوار با ته لهجه زیبای نطنزیش چند تا سئوال تخصصی از من کرد که عمرأ این اصطلاحات را نشنیده بودم ، انگار آن بزرگوار دارد با یک متخصص  حرف میزند. پس از مکالمه حدود 5 دقیقه ای وچند ثانیه ای من وآقای 115، عرض کردم اگر یکی دو تا سئوال دیگر بپرسی شاید خدای ناکرده با ید ماشین نعش کش شهرداری را خبر کنم ، آیا 115 این گونه باید خدمات برساند؟ ظاهرأ حرف من به مذاق حضرتشان خوش نیامد وبا میلی تمام آدرس محل حادثه را از من گرفت وبعد از 17 دقیقه که از 115 خبری نبود ، موبایل یکی از همشهریان را در 115 بی تلفن 115 بادرود گرفتم وآن انسان فداکار گفت 1 دقیقه است به ما خبر داده اند ودر مسیر آمدن هستیم .26 دقیقه بعد از تلفن اولم، دوباره  با موبایل آن دوست عزیز تماس گرفتم . دیدم ای داد غافل آدرس را اشتباهی رفته اند وپس از دادن نشانی دقیق وجدید محل کارمان ، دیدم برق آسا وآژیر کشان حدود 31 دقیقه بعد 115 به بالای سر مصدم رسید.

سئوال از شخص رئیس بزرگوار شبکه بهداشت ودرمان :

-آیا چه ضرر داشت که این 115 در بادرود پاسخگو می بود تا هم با علم به آشنائی افراد به نشانی دقیق اماکن تا این حد تأخیر در ارسال خدمات اولیه نداشته باشیم؟

-با توجه به اینکه نظیر تأخیر در خدمات را هم قبلأ شنیده بودیم نظر تصادف آقایان احمد نائینی ،سید عباس حسینی و... آیا به این نتیجه نرسیده اید که بگذارید همان دوستان همشهری در محل 115 بادرود پاسخگوی تلفن شهروندان باشند؟

- بنا به اطلاع واصله حتا شهرهای کوچک که دارای مراکز 115 هستند خود پاسخگوی تلفن می باشند چرا این امکان در بادرود ما نباید وجود داشته باشد؟

-حضرتعالی استحضار دارید شاید رسیدن حتا 1 دقیقه زودتر به مکان حادثه ، بتواند انسانی را از مرگ حتمی نجات دهد، پس به احترام همان یک دقیقه دستور تجدید نظر در تصمیم صادره را صادر فرمائید.

- در پایان از نماینده محترم ودلسوز منطقه وبخشدار گرامی وپیگیر،تقاضای بررسی موضوع ورفع این مشکل را خواستاریم

 با احترام

نظرات 8 + ارسال نظر
محمود چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ب.ظ http://abloom.blogfa.com

با سلام. راجع به حق پارکینگ آقا علی عباس، درسته که پونصد تمن پولی نهه ولی اخو فکر اکرون اگه محیط پارکینگشون یدا واکه و هر کن اشپیا اشو پارکینگ و پولش آدا خیله وتر بو. نزنی صورت ناخوشی داره. تنها مکان زیارتی و تفریحی مردم نین شهرشون نین کار بکه.بمه و ای نفر در روج اشپیه دو سه پسا بشو حرم ( مهمون بش برساوه) چکار بکره؟ هر پسا بشو اپیه پول آده؟ اگه بنا به کمک به اقا بو که نینجوری پول زوره شاید با رضایت نبو.باز هم تاکید اکرون مبلغ ناچیزه ولی نفس کار جالب نهه.

محمود پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:56 ق.ظ

با سلام .باز دست شما درد نکنه که لااقل میدونید یا تحقیق و پرس و چو کردید که در بعضی از موارد علت تاخیر در اعزام آمبولانس چیه . اگه واقعیت رو بخواهید این موضوع تلفن 115 حتما در دیر آگاه شدن پرسنل کشیک از وقوع حادثه سهم مهمی داره که شما درست به آن اشاره نمودید . اما از حق نگذریم که دو نفری که شیفت بیست و چهار ساعته اند کل شبانه روز بصورت صد در صد آماده انجام ماموریت اند و در هنگام اعلام ماموریت نهایتا زیر یک دقیقه سوار آمبولانس شده تا به محل مورد نظر برن.و تا دور ترین نقاط شهر نیز حداکثر شش هفت دقیقه بیشتر زمان نمی بره . البته در بیش از نود در صد پس از رسیدن به محل با اعتراض بستگانی باید روبرو شد که گاها با فحش و ناسزا به تکنسین ها خوش آمد میگویند . (حالا اگر تصادف باشه که بیا و ببین رهگذرانی که جز شلوغ کردن و داد و بیداد کاری ازشون بر نمیاد کاسه داغتر از آش میشن و با هوچی گری نمیذارن تکنسین ها کارشون رو انجام بدن و مرتب میگن یالا برش دارین ببرین دیگه چرا دس دس میکنید ؟ اونا نمیدونن که تکنسین ها برای صحیح انجام دادن کارشون چه آموزش های سخت و طاقت فرسایی رو انجام دادن و دوره های مختلفی رو در مراکز تخصصی طی کردن . همینکه تندی مجروح و مصدوم رو بندازی تو آمبولانس و آژیرکشون ببری هنر نیست . هنر اونه که در عین سرعت در انجام کار اونو به طور کاملا اصولی وحرفه ای با رعایت کلیه استاندارد های لازم و اقدامات کمکی اولیه به مرکز درمانی برسونید. حرف واسه گفتن و شنیدن زیاده که در حوصله این مکان نیست . البته اگه موتور سوارایی که آمبولانس رو تا بیمارستان اسکورت میکنن یک کمی فاصله بگیرن بازم میتونم بگم ....( موتوری برو کنار بزار رد شیم!!!! )

گـــودرزنــامه یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ب.ظ http://hrg.blogfa.com/post-727.aspx

در صورت امکان اطلاع رسانی نمائید

معین دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:19 ب.ظ http://10news.blogfa.com

سلام استاد ... اول منو لینک کن به نام " اخبار 10 " ... بعدش اگه امکان داره یه تبلیغ کوچولو توی وبلاگت بکن ... تشکر ... معین

سعیدی دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ب.ظ http://kholtava.blogfa.com

با آهنگ هایی از ایرج و احسان به روزم سر بزن

مسول چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:48 ب.ظ

اقا ذبیح واقعا برات متاسفم،کی دست از عوام فریبی و بازی کردن با احساسات مردم برمیداری،شما که از چگونگی ارایه خدمات اطلاع نداری بهتره اول از مسولین بپرسی اگر قانع نشدی بعد رسانه ای کنی،با تررسیهای بعمل امده تمام مطالب شما کذب محض است،بازم متاسفم..........؟؟؟؟!!!!!؟؟

محسن پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:16 ق.ظ

چشما روشن شمایی که هنوز از کسانی حمایت میکنید که هیچ عرضای نذارند ولی شما میگید پر تلاش و پیگیر

اکبری دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:37 ب.ظ

بجای تملق از این و اون بهشون بگو تا این مشکلات را حل کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد