بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سخنان قائم مقام سازمان میراث فرهنگی درجشنواره انار

دکتر مهدی حجت  قائم مقام  سازمان میراث فرهنگی  وصنایع دستی و گردشگری کشور ظهر امروز درآیین افتتاحیه  هفتمین جشنواره انار بادرود گفت  باید با گام‌های بلند جشنواره‌های بومی ومحلی با برند خاص  را به جایگاه عالی و رفیعی که شایسته آن بوده، برسانیم

ایشان گفت ا گرچه این بخش در زمینه تولید بهترین انار را از لحاظ برخورداری از طعم و مزه در کل کشور دارد، اما به دلیل نگاه کوتاه‌مدت و دامنه محدود، آن گونه که باید از این امر استفاده نشده و در حاشیه قرار گرفته است.

حجت  با بیان اینکه برای رونق صنعت انار در بادرود باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف و با یک مدیریت یکپارچه اجرایی شود، تصریح کرد: باید توجه داشت هدف از جشنواره‌ها تنها جذب گردشگر نیست بلکه باید انار نادری بادرود به عنوان یک جزء از اصل فروش باشد.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از هدف‌گذاری گردشگر به عنوان اصل دیگر صنعت گردشگری نام برد و گفت  در این بخش نیز در منطقه بادرود هنوز تعریف کاملی از جشنواره انار  صورت نگرفته و به جایگاهی که باید و شاید نرسیده است، گرچه هزینه‌های زیادی انجام شده اما بهره‌برداری شایسته‌ای از آن محقق نشده زیرا تنها گردشگر برای مدت کوتاهی در شهر می‌ماند و برنامه دیگری وجود ندارد.

ایشان  با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی همانند انار در مناطقی شبیه بادرود می‌تواند سبب رونق صنعت گردشگری این مناطق شود، افزود: رفت‌و آمدهای گردشگران از خارج از منطقه و حتی استان و در قالب‌های مختلف، توانمندی‌های این خطه از کشور را در زمینه‌های گوناگون نشان می‌دهد.

حجت خاطرنشان کرد: وقتی جشنواره‌ای در ابعاد ملی با این کیفیت و وسعت در این بخش برگزار می‌شود و میهمانان مختلف وارد این منطقه می‌شوند، سبب رونق اقتصادی شده و این میهمانان بهترین سفیران فرهنگی برای معرفی هرچه بهتر بادرود در داخل و خارج از کشور هستند.

وی خاطر نشان کرد : در سال‌های اخیر سازمان میراث فرهنگی کشور از حوزه فعالیت اصلی خود به کلی خارج شده است اما باید گفت ریشه و هویت شاخص مردم ایران میراث فرهنگی آنها بوده و هر آنچه در گذشته و حال توسط مردم این سرزمین انجام می‌گیرد در مقوله میراث فرهنگی تعریف می‌شود.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه امروز وظیفه اصلی این سازمان جستجوی ریشه‌های فرهنگی کشور، حفاظت و معرفی آنها است، تصریح کرد: میراث فرهنگی از سرمایه‌های عظیم ملت ایران بوده و تنها راه بقای این ملت که بر سر چهارراه فرهنگی قرار گرفته و از هر طرف مورد حمله رهبران متخاصم جهان غرب است، اتصال به ریشه و اصل خود به شمار می‌رود.

حجت با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در بادرود اضافه کرد: گردشگری به معنای واقعی در زیارتگاه فلات مرکزی ایران نمود پیدا می‌کند که متاسفانه از این ظرفیت به طور کامل استفاده نشده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد